speltorsk_LOL Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Medioker PTBB på 3-4? Nu får du väl ge dig. I low/midstakes omaha är väl en PTBB på 3-4 ganska mediokert, om man är vass? Citera
Rooney Postad 12 Mars , 2009 Rapport Postad 12 Mars , 2009 Spelar du omaha? Om inte kan du kolla runt lite vad de bästa på lowstakes har. 3-4 är inte speciellt bra. Nej det gör jag inte, och jag är medveten om att generella winraten hos duktigare spelare är högre där. Tycker fortfarande det känns som att ta i att kalla 3-4PTBB för mediokert, iallafall på midstakes. Sen skriver du ju att du är långt över ai ev. Förmodligen blir det väl snart hej varians och hejdå 10 PTBB för att jag dubblar min winrate med färre bord igång Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 I low/midstakes omaha är väl en PTBB på 3-4 ganska mediokert, om man är vass? Om du frågar mig och alla övriga omaha-spelare blir nog svaret ja. Gissar killen som kommenterade spelar holdém. Exempel: min PTBB senaste 150k händerna (inkl mardrömmen idag) på PLO100 t.o.m PLO1000: 6,24 (och då har jag tiltat en del under denna tid också och min all-in EV ligger i princip lika med utfall totalt sett) _______________________________________________________ _______________________________________________________ Anyway, idag har jag spelat en del och det har gått rakt åt h-e. Var väl "på tiden" men rann iväg lite väl mycket när jag inte vann en handjävel, urgh.... paus nu, mer senare. Spelade dock alldeles för LAG och får skylle mig själv på flera sätt antar jag. Tightare efter paus, back närmare 4k idag, värsta dagen i år tror jag, skit också. Jinxat att berätta i DB:n hur bra det går va? Paus och nya tag sen, bara att bita ihop och tighta till spelet. Citera
Mr_Tight Postad 12 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2009 Nej det gör jag inte, och jag är medveten om att generella winraten hos duktigare spelare är högre där. Tycker fortfarande det känns som att ta i att kalla 3-4PTBB för mediokert, iallafall på midstakes. Sen skriver du ju att du är långt över ai ev. Förmodligen blir det väl snart hej varians och hejdå 10 PTBB för att jag dubblar min winrate med färre bord igång Se förra inlägget. Rensar man bort midstakes (PLO400 och uppåt) får senaste 120k hh på PLO100 och PLO200 7,65 ptbb/100. All-in EV ungefär lika med Utfall på den tiden. 3-4 ptbb/100=mediokert syftar på lowstakes (PLO100 och PLO200). Tyck vad du vill men prova att kolla runt bland alla som livnär sig på omaha på forumet lär du få höra samma sak. Välkommen med fler "ödmjuka kommentarer". Citera
Mr_Tight Postad 13 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2009 Inte mycket som gick vägen idag men så är det med omaha ibland. Ska försöka låta bli att störa mig för mycket på dagens cp-beats och istället fokusera på de k$ som jag faktiskt gav bort under en kortare tilt, jävligt onödigt, IGEN! Skäms för fan..... Vi tar HH från en hand som får vara representativ för dagen. Here´s the story Shortstackar 10/20€ med mini-inköp 400€ (jag vet, bra sätt att bli populär, alla älskar ju shortstacks i omaha ) Dubblar upp ganska omgående och planerar att lämna bordet när blindsen kommer. Självklart får jag då en hand som jag knappast foldar, the rest is history: ** Game ID 2478316039 starting - 2009-03-12 20:28:26 ** Beard Worthy 2 [Omaha] (10.00|20.00 Pot Limit - € Cash Game) Real Money - Durian sitting in seat 1 with €1654.00 - El_sueco sitting in seat 2 with €787.00 - Rock_hydra sitting in seat 3 with €1995.00 [Dealer] - _big-T_ sitting in seat 4 with €9238.90 - Negativity sitting in seat 5 with €5805.00 - IDIOTJÄVEL sitting in seat 6 with €2000.00 _big-T_ posted the small blind - €10.00 Negativity posted the big blind - €20.00 IDIOTJÄVEL posted to play - €20.00 ** Dealing card to El_sueco: A of c, 5 of c, A of h, 2 of d --->> Given raise IDIOTJÄVEL checked Durian folded El_sueco raised - €90.00 Rock_hydra folded _big-T_ called - €90.00 Negativity folded IDIOTJÄVEL called - €90.00 ** Dealing the flop: 2 of c, J of h, 6 of c ---->>> Jaha, AAxx med ntfd på flopp utan andra drag, kanonflopp för mig och annat än att dega på finns inte här även om känslan är "sådär" med tanke på hur det sett ut under dagen... allt missar och inget får stå typ... _big-T_ checked IDIOTJÄVEL checkad El_sueco bet - €290.00 _big-T_ folded IDIOTJÄVEL called - €290.00 ---->>>> Jaha, drar du på lägre färg då eller? ** Dealing the turn: Q of h IDIOTJÄVEL bet - €435.00 ------>>> Typiskt desperat ställ med missat drag, min syn är så enkel som den någon kan bli El_sueco went all-in - €407.00 ** Dealing the river: 6 of d IDIOTJÄVEL shows: 5 of d, 6 of h, 4 of h, 3 of c ----->>> Skoj, jättebra spelat av FI också. Välförtjänt blir han också belönad på rivern för sin vassa flopp-syn.... och nej, jag är inte alls sarkastisk El_sueco mucks: A of c, 5 of c, A of h, 2 of d IDIOTJÄVEL wins €1681.00 from the main pot --->>> Bläh!!! End of game 2478316039 Slänger också ut frågan igen...... hur får jag HH ovan att bli snygg utan att behöva sitta och skriva massor manuellt? Bara bita ihop som sagt, skönt man har duglig rulle nu iaf, swings som idag är inte hela världen även om jag knappast jublar som ni förstår.... Over and out /Mr Tight Citera
Mr_Tight Postad 13 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2009 Skönt att hitta värde direkt dagen efter helvetet igår! Inte ofta man får in degen på flopp som 95%-ig favorit :mrgreen: Nedan är också ett bra exempel på hur man inte ska låta sig luras av att en spelare är TAG preflopp (FI spelar 30/10 pre) och därmed tro att han inte stackar av light postflopp..... Oavsett vilket skulle jag ifs aldrig vika AAxx+NTFD när det är trebettat ..... men det skulle faktiskt också gå att hitta syn mot denna kille med bara överpar eftersom han är typen som "pushar tvåparsdrag" när det är 3bettat: Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-91254498-18 Table Provo, 13 Mar 2009 10:06 AM ET Seat 7: BuBBer&BS ($288.50 in chips) Seat 8: Lax.imus ($560.75 in chips) Seat 9: MR 30/10 ($495.00 in chips) Seat 10: Cafe No Se [ ,,, ] ($470.00 in chips) ANTES/BLINDS MR 30/10 posts blind ($5), Cafe No Se posts blind ($5). PRE-FLOP BuBBer&BS folds, Lax.imus folds, KojGysto_ bets $10, Cafe No Se bets $40, MR 30/10 calls $30. FLOP [board cards ,, ] MR 30/10 checks, Cafe No Se bets $90, MR 30/10 bets $360, Cafe No Se bets $335 and is all-in, MR 30/10 calls $65. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] MR 30/10 shows [ ,,, ] Cafe No Se wins $938. SUMMARY Dealer: Lax.imus Pot: $940 | Rake: $2 BuBBer&BS loses $0 Lax.imus loses $0 MR 30/10 loses $470 Cafe No Se bets $470, collects $938, net $468 Mer senare, "jobblunch" med två andra spelare nu Over and out /Mr Tight Citera
Dante Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 Välkommen tillbaka! Skoj att både du och tomtetomte skriver igen så man har några dagböcker att följa. Angående winrates så tycker jag att det är jävligt stor skillnad på lowstakes och midstakes. På lowstakes är 3-4ptbb ganska normalt bland halvkassa multitablande regs. Jag har fortfarande en bra bit fram till de bästa regsen och har 8ptbb på PLO100 och 5ptbb på PLO200. I dagsläget är jag mycket tveksam till om jag är vinnande på PLO400 (breakeven över ~10k händer). På 2/4 och uppåt är 3-4ptbb i winrate riktigt bra imo. 5-7 är mycket bra och 8-10 är fantastiskt. Om vi snackar 6max med 100bb inköp så tror jag att siffror över 10ptbb vid stort sample mest känns som fantasier om man inte tillhör de absolut bästa på nivån och dessutom tableseclectar. Citera
Mr_Tight Postad 13 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2009 Välkommen tillbaka! Skoj att både du och tomtetomte skriver igen så man har några dagböcker att följa. Angående winrates så tycker jag att det är jävligt stor skillnad på lowstakes och midstakes. På lowstakes är 3-4ptbb ganska normalt bland halvkassa multitablande regs. Jag har fortfarande en bra bit fram till de bästa regsen och har 8ptbb på PLO100 och 5ptbb på PLO200. I dagsläget är jag mycket tveksam till om jag är vinnande på PLO400 (breakeven över ~10k händer). På 2/4 och uppåt är 3-4ptbb i winrate riktigt bra imo. 5-7 är mycket bra och 8-10 är fantastiskt. Om vi snackar 6max med 100bb inköp så tror jag att siffror över 10ptbb vid stort sample mest känns som fantasier om man inte tillhör de absolut bästa på nivån och dessutom tableseclectar. Well said, kommer inte på något att tillägga. (JohanLj, Djens, Hata, Othello... om någon av er läser denna diskussion får ni gärna komma med input och egna "referens-stats") Spelar du på mina bord Dante? ________________________________________________ ________________________________________________ Annars har jag fått in 396 händer hittills idag. Som ett resultat av mardrömmen igår tightade jag till det ganska rejält (med några undantag). Dagens 2 HH får komma från PLO500 där jag först blev våldtagen och pissad på för att sen få min revansch. Inte alltid man får revansch så glad blev jag :mrgreen: Här kommer händerna i kronologisk ordning: #1 - Grrrr, hur fan kan du bli belönad för så hemskt spel din j...la sopa Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-91264397-9 Table San Miguel, 13 Mar 2009 1:22 PM ET Seat 2: dimi31jv ($180.50 in chips) Seat 3: MANUMBO03 ($804.00 in chips) Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($470.00 in chips) Seat 7: Fck_My_Life ($495.00 in chips) Seat 8: VILDE ($504.50 in chips) ANTES/BLINDS VILDE posts blind ($5), dimi31jv posts blind ($5). PRE-FLOP MANUMBO03 folds, Cafe No Se bets $20, Fck_My_Life folds, VILDE bets $60, dimi31jv calls $60, Cafe No Se bets $240, VILDE calls $195, dimi31jv calls $115.50 and is all-in. FLOP [board cards ,, ] VILDE bets $244.50 and is all-in, Cafe No Se calls $210 and is all-in. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,,10H ] SHOWDOWN VILDE shows [ ,,, ] dimi31jv shows [ ,,, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] VILDE wins $1,152. #2 - Sååå otroligt skönt att få sätta dit honom strax efteråt även om det väl kändes "sådär" att syna all-in när han blixtställde. Mot många andra spelare hade jag spelat turn lite lugnare tror jag: Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-91264397-16 Table San Miguel, 13 Mar 2009 1:29 PM ET Seat 2: dimi31jv ($214.00 in chips) Seat 3: MANUMBO03 ($803.00 in chips) Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($613.00 in chips) Seat 7: Fck_My_Life ($390.00 in chips) Seat 8: VILDE ($1,017.00 in chips) ANTES/BLINDS MANUMBO03 posts blind ($5), Cafe No Se posts blind ($5). PRE-FLOP Fck_My_Life folds, VILDE bets $20, dimi31jv folds, MANUMBO03 calls $15, Cafe No Se calls $15. FLOP [board cards ,, ] MANUMBO03 checks, Cafe No Se checks, VILDE checks. TURN [board cards ,,, ] MANUMBO03 checks, Cafe No Se checks, VILDE bets $60, MANUMBO03 calls $60, Cafe No Se bets $300, VILDE bets $937 and is all-in, MANUMBO03 folds, Cafe No Se calls $293 and is all-in. RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN VILDE shows [ ,,, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] Cafe No Se wins $1,303 Träning nu, sen bio, kanske game senare. Ligger ganska bra plus för dagen, skönt, behövdes efter CP-dagen igår.... Over and out /Mr Tight Citera
alund1 Postad 13 Mars , 2009 Rapport Postad 13 Mars , 2009 AA52 på 10-20 handen funderar jag på vad du menar? AAKT är rätt standard, som du säger släpper man inte AA+nfd speciellt inte på en sådan bräda. AA82 är varians Q995 tycker jag är lite för löst att syna in dig med Citera
Mr_Tight Postad 14 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2009 Om jag minns rätt har djens 12 ptbb/100 på över ett 100k sample... Jo, och runt 7 ptbb/100 på 5/10 tror jag. Var ifs ett år sen tror jag men bekräftar väl ändå att 3-4 knappast är speciellt vasst på lowstakes. AA52 på 10-20 handen funderar jag på vad du menar? ........ Q995 tycker jag är lite för löst att syna in dig med Tack för kommentarerna Med 10/20-handen ville jag bara "förmedla känslan" de dagar man springer mindre bra. Man "blir tvungen" att köra hårt med dubbelt mini-inköp som shortstack, är aggressor, har bäst hand/odds alla gator men blir pissad på i en pott som är ungefär dubbelt så stor som de man normalt spelar. Spelet i sig är 100% std. ........... Antar du menar att den bör vilkas preflopp OOP? Om så är fallet är jag beredd att hålla med. Gjorde ett löst undantag mot vilden som spelade typ 44/36 och stackade av light hela tiden. Fantastiska implicita odds mot spelare som honom men i allmänhet lär det absolut vara EV- att spela Q995s OOP 5/6-manna mot raise om man inte heter Phil Ivey typ Citera
alund1 Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 mja, jag håller inte riktigt med ändå. det är en riktig problemhand där det ofta blir svåra beslut om man ska fortsätta med handen efter floppen landat. alltför ofta får du checkfolda och de gånger där det blir action tror är det som sagt problemfyllt edit, alltså det är ju tunnt åt båda hållen mot denna fi. ingen sågning, om det såg ut som det Citera
will3 Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 otroligt intressant och läsa , heja mr tight ! Citera
Djens Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Jag hade ganska höga stats ja, men ni får tänka på att motståndet var mycket enklare då också, så jag tror inte de statsen går att upprepa... Citera
Beirut_kid Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Skumläst igenom nu. GL:mrgreen: Citera
slowboy Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Tycker du är en av de bästa på ongame iaf =) dig som man aktar sig för, har inte så många händer på dig i min nya databas, men där spelar du 30/10.. Du tycker inte du limpar väldigt mycket pre? Citera
nordkvist Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Skummat igenom dagboken nu under några tillfällen, keep it up, schysst läsning. GL med $100k btw Citera
JohanLj Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 Winraten beror ju väldigt mkt på antal bord, tableselectande, nivå etc. Men mest av allt på sample size. Jag coachar en del LS,MS spelare som jag tycker är helt klart bra och dom ligger på mellan 0-4 ptBB/100. Jag tror inte man ska vara alltför missnöjd med 3-4. Mina personliga erfarenheter pekar på att 100k är ett alldeles för lågt antal för att få den riktiga WR:n long term. Jag hade 13 ptBB/100 över hela fjolåret, om jag minns rätt, och 18 ptBB/100 när jag sprang som sjukast under 3-4 månader. På PLO1k, PLO2k och PLO5k. Men har varit kraftigt losande under detta årets första månader. Fisken har mer och mer blivit en annan typ av spelare dessutom. Superaggro spelare med jättehög varians och det är svårt att slå dom med en hög winrate imo. Ännu mer så på högre nivåer där det oftare är 2-4 spelare jämfört med fulla 6-max som det för det mesta är längre ner. Tror 500k händer eller så är ett vettigt sample för att åtminstone hyfsat eliminera rusher och downswings och har svårt att tro att någon kan nå 10ptBB/100 över så lång tid på PLO. Om dom inte är ruskigt bra på att hantera downswingsen, dvs flyttar snabbt ner i nivå och fortsätter fatta korrekta beslut. (Iofs ska man ju inte behöva flytta ner om man fortsätter spela sitt A-game, men den spelaren tror jag inte existerar) Förutom dom vanligaste downswingsen som återkommer med några månaders mellanrum kommer ofta några gigantiska med ~ 15 månaders mellanrum eller så. Iaf för mig !?! På LS, MS så kanske man kan nå 10ptBB/100 över 500k händer, och 10-20 ptBB/100 över 100k är fullt genomförbart om man springer bra. Avsevärt fler lös-passiva och vek-tajta samt dåliga LAGs där så variansen är mkt lägre och det är lättare att slå dom med en hög winrate. För att inte tala om kvaliten på merparten av regsen. Men jag skulle tro att av regsen är det bara ett par procent som kommer upp i 10 över 100k händer. Citera
greywolf Postad 14 Mars , 2009 Rapport Postad 14 Mars , 2009 det finns så många beslut och ta och inte ens dom mest seriösa spelarna lyckas bättre än att få till en hyffsad strategi. Jag tror det finns _väldigt*_ mycket att förbättra när det kommer till winrate på alla nivåer, speciellt om man lägger mycket fokus på table selection. Typ vinnande omahaspelare har inte kommit längre än att dom försöker fixa till en hyffsad balanserad tre/4bets HD:s preflopspel i bästa fall och i sämsta fall lär dom sig pot odds. Detta är också en förklaring till varför duktiga holdem spelare kunde gå direkt över till PLO och nästan direkt krossa dom högsta nivåerna. *ej definerat tal. Citera
Mr_Tight Postad 15 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2009 Många kommentarer, kul, keep it up otroligt intressant och läsa , heja mr tight ! Tyty, kul med så positiv feedback Skumläst igenom nu. GL:mrgreen: Detsamma, jobba jobba själv nu mannen Tycker du är en av de bästa på ongame iaf =) dig som man aktar sig för, har inte så många händer på dig i min nya databas, men där spelar du 30/10..Du tycker inte du limpar väldigt mycket pre? Tyty, 30/10 stämmer nog ganska bra och jag är som du säger ganska passiv preflopp. Kul du närmner det då jag har hamnat i diskussioner med många om detta senaste månaderna. Många som spelar mycket holdém verkar tycka att endast fiskar limpar/limpsynar preflopp, i holdem kanske det stämmer men i omaha tror jag man bör tänka om eftersom position med fulla stackar är mer värt än styrkan på din starthand eller din aggression preflopp..... enligt mig iaf, vet att många inte alls håller med men ni har ju fel, haha Mer seriöst, jag har inga exakta svar men ogillar att bygga stora potter preflopp på lowstakes och speciellt OOP (dvs: 2betta UTG eller 2/3betta fråb sb/bb) eller på bord där övriga spelare stackar av megalight även i limpade potter (typ 2p mot mitt topp-set). Har man klart störst edge postflopp tycker jag det är det bäst att vänta tills floppen innan man börjar spela och inte spela "högvarians omaha-lotto" vilket dessutom lättare leder till tilt för mig tyvärr (borde inte vara så men eftersom så är fallet ska ju iaf jag ta med det i beräkningen)...eller bör jag tänka om? Bra argument välkomna! MEN: Mot bättre motstånd tror jag dock inte ovanstående "passiva spel" är lika smart (om alls) men jag är fortfarande (i otiltat tillstånd) skitnoga med att inte spela stora potter ur position om jag inte kan få in det mesta direkt och slipper jobbiga beslut på senare gator, därav mitt limpande/synande när jag väl spelar en hand UTG eller från blindsen. Är ju lagom skoj att 3betta OOP bara för att betfolda eller checkfolda floppen alltför ofta, eller? Undantaget är väl snortighta bord där folk viker floppen mot bet när de inte träffat set eller monsterdraget... Jag tror/hoppas dock att jag 3/4-bettar mycket bredare i sen position på högre stakes där ens enda edge postflopp ofta är att man har position. Kolla diskussionen i denna tråd för mer info, rätt intressant, finns olika skolor och det är väl tydligt att jag stödjer Jeff Hwangs tänk till 99%: http://forumserver.twoplustwo.com/38/omaha-high/preflop-calling-your-biggest-leak-272672/ Skummat igenom dagboken nu under några tillfällen, keep it up, schysst läsning.GL med $100k btw Tyty, will do! Bra exempel och synpunkter Tack för ännu ett bra inlägg Johan! 13ptbb/100 för förra året är ju sjukt bra, antal händer...? Håller nog med dig om att 100k inte räcker. Tror dock 500k är overkill och om inte annat ofta irrelevant/omöjligt eftersom så mycket har hunnit ändras under tiden man spelar sina 500k händer (man utvecklas, motståndet förrändras avsevärt etc). det finns så många beslut och ta och inte ens dom mest seriösa spelarna lyckas bättre än att få till en hyffsad strategi. Jag tror det finns _väldigt*_ mycket att förbättra när det kommer till winrate på alla nivåer, speciellt om man lägger mycket fokus på table selection. Typ vinnande omahaspelare har inte kommit längre än att dom försöker fixa till en hyffsad balanserad tre/4bets HD:s preflopspel i bästa fall och i sämsta fall lär dom sig pot odds. Detta är också en förklaring till varför duktiga holdem spelare kunde gå direkt över till PLO och nästan direkt krossa dom högsta nivåerna. *ej definerat tal. Thx for writing, kul med många PLO-profiler i db:n, hoppas få se dig i Antigua i sommar Undrar dock om det fortfarande är möjligt för vassa holdém-spelare att gå direkt till PLO och krossa... Ett kul exempel från senaste månaden: Nebuchad syns en del på midstakes Prima där han (enligt egen utsago i sin dagbok) försöker lära sig PLO. Gissar att han kommer bli grym även där men hittills tycker jag inte han är i klass med de bästa på 2/4 t.o.m 5/10. Han verkar också träna shortstacking ibland, undrar om det är en blivande shortstackande 200/400-spelare vi ser? Citera
nordkvist Postad 15 Mars , 2009 Rapport Postad 15 Mars , 2009 Mer seriöst, jag har inga exakta svar men ogillar att bygga stora potter preflopp på lowstakes och speciellt OOP (dvs: 2betta UTG eller 2/3betta fråb sb/bb) eller på bord där övriga spelare stackar av megalight även i limpade potter (typ 2p mot mitt topp-set). Har man klart störst edge postflopp tycker jag det är det bäst att vänta tills floppen innan man börjar spela och inte spela "högvarians omaha-lotto" vilket dessutom lättare leder till tilt för mig tyvärr (borde inte vara så men eftersom så är fallet ska ju iaf jag ta med det i beräkningen)...eller bör jag tänka om? Bra argument välkomna! Detta ser jag som helt korrekt, i lowstakes omaha så är det bäst att spela passivt pre. Edgen är enorm för en bra spelare post. Speciellt massor med NLH-spelare som stackar av liiiiiiiiiiight. Citera
Mr_Tight Postad 15 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2009 Detta ser jag som helt korrekt, i lowstakes omaha så är det bäst att spela passivt pre. Edgen är enorm för en bra spelare post. Speciellt massor med NLH-spelare som stackar av liiiiiiiiiiight. Tack för feedback, får se om det kommer andra åsikter också __________________________________________________ __________________________________________________ Har spelat en del idag igen, igår var det ju paus och besök hos brorsa m.m. Åt skogen har det gått med spelet denna dag iaf, ingen tilt dock, "bara" motriggen från helvetet denna gång. Lååångt under all-in EV. CP-runner runner, skumma set-ups etc. etc. Bara att bita ihop, tänker inte tråka ut er med bad-beats utan ska försöka glädja mig åt dem (bra att folk spelar illa, då vinner jag i längden). Har knappt kunnat vinna en hand men så är det ju ibland, BLÄH! Paus en stund och mer spel senare, så länge jag inte tiltar är det ju bara att vara nöjd oavsett resultat (lättare sagt än gjort va?) Over and out /Mr Tight Citera
WillPittiu Postad 15 Mars , 2009 Rapport Postad 15 Mars , 2009 kul att se dig tillbaka tightarn, alltid kul läsning. Citera
Mr_Tight Postad 16 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2009 kul att se dig tillbaka tightarn, alltid kul läsning. Tyty Kul att du fortfarande kollar i DB:n _______________________________________________________ _______________________________________________________ Lite update angående spelet, går löjligt tungt nu, känns som man är nere i nån form av avgrund där inget träffat, inget får stå och allt blir utdraget. Inget konstigt med det dock, så är det ju ibland. Här får ni två exempel från dagen, ungefär på detta sätt har det sett ut senaste tiden. Kämpa, kämpa. Hittar ju fisk iaf: Här kommer det whine och idiotgnäll där jag visar 100% självspelande floppar som jag blivit våldtagen i. Inget behov av djupare reflektion och feedback från er sida, vill bara gnäääääla: #1 - Första handen jag spelar aggresivt på på mina 5 bord att under 50 min efter att ha foldat som en tålmodig gud. FI var min måltavla under en timme på detta bord Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91494193-685 Table Bakersfield, 16 Mar 2009 4:57 PM ET Seat 1: ohne222 ($381.10 in chips) Seat 3: Mrs.Doyle ($308.00 in chips) Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($275.60 in chips) Seat 8: XXXX ($495.80 in chips) Seat 9: velmuiivari ($179.50 in chips) ANTES/BLINDS XXXX posts blind ($2), velmuiivari posts blind ($2). PRE-FLOP ohne222 calls $2, Mrs.Doyle folds, Cafe No Se calls $2, XXXX bets $8, velmuiivari folds, ohne222 folds, Cafe No Se calls $8. FLOP [board cards ,, ] epe6nepa bets $24, Cafe No Se bets $96, XXXX calls $72. TURN [board cards ,,, ] XXXX bets $216, Cafe No Se calls $169.60 and is all-in. RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN XXXX shows [ ,,, ] -> Förstår att du inte kunde vika monsterdraget Cafe No Se shows [ ,,, ] XXXX wins $598.60. #2 - Semi-tiltat spel av mig preflopp där jag 3bettar en hand som egentligen bör foldas. Träffar floppen gör jag dock så det sjunger om det men välfärtjänt(?) blir jag sen 1-outad på turn av FI som spelar 80/30: Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91495132-260 Table Omaha, 16 Mar 2009 11:08 AM ET Seat 1: ZZZZ ($183.70 in chips) Seat 3: Natjan_C ($507.30 in chips) Seat 5: Agnes Shady ($227.00 in chips) Seat 6: Cafe No Se [ ,,, ] ($602.90 in chips) Seat 10: Wank4Cash ($244.10 in chips) ANTES/BLINDS Agnes Shady posts blind ($2), Cafe No Se posts blind ($2). PRE-FLOP Wank4Cash folds, ZZZZ bets $8, Natjan_C folds, Agnes Shady folds, Cafe No Se bets $24, ZZZZ calls $18. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se bets $32, ZZZZ calls $32. TURN [board cards ,,, ] Cafe No Se checks, ZZZZ checks. RIVER [board cards ,,,, ] Cafe No Se bets $88, ZZZZ bets $125.70 and is all-in, Cafe No Se calls $37.70. SHOWDOWN ZZZZ shows [ ,,, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] ZZZZ wins $366.40. Utöver en grym flora bad-beats+set-ups senaste dagarna har jag också tiltat till lite då och då, typ: "Inte fan kan du väl ha något denna gång också så jag raisar 100% tom". Onödigt med sant och denna månad som började så vackert är nu nere på miniplus totalt.... Framöver är det en grej som gäller, att INTE tilta mer, har inte råd med det om jag ska plussa fint Btw: Varför känns det alltid som varje cp-badbeat-period knappt kunde vara värre? looooll..... ........................................................ MEN: POOOOSITIVA tankar nu och därför avslutar jag med att visa en hand som jag vann efter årets finaste flopp där jag inte blev utdragen trots att FI hade outs: Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-91510829-19 Table Mendoza, 16 Mar 2009 1:53 PM ET Seat 3: GuitarHero96 ($414.20 in chips) Seat 4: Iso olohuone ($202.00 in chips) Seat 5: marwtin ($49.80 in chips) Seat 6: Cafe No Se [ ,,, ] ($202.00 in chips) Seat 8: --pince-- ($104.00 in chips) ANTES/BLINDS Cafe No Se posts blind ($2), --pince-- posts blind ($2). PRE-FLOP GuitarHero96 folds, Iso olohuone folds, marwtin calls $2, Cafe No Se bets $6, --pince-- calls $6, marwtin calls $6. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se bets $18, --pince-- calls $18, marwtin bets $41.80 and is all-in, Cafe No Se bets $149.40, --pince-- calls $78 and is all-in. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] --pince-- shows [ ,,, ] marwtin shows [ ,9 of Diamonds,6 of Spades,7 of Diamonds ] Cafe No Se wins $326.20. Jag vet, man börjar nästan dregla av kombinationen supervacker starthand och megasuperduper-flopp :D Over and out /Mr Tilt Citera
Mr_Tight Postad 17 Mars , 2009 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2009 ¤"!¤%%¤&"!!#"#¤#¤%¤& Vinner ju inte en hand senaste tiden, bläh... Nästan allt går fel, ISKALLT var ordet Trebettar starka händer i sen pos (och när jag steamar i alla positioner tyvärr) och de få gånger jag väl träffar eller floppen ser ofarlig ut så har FI tamejfan alltid träffat bättre eller får dra ut fult runner-runner magiskt när han synar sig all-in, ofelbart. Hitchkock (stavning..) kunde inte regiserat det bättre ibland Ledsnade på PLO-piss ett tag och provade lite omaha h/l lowstakes. 30 min senare hade jag bombat bort några inköp och lyckats springa 3 inköp under EV, kul där också alltså, jippie! (Och som inte det vore nog har jag fått en j..la blåsa på underläppen, snacka om att livet är hårt ) Men det värsta av allt: Nu har jag börjat spela som skit också, cp-oflyt och dåligt spel inte direkt nån bra kombination. Lurar nog mig själv otroligt mycket om jag tror att jag ska kunna slå midstakes så illa som jagt spelar till och från nu, urrgghh. Det viktigaste nu är att sluta sphewa (stavas det så?) och tilta som jag gjort idag, usch! SKÄMS för faaan!! Alldeles för många fiskiga tabbar och ultra-LAG spel från mig... och veranda gång jag får för mig att köra överaggro kan de inte missa heller, skoj skoj. Kanske läge för en pokerpaus så jag kan hitta tillbaka till tight spel och glömma alla j--la CP-beats från helvetet? Kanske läge att gå ner på PLO100 för att åtminstonde hålla nere förlusten när det är cp och jag spelar illa? Ska sova på saken nu... ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Edit: såhär ser det ut när jag hittar tilten, man kan nästan lukta sig till frustrationen i mitt spel när jag först 3bettar light från knappen (ej katastrof, t.o.m bra ibland kan man väl tycka) och sen pushar 150BB tunt som fan mot en vinnande regular på PLO500 (mindre bra kan man tycka, han ställer inte mot mig med något jag ligger bra till mot där). Extra skoj att jag gav bort inte bara ett utan nästan två hela inköp också, snyggt! Mycket stolt över nedanstående (smaka på ironin): Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-91536273-321 Table Liverpool, 17 Mar 2009 12:25 AM ET Seat 1: PIzRiverMe ($840.50 in chips) Seat 2: moneyM16 ($240.00 in chips) Seat 3: Cafe No Se [ 4D,8C,6C,9D ] ($923.75 in chips) Seat 8: SKULLFUK ($905.65 in chips) Seat 9: ishamael92 ($500.00 in chips) ANTES/BLINDS SKULLFUK posts blind ($5), ishamael92 posts blind ($5). PRE-FLOP PIzRiverMe bets $20, moneyM16 folds, Cafe No Se bets $70, SKULLFUK folds, ishamael92 folds, PIzRiverMe calls $50. FLOP [board cards KD,6H,8D ] PIzRiverMe checks, Cafe No Se bets $110, PIzRiverMe bets $480, Cafe No Se bets $743.75 and is all-in, PIzRiverMe calls $290.50 and is all-in. TURN [board cards KD,6H,8D,QC ] RIVER [board cards KD,6H,8D,QC,JD ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ 4D,8C,6C,9D ] PIzRiverMe shows [ 9C,10D,KS,6D ] PIzRiverMe wins $1,688, Cafe No Se wins $83.25. (Btw: Är faktiskt lite plus för dagen trots all frustration, bra värde idag.... mycket att hämta igen efter kanske 6k back senaste tiden) Over and out /Mr Tight Citera
Recommended Posts