Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tänkte att spelet ska göras när en djupstack har höjt UTG eller typ CO och alla sedan lag sig fram till dig, händer inte jätte ofta att någon kort stack i blindsen får för sig att stoppa in degen. Har någon kortstack dock AAxx då är man ju ändå inte jätte underdog(om man inte har en hand med ett A), och spelet blir kanske lite lite -EV, men omaha är ju sånt gambling spel så då får man kompensera det med att hitta ett bättre ställe att stoppa in pengarna senare.

Men om du vet att det sitter någon i blindsen som kan tänka sig göra det spelet så är det ju bara att inte göra det och vänta till ett bättre tillfälle.

/

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Sämre idé har man väl hört,se bara till ha en rakeback-deal så du slipper börja om med frirullar.Det vänder.:-)

Tillägg;Såg att Gus hade lillplussat 400k dollar 19/11.

....har sovit på saken nu. Kom fram till att det förmodligen är bättre ur MM-synpunkt att nöta PLO100 och PO200 istället. Har inte räknat på det men tror gulningsrisken är högre för mig på PLO200/400, eller? ;)

Ps: Inte heller helt säker på att jag har edge på PLO200/400 :D

35/13-2,1 spelade jag idag över 500 händer.

Fortfarande högre VPIP än tidigare normalt för mig, måste få ner den under 30 igen, har lagt till med idiotiska ovanor under LAG-experimentet.

Var allt annat än goodrun även idag men spelade iaf bra.

FI spelade inte bra men träffade nästan allt som går varenda jävla hand..... Bara för att ggöra det ännu jävligare: Till slut hittar jag monstret. AdAh8d7h träffar AcTd4d. Toppset och nötfärgdrag, inte helt ofta det händer. Äntligen en träff..... eller? Historian slutar jätteskoj med att jag bli nerjagad av killen med kunghögt färgdrag som hittar runner-runner stege. Poker är faktiskt inte alltid kul.

Har funderat en del mer och har nu haft en sån period med några dagar då jag spelar sjukt mycket. Brukar nästan alltid ha samband med löjlig motrigg/downswing etc och har flera gånger slutat i smärre katastrofer (nollat online-konto förljt av tight återhämtningsperiod på en månad). Lovar er nu dyrt och heligt att så inte ska ske denna gång. Har redan kastat bort för mycket och inget mer ska ges bort gratis.

Kommer nu även skita helt i fullring PLO500 och mest spela PLO100 igen närmsta tiden. PLO200 endast när värdet är riktigt bra.

En reflektion: Man avslutar en session efter att ha backat $1k-$2k och tänker "att det var ju fan inte kul alls" samtidigt som man inte en sekund tänker på vad man får för dessa pengar. Idag bestämde jag mig för att ännu en gång minska beloppet som sitter inne på ongame. Tog ut $3k och såg att det minsann är >24 500 kr med dagens dollarkurs. Det är ju MYCKET pengar för de flesta ju (mig själv inräknad självklart). De enda gånger jag normalt tänkt på det är när det blivit en insättning från VISA typ (var runt 8 månader sen sist). DÅ känns det ju löjligt tungt att sätta in några tusen typ ...... skallen är konstig va?

Visst, man ska inte spela med rädda pengar men samtidgt skadar det nog inte att komma ihåg att respektera insatserna. När jag började om "från 0 på onlinekontot" senaste gången (har hänt några gånger) spelade jag nog 22/10-2,5 första veckorna tills rullen var lite mer levande.

Får inte glömma att solid poker funkar i längden även om det tar på tålmodet och inte är superglamoröst direkt...

Den verkliga rullen (kapital tillgängligt) förblir ju densamma även efter uttaget men mentalt brukar uttag funka för att jag ska tighta till spelet igen. Löjligt+störande att man ska behöva ta till såna knep men så verkar hjärnfan funka.

Jaja, imorn är det hemresa från Malaga. Lika bra det, har inte gjort mycket vettigt senaste dagarna ändå.

Las Vegas om 2 veckor fortfarande troligt. Vi får se... ;)

Den poker som spelas online framöver ska spelas med tanken att komma ner runt 25/12-2,5 igen. Will keep you posted och slänga in lite HH när såna dyker upp.

Over and out

/Mr Tight

Postad

En eftermiddag vid poolen och 45 min spel senare på e.m.

Receptet var enkelt, gristight lågvarianspoker för att hitta lite plus, nästan alá fullring. Inte bygga stora potter preflopp, undvika flippar så gott det går. Sket nu nästan helt i prefloppraise, så otroligt segt att bygga stora potter preflopp när alla träffar och man själv inte gör det.... (självklart vet man ju inte detta innan men så har känslan varit ett nån dag och jag ville hålla nere swingsen nu).

Spelade nu istället sjuka 28/2-2, nivån nästan bara PLO100. Blev kallad NIT... vad betyder det egentligen? Innebörden har jag nog greppat men vad står det för?

Plus blev det, några inköp till. Blev påmind om varför jag trots allt vunnit en del på detta. Inte för att jag har jordens bästa känsla för spelet och är ett intuitivt geni alá Nebbis (även om det vore ball om det var så...), nej skälet är nog främst att mina motståndare ibland gör typ såhär:

Omaha Hi PLO100

Seat 1: bokkie_87 ($101.75 in chips)

Seat 3: XXXX ($84.05 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ Jack of Diamonds,9 of Spades,King of Diamonds,Ace of Spades ] ($110.60 in chips)

Seat 9: troiyo ($206.30 in chips)

Seat 10: Garikas888 ($115.80 in chips)

ANTES/BLINDS

bokkie_87 posts blind ($1), XXXX posts blind ($1).

PRE-FLOP

Cafe No Se bets $4, troiyo calls $4, Garikas888 calls $4, bokkie_87 folds, XXXX calls $3.

FLOP [board cards 10 of Spades,Jack of Spades,8 of Spades ]

XXXX bets $17, Cafe No Se calls $17, troiyo folds, Garikas888 folds.

TURN [board cards 10 of Spades,Jack of Spades,8 of Spades,4 of Clubs ]

XXXX bets $51, Cafe No Se bets $89.60 and is all-in, XXXX calls $12.05 and is all-in.

RIVER [board cards 10 of Spades,Jack of Spades,8 of Spades,4 of Clubs,Queen of Hearts ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ Jack of Diamonds,9 of Spades,King of Diamonds,Ace of Spades ]

XXXX shows [ 6 of Spades,3 of Spades,Ace of Diamonds,4 of Spades ]

Cafe No Se wins $200.65.

Ganska bra exempel på hur viktigt det ändå är att spela tight och hur det kan gå när man spelar riktiga skithänder ur position. Han floppade ungefär så bra som det gick med junkhanden och drog sedan 100% dött med sin "träff"

Hände också en annan kul grej idag, tyvärr fick jag inte alls betalt men ändå, har nog ALDRIG tidigare träffat en flopp såhär bra, sjukt va, går ju inte att träffa bättre på oparad bräda:

Omaha Hi PLO200

Seat 2: -Jazzist- ($438.30 in chips)

Seat 3: Cafe No Se [ Jack of Diamonds,Ace of Spades,Ace of Diamonds,Queen of Clubs ] ($213.70 in chips)

Seat 5: Stacky64 ($101.10 in chips)

Seat 8: Sergei59 ($198.95 in chips)

Seat 10: superguru3 ($12.50 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($2), Stacky64 posts blind ($2).

PRE-FLOP

Sergei59 calls $2, superguru3 folds, -Jazzist- calls $2, Cafe No Se checks, Stacky64 checks.

FLOP [board cards Ace of Clubs,10 of Diamonds,King of Diamonds ] ---->!!!!! Jag har ALLT!!!!!

Cafe No Se bets $6, Stacky64 folds, Sergei59 folds, -Jazzist- folds.

Sjuuukt va?...och jo, kunde faktiskt minbettat vekt eller t.o.m checkat på den brädan... missade hur FANTASTISK min träff var vid första anblick. Måste vara en sån där 1 på miljonen grej ju, aldrig sett det innan, nog värre än att floppa ROYAL vilket jag gjort i både holdém och omaha nån gång

Sista "kvällen med gänget" idag i Malaga så mer poker blir det nog inte idag. Hittade ju iaf lillplusset på runt 4 lowstakes-inköp idag och det var viktigt efter senaste tiden kyla!

Over and out

Mr Tight

Postad

En kul detalj: Kollade just siffror hos min affe.

Se nedan. Tänk vilke obscena rakeback-summor det skulle bli på en månad om man spelade som jag gjort 2 senaste dagarna (synd att jag backat samtidigt bara, haha...):

Date---------------Rakeback

21st November------ $401.89

20th November-------$309.08

Over and out

Mr Tight

Postad

Spelade nu istället sjuka 28/2-2, nivån nästan bara PLO100. Blev kallad NIT... vad betyder det egentligen? Innebörden har jag nog greppat men vad står det för?

Kan inte vad det står för exakt, men betyder ju helt klart att du är SuperDuper Tajt. Det enda man behöver veta egentligen.

Edit: Hittade lite bättre förklaring.

A nit is a tight-passive player that avoids confrontations. Typically, the term nit is used when this type of passive player plays in a pot-limit or no-limit game. Nits tend to avoid big pots and do not like to gamble.

Postad

Hoppar in och visar att jag lusläser din dagbok.

Sjukt bra att kunna göra ca 60 lakan i månaden på att eventuellt bara gå +- 0

Då räknade jag på en 21 dagars arbetsmånad, vill man jobba helg så blir det runt 85 lopper, på att bara vara en +-0 spelare, om jag inte räknat helt fel . Hur mycket tid och hur många bord har du spelat för att uppnå den RB?

Din dagbok är bra men jag saknar de rutinerade PLO spelarnas kommentarer på ditt spel .

Hoppas dom kan ge lite synpunkter på ditt spel lycka till.

Postad
Haha, nu är gårdagen historia och desto mer jag tänker på handen i fråga inser jag att hans spel nog var rätt normalt/ok för nivån. 3-bettat pre med relativt grunt effektivt stackdjup....

Jag skulle nog ibland själv spela likadant på PLO100/PLO200 mot många FI... :oops: :oops:

Alltså jag håller med om att handen inte är helt åt helvete från rebonius sida men det jag reagerade på var att du skrev att din image var att du suttit och foldat i 20 minuter. Mot en tight spelare tror jag som bäst du har en flip mot par med spaderdrag, vilket gör hans syn ganska korkad. Mot en aggro LAG så tycker jag dock hans spel är riktigt standard.

Postad
Kan inte vad det står för exakt, men betyder ju helt klart att du är SuperDuper Tajt. Det enda man behöver veta egentligen.

Edit: Hittade lite bättre förklaring.

A nit is a tight-passive player that avoids confrontations. Typically, the term nit is used when this type of passive player plays in a pot-limit or no-limit game. Nits tend to avoid big pots and do not like to gamble.

Tyty, stämmer inte riktigt på mig men ändå.... hellre vinnande "NIT" än förlorande LAG-vilde antar jag. Måste se till att hitta stabilt plus igen i slutet på denna månad.

Om någon vet vad NIT står för exakt så är du välkommen att skriva det!

Hoppar in och visar att jag lusläser din dagbok.

Sjukt bra att kunna göra ca 60 lakan i månaden på att eventuellt bara gå +- 0

Då räknade jag på en 21 dagars arbetsmånad, vill man jobba helg så blir det runt 85 lopper, på att bara vara en +-0 spelare, om jag inte räknat helt fel . Hur mycket tid och hur många bord har du spelat för att uppnå den RB?

Din dagbok är bra men jag saknar de rutinerade PLO spelarnas kommentarer på ditt spel .

Hoppas dom kan ge lite synpunkter på ditt spel lycka till.

Tack för kommentaren!

Haha, blir svårt att spela de mängderna i längden, man blir ju typ mentalt paj av det. Jag lirar nästan alltid bord när jag spelar på laptopen (som det blir på resande fot. Skillnaden denna gång mot normalt var att jag speöade lite högre och längre än normalt. Ett snabbt överslag visar på rb på ca $35/h i snitt under de två maratondagarna. Normalt ligger jag nog runt $15-20/h på PLO100.

Saknar också delvis kommentarer från folk med stenkoll på Omaha men ska inte klaga ändå. Johanlj är ju vass och brukar dyka upp ibland när jag lägger ut HH, samma gäller Greywolf som också visat sig nån gång.

Tror också det hela är lite av "if you build it they will come" typ.

Fritt översatt så innebär detta att det är UPP TILL MIG att greja rulle (och ett spel) som klarar högre nivåer. Kan förstå att det inte är superlockande för en regular på mid eller high att kommentera något som händer på PLO$100 eller PLO$200... Är ju mycket av ett annat tänk där som säkert framkommit av de få händer jag spelat och postat här.

Ovanstående får mig också att fundera lite.... jag har nu spelat som någon slags "proffs" i över ett år nu men har inte avancerat nämnvärt i nivåer utan har mest dragit in månadslöner och levt+rest mycket. Delvis misslyckat tycker jag och frågan är vad jag ska ändra på för att kunna hitta mer stabilitet/plus??

En snabb analys är att mina tiltskott kostat sjuka summor som hade räckt gott och väl för en solid rulle på midstakes (PLO500)nu. Tror dock inte är så enkelt heller, har en alldeles för låg lägstanivå också, ett flertal sessioner då jag spytt iväg inköp på lowstakes också. Sen kan ju självklart högstanivån alltid bli mycket bättre men jag tror prio ett är att höja lägstanivån och sluta tilta på dyra bord och sluta vara respektlös på de billiga bara för att jag är lite överrullad för tillfället. Har också haft flera månader då jag inte spelat speciellt mycket, borde nog försöka få till mer speltid för att kunna bygga lite störra rulle inom rimlig framtid....

Varför ska det vara så svårt att vara KONSEKVENT solid/TAG??

Bläh, måste styra upp mig själv mer nu, försöka se det mer som ett jobb kanske..?

Haha, tänk om man kunde floppa sådär lite oftare. Svårt att få betalt dock.

Ja... alltså, undrar om det inte var en "en gång i livet flopp", vi får se :)

Alltså jag håller med om att handen inte är helt åt helvete från rebonius sida men det jag reagerade på var att du skrev att din image var att du suttit och foldat i 20 minuter. Mot en tight spelare tror jag som bäst du har en flip mot par med spaderdrag, vilket gör hans syn ganska korkad. Mot en aggro LAG så tycker jag dock hans spel är riktigt standard.

Good point, beredd att hålla med dig delvis pga min NIT-stil som föregick handen i fråga.

Ok, hemkommen från Malaga nu iaf. Spelet där nere var ingen succe direkt.

Ni som följt db:n vet att jag ännu en gång spelet för högt och tiltat en del. Som alltid säger väl en bild mer än tusen ord.. enda positiva med denna var att jag i slutet vaknade till lite igen (sista timmarna), ska fortsätta så nu sista tiden i november så kanske det går att hitta en trevligt miniplus för månaden! Nu blir det TAG lowstakes igen!(?)

malagagrafag7.jpg

By mr_tight at 2008-11-23

Ovan ser det ut som jag hittade miniplusset till slut men det stämmer inte eftersom min lina dog i några större förlusthänder som inte kom in i PT... Nettominus alltså runt $600 ex rb, ink MTT.

...och här kommer det röda siffror för se senaste två veckorna.

Inte kul att rullen minskat men med tanke på skott och tilt är det nog ok ändå. Har också genererat mer i RB än rullen minskat (alltid en lite tröst att man trots allt "tjänat några $)

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -600 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +16 150 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +18 300 usd

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 145 usd (101 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +133 usd

(Nivå 10-50 usd, 7 st spelade, 2 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

Saldo ongame: +4 500 usd

(rulle totalt ca: $10k)

Spelade timmar sen sist: 35 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 872 h

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (5 dagar sen)

Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 100 kr (90 timmar)

Over and out

/Mr Tight

Postad

Jävligt tiltande ibland detta spel men har spelat bra iaf.

300 händer hann jag med innan jag höll på att få panik på en snubbe.

Av någon anledning har den lilla finska f****n nått problem med mig.

Killen är väl hyfsad tror jag, spelar relativt TAG. Förolämpningarna mot mig haglade omotiverat i chatten iaf. Bryr mig inte mycket om detta men slängde lite ved på elden iaf ("my little sweetie upset?").

Antar att detta fick honom på minitilt eller...?

.....Vet inte om så var fallet men inom 10 min hade jag dagens två enda all-ins på PLO200, båda självklart mot just honom på olika bord. Nedan den första av dessa. Hatar verkligen sånt här:

Omaha Hi PLO $200

Seat 2: viljoo ($35.10 in chips)

Seat 3: wulf66 ($336.20 in chips)

Seat 4: F***finnen ($249.10 in chips)

Seat 5: Cafe No Se [ Queen of Spades,Queen of Clubs,Ace of Spades,10 of Spades ] ($200.00 in chips)

Seat 9: Chewatnaze ($302.00 in chips)

ANTES/BLINDS

viljoo posts blind ($2), wulf66 posts blind ($2).

PRE-FLOP

F***finnenbets $8, Cafe No Se calls $8, Chewatnaze folds, viljoo folds, wulf66 calls $6.

FLOP [board cards Queen of Diamonds,5 of Clubs,6 of Diamonds ]

wulf66 checks, F***finnen bets $17, Cafe No Se bets $60, wulf66 folds, F***finnen bets $189, Cafe No Se calls $132 and is all-in.

TURN [board cards Queen of Diamonds,5 of Clubs,6 of Diamonds,King of Clubs ]

RIVER [board cards Queen of Diamonds,5 of Clubs,6 of Diamonds,King of Clubs,10 of Diamonds ]

SHOWDOWN

F***finnen shows [ 5 of Diamonds,4 of Spades,6 of Spades,2 of Diamonds ]

Cafe No Se shows [ Queen of Spades,Queen of Clubs,Ace of Spades,10 of Spades ]

F***finnen wins $421.

5-högt jävla färgdrag, så äckligt...

Efter ovanstående såg jag fel(!) på en bräda och ställde mot honom som lika stor underdog som han i handen innan (och jag fick inte dra ut heller)

Det är när sånt här händer som tilten är ungefär så j..la nära det går. Gäller att ALDRIG ta det personligt och bara spela på... paus nu iaf.

Kanske mer spel sen, har iaf spelat bra. Ska hålla disciplinen högt nu, ingen idioti nu!

Over and out

/Mr Tight

Postad

Så här brukar det se ut när jag skottar, hela 2 (!) händer fick jag lira innan det var dags och grinda igen

POKERSTARS GAME #18849779187: OMAHA POT LIMIT ($2/$4) - 2008/07/15 - 20:53:38 (ET)

Table 'Merlin II' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: hiro ($396 in chips)

Seat 2: DAVIDOXXX ($1177.60 in chips)

Seat 3: fzoohtt ($317.60 in chips)

Seat 4: Conundrum75 ($213.85 in chips)

Seat 5: FinnJack ($116.85 in chips)

Seat 6: sulcata ($284 in chips)

Seat 7: EARLBRY ($110 in chips)

Seat 8: drallop ($234.60 in chips)

Seat 9: hoongo ($129.65 in chips)

drallop: posts small blind $2

hoongo: posts big blind $4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hiro 2 of SpadesAce of Spades9 of ClubsAce of Diamonds

hiro: calls $4

DAVIDOXXX: raises $14 to $18

fzoohtt: folds

Conundrum75: calls $18

FinnJack: raises $14 to $32

sulcata: folds

EARLBRY: folds

drallop: folds

hoongo: folds

hiro: calls $28

DAVIDOXXX: raises $120 to $152

Conundrum75: folds

FinnJack: calls $84.85 and is all-in

hiro: raises $244 to $396 and is all-in

DAVIDOXXX: calls $244

*** FLOP *** 10 of Diamonds7 of Clubs6 of Clubs

*** TURN *** 10 of Diamonds7 of Clubs6 of Clubs3 of Spades

*** RIVER *** 10 of Diamonds7 of Clubs6 of Clubs3 of SpadesQueen of Clubs

*** SHOW DOWN ***

hiro: shows 2 of SpadesAce of Spades9 of ClubsAce of Diamonds (a pair of Aces)

DAVIDOXXX: shows 5 of DiamondsAce of ClubsAce of Hearts8 of Clubs (a flush, Ace high)

DAVIDOXXX collected $558.30 from side pot

FinnJack: mucks hand

DAVIDOXXX collected $371.55 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot $932.85 Main pot $371.55. Side pot $558.30. | Rake $3

Board 10 of Diamonds7 of Clubs6 of Clubs3 of SpadesQueen of Clubs

Seat 1: hiro showed 2 of SpadesAce of Spades9 of ClubsAce of Diamonds and lost with a pair of Aces

Seat 2: DAVIDOXXX showed 5 of DiamondsAce of ClubsAce of Hearts8 of Clubs and won ($929.85) with a flush, Ace high

Seat 3: fzoohtt folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Conundrum75 folded before Flop

Seat 5: FinnJack mucked Queen of SpadesKing of Hearts9 of Hearts10 of Spades

Seat 6: sulcata folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: EARLBRY (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: drallop (small blind) folded before Flop

Seat 9: hoongo (big blind) folded before Flop

Postad
........hiro showed 2 of SpadesAce of Spades9 of ClubsAce of Diamonds and lost with a pair of Aces

Skotta INTE!

(jag vet, kommer ju från rätt käft, haha)

Mer seriöst, när/om du skottar tycker jag du borde hålla dig borta från all-ins preflopp. Oavsett hur man vrider och vänder på det är det i princip ett lotteri i omaha.

Här kommer en skoj hand från det spel som blev sen igen i e.m. innan kvällens fotbollsträning.

Jag tror faktiskt ALDRIG att jag spelat en hand på detta sätt i hela mitt liv. Mitt linje är (medvetet) sjuuukt skum/fiskig, speciellt på flopp. Det finns det dock en baktanke och en historia som föregick denna hand.....

Utmanar er att gissa "ungefär" vad som hade hänt innan, vad jag höll på med, vad jag hade, vad som hände på rivern ;)

(jag vet, inte lätt kanske. ger en ledtråd att knappen (XXXX) spelar 80/30 och älskar att dra på allt möjligt skit utan odds och sen bluffa river med missat drag ;)

Omaha Hi PLO $200

Seat 2: tarcy67 ($260.90 in chips)

Seat 7: XXXX ($281.20 in chips)

Seat 8: Cafe No Se ($537.75 in chips)

Seat 10: CLiFF_KaY ($189.60 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($2), CLiFF_KaY posts blind ($2).

PRE-FLOP

tarcy67 calls $2, XXXX calls $2, Cafe No Se checks, CLiFF_KaY checks.

FLOP [board cards 2 of Diamonds,Jack of Spades,6 of Clubs ]

Cafe No Se checks, CLiFF_KaY checks, tarcy67 checks, XXXX bets $2, Cafe No Se bets $4, CLiFF_KaY folds, tarcy67 calls $4, XXXX calls $2.

TURN [board cards 2 of Diamonds,Jack of Spades,6 of Clubs,9 of Hearts ]

Cafe No Se checks, tarcy67 checks, XXXX bets $14, Cafe No Se bets $62, tarcy67 folds, XXXX calls $48.

RIVER [board cards 2 of Diamonds,Jack of Spades,6 of Clubs,9 of Hearts,Ace of Clubs ]

??

Jag vet, mitt spel är inte "helt normalt" i ovanstående, haha ;)

Over and out

/Mr Tight

Postad

Dagens bästa värdebet, är stolt! ;)

(skulle självklart inte göra denna mot random FI men jag och XXXX nedan har historia)

Omaha Hi PLO $500 (fullring)

Seat 1: -Jazzist- ($495.00 in chips)

Seat 2: wulf66 ($368.50 in chips)

Seat 3: MarkBang69 ($771.00 in chips)

Seat 4: PIzRiverMe ($472.00 in chips)

Seat 5: XXXX($513.50 in chips)

Seat 6: Cafe No Se [ 10 of Diamonds,6 of Clubs,9 of Clubs,Ace of Diamonds ] ($485.00 in chips)

Seat 7: stachu38 ($500.00 in chips)

Seat 8: I.am.Winning ($500.00 in chips)

Seat 9: rosu13 ($327.00 in chips)

Seat 10: Tessa_00 ($362.30 in chips)

ANTES/BLINDS

-Jazzist- posts blind ($5), wulf66 posts blind ($5).

PRE-FLOP

MarkBang69 folds, PIzRiverMe folds, XXXX bets $15, Cafe No Se calls $15, stachu38 folds, I.am.Winning folds, rosu13 folds, Tessa_00 calls $15, -Jazzist- folds, wulf66 folds.

FLOP [board cards 10 of Clubs,9 of Hearts,5 of Clubs ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $40, Tessa_00 folds, XXXX calls $40.

TURN [board cards 10 of Clubs,9 of Hearts,5 of Clubs,8 of Spades ]

XXXX checks, Cafe No Se checks.

RIVER [board cards 10 of Clubs,9 of Hearts,5 of Clubs,8 of Spades,2 of Diamonds ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $100, XXXXcalls $100.

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 10 of Diamonds,6 of Clubs,9 of Clubs,Ace of Diamonds ]

XXXX mucks cards

Cafe No Se wins $332.

Mer senare kanske, har i övrigt inte spelat speciellt bra idag. Kanske skulle pausa lite, vi får se.

Over and out

/Mr Tight

Postad

Ibland får jag lite små-ryck när det lutar åt en 3-vägs all-in pre, helt plötsligt känns typ alla sammanhängande händer som INTE innehåller A eller K som tillräckligt starka att bomba med mot två killar med troliga AA/KK etc.

Bör jag tänka om? Idag gick det iaf "inte så bra" i lotteriet.

Får nog skylla mig själv 100% och bör nog annars hålla mig till låga rundowns i större utsträckning:

Omaha Hi PLO $200

Seat 7: JJ-Simpson ($200.00 in chips)

Seat 8: magiko21 ($385.80 in chips)

Seat 9: fotografia ($200.00 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ 10 of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades,10 of Spades ] ($202.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Cafe No Se posts blind ($2), JJ-Simpson posts blind ($2).

PRE-FLOP

magiko21 bets $6, fotografia folds, Cafe No Se calls $4, JJ-Simpson bets $22, magiko21 bets $72, Cafe No Se bets $196 and is all-in, JJ-Simpson calls $176 and is all-in, magiko21 calls $124.

FLOP [board cards Jack of Diamonds,3 of Spades,6 of Hearts ]

TURN [board cards Jack of Diamonds,3 of Spades,6 of Hearts,Queen of Spades ]

RIVER [board cards Jack of Diamonds,3 of Spades,6 of Hearts,Queen of Spades,2 of Clubs ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 10 of Hearts,9 of Clubs,8 of Spades,10 of Spades ]

JJ-Simpson shows [ King of Clubs,Queen of Diamonds,6 of Clubs,8 of Diamonds ]

magiko21 shows [ Ace of Diamonds,3 of Clubs,Ace of Hearts,9 of Hearts ]

JJ-Simpson wins $598, magiko21 wins $4.

och....

Omaha Hi PLO $200

Seat 3: loveitalians ($366.00 in chips)

Seat 8: chickhabit54 ($200.00 in chips)

Seat 9: fotografia ($200.00 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ Jack of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Spades,10 of Spades ] ($200.00 in chips)

ANTES/BLINDS

chickhabit54 posts blind ($2), fotografia posts blind ($2).

PRE-FLOP

Cafe No Se bets $8, loveitalians bets $28, chickhabit54 bets $92, fotografia folds, Cafe No Se bets $192 and is all-in, loveitalians bets $338 and is all-in, chickhabit54 calls $106 and is all-in.

FLOP [board cards 3 of Hearts,6 of Hearts,7 of Diamonds ]

TURN [board cards 3 of Hearts,6 of Hearts,7 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

RIVER [board cards 3 of Hearts,6 of Hearts,7 of Diamonds,Jack of Diamonds,9 of Spades ]

SHOWDOWN

loveitalians shows [ Queen of Spades,King of Hearts,5 of Hearts,Ace of Spades ]

chickhabit54 shows [ 8 of Clubs,10 of Hearts,Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

Cafe No Se shows [ Jack of Hearts,Queen of Hearts,Jack of Spades,10 of Spades ]

loveitalians wins $166, chickhabit54 wins $600.

Blääähh ;)

Mer seriöst avseende ovanstående, jag bär nog lägga ner sånt va eller...?

MEN allt går absolut inte åt h-e iaf, här kommer ett till värdebet jag är nöjd med, tycker jag börjar få till dessa marginella riverbettar lite bättre nu (tidigare har jag typ aldrig bettat annat än nötter eller bluff på river, en klar läcka):

Omaha Hi PLO $200

Seat 2: seabull7810 ($254.00 in chips)

Seat 5: Cafe No Se [ 9 of Diamonds,King of Spades,Jack of Diamonds,10 of Clubs ] ($191.20 in chips)

Seat 7: bisbiki78 ($68.70 in chips)

Seat 8: OMG_R-Star ($428.70 in chips)

ANTES/BLINDS

OMG_R-Star posts blind ($2), seabull7810 posts blind ($2).

PRE-FLOP

Cafe No Se bets $8, bisbiki78 calls $8, OMG_R-Star calls $6, seabull7810 folds.

FLOP [board cards 8 of Hearts,10 of Hearts,Queen of Clubs ]

OMG_R-Star checks, Cafe No Se bets $20, bisbiki78 folds, OMG_R-Star calls $20.

TURN [board cards 8 of Hearts,10 of Hearts,Queen of Clubs,Queen of Diamonds ]

OMG_R-Star checks, Cafe No Se checks.

RIVER [board cards 8 of Hearts,10 of Hearts,Queen of Clubs,Queen of Diamonds,6 of Spades ]

OMG_R-Star checks, Cafe No Se bets $50, OMG_R-Star calls $50.

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 9 of Diamonds,King of Spades,Jack of Diamonds,10 of Clubs ]

OMG_R-Star mucks cards

Cafe No Se wins $164.

Annars då? Jo vi lyckades spela 5:e fotbollsmatchen i inomhusserien idag. Kul som vann och inte heller idag vann vi. Har inte vunnit en enda ännu... MEN är fortfarande obesegrade, sjuuukt va? 5 st raka oavgjorda. I övrigt börjar gymmandet gå lite framåt också, är knappast Arnold men det blir större hantlar varannan vecka typ. Beach 2009 here I come, haha.

Over and out

/Mr Tight

Postad
Är ju ingen höjdare att ha ett par på handen när du är uppe mot AA.

Sant, inget mer sånt nu även om jag får två FI mot mig.

Har lirat en dryg timme nu på morgonen/förmiddan. Har sjukt bra dygnsrytm nu igen, gott. Sängen runt midnatt och upp med solen, som en vanlig människa ju, haha ;)

Bara PLO100 denna gång, dålig trafik denna tid på dygnet och noll värde på det enda PLO200-bord som fanns uppe. Bra gick det, flera inköp upp efter duglig medrigg, bra spel och lite flyt.

Dagens hand kommer här, bra exempel på hur aggression kan betala sig. Frågar mig ändå om mitt spel är EV+ i längden på dessa bord? Jag tror det iaf, eller...?

Tanken är att ett halvpottbet från FI #1 betyder drag eller vek hand (gör det oftast på dessa nivåer på oparade brädor) och när sen FI #2 synar känns det som läge att köpa potten direkt. Om inte så har jag ju endel outs med lilla sucker-wrappisen som landade på turn (och dessutom har jag ju blockers på färgdraget eller kanske t.o.m ett levande färgdrag). Vill ju helst se fold från övriga men borde kunna köpa den på rivern även vid miss också, here we go

Omaha Hi PLO $100

Seat 1: cy666 ($93.00 in chips)

Seat 2: tupomass ($230.00 in chips)

Seat 5: Cafe No Se [ 6 of Spades,7 of Hearts,9 of Clubs,7 of Spades ] ($78.10 in chips)

Seat 9: cemo666 ($334.75 in chips)

ANTES/BLINDS

cy666 posts blind ($1), tupomass posts blind ($1).

PRE-FLOP

Cafe No Se calls $1, cemo666 calls $1, cy666 checks, tupomass bets $4, Cafe No Se calls $4, cemo666 calls $4, cy666 calls $4.

FLOP [board cards 4 of Diamonds,3 of Spades,10 of Spades ]

cy666 checks, tupomass checks, Cafe No Se checks, cemo666 checks.

TURN [board cards 4 of Diamonds,3 of Spades,10 of Spades,8 of Hearts ]

cy666 bets $6, tupomass calls $6, Cafe No Se bets $25, cemo666 calls $25, cy666 folds, tupomass calls $19.

RIVER [board cards 4 of Diamonds,3 of Spades,10 of Spades,8 of Hearts,3 of Diamonds ]

tupomass checks, Cafe No Se bets $48.10 and is all-in, cemo666 folds, tupomass folds.

SHOWDOWN

Cafe No Se wins $147.10.

Gick ju bra ;)

Här kommer en tveksam hand från mig, är jag för kär i knappen och double-suited? Är ofta det tror jag ävre om knappens värde absolut går upp här med tanke på 150bb-stackdjupen. Fold pre känns kanske ändå vettigare va? Vad hoppas jag egentligen på att träffa?

Anyway...När jag sen väl ser floppen är det väl dock bara att dega eller? FI med troliga AAxx funderade ett år innan han pottade flopp och jag skulle kunna satt hela rullen på AAxx utan träff eller drag vilket innebär att jag är ca 60-40 att vinna med "tvåparsdrag och färgdrag" (+kanske nån promilles fold-equity).

Hade han instapottat hade jag faktiskt övervägt ett vik då det troligen inneburit AAxx med NTFD eller annat vettig träff. Rätt resonemang...? I övrigt tycker jag FIs spel nedan är en bra exempel på hur man absolut INTE ska spela AAxx förutsatt att man inte har bred 3bets-range från blindsen (denna FI har jag aldrig sett 3betta utan AAxx). Kommentarer?

Omaha Hi PLO $100

Seat 2: no1PokerGirl ($171.90 in chips)

Seat 5: 175TOASTED ($134.10 in chips)

Seat 6: Cafe No Se [ 6S,7C,JS,5C ] ($236.80 in chips)

Seat 8: ShipItToPApA ($289.95 in chips)

Seat 10: XXXX ($150.55 in chips)

ANTES/BLINDS

ShipItToPApA posts blind ($1), XXXX posts blind ($1).

PRE-FLOP

no1PokerGirl calls $1, 175TOASTED bets $5, Cafe No Se calls $5, ShipItToPApA folds, XXXX bets $21, no1PokerGirl folds, 175TOASTED calls $17, Cafe No Se calls $17.

FLOP [board cards 4S,JH,10S ]

XXXX bets $68, 175TOASTED folds, Cafe No Se bets $136, XXXX calls $60.55 and is all-in.

TURN [board cards 4S,JH,10S,10C ]

RIVER [board cards 4S,JH,10S,10C,JD ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 6S,7C,JS,5C ]

XXXX shows [ 5H,8D,AH,AC ]

Cafe No Se wins $329.55.

Min "read" både pre och på flopp stämde iaf och det gick ju bra om än på lite skumt sätt med en rivrad knekt. 60-40 var jag dock på flopp när allt åkte in så den tänker jag inte be om ursäkt för även om spelet preflopp kan ifrågasättas rätt hårt , eller?

Ingen mer poker idag troligen, träning, plugg och socialt liv resten av dan lutar det åt.

Over and out

/Mr Tight

Postad

Din sista hand är strange, några gånger sedan skäller du på en person som ställer dig med (2 par+gutshot stegdrag+färgdrag) ca 42%-58% post flop. Men här ställer du själv med top par och J hög färg drag. Du måste veta att fi inte har Asxs eller värre AsAxXs.. turn ger honnom bättre 2 par och du drar 25%-75% ut honnom med J eller spader. Utan att veta att han inte har en bättre spader färg drag så är detta en dåligt spel av dig. Men med tur så vinner man ändå :D.

Postad
Din sista hand är strange, några gånger sedan skäller du på en person som ställer dig med (2 par+gutshot stegdrag+färgdrag) ca 42%-58% post flop. Men här ställer du själv med top par och J hög färg drag. Du måste veta att fi inte har Asxs eller värre AsAxXs.. turn ger honnom bättre 2 par och du drar 25%-75% ut honnom med J eller spader. Utan att veta att han inte har en bättre spader färg drag så är detta en dåligt spel av dig. Men med tur så vinner man ändå :D.

Tack för kommentaren.

Bra med respons/kritik även om jag inte håller med dig alls denna gång.

Ska försöka vara tydlig och förklara varför. Kommentera gärna ni som har något att tycka om detta. Har jag fel eller inte?

(Fråga: Du säger jag skällde jag på någon som ställde med 2p+bra drag? När, var, hur? Länka till mitt inlägg så jag vet vad du pratar om. )

Anyway, angående handen ovan, "tur" hade jag nog inte denna gång, var 60% favorit när allt åkte in på floppen (se sista simuleringen nedan). Mitt spel pre är jag mer tveksam till men på floppen tycker jag det är bra desto mer jag resonerar kring det (se övriga simuleringar nedan).

Motiveringar med simuleringar nedan:

1. Pre: Vi är djupa och FI:s 3bets-range OOP är enbart AAxx, alltså vet jag två av hans kort (sen kan man ju ändå argumentera för att jag inte ska syna första $5 från FI#2, min hand är oftast inte spelbar för en tight spelare)

2. På floppen: Visst, har han duglig träff och/eller drag ligger jag inte bra till. MEN har han han relativt nakna AAxx är jag ca 60-40 här. I detta fall baserade jag postflopp-beslutet främst på att han stekte så länge innan han pottade ut. Betyder ofta enl. min erfarenhet på dessa nivåer att han "ärligt" tvekade på om det var värt att comitta stacken på den brädan. Ej att förväxla med "monsterträff-stekningen" som man ofta ser på low-stakes holdém. Med AA+fd instapottar de "alltid" här vad jag sett.

Tre simuleringar nedan

1. Om vi postflopp antar 100% random AAxx så får vi följande:

Omaha Hi Simulation

600,000 trials (Randomized)

board: 4sJhTs

Hand Pot equity Wins Ties

6s7cJs5c 51.51% 308,560 1,020

AA** 48.49% 290,420 1,020

-> Mitt spel är alltså knappt EV+ även mot 100% random AAxx (exl relativt obefintlig fold-equity). Alltså är jag favorit även utan korrekt read med antagandet att FI pottar ut alla brädor

Länk till ovanstående simulering: http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4sJhTs&h1=6s7cJs5c+&h2=AA**&h3=&h4=&h5=

2. Om vi gör samma körning men antar "suits" på essen för att göra färgdraget osannolikt (vilket jag ju antog baserat på read):

Omaha Hi Simulation

600,000 trials (Randomized)

6s7cJs5c 58.34% 349,555 969 -> Nu hittar jag nästan de där 60% jag nämnde i första inlägget

AcAd** 41.66% 249,476 969

Länk till ovanstående simulering: http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4sJhTs&h1=6s7cJs5c&h2=AcAd**&h3=&h4=&h5=

3. Och slutligen en simulering med exakt de händer vi hade den aktuella handen:

Omaha Hi Simulation

820 trials (Exhaustive)

Board: 4sJhTs

6s7cJs5c 59.27% 486 0 -> Ca 60%

5h8dAhAc 40.73% 334 0

Länk: http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=oh&b=4sJhTs&h1=6s7cJs5c&h2=5h8dAhAc&h3=&h4=&h5=

SLUTSATS: Mitt spel på floppen var 100% rätt... eller?

Mitt spel pre var bra? Dåligt? Tveksamt, Hemskt, Superbt?

Ser gärna kommentarer från alla som har något vetigt att säga! ;)

Postad

Hej

Jag menade galna finnen, 511. 5-hög färg vinst.

Sedan med tur menar jag att, han träffar sin 10 på turn och då är du 25%-75% att vinna denna hand efter turn. Att du träffar din J är "tur".

Om du var säker på din read att han inte hade färg drag så bra, men som en möjlighet så kunde han haft AsAhxs.

Omaha Hi Simulation

820 trials (Exhaustive)

6s7cJs5c 23.05% 189 0

5h8sAhAs 76.95% 631 0

Sedan att du hade 60%-40% post flop är EV+ att du får pengarna in , men omaha är varians.

Jag gick genom mina dagens händer, hade 12st 80%-20% på turn, och pengarna åker in massiv EV+ men resultaten blev 2 vunna -10 förlust. It ain over before the fat lady sings or the river fck you up. :S.

Du vet vad omaha kan vara som värst :x.

Vi har olika spel stilar, jag spelar mera konservativt. Du är mera up som en raket och då och då .. ner som en komet :).

-T-

Postad
Hej

Jag menade galna finnen, 511. 5-hög färg vinst.

Dagens!

Tack för svaret.

Också bra att du visar exemplet.... men är ju som att jämföra vindruvor med kometer ;):

Hand 1: 2bettat pre och 12bb i potten pre

Hand 2: 3bettat pre, 68bb i potten pre

(säg till om du vill jag utvecklar men jag antar ovanstående räcker)

Sedan med tur menar jag att, han träffar sin 10 på turn och då är du 25%-75% att vinna denna hand efter turn. Att du träffar din J är "tur".

Det har du rätt i men degen åkte ju in på flopp.

Att då räkna procentsatser på turn känns väl inte så relevant...?

Om du var säker på din read att han inte hade färg drag så bra, men som en möjlighet så kunde han haft AsAhxs.

25-75

...

Sedan att du hade 60%-40% post flop är EV+ att du får pengarna in , men omaha är varians.

Japp, OM han hade haft FD hade mitt spel varit rejält EV- men rent matematiskt är det rejält osannolikt och mer osannolikt blir det (enligt mig) när han steker ett år innan han ställer.

Vidhåller att mitt spel på flopp var bra/ok men vore dock kul att höra kommentarer från nån annan som spelar vinnande på min nivå eller högre.

Jag gick genom mina dagens händer, hade 12st 80%-20% på turn, och pengarna åker in massiv EV+ men resultaten blev 2 vunna -10 förlust. It ain over before the fat lady sings or the river fck you up. :S.

Du vet vad omaha kan vara som värst :x.

Vi har olika spelstilar, jag spelar mera konservativt. Du är mera up som en raket och då och då .. ner som en komet :).

-T-

10 av 12 "80-20 lägen".... :shock: :shock:

Har du PT+PokerEV?

Posta gärna en graf och ge P-värde från den sessionen, låter som en sjuk graf man vill se.... (om du nu klarar att återuppleva traumat :))

(och om du inte har PT+PokerEV är risken stor att ditt selektiva minne valt att komma ihåg sessionen som "mycket värre än den var", inget personangrepp, bara så vår hjärna ofta funkar avseende detta. Mer fakta åt folket ;))

Anyway, angående tight/löst och marginella beslut: Vet ju absolut hur UGLY omaha kan vara men har i allt större utsträckning börjat fatta mer marginella beslut. Hittar man 80-20 ska man ju vara överlycklig... allt över 60-40 är ju kanon Fördelen med marginella (plus)beslut är EV+ totalt, givet "allt annat oförändrat"..... Nackdelen är att tiltkontrollen blir mycket svårare de dagar man förlorar nästan alla dessa och då är det lilla EV+ man hitta som bortblåst pga tilt.

Har funderat fram och tilbaka en del på detta.... beror lite på dagsformen hur jag agerar.

Jag är ABSOLUT inte så LAG som du verkar tro, kan inte tänka mig att du någonsin spelat mot mig va...? Mina normala 28/11-2,5 på SH är knappast någon galnings siffror även om vissa postflopp-beslut är marginella ;)

Vissa dar vill jag absolut inte "gambla" med marginellt EV+ då man vet att tilten lätt kan glida fram. Andra dagar är det inga problem. Tyvärr har jag inte alls tillräckligt bra koll på mitt eget beteende ännu så det lutar nog åt att min rulle kanske skulle må bäst av att alltid köra NIT/TAG... Har ej bestämt ännu.

Tror dock man måste öppna upp mer och fatta mer marginella beslut i oac med att motståndet blir bättre, iaf inte när man börjar närma sig midstakes (PLO500 och uppåt) och spelar shorthanded. Där är ens edge garanterat mindre och man behöver fatta marginellare beslut pga det aggresivare spelet.

Slutligen, ingen snoppmätartävling men för att få vettiga perspektiv på våra olika åsikter:

-Vilka nivåer spelar du på som bas?

-Har vi spelat mot varandra regelbundet? (nick om du vill avslöja)

-Fullring/Shorthanded?

-Ptbb/100 över senaste 50k händerna på basnivån??

(Skicka PM om du inte vill posta här)

Mer kommentarer från alla tack! ;)

Postad
Vad säger du?

Vi kan vara hos mig om du känner för att byta plats och miljö.

Peace

Tjena!

Antar du skrev detta efter vårt snack..?

Höres nästa vecka iaf om inte innan!

SJUK dag idag, har iaf vunnit flera stora potter PLO200 men också torskat en del. Nedanstående är väl den kanske mest riggade. Kan knappast klandra FI och mitt eget spel är ju 100% std. Jag är faktiskt 65% favorit här trots hans miniwrap+"blockers", trodde det skulle vara jämnare:

Omaha Hi PLO $200

Seat 1: cy666 ($196.00 in chips)

Seat 6: Devastator2 ($349.30 in chips)

Seat 7: J_McCall ($521.40 in chips)

Seat 8: Cafe No Se [ Ace of Hearts,5 of Hearts,King of Clubs,Ace of Diamonds ] ($221.50 in chips)

Seat 9: BALIK KIZ 96 ($239.20 in chips)

ANTES/BLINDS

BALIK KIZ 96 posts blind ($2), cy666 posts blind ($2).

PRE-FLOP

Devastator2 bets $8, J_McCall calls $8, Cafe No Se bets $36, BALIK KIZ 96 folds, cy666 folds, Devastator2 calls $28, J_McCall calls $28.

FLOP [board cards 9 of Hearts,4 of Hearts,Queen of Diamonds ]

Devastator2 checks, J_McCall checks, Cafe No Se bets $112, Devastator2 bets $313.30 and is all-in, J_McCall folds, Cafe No Se calls $73.50 and is all-in.

TURN [board cards 9 of Hearts,4 of Hearts,Queen of Diamonds,Jack of Clubs ]

RIVER [board cards 9 of Hearts,4 of Hearts,Queen of Diamonds,Jack of Clubs,6 of Clubs ]

SHOWDOWN

Devastator2 shows [ Jack of Spades,King of Hearts,10 of Hearts,Jack of Hearts ]

Cafe No Se shows [ Ace of Hearts,5 of Hearts,King of Clubs,Ace of Diamonds ]

Devastator2 wins $607.80.

Inte mycket att säga... std.

Men här nedan hade jag flyyyyt i dagens största pott. 650 BB

Spelet är väl inte mycket att säga om tycker jag. Synen pre kanske är sådär men på knappen lättar jag upp rejält, speciellt när det är djupt så in i h-e. Klart jag sedan gärna dunkar in allt med nötkåk+ 6 outs för högre nöt, eller....? FI har dock samma nöt men jag drar ut efter degen åkt in:

Omaha Hi PLO $200

Seat 1: TONA77 ($695.65 in chips)

Seat 3: -Jazzist- ($206.30 in chips)

Seat 4: SenjorDiego ($117.60 in chips)

Seat 6: Cafe No Se [ 10 of Diamonds,4 of Hearts,9 of Hearts,Jack of Spades ] ($638.85 in chips)

ANTES/BLINDS

TONA77 posts blind ($2), -Jazzist- posts blind ($2).

PRE-FLOP

SenjorDiego folds, Cafe No Se calls $2, TONA77 checks, -Jazzist- bets $6, Cafe No Se calls $6, TONA77 calls $6.

FLOP [board cards 10 of Spades,4 of Clubs,10 of Hearts ]

TONA77 bets $12, -Jazzist- folds, Cafe No Se bets $48, TONA77 bets $156, Cafe No Se bets $480, TONA77 bets $519.65 and is all-in, Cafe No Se calls $102.85 and is all-in.

TURN [board cards 10 of Spades,4 of Clubs,10 of Hearts,2 of Clubs ]

RIVER [board cards 10 of Spades,4 of Clubs,10 of Hearts,2 of Clubs,9 of Clubs ]

SHOWDOWN

TONA77 shows [ 4 of Spades,10 of Clubs,King of Clubs,Ace of Hearts ]

Cafe No Se shows [ 10 of Diamonds,4 of Hearts,9 of Hearts,Jack of Spades ]

TONA77 wins $56.80, Cafe No Se wins $1,283.70.

Flyt ska man ha ibland och det skadar inte att ha det i dagens klart största pott. Kompenserar superfint för att veranda shortstack drog ut mig en längre stund.....

Fotbollsträning nu!!

Ligger en del plus sen jag kom hem från Malaga, hoppas det håller i sig. Siffror kommer senare i veckan/helgen.

Over and out

Mr Tight

Postad

Lite nyfiken pa hur mkt du lirade och hur manga bord nar du rejkade 1k pà ongame. Jag har aldrig kommit upp i det och det har ju blivit en del 10 timmars sessioner 9-tablandes 5 10 nar man jagar even :mrgreen:

Dagens hand kommer här, bra exempel på hur aggression kan betala sig. Frågar mig ändå om mitt spel är EV+ i längden på dessa bord? Jag tror det iaf, eller...?

Tanken är att ett halvpottbet från FI #1 betyder drag eller vek hand (gör det oftast på dessa nivåer på oparade brädor) och när sen FI #2 synar känns det som läge att köpa potten direkt. Om inte så har jag ju endel outs med lilla sucker-wrappisen som landade på turn (och dessutom har jag ju blockers på färgdraget eller kanske t.o.m ett levande färgdrag). Vill ju helst se fold från övriga men borde kunna köpa den på rivern även vid miss också, here we go

Här kommer en tveksam hand från mig, är jag för kär i knappen och double-suited? Är ofta det tror jag ävre om knappens värde absolut går upp här med tanke på 150bb-stackdjupen. Fold pre känns kanske ändå vettigare va? Vad hoppas jag egentligen på att träffa?

Anyway...När jag sen väl ser floppen är det väl dock bara att dega eller? FI med troliga AAxx funderade ett år innan han pottade flopp och jag skulle kunna satt hela rullen på AAxx utan träff eller drag vilket innebär att jag är ca 60-40 att vinna med "tvåparsdrag och färgdrag" (+kanske nån promilles fold-equity).

Ratt fiskigt var forsta instinkten pa hand 1. Du har viss FE pa blank river men aldrig att han som betade foldar turn, och med en synare bakom. Du kan inte reppa mkt. Jag hade synat light pa river tror jag.

Andra handen synar jag inte ofta med, 3-betar den frekvent PF dock, bade fran CO och knappen. Jo dega floppen. Generellt har han val starka sidokort dock nar han 3-betar PF i det laget.