vessel89 Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Hade vart kul om du velat ge din input i denna handen som rebonius postat i sin dagbok: http://pokerforum.nu/forum/1021321-post256.html Förstår verkligen inte hans spel men du kanske gör det? Det kanske bara är jag som är nitig lowlimit donk och inte förstår mig på highstakesspelarnas tänk men men. Citera
Lisa87 Postad 1 Juli , 2008 Rapport Postad 1 Juli , 2008 Tycker att din månadssummering var riktigt intressant Schyssta resultat! Lycka till i framtiden! EDIT: Glömde säga att jag gillar dagboken Citera
Mr_Tight Postad 2 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2008 Jag blir lättläst efter några gånger! Ruskigt trevligt att jag blev inbjuden iaf och tack för sovplatsen. Hittade till stationen utan att gå fel en enda gång, hur bra lokalsinne har man inte! =) Fint resultat över månaden:-D Hm, vettefan om du blir det, vi får väl se nästa gång? Tycker du spelade riktigt bra. Ditt lokalsinne betvivlade jag aldrig Satan, detta såg bra ut... Du är samma MrTight som skrev blogg på Expressen för ett par år sedan va? Läste den iallafall! Använder du bara Pokertracker för att få fram all statistik? Tyty! Japp, samma Mr Tight som på expressen, kul någon minns den bloggen Använder Pokertracker, Pokergrapher och PokerEV för statistiken Hade vart kul om du velat ge din input i denna handen som rebonius postat i sin dagbok: http://pokerforum.nu/forum/1021321-post256.html Förstår verkligen inte hans spel men du kanske gör det? Det kanske bara är jag som är nitig lowlimit donk och inte förstår mig på highstakesspelarnas tänk men men. Jag spelar ju också lowstakes Utöver detta verkar jag och Rebonius ha olika åsikter om det mesta, gäller även denna gång. Intressant hand iaf. Prefloppspelet tycker jag beror på en del faktorer vi inte känner till och oavsett vilket kan man säkert ha tusen åsikter ändå... no comment Jag har precis som du svårt att se hur det kan vara +EV att pusha på den värdelösa (för vår hand) floppen i det läget "bara för att man har stack som räcker till ett pottbet", oavsett vilken nivå man spelar på. J En dag försenat...men snyggt jobbat! TY! :mrgreen: (Aldrig mer skottning) Tycker att din månadssummering var riktigt intressant Schyssta resultat! Lycka till i framtiden! EDIT: Glömde säga att jag gillar dagboken TY igen! Btw: Grymt kul med många kommentarer i dagboken Gl själv Citera
Mr_Tight Postad 3 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2008 Har pausat från poker några dar sen helgens lilla downswing. Känns smart, ingen stress. Anyway, imorn åker jag till Guatemala och stannar resten av sommaren Laptopen åker med så troligen blir det onlinepoker även där. Återkommer i dagboken med updates kring det mesta. Ska också jobba stenhårt på att ta glassiga bilder och lägga upp här :lol: Slut med skitsnacket denna gång....... SKÖNT med semester!! Over and out /Mr Tight Citera
Illvillja Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Det måste vara motståndet de e fel på om Ludde kan vinna... när han va här senast fick han låna pengar för att ha råd med bussen hem efter att ha blivit totalgulad i de 2 livesessions vi hade haft... Hf in Guatemotala! Citera
Mr_Tight Postad 7 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2008 Kom med flyget i fredags och anlände utan problem både i tid och med alla väskor denna gång. Bra start! Mitt boende är otroligt bra. Har en hel våning+terass för mig själv i en lyxvilla i ett inhängnat område (bellecito för er som känner till antigua). Genom panoramafönstren från megasängen ser jag två vulkaner. Min båge fick jag återlämnad 5 minuter efter mitt samtal till killen som hade den. Nytvättat och med nytt tändstift.... Liveslaskigt microstakes med vänner här blev det redan andra kvällen, torsk 60 Q (50 kr) men ändå: Dugliga första dagar m.a.o!!!! Ska posta lite bilder senare :mrgreen: Idag blev det onlinespel igen efter 1,5 veckas uppehåll (mardrömshelgen med ca 15 inköp under EV som inte glöms utan vidare). Idag log fru fortuna brett mot en Mr Tight som spelade hyfsat bra större delen av tiden. Tror jag vann samtliga 7-8 showdowns, undrar om det någonsin hänt innan. Inte för att jag megaklonkade någon av dessa men blev heller inte utdragen en enda gång (och mina 2 fina drag satt). En dag som EV-mässigt borde landat på kanske 300 usd plus slutade nästan 700 usd upp. Omaha=varians... tål att upprepas. Idag var det min tur att ha flyt. Bra för självkänslan efter skithelgen (även om det egentligen inte ska behövas). Blir mer HH och sånt framöver men måste dra nu så det får bli nästa gång. Har lovat mina house-mates att beskriva ungefär hur jag lirar omaha online med mjukvara etc. Poker-intresset är sjukt stort bland mitt umgänge här, i princip alla (20 pers) spelar live när det bjuds möjlighet. Imorn börjas det knega också, ca 4 kvällar i veckan ska jag bartenda på "Cafe No Sé". Kul som fan tror jag Dagens flyt-siffror nedan. Som vanligt PLO50, PLO100 och shortstackad PLO200. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): +690 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 377 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 4 720 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 3 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 553 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (68 dagar sen) Liveresultat idag: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +12 412 kr (46 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera
Mr_Tight Postad 8 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2008 Det måste vara motståndet de e fel på om Ludde kan vinna... när han va här senast fick han låna pengar för att ha råd med bussen hem efter att ha blivit totalgulad i de 2 livesessions vi hade haft... Hf in Guatemotala! Tyty! :mrgreen: Vi får se nästa gång med Ludde, då jävlar! Citera
Mr_Tight Postad 15 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2008 Idag kom jag tillbaka till borden efter 5 dagars paus. Fick då uppleva min största backdag på 2,5 månad. Ner 20 inköp på PLO100. Back 2k$. Började dagen strax över 5k$, hade spelat en del i slutet på förra veckan som jag inte bloggat om och vunnit en del där. Idag sket sig ALLT, hur kan man backa 2k$ på 1000 händer på PLO100....? KATASTROF, KATASTROF, KATASTROF Det positiva är att jag inte skottade alls. Det negativa är att jag till slut tiltade och gav bort runt 5 inköp (för vild, tveksamma ställ, tveksamma raisar pre etc. etc.). Kunde inte vinna en hand, inte en pott. Alla borden var vilda. Folk ställde med allt hela tiden och jag förlorade allt, hela tiden. Orkar inte rabbla upp alla former av bad-beats som inträffade. Troligen värsta eller näst värsta motriggen jag varit med om någonsin i mitt liv. Känner mig lagom road just nu men ska iaf sammanfatta det som faktiskt varit en bra första 1,5 vecka här i Guatemala. 1. Har fått jobb, jobbar 3 dar i veckan i en skön bar. 2. Hade besök av en polare 4 dar, killen var i costa rica på business och tog sig hit. Skitkul! 3. Har spelat livepoker en del och plussat massor av inköp (microstakes dock). 4. Träffar skönt folk och har det bra mest hela tiden, kul som fan livet här. 5. Det bästa av allt....... Fick besked från VHS, jag kom in på psykologprog i Uppsala, fan så gott!!!! Finns egentligen massor av kul att berätta men efter en pokerdag som denna tappar man liksom lusten. Precis som för 3 veckor sen undrar jag hur det egentligen är möjligt? Förlorar varenda pott, alltid. Vinner en en hand....spelar ingen roll om jag har topp-set mot tom bluff, runner-runner kan det mesta hända. Dagens katastrofsiffror nedan, bara att acceptera skiten. Bara att ta nya tag nästa gång. Om rullen dyker ner under 3k$ blir det att spela PLO50 istället, gula tänker jag aldrig mer göra. Ok, iväg till jobbet snart.... POSITIVA TANKAR NU FRAMÖVER, INGEN SOM DÖTT OCH TILL SLUT VÄNDER DET JU ALLTID!! Tight spel nu.... ingen mer tilt!!!! Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): -1 620 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +6 757 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd Resultat SvS idag: 0 kr (ej spel) Total förrändring SvS sen 2008-05-10: -2 600 kr Bankrulle ongame: + 3 100 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Rulle SvS: +400 kr Spelade timmar sen sist: 6 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 559 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (75 dagar sen) Liveresultat sen senast: +1600 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 012 kr (55 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Insättningar SvS sen 2008-05-09: -3 000 usek Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Uttag SvS sen 2008-05-09: +0 sek Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera
Mr_Tight Postad 22 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2008 Var ett ta sen jag bloggade nu och skälet är främst att jag haft annat för mig. Har heller inte spelat alltför mycket poker online. Denna månad kommer bli rekord i få spelade händer över senaste året. Livet i Guatemala är riktigt skönt i alla fall, bra polare, kul jobb, lite sidoprojekt. Det ena är riktigt skoj: Tränar polarn Scottie (USA) i online micro-stakes och BR-mgmt. Första försöket misslyckades när han började skotta efter några beats (jag borde gett honom strikta regler och inte nöjt med med att bara säga till honom). Nu är det försök #2 på gång pch denna gång med strikta regler och startrulle insatt av mig. 10 usd ska han bygga ifrån. Han får inte sitta med mer än 3 usd på någon bord och får ej spela högre än NL 0,01/0,02 usd (Pokerstars). När/om rullen börjar närma sig 100 usd får han spela 0,02/0,04. Efter varje spelat session går jag igenom hans spel i PT m.m. Två dagar har nu gått och hans rulle är över 20 usd redan. :mrgreen: Har också spelat live en gång till och där går det iaf riktigt bra. Börjar få gott rykte som livsfarlig vid borden här nere. Upp 5-6 inköp varje gång vi spelat, hoppas det fortsätter även om stakesen är små (PL 0,9/1,8 sek). Är rätt komiskt att spela med folk som bettar typ 5 kr in i en 100 kr pott (en del är självklart duktiga men 2-3 pers har ingen aning om hur detta ska spelas trots upprepade försök att undervisa dem, jag som är dålig lärare kanske...?) Lyckades även med konststycket att spela på fyllan med mitt SvS-konto som hade 400 kr kvar. Några timmars spel och jag hade 2000 kr (alla synar allt). Blev sedan övermodig och bluffade bort allt på 20 min (inget BR-mgmt heller som ni kanske gissar). Inget gnäll dock, får skylla mig helt själv och det var faktiskt rätt kul :lol: Anyway, lite har jag spelat online på Betsson och det känns fan som förgjort när det gäller Omaha Cashgame. KAN INTE VINNA! Vissa stunder är det relativt bra motstånd och få gratispengar. När sen väl fisken kommer kan de bara inte förlora oavsett vad jag har för fina träffar/drag. Mina pengar glider över till "herr VPIP 100, PFR 60" nästan varenda showdown. Börjar bli lite tungt med självförtroendet när det osannolika inträffar gång på gång men det enda jag kan göra är att nöta på, slita vidare och intala mig själv att det hör till spelets natur. Måste dock erkänna en sak, har tappat lite fokus i spelet. Tittar i poker-EV och ser att kurvan som nästan alltid lutar uppåt mer liknar en rak linje för senaste 5k händerna, skärpning!!!! Tror ifs också att motståndet varit bättre än normalt ett tag. Hoppas på ändring efter den 25:e!! Idag backade jag i princip rakt ut och när jag till slut hittar topp-set så synar FI i jakt på tvåpar med sitt mellanpar. Tvåpar hittar han ej men väl runner-runner färg och jag börjar undra om det är riggat för att fisken ej ska tröttna.... (skämtar). Ska dock avsluta med lite positivt. Idag satte jag mig och körde MTT igen. 5, 10 och 20 usd inköp. Åkte på CP bad-beats i alla tre men i den dyraste turren dröjde det tills vi bara var fyra kvar av 400 och mitt ställ med KJ off fick syn av K7 off. Såg bra ut med knekt på flopp men hans sjua hittade sen en stege och det var bye bye som 4:a. Detta räddade iaf dagen från ännu ett back och mitt MTT-självförtroende är tillbaka. Gjorde fan inga stora fel alls idag."Lyckades" lägga JJ preflopp två gånger t.ex., vissa dagar hittar man aldrig lägg med sånt.... Det enda som jag fortfarande har svårt att acceptera är att en disconnect troligen kostade mig 1000 usd: Föreställ er att ni är 4 kvar vid ett finalbord, du är chiptvåa och du får kvällens första KK pocket vid ett bord där alla är aggro-fiskar och förlorare enligt sharkscope. Vad händer? Jo, förbindelsen bryts och det blir auto-fold, SKITKUL!!!!! :rolleyes: Upprepar mantrat från mitt förra inlägg: POSITIVA TANKAR NU FRAMÖVER, INGEN SOM DÖTT OCH TILL SLUT VÄNDER DET JU ALLTID!! Tight spel nu!!!! Och dessutom är det faktiskt jävligt bra att jag håller mina BR-regler numera. Över 80 dagar sen senaste skottning. DET är positivt (även om jag fan inte kan vinna längre....haha :lol: ). Månaden har hittills bara inneburit 6000 händer och min rakeback är på en all-time low. Ifs skönt att ha skoj också och livet här har varit superskönt på alla sätt... Just det ja, jobbet: Jobbar som bartender 2-4 dar/vecka. Skitkul och lite extra fickpengar. Hela 6 kr/timme+dricks. Nu jävlar ska pensionsparas!! :mrgreen: Siffror sedan jag bloggade senast. Ser kanske ok ut men det är det inte alls tycker jag. Har spelat en hel del timmar och det mesta av plusset kom från dagens MTT ITM (+600). Tar bort SvS nedan eftersom jag ej spelar där längre.... Resultat ongame sen sist (exkl rakeback): +1 000 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +7 757 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +600 usd (3 st spelade) Bankrulle ongame: + 4 100 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 13 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 572 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (81 dagar sen) Liveresultat sen senast: +800 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 812 kr (60 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera
JohanLj Postad 22 Juli , 2008 Rapport Postad 22 Juli , 2008 Låter som ett riktigt skönt liv Bra att ha mkt runt omkring sig när man livnär sig på PLO cashgames... Pss kan man undvika de värsta hurmörsvängningarna. Att inte påverkas alls av spelet är i det närmaste omöjligt och när det inträffar bör man nog uppsöka psykolog för då har man blivit en känslomässig robot... Tränar arbetslöse Scottie i online micro-stakes och BR-mgmt. POSITIVA TANKAR NU FRAMÖVER, INGEN SOM DÖTT OCH TILL SLUT VÄNDER DET JU ALLTID!! Tight spel nu!!!! Klockrent! Och mantrat känner jag så väl igen från mig själv:) Mina pengar glider över till "herr VPIP 100, PFR 60" nästan varenda showdown. Det är sannerligen en svår konst att tycka om dom spelarna. Även om man borde vara tacksam för att dom existera så torskar man SÅ OFTA mot dom i PLO att man ibland mår semi-illa bara av att se deras nick vid bordet.... Citera
Ankan2k Postad 22 Juli , 2008 Rapport Postad 22 Juli , 2008 Hallo tighten. Länge sen. Skönt att du trivs i guatte. Härligt med lite positivia vibes i dagboken, blev själv på bra humör då jag läste den. BRA!!! lite game nu kanske.. hörs! Citera
Ankan2k Postad 24 Juli , 2008 Rapport Postad 24 Juli , 2008 ** Hand # 2105801046 starting - 2008-07-24 05:12:20 ** King Of Chance [Omaha] (3.00|6.00 PL - Cash Game) Real Money Ankan2k sitting in seat 2 with $1344.60 acerattata sitting in seat 4 with $2477.85 DanielN sitting in seat 5 with $7614.79[Dealer] Ankan2k posted the small blind - $3.00 acerattata posted the big blind - $6.00 ** Dealing cards to Ankan2k: Ac, Qh, Ah, Jd DanielN raised to $21.00 Ankan2k raised to $69.00 acerattata called - $69.00 DanielN called - $69.00 ** Dealing the flop: Qc, 8d, 3c Ankan2k bet - $126.00 acerattata folded DanielN called - $126.00 ** Dealing the turn: 6d Ankan2k checked DanielN bet - $459.00 Ankan2k called - $459.00 ** Dealing the river: 10h Ankan2k checked DanielN bet - $1377.00 Ankan2k went all-in - $693.60 DanielN shows: Ad, Kd, 4c, 8c Ankan2k shows: Ac, Qh, Ah, Jd Ankan2k wins $2761.20 from the main pot så här ska det se ut... hoppas det går bra tighten!!!! Citera
Mr_Tight Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2008 Tålamod, tålamod och tålamod! Skönt att höra att du klarar att undvika skotten iaf! Får ta och grinda ihop när du kommer hem igen! Ha de toppen därnere och skicka hem lite pengar av din överflödiga lön Japp, så lätt att glömma detta när man är iskall och alla klonkar allt. TÅLAMOD! Skotten ska aldrig mer ske är det tänkt.... snart 3 månader sen sist, gott!! Gl själv nu, nästa projekt klart antar jag? Ska kolla din db nu Låter som ett riktigt skönt liv ----- Bra att ha mkt runt omkring sig när man livnär sig på PLO cashgames... ----- Det är sannerligen en svår konst att tycka om dom spelarna. Även om man borde vara tacksam för att dom existera så torskar man SÅ OFTA mot dom i PLO att man ibland mår semi-illa bara av att se deras nick vid bordet.... Japp, livet här är skönt som fan och det hjälper verkligen att ha ett "vanligt" liv när spelet går så segt som senaste veckorna. Hade det inte varit för BR-regler hade jag nog varit knallgul.... Ps: Lite tilt att jag just stötta på årets monsterkackerlacka i badrummet dock, första jag sett men en räcker för att jag känna hur det kryper. Har svårt att förstå varför egentligen men lite beteendeterapi kanske löser problemet sen under kommande utbildning? :mrgreen: Imorn ska städerskan få göra rent hus och sen bär det av till affären för inköp av spray+fällor, hatar krypen!!!! Och ja......Kollade just hur det gått för mig mot "Mr 100% VPIP". Ligger 5-6 inköp ner mot killen senaste dagarna, sjukt.... tror jag själv varit för lös mot just honom även om snubben haft en sick tur också. Han bara SKA gula med sånt spel, eller.....? Hallo tighten. Länge sen. Skönt att du trivs i guatte. Härligt med lite positivia vibes i dagboken, blev själv på bra humör då jag läste den. BRA!!! lite game nu kanske.. hörs! TY! :mrgreen: Ska försöka hålla nere på whine även om det varit lite motvind några veckor nu (på onlinepoker-fronten dvs) ** Hand # 2105801046 starting - 2008-07-24 05:12:20** King Of Chance [Omaha] (3.00|6.00 PL - Cash Game) Real Money -------------------------- så här ska det se ut... hoppas det går bra tighten!!!! NH!! :shock: Annars då? Jo: I övrigt har jag spelat lite sen sist, återkommer med siffror efter morgondagens spel. För att sammanfatta så har det gått halvdant. EV-kurvan för all-in ligger på knappt plus, inte alls så fin lutning som jag vill och bör ha. Otålighet? Utfallskurvan har varit helt CP senaste dagarna, 9-10 inköp under EV. Ni vet hur det är, "småjobbigt" men bara att acceptera skiten och inse att det självklart alltid vänder i längden. Det som stör mig lite är att det nästan alltid är jag som ställer in och då får syn av sämre skit som klonkar. jaja.... Poker! :mrgreen: Det "positiva är att jag för en gångs skull dock är plus på "övrigt spel", dvs icke all-in innan river potter. Totalt ligger rullen ungefär på samma nivå. Måste dock tajta till mig mer och lära mig att det går att både syna och checka ibland. Speciellt på turn missar jag alltför ofta att kontrollera potten genom en check/syn och måste ibland lägga fina drag mot checkraise från slowspelare. Har löjligt hör aggression factor nu, funkar INTE.Skärpning!!! I övrigt är planen också att köra lite MTT i helgen, nu jävlar ska klonkas!!! :mrgreen: :mrgreen: GL alla, mer blogg och siffror kommer snart!! Kommer bli mycket spel nu i helgen med 2-3 polare (ena killens fruga är bortrest så huset blir pokerparadis 2-3 dagar. Live och online är tanken. Medrigg tack ) Over and out /Mr Tight Citera
Mr_Tight Postad 24 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2008 Lite bilder härifrån för er som är nyfikna Så här ser min värld ut när jag vaknar runt kl 11-12 varje dag. MC-hjälmen är tyvärr mest en prydnad. Borde använda den när jag kör bågen men blir löjligt förslappad här nere och har typ fått för mig att det är ofarligt eftersom man "kör långsamt" och ingen annan kör med hjälm. Smart va? (är dock ej olagligt, även polisen kör utan hjälm) Grind-laptopen på lilla bordet, oumbärlig Polarn var på besök och självklart passade jag på att ta med honom till en restaurang med lokala delikatesser. En sann kulturell upplevelse. För att förhöja det ytterliggare fick han chansen att ta kort på lokalbefolkningen: Vulkanerna sedda från min terass. Fina va? Livepoker hemma hos oss, bor med 3 jänkare/jänkarinnor i ett hus. Lägg märke till det fina pokerbordet och att alla av någon skum anledning har en arm vid ansiktet (ej arrangerat). Killen i fåtöljen är "Mr Us Marine" som jag försöker träna upp i "online micro-stakes grind". Live är han vass men online går det inte lika bra Over and out /Mr Tight Citera
Mr_Tight Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 Lite update från Guatemala igen Spelar fortfarande relativt lite online men live blev det maraton igår. Barbecue och grabbfest hemma hos i Thors villa. Klockrent! Hur pokern gick? Precis som tidigare gånger :mrgreen: Köpte in 180 kr och lämnade med 900 kr. Fyra raka "krossa-sessioner" sen jag kom hit nu, trevligt även om det inte är helt ologiskt med tanke på att hälften är fulla och/eller inte kan spela poker (omaha). Börjar bli omtalad i stan och var ett tag sen jag besökte en bankomat nu, pokern+dricksen från jobbet räcker och blir över i ett billigt guatemala trots relativt dyra vanor Online har jag spelat några timmar CG sen sist. Spelar halvdant mest hela tiden och har haft mer oflyt än normalt. Bara att acceptera oflytet men spelet måste jag skärpa till. MÅSTE bli tightare postflopp och dra ner aggressionen på turn!! Utöver detta har motståndet blivit (tillfälligt?) bättre, färre fiskar, fiskar som blivit dugliga, bra spelare som blivit bättre, vassa spelare som flyttat ner i nivå etc. Fortsätter denna utveckling blir det tufft att slå raken om 1 år. Ännu en gång blir jag dock räddad av "back to basics", dvs MTT holdém-turneringar med lågt inköp. Körde 4 st idag. 5, 10, 20 och 50 usd inköp. Åkte direkt ur 5 resp 50, den ena en bad-beat, den andra ett idiotspel från mig (synar mig själv all-in med AQs efter en timme, sämsta jag gjort i en MTT på länge, hjärnsläpp). I de andra två gick det mycket bättre (10 resp 20 usd). Antal deltagare var över 700 resp 300 i dessa och det blev två finalbord för mig igen, trevligt! (har hänt en gång tidigare i just dessa två i guatemala, den gången vann jag ena och kom 3:a i andra, måste fortsätta på detta spår nu, mycket fisk!) Tyvärr sket sig varenda jävla coinflip på finalborden där jag inte vann en hand men så är det ibland som vi alla vet. Hade också flyt en gång i mittskedet nära bubblan i den ena så jag ska inte gnälla. Fjärdeplats i 20+2 gav 522 usd, åttonde i 10+1 gav 141 usd. Dagens turneringsnetto landar på ca +550 usd vilket räddar mitt hemska cg-spel. Planen framöver är att fortsätta köra low-stakes MTT, verkar ha hittat formen igen nu med 3 finalbord på 7 försök den vecka, klockrent! CG ska jag jobba på, måste tighta till mig (och gärna få lite normalt utfall också, långt under EV senaste tiden, tråkigt). Mer spel imorgon, då jävlar.....!!! (har en deal med polarn där jag lovat att hänga på till Vegas om två veckor om jag vinner över 2kusd denna helg. Krävs en klonk imorn om det ska bli av, ca 1,4 kusd kvar att vinna, blir minst sagt tufft) Siffror sedan jag bloggade senast. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT): +500 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 257 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 150 usd (6 st spelade, 3 st ITM, 3 st finalbord) Bankrulle ongame: + 4 600 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 5 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 577 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (86 dagar sen) Liveresultat sen senast: +700 kr (9 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +15 512 kr (69 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera
Djens Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Sedan det där inlägget skrevs....Så har Mr_tight gjort vadå? Citera
Mr_Tight Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 Sedan det där inlägget skrevs....Så har Mr_tight gjort vadå? Hörru fyllo, sluta trakassera dagboken Mer seriöst, kul att ha dig på besök. Har lirat lite till CG till och jag var skitsmart när jag bluffade bort ett inköp mot en synstation. When the f**k will I ever learn?? Hur som helst fick jag lite gratispengar av några andra och rullen står kvar på ungefär samma nivå. Egentligen ska jag fan skämmas, nu var det fullt med 80/30-folk helt plötsligt. Det är fan inte bra att inte plussa då om man inte blir gravt utdragen (blev jag ej).... skämmas ska jag! Men här kommer en sak jag glömde lägga till i förra inlägget. Upplevde mitt livs mest riggade live-session igår. I klass med online-rigg nästan Det börjar med att min "snygga check-check" på floppen funkar och får en småfull FI att bomba på turn. Jag har topp-par (Kc7c) och färgdrag på Kc9d4c2h, holdém är spelet. FI har QrQh och vi hamnar all-in på turn, nice! Första potten jag spelar mot honom och vi har haft ganska mycket ordkrig senaste dagarna. Qc är död för honom eftersom den ger mig färg. River: Qs. 1-outad i livegame efter all-in på turn.... first time! :mrgreen: Utöver detta fick vi se 5 fyrtal under kvällen också, 4 av dessa med två använda hålkort :shock: (ifs en del omaha men ändå lite väl va?...) Men det kanske sjukaste av allt, nästan direkt efter när jag slickar mina sår efter 1-outarn: Efter 5 timmar hade alla fiskarna förlorat sina pengar och vi var 5 pers kvar. UTG får jag As3s, limpar (vekt, jag vet). Knappen är "relativt short" med 140 BB och höjer 5 BB. SB och jag synar. Flopp: Qs7s3s KLONK!!!!!! NÖTFÄRG Check-check, knappen bettar 75% pott, han ser nöjd ut. SB steker lite och höjer 80% pott. Funderar faktiskt på raise men kallsynar med nöten. Knappen steker 20 sekunder och ser mycket nöjd ut när han ställer all-in :shock: SB steker 3 sekunder och säger med hög röst: "I'm all-in!". Vad jag gör är kanske inte så svårt att gissa? Korten vänds upp.... SB har: Ts6s (färg) Knappen har: Js8s (högre färg) (och jag hade som sagt As3s - nötfärg) Jag klarar mig från skum runner-runner straight flush denna gång och tar hem en av kvällens största potter :mrgreen: :mrgreen: Nu är det snart livegame igen :mrgreen: Over and out /Mr Tight Citera
wheelinho Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 två spader 3or, konstigt att ingen klaga Citera
Mr_Tight Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 två spader 3or, konstigt att ingen klaga Nästan så jag börjar undra om jag inte skrivit fel men det får stå tills jag blir motbevisad :mrgreen: Citera
Mr_Tight Postad 28 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2008 -"A hard way to make an easy living" Dessa ord kommer enligt polarn här från nått pokerproffs han lärt känna. Fan så rätt den killen hade. Kan liksom inte vinna denna månad (känns det som). I princip hela denna månad har varit skruvad, går inte att vinna i CG. Alla fiskarna (VPIP 90%, synar all-in i princip varenda pott) vinner och sitter på 6-7 inköp på borden. De klonkar varenda pott. Jag träffar nästan inget, när jag väl bluffar blir jag ibland t.o.m synad av en sämre hand (drag) som klonkar river. När jag efter 2 timmars tålmodigt foldande till slut träffar nöt+återdrag blir det typ såhär: OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-73065610-60 played at "Bujumbura" for USD RM from 2008-07-28 16:37 until 2008-07-28 16:38 Seat 1: n0pe05 ($46 in chips) Seat 2: Pexxidos ($109.20 in chips) Seat 4: yaron1209 ($339.15 in chips) Seat 6: AK_PUNISHER7 ($200.35 in chips) Seat 9: Cafe No Se ($103.25 in chips) [ ,,, ] ANTES/BLINDS AK_PUNISHER7 posts blind ($1), Cafe No Se posts blind ($1). PRE-FLOP n0pe05 folds, Pexxidos bets $4, yaron1209 calls $4, AK_PUNISHER7 folds, Cafe No Se calls $3. FLOP [board cards: ,, ] Cafe No Se checks, Pexxidos bets $13, yaron1209 calls $13, Cafe No Se bets $65, Pexxidos bets $92.20 and is all-in, yaron1209 folds, Cafe No Se calls $34.25 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN Pexxidos shows [ ,,, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] Pexxidos wins $5.95, Pexxidos wins $221.50. SUMMARY Dealer: yaron1209 Pot: $230.45, (including rake: $3) n0pe05, loses $0 Pexxidos, bets $109.20, collects $227.45, net $118.25 yaron1209, loses $17 AK_PUNISHER7, loses $1 Cafe No Se, loses $103.25 Låg runt 8 inköp ner efter 300 händer idag och tog en paus. Hade spelat dåligt i turrarna, lite halvtiltat pga av CG-helvetet. Efter pausen blev det ny växel istället, paus från CG. Anmälde mig till två st SnG. En 50 usd och en 30 usd. Resultaten blev en 2:a och en 3:e plats. Fantastiskt, det går alltså att plussa någonstans då eller? :mrgreen: Anyway, fortfarande massor back. Bara att bita ihop. Iaf 2:a av 28 just nu i 10+1 MTT (228 spelare) som jag lirar. 43k marker. En vinst en den och dagen landar nära nollan för dagen, jippie. :roll: (edit: Nu leder jag, 27 kvar) Upprepar mantrat: "klart det vänder på sikt, positiva tankar nu" Over and out /Mr Tight Citera
a.k.a Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Trevlig läsning såhär på morgon kvisten, synd att se att cg går som det går, även om den sista omaha handen du postade är både fucked up och tyvärr rätt standard, liten undran bara hur ser det ut för dig i NLTH lika mkt rigg där eller mindre än i PLO? Annars kul att se att iallafall SnG's och MTT's fungerar hyfsat för dig, inte mer än rättvist kanske men ändå Citera
Recommended Posts