Gå till innehåll

Baloo, tragglar sig fram i svs lyckliga landskap


Balooo

Recommended Posts

  • Svars 272
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

JO!!! släng upp BILD!

 

Jag tror jag skippar det trots allt ^^

 

vilket är bäst då holdemmanager eller pokertracker??? och varför???

 

Jag vet inte, har aldrig använt manager

 

Har blivit sjukt sjuk (^^) och sitter bara och har ont i halsen. Fick t.om gå hem från jobbet idag, tror att jag kommer sjukanmäla mig imorrn också...

 

Med all denna dödtid som man får när man är sjukpensionär har jag ägnat att spela poker. Över 2K händer idag vilket är väldigt mycket för att vara mig..

 

Lirade even på de första 1,5K, de sista 600 hittade jag dock plusset på ca 700. Inte helt bra om man ser till hela dagen, ligger fortfarande lite - i juli.

 

Hand 1

 

Det är stora FI's stack jag är ute efter här. Så här kommer följande fråga, vad är det mest värde i, att syna eller skjuta tillbaka på flopp? FI är fiskig och lirar 50/3/1,9

 

***** Hand History for Game 741437958 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, July 8, 21:49:59 ET 2008

Table Britta 46 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: tont_steve ( $1197.83 )

Seat 3: Baloo^ ( $516.68 )

Seat 4: Effective ( $190 )

Seat 5: _trucker_ ( $143.82 )

Baloo^ posts small blind [$1].

Effective posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ 4d 4c ]

_trucker_ folds.

tont_steve calls [$2].

Baloo^ raises [$7].

Effective calls [$6].

tont_steve calls [$6].

** Dealing Flop ** [ Kd, 4s, 2d ]

Baloo^ bets [$14].

Effective calls [$14].

tont_steve raises [$54].

Baloo^ raises [$140]. ----> bra eller anus?

Effective is all-In.

tont_steve folds.

Baloo^ calls [$28].

** Dealing Turn ** [ As ]

** Dealing River ** [ 5h ]

Baloo^ shows [ 4d, 4c ] three of a kind, fours.

Effective shows [ 5d, Ad ] two pairs, aces and fives.

Baloo^ wins $430.96 from the main pot with three of a kind, fours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt här vilket alternativ som är "bäst" när de flesta funkar lika bra.

 

Om du synar flopp och sedan check-höjer blank turn så kanske du får värde av en kung, jag hade spelat handen precis som du och hoppas att fisken hänger med helt enkelt :-)

 

Han har färgdrag så äckligt ofta så det finns inte. De gånger han har kung stackar han oftast av efter den höjningen, för "du har ju FD".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, det känns ju som att det är mer ev+ att bara syna, så länge ((edit) INTE) färgen kommer på turnen. Då känns allt bara så sjukt felspelat.

 

Här kommer iaf en till hand från dagens session, spelade runt 1K händer (?): P och gick ca 600. Handen ifråga känns felspelad på så många gator att det inte finns tillräckligt med gator att spela fel på^^ Skulle vara bra med lite utredande comments då jag har märkt att AK är en stor läcka i mitt spel.

 

Ett väldigt lockade alternativ är att pusha pre, vilket jag antar att många förespråkar, har blivit lite för feg på den biten bara, varje AI pre med AK har jag torskat mot AA/KK. Asså såhär i efterhand känns beten på river helt jävla obefogad, han synar ju fan inte med sämre händer där: P

 

Hand 2

 

***** Hand History for Game 741684485 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, July 9, 11:09:29 ET 2008

Table Britta 30 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Baloo^ ( $336.31 )

Seat 2: sumpa ( $240.72 )

Seat 3: WhiteEagle ( $318.3 )

Seat 4: sebbe1 ( $93.28 )

Seat 5: Roma_Boy ( $79.1 )

Baloo^ posts small blind [$1].

sumpa posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Baloo^ [ As Kh ]

WhiteEagle calls [$2].

sebbe1 calls [$2].

Roma_Boy calls [$2].

Baloo^ raises [$11].

sumpa folds.

WhiteEagle calls [$10].

sebbe1 calls [$10].

Roma_Boy is all-In.

Baloo^ calls [$67.1]. ----> pusha?

WhiteEagle calls [$67.1].

sebbe1 calls [$67.1].

** Dealing Flop ** [ Jh, Td, Ad ]

Baloo^ checks. ------> kass check? ^^

WhiteEagle checks.

sebbe1 checks.

** Dealing Turn ** [ Th ]

Baloo^ checks.

WhiteEagle bets [$25].

sebbe1 is all-In.

Baloo^ calls [$25]. ----> kass syn?

** Dealing River ** [ Qh ]

Baloo^ is all-In. ----> kass AI ^^

WhiteEagle is all-In.

Baloo^ shows [ As, Kh ] a straight, ten to ace.

WhiteEagle shows [ Qs, Ts ] a full house, tens full of queens.

Baloo^ wins $18.01 from side pot#3 with a straight, ten to ace.

WhiteEagle wins $445.04 from side pot#2 with a full house, tens full of queens.

WhiteEagle wins $37.54 from side pot#1 with a full house, tens full of queens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2:

 

Preflop:

Skulle höjt för att isolera pre. Frågan är dock hur mycket. Halvjobbigt läge.

 

Flop:

Betar den floppen alla dar i veckan. Potten är redan så pass stor att jag gärna bara tar hem den direkt. Dessutom är du redan rätt committad med träffen på A:et samtidigt som floppen är dragvänlig.

 

Turn:

Hade du betat turn och fått syn hade 10an varit rätt bra för dig. Som handen är spelad nu har du ingen aning om vad den betyder. Skulle ha betat turn om jag hade checkat floppen.

 

River: Vet faktiskt inte hur jag hade gjort där. Jag antar att du får svårt att checkfolda i det läget så om keramiken ändå skall in kan du lika gärna betta. De enda händer som du slår (en 9a, aq) checkar nog ofta bakom men synar möjligtvis en bet. Du kanske skulle beta lite mindre.

 

Helt sjuk hand i alla fall. Tog fan en halvtimme att gå igenom:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeeh? Poängen var att vi tar bort (EVENTUELLA) problem postflop.

 

Shove och call är båda fina alternativ. Personligen shovar jag nog, inte som att du inte kan få syn av sämre och annars är det skönt att isolera pengarna.

 

Jojo. Lät bara som att det var en självklart push. Imo är iaf inte det det bästa alternativet varje gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2:

 

Preflop:

Skulle höjt för att isolera pre. Frågan är dock hur mycket. Halvjobbigt läge.

 

Flop:

Betar den floppen alla dar i veckan. Potten är redan så pass stor att jag gärna bara tar hem den direkt. Dessutom är du redan rätt committad med träffen på A:et samtidigt som floppen är dragvänlig.

 

Turn:

Hade du betat turn och fått syn hade 10an varit rätt bra för dig. Som handen är spelad nu har du ingen aning om vad den betyder. Skulle ha betat turn om jag hade checkat floppen.

 

River: Vet faktiskt inte hur jag hade gjort där. Jag antar att du får svårt att checkfolda i det läget så om keramiken ändå skall in kan du lika gärna betta. De enda händer som du slår (en 9a, aq) checkar nog ofta bakom men synar möjligtvis en bet. Du kanske skulle beta lite mindre.

 

Helt sjuk hand i alla fall. Tog fan en halvtimme att gå igenom:)

 

Haha vad härligt att du tog dig tid då : D

 

Jo det största problemet med handen är väl att jag inte bettar floppen, förutom den eventuella pushen pre då. Finns för mycket kort som är dåliga som jag fortfarande betalar av med.

 

Har lirat en session hos en poler ikväll, slutade 1,1 K efter en stor pott med riversetad QQ. Kan ha varit felspelad, skulle gärna ta kommentarer på den, kommer antagligen upp här nånstans förr eller senare.

 

 

Jag kräver att du avslöjar din timlön över ett stort urval händer.

 

Vilket krav^^ Har du något intressant i utbyte som gissla eller dylikt?

 

Den ligger i alla fall nånstans på runt 170-180kr/h över 50K händer. Varför undrar du? : P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat en session hos en poler ikväll, slutade 1,1 K efter en stor pott med riversetad QQ. Kan ha varit felspelad, skulle gärna ta kommentarer på den, kommer antagligen upp här nånstans förr eller senare.

 

På cobbens db kanske? plocka du 1,1 k av cobben puh

 

Edit: aha http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/48722-qq-moeter-turnbeslut.html#post1027878

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket krav^^ Har du något intressant i utbyte som gissla eller dylikt?

 

Den ligger i alla fall nånstans på runt 170-180kr/h över 50K händer. Varför undrar du? : P

 

Hehe, nä. Jag drar in ca 130kr/h på 0.5/1 och har börjat bli nyfiken på vad en stabil 1/2-grinder kan tänkas tjäna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, nä. Jag drar in ca 130kr/h på 0.5/1 och har börjat bli nyfiken på vad en stabil 1/2-grinder kan tänkas tjäna. :P

 

Då bör du väl gå upp??

 

Palla avslöja slutet i handen..

 

Men jag trodde väl inte att du skulle lägga upp den så jävla fort: P efter ett par dagar skulle ingen reflekterat över att jag hade avslöjat slutet i nån random hand.. lite klantigt dock, det kan jag erkänna. Som tur är läser väl inte så många min db^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså orka spela 0,5/1 med den timpenningen? Då kan du ju gå upp efter typ 30h?

 

Då bör du väl gå upp??

 

Jag har varit uppe på 2.5/5 förut, men jag lyckades aldrig höja min timpenning över den jag har nu. Numera spelar jag bara för att få pengar att spendera, inte för att bygga rulle. Det är stressigt att klättra i nivåer. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. Min största förlustdag någonsin håller i detta nu på att avsluta, ligger nu 1,9k - : / Även första dagen som jag har börjat försöka spela 2,5/5. En av de tidigaste potterna 5-bettar jag AI med QQ. Får syn av AKo och förlorar en 1,9K pott.... Ganska jobbig start. Sen åkte jag på en halv-BB med AA när bordet fyrfärgar sig och det enda kortet som inte får komma kommer på river.

 

Note till mig själv: Svårt att vinna om man spelar som en torsk postflop

 

EDIT: spelade upp mig till ca 1,3K- tills slut, eller nått sånt. Blev ju iaf ingen katastrof även om det inte vara så jävla kul. Kanske blir nått lirande idag, fattar inte riktigt varför jag var uppe så jävla länge igår, var så sjukt mosig i skallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...