Gå till innehåll

QQ möter turnbeslut


Recommended Posts

Spelade lite med en kompis och vi möttes av denna hand som vi tyckte helt olika i. Tänkte lägga upp handen och ser om vi får några intressanta idéer. Skriv motivering och inte bara "fold", "raise 160", "syn" etc...

 

Kmr sen skriva både resultat och våra olika idéer kring handen.

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, July 10, 2008 9:15:59 PM

Britta 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Niem (460.01)

Plats 2: Åderpålen (439.41)

Plats 3: pilen10 (134.51)

Plats 4: Hakim1337 (594.73)

Plats 5: HERO (789.51)

Åderpålen lägg LM 1.00

pilen10 lägg SM 2.00

** Giv **

Niem [N/A, N/A]

Åderpålen [N/A, N/A]

pilen10 [N/A, N/A]

Hakim1337 [N/A, N/A]

HERO [Ds, Dh]

*** Bet Runda 1 ***

Hakim1337 Höj till 10.00

HERO Höj till 30.00

Niem Lägg

Åderpålen Lägg

pilen10 Lägg

Hakim1337 Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, 7r, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

Hakim1337 Passa

HERO Satsa 42.00

Hakim1337 Syna 42.00

*** Turn(Board): *** : [Knr, 7r, 10h, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Hakim1337 Satsa 110.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med en fisk's åsikter.

Som vanligt tucker jag du betar lite för lite på floppen, men jag vet att du har rätt och jag fel :=)

 

Puch!! Lägga topp paret där vore en dödssynd, såvida han inte är en tait f-n. förstås?

Jag tror hans bet är en liten test? Bara för att se var hans hand står. A kn?

 

Nåväl jag är fortfarande fisk:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite med en kompis och vi möttes av denna hand som vi tyckte helt olika i. Tänkte lägga upp handen och ser om vi får några intressanta idéer. Skriv motivering och inte bara "fold", "raise 160", "syn" etc...

 

Kmr sen skriva både resultat och våra olika idéer kring handen.

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, July 10, 2008 9:15:59 PM

Britta 6 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Niem (460.01)

Plats 2: Åderpålen (439.41)

Plats 3: pilen10 (134.51)

Plats 4: Hakim1337 (594.73)

Plats 5: HERO (789.51)

Åderpålen lägg LM 1.00

pilen10 lägg SM 2.00

** Giv **

Niem [N/A, N/A]

Åderpålen [N/A, N/A]

pilen10 [N/A, N/A]

Hakim1337 [N/A, N/A]

HERO [Ds, Dh]

*** Bet Runda 1 ***

Hakim1337 Höj till 10.00

HERO Höj till 30.00

Niem Lägg

Åderpålen Lägg

pilen10 Lägg

Hakim1337 Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [Knr, 7r, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

Hakim1337 Passa

HERO Satsa 42.00

Hakim1337 Syna 42.00

*** Turn(Board): *** : [Knr, 7r, 10h, 2k]

*** Bet Runda 3 ***

Hakim1337 Satsa 110.00

 

Reads?

 

Utan reads foldar jag här, med tanke på stackdjupet. Vad ska han ha som du slår? Du losar mot AA, KK, JJ, TT, JT, 98... Det bästa du kan hoppas på är väl att han bara har något slags drag (eller möjligtvis en fiskigt spelad AJ - hey, it's SvS). Men om du synar turn så måste du ju syna pushen som kommer på river också, och hur kul känns det med ett dassigt överpar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reads?

 

Utan reads foldar jag här, med tanke på stackdjupet. Vad ska han ha som du slår? Du losar mot AA, KK, JJ, TT, JT, 98... Det bästa du kan hoppas på är väl att han bara har något slags drag (eller möjligtvis en fiskigt spelad AJ - hey, it's SvS). Men om du synar turn så måste du ju syna pushen som kommer på river också, och hur kul känns det med ett dassigt överpar?

 

Grejen är ju att FI:s linje inte är särskilt stark och dessutom så synar han inte 300bb med AA/KK här, har han JT har vi massa outs. Röstar nog rätt hårt på push jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att FI:s linje inte är särskilt stark och dessutom så synar han inte 300bb med AA/KK här, har han JT har vi massa outs. Röstar nog rätt hårt på push jag med.

 

Hans linje är mycket riktigt inte särskilt stark, men den är också inkonsekvent när han plötsligt tar över aggro-rollen på en helt blank turn. Enligt min erfarenhet innebär inkonsekvent spel av motståndaren ofta varningsflagg. Givetvis kanske jag läser in för mycket i det med tanke på att det är SvS 1/2, men vi har bara en tiondel av stacken inne så utan reads har jag inga problem med att lägga i detta läge.

 

Edit: Varför vet vi att han inte synar en push med AA/KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt och intressant att alla hade olika synvinklar på handen. Självklart är det väldigt svårt att avgöra här och lite reads hade ju varit grymt viktigt i detta läget.

 

Våra olika synsätt var iaf syn eller push, där jag stog för pushalternativet. Ska försöka återge bådas men det kan ju hända att hans linje blir aningen skadad av mitt minne.

 

Jag pushar här eftersom FI's linje helt klart luktar fiskigt överbet med en draghand. Han kan både ha KQo och vilka två ruter som helst. Visst kan han självklart ha AA/KK men om han nu har de händerna så betalar jag av på den sjukt dragiga brädan. Det finns ju även en fin chans att han foldar AA/KK (tror inte han hade gjort det, men random gör väl antagligen det ibland). Jag vill alltså helst avsluta handen här för att inte ge honom några gratiskort.

 

Min kompis satte också honom på AA/KK eller en draghand, trots detta valde han syn eftersom han ansåg att det var ytterst troligt att en FI som spelar ett drag så aggresivt även har en fet riverbluff i sin arsenal. Han gav honom alltså ett gratiskort i förhoppningen om att FI missar drag och skjuter igen. Denna linje är väl antagligen väldigt bra också om han sitter på AA/KK och dragkortet kommer (resulterar förmodligen i check från FI).

 

Ingen av oss valde iaf foldalternativet eftersom brädan va sjukt dragig. Tror det är sjukt EV-.

 

Vet inte om jag ska posta resultat eller inte än...

 

Vad tycker ni om de två olika linjerna? För mig som självklart föredrar min egen linje tycker jag att det verkar otroligt riskabelt att ge gratiskort, svårt att lägga mot 1/2pott på river t.ex. Vilket har blivit ganska mycket pengar i förhållande till blinds. Samtidigt ger ju min linje honom maxbetalt med alla hans bra träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nånting som för övrigt pekar mot en bluff är ju att han faktiskt i princip MÅSTE veta att vi är starka efter hur vi spelat pre och på flop. På 1/2 indikerar ju en 3bet väldigt mycket mot överpar. Känns som att han bara försöker skrämma iväg oss ur potten.

 

Fold känns bara mindre och mindre som ett alternativ :P

 

EDIT: Åker bort över helgen. Möjligen kan polaren berätta vad som hände annars får ni svaret på måndag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen av oss valde iaf foldalternativet eftersom brädan va sjukt dragig. Tror det är sjukt EV-.

 

 

Jag undrar det, jag...

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

2,860 games 0.005 secs 572,000 games/sec

 

Board: Jd 7d Th 2c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 27.762% 27.76% 00.00% 794 0.00 { QhQs }

Hand 1: 72.238% 72.24% 00.00% 2066 0.00 { KK+, JJ-TT, AdQd, AdTd, Ad9d, Ad8d, Ad6d, Ad5d, Ad4d, Ad3d, Ad2d, KQs, KdTd, QdTd, Qd9d, JTs, Td9d, 98s, 6d5d, KQo, JTo, 98o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade iaf såhär. Tror inte att setet gjorde nån skillnad.

 

Baloo^ Syna 110.00

*** River(Board): *** : [Knr, 7r, 10h, 2k, Dk]

*** Bet Runda 4 ***

Hakim1337 Satsa 262.00

Baloo^ Höj till 524.00

Hakim1337 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 876.00

Niem Lägger mig Vinst: 0.00

Åderpålen Lägger mig Vinst: 0.00

pilen10 Lägger mig Vinst: 0.00

Hakim1337 Lägger mig Vinst: 0.00

Baloo^ Vinner potten Vinst: 876.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var din plan med att syna och vad gör du om han fortsätter beta när A/K/J/T/9/8/any ruter faller?

 

Nu kommer ju i stort sett det enda bra kortet som finns för att inte få ett svårt beslut. Tycker defenitivt du ska ta beslutet på turn, push eller fold. (Push imo som nämnt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var din plan med att syna och vad gör du om han fortsätter beta när A/K/J/T/9/8/any ruter faller?

 

Nu kommer ju i stort sett det enda bra kortet som finns för att inte få ett svårt beslut. Tycker defenitivt du ska ta beslutet på turn, push eller fold. (Push imo som nämnt)

 

 

Om du läst mitt inlägg så var det inte ens jag som spelade. Och mitt alternativ var push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...