olalun Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Spelade med en tre-fyra fransmän som satt och babblade franska hela tiden i chatten. jag bad dom på ett mer eller mindre trevligt sätt att byta språk till engelska, då de väl mer eller mindre är kutym på alla pokersidor. Som de fransmän de är så sket de högaktningsfullt i min önskan, så därför mailade jag Everest för att höra vad dom tycker/tänker/gör åt saken. Blev därför lite förvånad när jag fick detta svar från supporten: Tack för ditt mejl. Vi ber om ursäkt för dröjsmålet. Vi är medvetna om att vissa sajter inte tillåter spelare att chatta på annat språk än engelska. På Everest Poker tillåter vi dock detta eftersom vi har tillgång till personal som talar alla språk vi erbjuder support för. Därmed kan vi kolla upp om det förekommer oegentligheter i chatten, även om spelare talar annat språk än engelska. Har gått igenom det aktuella bordet du nämnt och spelarna har varken diskuterat kort eller något annat i syfte att fuska. Med vänliga hälsningar,Spelarsupporten Blev oerhört överraskad av deras svar. Ska man alltså varje gång man ser franska eller holländska (som väl är mer vanligt förekommande än engelska) skrivas i chatten, maila Everest för att kolla så de inte var, jag citerar, "varken diskuterat kort eller något annat i syfte att fuska" som sas i chatten. Känns ju som att supporten inte skulle få syssla med annat isf. En annan aspekt är ju att om de sitter och fuskar så hjälper de ju inte mig att de kanske på sin höjd får sin chat avstängd i en månad, medans jag surt förmodligen får leva med de pengar jag förlorat medans detta "fusk" pågick. Kanske är det jag som är fjantig, men är det nån mer som tycker att detta är konstigt och vad tycker egentligen Everestrepresentanten? Citera
MrFroggyX Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Låter bra av Everest, hatar alla språkpoliser som säger "English Only", "English pls".. bla bla Det finns väl inte en människa som tror att fok skulle sitta och colluda i chatten på ett annat språk. Så dum kan man inte vara när det finns MSN, telefon osv. Och om man är så dum kan jag lova att man suger som pokerspelare. Så då vill du allifall spela med dom. Låt dom prata på, de är bra att dom har trevligt vid bordet, sluta va en liten språkhitler. Det är inte ballt. Citera
Joeduck Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Finns ju översättningsprogram som kan hjälpa en om man är nyfiken. Lita på att supporten verkligen kollar ifall man klagar ~1gång/veckan hade jag inte gjort. Citera
greywolf Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 jag håller med föregående postare. vill man vara så jävla dum att man fuskar i chatten så gärna för mig, förmodligen kommer jag på det själv , om jag inte gör det så kanske någon annan vid bordet gör det och hellre att dom fuskar vid bordet än att dom gör det via msn/telefon som är fan så mycket smartare/smidigare. kort sagt gräv ner dig nånstans fascist. Citera
LuckyStar5.1 Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Att få en fransman att prata engelska är förmodligen lika svårt som att få Dolly Parton att sova på mage ! Citera
Matfrid Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Kanske är det jag som är fjantig, men är det nån mer som tycker att detta är konstigt och vad tycker egentligen Everestrepresentanten? Det är ju en del av charmen med Everest. Ta tillfället i akt och lär dig lite språk. Det är också ganska roligt. Va baisser une mammouth. Je moeder heeft een snor! Citera
gdaily Postad 15 April , 2008 Rapport Postad 15 April , 2008 Orsaken till att Everest blivit så stort bland fransmän och Italienare är just att de var tidigt ute med pråkstöd och rätten att snacka på eget språk. Utan detta skulle det inte vara så fiskigt som det är... Citera
Recommended Posts