Rojne Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Hej! Har lirat poker ett par år nu, har spelat utan några hjälpprogram men tänkte prova på detta nu. Har försökt installera pokertracker 3 men har problem med PostgreSQL får bara ett felmeddelande när installationen kommer dit. Någon som vet vad detta kan vara?? Vad är skillnaden på pokertracker med och utan PostgreSQL? Har också hört lite om pokeroffice är det något ni rekommenderar, vad är skillnaden jämfört med pokertracker? Tacksam för svar! MVH Citera
ffredd Postad 13 April , 2008 Rapport Postad 13 April , 2008 Har inte använt PT 3, men kör PT 2 med PostgreSQL. Om man inte använder PostgreSQL så används en Accessdatabas istället. Problemet är att den är långsammare och sämre i största allmänhet. Därför brukar de rekommendera att man använder PostgreSQL med PT 2. Jag vet inte hur det funkar med PT 3. PostgreSQL kanske är obligatoriskt där? Ett tips är att PostgreSQL inte kommer så bra överens med vissa antivirusprogram. Jag måste slå av min F-Secure Anti-Virus för att kunna starta PostgreSQL. Du kan testa om din PostgreSQL är igång och funkar med psql -U postgres -l (om ditt PostgreSQL-användarnamn är "postgres", vilket är default). Om det inte funkar så kommer den inte ens att fråga efter lösenord. Om du skriver in lösenordet så ska den visa en lista på vilka databaser du har. Hm, det kan hända att du måste ange fullständig sökväg till psql-kommandot eller ställa dig i den mapp där den ligger. I mitt fall är det C:\Program Files\PosgreSQL\8.2\bin. Citera
Recommended Posts