Gå till innehåll

vinnande förut torsk nu?


pisak84

Recommended Posts

Fan, verkar jobbigt. Var inte du med ett gäng nere i Thailand? Borde inte du kunna grinda ihop med ett gäng pokerpolare som kan hjälpa dig osv. Spelen har ju knappast blivit så mkt tuffare på nivåer upp till NL4-600 så har du varit vinnande så lär du ju fortfarande vara det.

 

Jag känner igen din sits lite. Det kan inte bero på att du inte tar dig tid att boosta upp en rulle med dina insättningar, utan lirar högt i relatet till summan du sätter in?

 

Ta hjälp av nån polare (läs stejk) Det borde få dig att fokusera på spelet, och inte gula.

 

Har du något jobb?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist. Käner igen mig til viss del. Jag gulade min rulle strax före jul förra året och tog ett break tills för ett par veckor sedan men haft mycket svårt att visa gröna siffror igen. Tror det till stor del beror på rullestress, d.v.s. jag är för fokuserad på att snabbt bygga upp en rulle igen. Tyvärr funkar inte poker så. Det är ju tålamod som gäller.

 

Iaf, jag har försökt tänka om och omvärdera mina tidiga förväntningar inför nystarten. Jag ser numera min senaste insättning som en mer långsiktig investering istf en möjlighet till snabba extrapengar. Jag vet att jag slår nivåerna jag spelar på och om jag kan lugna ner rulestressen och istället fokusera på att plocka pengarna av fisken så kommer de gröna siffrorna igen så småningom.

 

Jag tror nog du kan komma igen om du vill det men jag gissar att du spelar lite för mycket med stress och önsketänkande just nu och behöver mer tålamod.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist. Käner igen mig til viss del. Jag gulade min rulle strax före jul förra året och tog ett break tills för ett par veckor sedan men haft mycket svårt att visa gröna siffror igen. Tror det till stor del beror på rullestress, d.v.s. jag är för fokuserad på att snabbt bygga upp en rulle igen. Tyvärr funkar inte poker så. Det är ju tålamod som gäller.

 

Iaf, jag har försökt tänka om och omvärdera mina tidiga förväntningar inför nystarten. Jag ser numera min senaste insättning som en mer långsiktig investering istf en möjlighet till snabba extrapengar. Jag vet att jag slår nivåerna jag spelar på och om jag kan lugna ner rulestressen och istället fokusera på att plocka pengarna av fisken så kommer de gröna siffrorna igen så småningom.

 

Jag tror nog du kan komma igen om du vill det men jag gissar att du spelar lite för mycket med stress och önsketänkande just nu och behöver mer tålamod.

 

GL

 

 

Klockrent skrivet faktiskt... stressen är det som förstör för mig mest... svårt att bli av med den dock... tål att funderas mer över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att starta om?

 

Ta paus i några månader och börja bygga ny rulle på nl100 $/€ ...vet själv att det kan vara surt att börja om att bygga rulle men är ju ingen idé att försöka bygga rulle på några inköp/nivå.

Har man varit en vinnande spelare på NL400 + så går det ganska snabbt att bygga seriöst på nl 100 och 200.

 

Ta en paus och börja spela när du verkligen är sugen och har sparat så du har en seriös chans.

 

 

GL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du en "avancerad skribent" förut?

 

Isf är det samma person som hjälpte mig att bli en bättre spelare utan att du själv vet om det då dina poster du skrev förut hjälpte mig väldigt mycket. =)

 

Vet inte vilka stakes du lirar nu/lirade under din peak eller vad din totala rulle ligger på men tycker att du kan strunta i vilka stakes du har lirat och vad du hade för ATH på rullen och istället fokusera på din nuvarande situation. Nyckelorden tror jag kan vara disciplin, struktur och rutin. Spela inte för högt för nå forna dagar för fort, ha spellediga dagar och ta det sakta men säkert.

 

Jag hade en streak då jag varken vann eller förlorade i jan/feb då jag mest kände mig uppgiven och brydde mig mindre och mindre om pengarna. Ett uppehåll på ett par veckor och sedan turneygrind i ett par veckor fick tillbaka mig bland de vinnande och livsnjutande spelarna.

 

Vet inte alls om jag kan hjälpa dig men eftersom du har hjälpt mig tidigare (om det är du;-)) så vill jag gärna ge tillbaka om möjligheten finns. Har som sagt ingen koll vilka stakes du grindar nu (och jag kanske skämmer ut mig som tror att jag kan hjälpa till:-)) men du är varmt välkommen att dra iväg ett pm så kan jag kika lite medan du grindar och komma med lite tankar och kommentarer som kanske inte direkt hjälper men indirekt får dig att se från lite nya vinklar.

 

 

 

Blev ganska rörigt såg jag nu men kontentan av det hela är att jag hoppas att det vänder och att du får tillbaka livsglädje, spelglädje och vinnarglädje! =)

 

 

En sak till angående avsaknaden av livsglädje. Börja träna regelbundet, ät hälsosam mat, se till att komma ut och hitta på grejer med polare och låt pokern vara en del av din vardag istället för att låta vardagen vara en del av pokern om du förstår vad jag menar.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrent skrivet faktiskt... stressen är det som förstör för mig mest... svårt att bli av med den dock... tål att funderas mer över.

 

BTW, jag är ganska säker på hur rullestressen påverkat mitt spel (holdemmanager ftw). Jag spelar lösare, överskattar foldequity, bluffar när jag inte ska och synar för mycket. Om du lider av samma syndrom så är receptet tajtare spel, färre och mer genomtänkta bluffar samt utnyttja tidsbanken innan du agerar mot en stor bet. Det och mer realistiska rullemål ska göra mig till en vinnare igen. Hoppas du hittar ditt recept.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lär inte bli lättare. Casha ut!

 

Det är inte det du vill höra, men jag ser inte heller hur partierna skulle kunna bli bättre. Sajterna tar mer rake, ger sämre rakeback, sämre bonusar, snittpotterna skjunker, fler och fler använder avancerade trackerprogram. Avancerat fusk och botar kommer att bli vanligare och vanligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte det du vill höra, men jag ser inte heller hur partierna skulle kunna bli bättre. Sajterna tar mer rake, ger sämre rakeback, sämre bonusar, snittpotterna skjunker, fler och fler använder avancerade trackerprogram. Avancerat fusk och botar kommer att bli vanligare och vanligare.

 

Nu tycker jag att vi är lite väl pesimistiska, sätt dig på en 220+16$sng på ftp och sharkscopa bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PS - mitt race tog 12 dagar, slå det om du kan!

Som om den uppmaningen vore rätt medicin för en "vinna tillbaka pengar"-stressad spelare :roll: Nej satsa på sit & goes istället, förlorar du ditt inköp så har du inte förlorat så himla mycket och kommer du 1:a eller 2:a så har din rulle fått en bra skjuts uppåt (åtminstone i fullring). Börja på 10+1 och efter några vinster så testar du med 20+2. 30-dollars är fullt av grinders så det bör du vänta med tills du har en stabil rulle och ordentligt med rutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det som fan, har inte samma diciplin som förut, vill vinna snabbt. Sen när det inte går som jag vill så blir det tilt och uselt spel istället.

 

+1

 

Har vunnit ganska mycket över 3-4 år. Nu är det helt kört, inte en hand står, tilten slår in och rullen vägrar växa. Denna tråden ska följas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte det du vill höra, men jag ser inte heller hur partierna skulle kunna bli bättre. Sajterna tar mer rake, ger BÄTTRE rakeback, sämre bonusar, snittpotterna skjunker, fler och fler använder avancerade trackerprogram. Avancerat fusk och botar kommer att bli vanligare och vanligare.

 

FYP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då menar då? Jag känner då inte till en enda sajt eller nätverk som höjt rakebacken senaste året.

 

Jag arbetade en tid i pokerbranschen runt 2003-2004 (varför startade jag inte en egen klient då som jag tänkte cptilt&%&%¤&) då var det väldigt många spelare som inte ens visste vad rakeback var. Flera som jag talade med som spelade 2-4$ och uppåt visste inte ens vad pokerbolagen tjänade pengar på (lol). Eftersom intresset var så stort så behövde inte bolagen konkurrera med rb, speciellt inte när folk inte ens visste att det fanns att tillgå.

 

Nu däremot är kunderna/spelarna mer medvetna. Få som spelar utan RB nu. Och givetvis flyttar folk på sig till de siter som ger dem bäst erbjudanden, förutsatt att nätverket har någon slags trafik att tala om. Du kan med rätt kontakter få bra mycket högre rb nu än på den gamla goda tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också där.. lirade nl200e-nl400e men lyckades komma hem full och skotta bort det mesta för 1,5 månad sen. Jag gick ner till nl100 men kunde inte vinna där, lol?

Sitter nu och grindar nl50 i väntan på bättre tider :-P

 

Ser ut som att vi är många i samma sits, överskattar man hur duktig man är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag arbetade en tid i pokerbranschen runt 2003-2004 (varför startade jag inte en egen klient då som jag tänkte cptilt&%&%¤&) då var det väldigt många spelare som inte ens visste vad rakeback var. Flera som jag talade med som spelade 2-4$ och uppåt visste inte ens vad pokerbolagen tjänade pengar på (lol). Eftersom intresset var så stort så behövde inte bolagen konkurrera med rb, speciellt inte när folk inte ens visste att det fanns att tillgå.

 

Nu däremot är kunderna/spelarna mer medvetna. Få som spelar utan RB nu. Och givetvis flyttar folk på sig till de siter som ger dem bäst erbjudanden, förutsatt att nätverket har någon slags trafik att tala om. Du kan med rätt kontakter få bra mycket högre rb nu än på den gamla goda tiden :)

 

Lite vanskligt att jämföra så långt tillbaka eftersom rakestrukturerna på sajterna såg helt annorlunda ut. 2003-2004 tog tex prima prima 1$ eller om det var 1,5$ maxrake på NL100-NL200.

På den tiden var det förmodligen bara Pacifikpoker och party som hade en svinig cap på 3$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...