TotalFarsa Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Varför är det alltid de små sakerna i vardan som drabbar mig? La in min gamla bil på Blocket igår. Är väl kanske femte-sjätte bilen jag säljer på Blocket så lite rutin har jag allt. Granskade annonsen noga innan jag godkände den. Fick rätt omedelbart ett mail från Blocket.se där de tackade mig för att jag valt till en begagnatförsäkring till min annons. Wtf? Jag vet med 100% säkerhet att jag inte klickat i någon sådan ruta. Jag anser att det gör mer skada än nytta att teckna en sådan försäkring. I mina ögon sänder det en signal till de presumptiva köparna att jag inte litar på bilen jag säljer. Så, jag skickar ett snällt mail till supporten där jag beskriver problemet och ber dom ta bort det som blivit felaktigt. Svar: Hej, Vi kan inte radera försäkringen utan att du först kontaktat IF angående detta. Ring If Skadeförsäkring AB på 0771-78 10 10 så löser vi det med dom sen. Med vänliga hälsningar, Victor - Blocket.se Kundservice Det är nu min Jennez-ådra börjar bulta i pannan. I ¤#"%&%&¤#%¤ att jag sätter mig och ringer nåt bolag som jag inte tecknat avtal med för att säga upp sagda avtal. Så jag skickar ett, något mer skarpt, mail tillbaka och ber dom själva lösa problemet. Svar: Hej, Om du klickat i försäkringen av misstag så är det inga problem alls för oss att plocka bort den, men dessvärre så måste du tala med IF först. Deras kundservice är lika lätt att ha att göra med som vår, men jag kan inte göra något innan du talat med IF först. Jag beklagar detta men hoppas du förstår att vi endast följer ett standardförfarande vad gäller denna typ av ärenden. Med vänliga hälsningar, Victor - Blocket.se Kundservice Jaha. Så nu utgår supporten från att jag gjort fel själv. Så då plockade vi fram de stora kanonerna och skickade ett mail där jag ber dom bolla skiten uppåt eftersom han själv tydligen inte har mandat att åtgärda felet. Nu har det gått troll i saken! David mot Goliat! För att citera en känd jycke "Här ska fan bli aktivitetshus! Vi är många, vi är starka, krossa kapitalismen, HEJ!!" [/rant] Var tvungen att skriva av mig. Jag blir bara så trött när jag tvingas ha med inkompetens att göra. Citera
Babyboi Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 kan du inte bara ta bort annonsen? Citera
TotalFarsa Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 kan du inte bara ta bort annonsen?Kostar 130 spänn. Skulle inte tro att jag skänker 130 spänn till Blocket utan att få en motprestation, dvs en korrekt annons. Citera
Jennez Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Jag tror att Blocket egentligen drivs av staten. Jag är inte säker men vissa saker tyder på det... Citera
Recommended Posts