juttis Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Har nyss ganska aningslöst och oplanerat ätit en inte obetydlig mängd rå blodpudding. Nu slog tanken mig att det, vid sidan av att vara ganska osmakligt, kanske är farligt!? Kyckling t.ex, det bör ju inte konsumeras rått. Har jag gjort bort mig nu? Kommer jag att dö en plågsam död ikväll? Citera
Jennez Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det är absolut ingen fara. Har iofs aldrig käkat rå blodpudding men denna delikatess är ett vanligt pålägg här nere i söder. Själv föredrar jag stekt med lingon och rivna morötter. Citera
CopShootCop Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Vet inte hur man gör blodpudding men det känns som att den någon gång under processen tillagas => borde inte va ngn fara. Citera
Dead-Inside Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Känns oförsvarligt av tillverkaren att inte ha en varningstext på förpackningen om så skulle vara fallet. Citera
KenHag Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Den är med största sanolikhet passtoriserad eller vad det nu heter,hur som helst fullkommligt ofarligt http://sv.wikipedia.org/wiki/Blodpudding Citera
juttis Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 Tack grabbar! Det känns redan bättre. Inga tråkiga symptom heller Citera
KenHag Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Tack grabbar! Det känns redan bättre. Inga tråkiga symptom heller Men ser du inte lite blek ut på avataren Citera
TotalFarsa Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Bah! Som nybakad högskolestudent i slutet på 90-talet micrade jag råa hamburgare av misstag och åt med god aptit. Så lite blodpudding ska väl en karl tåla Citera
XarsioN Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 jag käkar alltid min blodpudding rå då jag tycker det e jobbigt o steka den, och jag mår prima firren så ingen fara! Citera
Snabelguy Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Blodpudding är ju rääääääääälit. Citera
Jennez Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Blodpudding är ju rääääääääälit. Och du kallar dig skåning? Kum hid så ska jau läura di å eda svartsoppa å grisatassar. Citera
MikeTime Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Överlevde råbiff med rå äggula och mald, rå karp i Polen för några år sedan så lite hederlig, svensk, rå blodpudding är nog rätt ofarligt. Gl mannen. Citera
Loveless Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Halstrad råbiff är ännu mer skumt. Vad är det då som är rått? Citera
AdslVerbe Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Har nyss ganska aningslöst och oplanerat ätit en inte obetydlig mängd rå blodpudding. Nu slog tanken mig att det, vid sidan av att vara ganska osmakligt, kanske är farligt!? Kyckling t.ex, det bör ju inte konsumeras rått. Har jag gjort bort mig nu? Kommer jag att dö en plågsam död ikväll? Den var inte rå...bara kall. Citera
SouthEast Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Det är absolut ingen fara. Har iofs aldrig käkat rå blodpudding men denna delikatess är ett vanligt pålägg här nere i söder. Själv föredrar jag stekt med lingon och rivna morötter. Stekt, med stekt bacon, stekt potatis och stekt ägg, samt givetvis lingon. SÅ ska det avnjutas!! Citera
Recommended Posts