Gå till innehåll

Finns det nån bilmekaniker på forumet?


Donner

Recommended Posts

Tankluckan på min volvo har ett lås som är styrt till centrallåset. När jag skulle tanka idag så märkte jag att skiten e låst fast bilen är öppen. Provade att låsa/öppna några gånger men inte fan hjälpte det. Så nu har jag i princip ingen bensin i bilen o kan inte fylla på. Har väl så jag klarar mig till en verkstad om det nu blir nödvändigt, men hoppas att slippa det.

 

Nån som kan hjälpa med lite tips?

 

mvh /Donner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken modell på volvo har du?

Har haft liknande problem med en 850 som man kom åt att öppna via bakluckan, bara ta bort en del av inredningen (som en lucka) så kommer man åt en vajjer som man drar i så öppnar den tankluckan :D

 

om det nu är en sådan du har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken modell på volvo har du?

Har haft liknande problem med en 850 som man kom åt att öppna via bakluckan, bara ta bort en del av inredningen (som en lucka) så kommer man åt en vajjer som man drar i så öppnar den tankluckan :D

 

om det nu är en sådan du har...

 

Visst fasen e det en 850! Påbörjade precis att riva väggarna i bagageutrymmet efter tips från grannar o farsan, men det verkade så omständigt så jag gav upp eftesom jag inte ens var 100 på att det skulle hjälpa. Aja, bara att ge sig på väggarna igen då.

 

Tack tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...