snejken Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Har en kompis som säger att Xbox360 spel fungerar att spela på Nintendo Wii. Är det överhuvudtaget möjligt? Jag har ett Wii men har fått hem ett spel till xbox360 av misstag. Om det är så att det fungerar så behöver jag ju inte skicka tillbaks det. Men det är ju dumt att öppna spelet utan att vara 100% säker för då får jag ju inte byta det vid uppbruten förpackning. Citera
eurythmech Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Det låter minst sagt otänkbart, då XBOXen har bra mycket kraftfullare specifikationer, och då går vi inte ens in på problemet med att lägga processorkraft på att emulera en annan maskin... Citera
Cyntax Postad 11 April , 2008 Rapport Postad 11 April , 2008 Men man ska kunna spela Nes, Snes och Gamecube på Wii? Jag har en cd med över 8000 gamla Nes-spel som jag ska testa i helgen. Nes-spelen är alla över 10 år gamla och dataprogram som är över 10 år gamla har ingen upphovsrätt längre! Kopiera dom är alltså lagligt! För att kunna spela Nes på Wii måste man ha en Gamecubehandkontroll. Citera
snejken Postad 11 April , 2008 Författare Rapport Postad 11 April , 2008 Nu kom hon på att det var gamecube-spel som hon hade spelat på wii Så glöm och göm den här tråden nu. Tackar för svaren iaf Citera
Hakflem Postad 12 April , 2008 Rapport Postad 12 April , 2008 Nu kom hon på att det var gamecube-spel som hon hade spelat på wii Så glöm och göm den här tråden nu. Tackar för svaren iaf Sweet, så med andra ord kan man lira Mario Party 4-7 på Wii. Hakflems kamp Wii eller XBox kanske äntligen fått sig en vinnare! Citera
CopShootCop Postad 13 April , 2008 Rapport Postad 13 April , 2008 Sweet, så med andra ord kan man lira Mario Party 4-7 på Wii. Hakflems kamp Wii eller XBox kanske äntligen fått sig en vinnare! Jepp, gamecubespel är bara att mata i. Du behöver dock en gamecubedosa, det funkar inte att spela GC-spel med wiidosorna. Citera
Recommended Posts