Gå till innehåll

Krångel vid finalbord


PJPJ

Recommended Posts

Hej. Jag är ny här. Har aldrig känt något behov av att nyttja nåt forum tidigare. Men nu har det hänt nåt som irreterar mig mer än alla bad beats jag råkat uför, och därför är jag här. Sedan november har allt gått åt pipan vid finalborden. Har inte vunnit en enda turnering och har väl haft en tredjeplats som bäst.

Spelar bara turneringar och har varit en vinnande spelare sedan nästan 3 år tillbaka. Jag vann mer pengar som oerfaren spelare första året än vad jag gör nu, trots att jag entrar finalborden med mer marker idag.

Jag har bytt spelsite i nästan samma veva, men jag anser motståndet ungefär samma. En teori jag har men som är en lam bortförklaring är att jag tror spelsiten har en annan slump-algoritm(generator) och att mitt spel inte har anpassat sig efter den här.

Min fråga är om det här känns igen, eller är det här bara en "finalbord-badstreak-period" som snart går över.

Jag brukar alltså inte beklaga mig men droppen rann över ikväll.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det verkar vara ett återkommande fenomen det här att svara på nåt helt annat än själva frågan. Alltså, ni som har nått innanför pannbenet och kan särskilja på vad som är det centrala i en text kan ju svara på mitt inlägg.

Jag vill veta vad ni har för taktik vid finalbordet och utveckla det här och era erfarenheter.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En teori jag har men som är en lam bortförklaring är att jag tror spelsiten har en annan slump-algoritm(generator) och att mitt spel inte har anpassat sig efter den här.

Min fråga är om det här känns igen, eller är det här bara en "finalbord-badstreak-period" som snart går över.

Jag brukar alltså inte beklaga mig men droppen rann över ikväll.

 

mvh

 

Googla efter varians.

 

Fråga får svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej okej. Jag gillar inte att vara the bad guy egentligen men din fråga är inte tillräckligt bra. Om du varit en vinnande spelare i tre år borde du veta att du inte kommer kunna få något bra svar om du inte själv kommer med en bra fråga.

 

Vi kan helt enkelt inte veta om det är du som blivit sämre i förhållande till motståndet eller om du har otur. Kan du inte delge mer information gör du nog bäst i att läsa någon bok eller guide till hur man ska spela på ett finalbord i en turnering.

 

Lycka till med liret,

Pey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, är du seriös,

slumpen är väl för fan alltid en slump, spelar ju ingen roll vilken slumpgenerator som används.

 

Men du har ju ett rätt, o det är att det var en jävligt lam bortförklaring.

 

Du är ju självklart i en badstreak om du nu inte var i en goodstreak första året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är med största säkerhet något du förändrat i ditt spel. Kanske du har blivit en "bättre" spelare när det gäller den matematiska delen och på köpet förlorat psykologidelen och den fräckhet som krävs för att nå ända upp. Utan att veta ett smack om hur du spelar så är den mest troliga förklaringen att du helt enkelt börjar fega när du når finalbordet och ramlar över i en tightare spelstil än du hade tidigare.

 

Alltså ungefär samma sak som händer mig när jag går upp en nivå i vanligt cashgame...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart slumpgeneratorn, byt tillbaka till din gamla site så löser sig alla dina problem och du får vinna alla dina finalbord och bli miljonär. lycka till!

 

hahahahahaha detta var det roligaste jag sätt på länge..

sorry för offtopic

 

Det kan också vara så att du spelar annorlunda p.g.a clienten, jag t.ex klarar bara inte av att spela på pokerstars jag blir tilt efter bara nåra händer och spelar därför annorlunda..

 

lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag är ny här. Har aldrig känt något behov av att nyttja nåt forum tidigare. Men nu har det hänt nåt som irreterar mig mer än alla bad beats jag råkat uför, och därför är jag här. Sedan november har allt gått åt pipan vid finalborden. Har inte vunnit en enda turnering och har väl haft en tredjeplats som bäst.

Spelar bara turneringar och har varit en vinnande spelare sedan nästan 3 år tillbaka. Jag vann mer pengar som oerfaren spelare första året än vad jag gör nu, trots att jag entrar finalborden med mer marker idag.

Jag har bytt spelsite i nästan samma veva, men jag anser motståndet ungefär samma. En teori jag har men som är en lam bortförklaring är att jag tror spelsiten har en annan slump-algoritm(generator) och att mitt spel inte har anpassat sig efter den här.

Min fråga är om det här känns igen, eller är det här bara en "finalbord-badstreak-period" som snart går över.

Jag brukar alltså inte beklaga mig men droppen rann över ikväll.

 

mvh

 

Hur många turneringar pratar vi om? 10, 20 100, 500 eller rent av 1000?

 

MTT är högvarianspoker, man behöver ett enormt urval turneringar för att kunna säga något om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Det verkar vara ett återkommande fenomen det här att svara på nåt helt annat än själva frågan. Alltså, ni som har nått innanför pannbenet och kan särskilja på vad som är det centrala i en text kan ju svara på mitt inlägg.

Jag vill veta vad ni har för taktik vid finalbordet och utveckla det här och era erfarenheter.

 

mvh

Yea man.. thats the way to answer their crap 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått av mina datakodande nördkompisar att det i stort sätt är omöjligt att programmera en total slump-generator. Så "slump" på nätet kan inte helt jämföras med slumpen när man spelar live. Men, iofs kanske inte en kodad slumpgenerator är så väldigt långt ifrån den riktiga slumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått av mina datakodande nördkompisar att det i stort sätt är omöjligt att programmera en total slump-generator. Så "slump" på nätet kan inte helt jämföras med slumpen när man spelar live. Men, iofs kanske inte en kodad slumpgenerator är så väldigt långt ifrån den riktiga slumpen.

 

Stämmer delvis, men ändå inte. Ämnet är väldigt intressant. Läs mer på denna sida.

 

http://www.random.org/randomness/

 

Pokersidor använder sig av True Random Number Generators (TRNGs) för att generera ett tal som de sen använder en dator till för att slumpa fram kortleken. Efter ett tag slumpas ett nytt tal fram av TRNGs. Man använder sig av en kombination, men startvärdet tas alltid från TRNGs. Man kan faktiskt köpa en TRNGs som man sen kopplar till datorn som mäter radioaktivitet/rymdbrus ganska billigt.

 

Att kortleken live skulle vara slumpmässigt blandad håller jag inte med om. Förlita dig mer på internet än din kortblandande kompis.

 

Jag skulle säga att du har rätt fast tvärtom, tro inte att korten live slumpas lika bra som på pokersidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mbengtsson: Intressant teori, tackar

 

Povi: Glad att jag kunde roa dig :) Varför går du tilt?

 

Copshootcop: I mellan 100-500 kan jag tänka mig. Du kanske förstår min frustration

 

Babupa: Tack för orden.

 

 

 

Kanske ska återkomma med lite mer kött på benen, så att det går att diskutera. Frågan va svår men bra svar ändån.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade er på "blad 2 " här. Livespel är inte slumpat som ni också nämner. Efter många givar klumpas bra kort samman tex. Internetpoker är ju en modell av verkligheten och varför skulle spelbolagen ta bort den här möjligheten. Tänk om hela bordet få klädda kort varannan giv i ett cashgame.

Spelbolagen tar bort det här helt genom att skapa en slumpgenerator, som godkänns av en oberoende kontrollant.

Vad är det han godkänner?

Varför har varje spelbolag sin egen slumpgenerator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...