Gå till innehåll

Testat Simbapoker?


Tomhak

Recommended Posts

Jag har nu spelat på Simba en tid och tycker mycket om den.

Enda nackdelen som jag ser det är lite spelare, men det kommer att ändra sig när fler ser fördelarna.

Så här skrev en spelare på deras forum:

 

This is about the first time I've ever been so impressed by a start-up poker site that I'm actually compelled to write about it. I know just enough about software development to realise what a massive amount of work (and I'm sure money too) must have gone into making the Simba software from scratch, and I just wanted to give some feedback to say so.

 

The features are good and everything you want in client software. From the real time rake and stats monitoring, resizable tables, through to all the integrated responsible gambling features. It looks good, and it seems pretty well organised server side now too. That is a seriously impressive thing to pull off when you aren't just making a skin on some existing network. I sent an email to support and withdrew $20 out just to check what kind of service I can expect and got a useful answer and funds in a matter of hours. Good software + good banking = everythign that people want.

 

I don't know if the folks at Simba are getting worried, still having such low player traffic after putting in all this work, but don't be. For every good new site there's 50 bad ones, so it takes a while to get the word out, but people will come and stay. Good work people :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu spelat på Simba en tid och tycker mycket om den.

Enda nackdelen som jag ser det är lite spelare, men det kommer att ändra sig när fler ser fördelarna.

 

Nej, det kommer inte ändra sig. Det enda sättet att attrahera spelare är andra spelare. Det enda sättet att attrahera "ambitiösa" yrkesspelare (t.ex. de som aktivt läser/postar på pf och andra communities) är att erbjuda fisk som kan betala för sig. Att fåna sig med inlägg liknande det ovan är inte bara oetiskt och irriterande, det är dessutom kontraproduktivt.

 

Simbapoker måste skaffa fler användare, och det kostar pengar. Man måste vara beredd att ta kostnaderna för omfattande annonsering.

 

Nyckelordet är marknadsgenomslag; erbjudanden riktade till de breda massorna!

 

Att försöka skapa någon sorts word of mouth spridning genom att posta på ställen liknande pf är helt fel strategi, det är liksom fel segment, fel målgrupp och fel paketering. Någon på Simba borde lära sig grundläggande marknadsföring.

 

Mitt råd till Simba är enkelt.

 

1. Diffrentiera - ni ska vara trevligast och bäst att spela poker hos

 

2. Segmentera - ni måste rikta er mot rätt målgrupper. (PF ÄR INTE RÄTT)

 

3. Kommunicera diffrentieringen; välj en för slutkonsument skön paketering och arbeta målmedvetet mot de målgrupper som skall angripas. Var beredd på att detta steg kostar miljoner. Tänk på att det som är en schysst paketering för en yrkesspelare förmodligen uppfattas som krångligt och underligt av den tillfällige rekreationsspelaren.

 

Ni tycks ha tänkt fel i steg 2 och ni tycks ha fastnat mellan steg 2 och 3. Dessutom verkar ni sakna kapital och resurser. Eventuellt behöver ni plocka in startkapital, kanske riskkapitalister kan vara något?

 

Jag är tillgänglig om ni behöver en riktig marknadschef/säljchef, våra priser börjar vid 1800 SEK/h + provision (ofta 10-30% av den omsättning Slaktavfall Management skapar)

 

Slaktavall Research and Analysis - Affärsområde marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...