Ortagh Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Och som vanligt slarvar jag bort pengarna! Har två händer ikväll där jag, för ovanlighetens skull, spelat för aggressivt. Spelar micro på SvS (SH) och försöker täppa till luckor så gott det går, men dom är många och stora. Som tur är så har andra större och jag plussar sakta sakta sakta. Grindar oftast på ett bra tag, sedan förlorar jag någon sån här pott som nedan som äter upp det mesta av plusset. Min prio ett har varit att få bukt med mitt fegspel, men nu har jag ett annat problem. ---------------------------------------------------------------------------- Första handen så höjde UTG till 4, BTN synade, jag (BB) synade med 8-8 Flopp kommer: 7-4-2 . jag passar, UTG höjer till 10 (12 i potten), BTN ligger, jag testar var jag står och höjer till 34. lång väntetid och sedan en syn från UTG. Turn, en J. jag bettar ut 65, UTG synar, river: A. Jag har nu bara 35 kvar och ställer in (kommer ändå att syna honom pga pottens storlek) och han synar med J-J på handen. Borde kanske slagit av på takten då jag får synen på floppen? hoppades att han skulle ha två överkort eller lägga ett svagt överpar. Men så här i efterhand så funderar jag på om han verkligen skulle synat min raise där med två överkort. Och sedan kanske jag skulle trebettat före floppen också? hur tycker ni mer erfarna att jag skulle gjort i det här läget. ---------------------------------------------------------------------------- Andra handen: k-k på SB, UTG höjer till 5, BTN synar, jag synar bara för jag tror att någon av dom sitter med A-K eller A-Q, om inte något A dyker upp så borde jag leda. Flopp: j-j-6, jag passar, UTG höjer till 7, BTN lägger sig. Jag checkraisar potten, och får syn. Turn: 3, jag bettar ut 37, får syn River: 9: jag checkar, för att hoppas på en bluffbet, han ställer in med sina sista 64, jag synar och han visar A-A Skulle jag höjt redan före floppen hade jag ju säkert fått en reraise, och det är stor chans att alla pengar åkt in redan före flopp. (detta är dock inte så viktigt just nu, det är mitt post flop jag undrar över här) Efter hans syn på flopp kanske jag borde slagit av på takten. Folk brukar ha riktigt bra händer när dom bara synar i sådan stor checkraise. A-J, K-J, Q-J, QQ eller AA är väl händerna han kunde sitta med känns det som när man börjar tänka efter, av vilka det bara finns en som jag slår. Tänker jag rätt (i efterhand) i dessa två händer, eller är det svårt att komma undan den sista handen. Mvh Ortagh Citera
Tottyville Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Om du har tur orkar någon ta sig igenom det där. Citera
Dahlström1491911539 Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Slå av på takten när du får syn på flopp i första handen, jag tycker inte du ska trebetta 88 där pre. KK handen ska du trebetta preflopp. Floppen spelar du rätt, på turn vet jag dock inte vad jag gjort. Den är väl helt okej spelad tror jag, förutom att du inte trebettar pre. Citera
Opteron Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Slå av på takten när du får syn på flopp i första handen, jag tycker inte du ska trebetta 88 där pre. KK handen ska du trebetta preflopp. Floppen spelar du rätt, på turn vet jag dock inte vad jag gjort. Den är väl helt okej spelad tror jag, förutom att du inte trebettar pre. jag håller inte med Citera
gulapa Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 88 hade jag trebetat KK handen hade jag trebetat. Som spelat hade jag nog givit fi lite mer respekt för hans syner. Det kommer bättre lägen att få in degen IMO. Citera
BjornL1491910513 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Hand 1: Syna floppen och se pa turn vart du star. Sedan far du bestamma pa turn om du ska bluffa honom om ett bra kort kommer eller se om han vill checka ner. Du kan ju traffa 8an ocksa och da kan degen aka in. Hand 2: Reraisa alltid preflop dar. Hade forovrigt trebettat 88 dar jag med. Citera
Eblinho Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Slå av på takten när du får syn på flopp i första handen, jag tycker inte du ska trebetta 88 där pre. KK handen ska du trebetta preflopp. Floppen spelar du rätt, på turn vet jag dock inte vad jag gjort. Den är väl helt okej spelad tror jag, förutom att du inte trebettar pre. Så som handen är spelad tycker jag nog inte att det finns något värde i att raisa KK på JJ6 brädan där. Känns som att alla händer han slår foldar. Citera
Skadast Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Och som vanligt slarvar jag bort pengarna! Har två händer ikväll där jag, för ovanlighetens skull, spelat för aggressivt. Spelar micro på SvS (SH) och försöker täppa till luckor så gott det går, men dom är många och stora. Som tur är så har andra större och jag plussar sakta sakta sakta. Grindar oftast på ett bra tag, sedan förlorar jag någon sån här pott som nedan som äter upp det mesta av plusset. Min prio ett har varit att få bukt med mitt fegspel, men nu har jag ett annat problem. ---------------------------------------------------------------------------- Första handen så höjde UTG till 4, BTN synade, jag (BB) synade med 8-8 Flopp kommer: 7-4-2 . jag passar, UTG höjer till 10 (12 i potten), BTN ligger, jag testar var jag står och höjer till 34. lång väntetid och sedan en syn från UTG. Turn, en J. jag bettar ut 65, UTG synar, river: A. Jag har nu bara 35 kvar och ställer in (kommer ändå att syna honom pga pottens storlek) och han synar med J-J på handen. Borde kanske slagit av på takten då jag får synen på floppen? hoppades att han skulle ha två överkort eller lägga ett svagt överpar. Men så här i efterhand så funderar jag på om han verkligen skulle synat min raise där med två överkort. Och sedan kanske jag skulle trebettat före floppen också? hur tycker ni mer erfarna att jag skulle gjort i det här läget. ---------------------------------------------------------------------------- Andra handen: k-k på SB, UTG höjer till 5, BTN synar, jag synar bara för jag tror att någon av dom sitter med A-K eller A-Q, om inte något A dyker upp så borde jag leda. Flopp: j-j-6, jag passar, UTG höjer till 7, BTN lägger sig. Jag checkraisar potten, och får syn. Turn: 3, jag bettar ut 37, får syn River: 9: jag checkar, för att hoppas på en bluffbet, han ställer in med sina sista 64, jag synar och han visar A-A Skulle jag höjt redan före floppen hade jag ju säkert fått en reraise, och det är stor chans att alla pengar åkt in redan före flopp. (detta är dock inte så viktigt just nu, det är mitt post flop jag undrar över här) Efter hans syn på flopp kanske jag borde slagit av på takten. Folk brukar ha riktigt bra händer när dom bara synar i sådan stor checkraise. A-J, K-J, Q-J, QQ eller AA är väl händerna han kunde sitta med känns det som när man börjar tänka efter, av vilka det bara finns en som jag slår. Tänker jag rätt (i efterhand) i dessa två händer, eller är det svårt att komma undan den sista handen. Mvh Ortagh kopieraochklistraistheshit.nu Alla sparar tid. Citera
Dahlström1491911539 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 jag håller inte med Okej, det köper jag. Hur hade du spelat? Så som handen är spelad tycker jag nog inte att det finns något värde i att raisa KK på JJ6 brädan där. Känns som att alla händer han slår foldar. Du har en poäng. Citera
ackeman Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 jag passar, UTG höjer till 10 (12 i potten), BTN ligger, jag testar ... Men va fan håller BTN på med? Citera
Eblinho Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Men va fan håller BTN på med? Har BTN äntligen fått ligga igen. GZ Citera
Recommended Posts