Bogust Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Hej! Här kommer en hand från NL100 på iPoker som gjorde mig riktigt förvirrad. Tyvärr har jag inte tillgång till en ordentlig HH men det ska nog gå bra ändå FI är TAG(troligtvis en rätt okej reg) med stats på 21/17/3. Har dock bara ca 100 händer på honom. Här kommer handen: Starting a new hand (#925541368) Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2008-04-07 19:31:17 Server Table Ellerton Seat 1: verymediocre ( $101.50 ) Seat 5: MiistarBluff ( $125.90 ) Seat 6: jonbee7500 ( $175.30 ) Seat 8: TheProfi007 ( $98 ) Seat 10: Zigauner ( $106 ) Zigauner posts Small Blind $0.50 verymediocre posts Big Blind $1 Dealing cards Your cards Kd 9d [verymediocre] MiistarBluff folds jonbee7500 folds TheProfi007 calls $1 Zigauner folds verymediocre raises $4 TheProfi007 calls $4 Dealing Flop Qd 8d 9s verymediocre bets $8 TheProfi007 calls $8 Dealing Turn Qd 8d 9s 6s verymediocre checks TheProfi007 bets $25 verymediocre ??? Okej, vad ska vi sätta FI på för någonting här? Han limpar pre och kallsynar bara floppen och sen bettar stort på turnen. Kan inte komma på någon rimlig hand som han spelar på detta sätt med hans stats. De flesta damerna borde han väl raisat pre? Samma gäller även möjliga set händer, vilka han säkert också skulle slagit om på floppen med? Jag har ju ett hyffsat drag med rätt många outs här, kan det vara läge för en cr/ai? Citera
Bogust Postad 8 April , 2008 Författare Rapport Postad 8 April , 2008 Nu när jag börjar tänka efter känns det som att den enda hyffsat starka färdiga handen han kan ha här är antingen en slowplayad stege elelr slowplayad överpar. Rimligt? Citera
Sideshow Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Nu när jag börjar tänka efter känns det som att den enda hyffsat starka färdiga handen han kan ha här är antingen en slowplayad stege elelr slowplayad överpar. Rimligt? Om man ska stirra sig blinds på hans stats så är det ju något lurt på gång som du säger, när fan limpar en 21/17 på knappen?? Anars essen i mossen här Känns som en tagtomte (fi) försöker att lura en aggrotomte (HERO) Citera
Herveao Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 jag hade kört CRAI. Tror att handen som kan slå dej är en JTs men hans bet på turn ser verkligen ut som om han vill bli av med dej med tanke på storleken. Samtliga sets eller överpar slår rimligen om redan på flopp. Eventuellt skulle man kunna vara rädd för en AQ också men den slår också ganska troligt om antingen preflop eller på flop. Killen verkar spela aggressivt från statsen så han behöver inte ha så mycket för att göra det spelet på turn IMO. Citera
Bogust Postad 8 April , 2008 Författare Rapport Postad 8 April , 2008 Om man ska stirra sig blinds på hans stats så är det ju något lurt på gång som du säger, när fan limpar en 21/17 på knappen?? Anars essen i mossen här Känns som en tagtomte (fi) försöker att lura en aggrotomte (HERO) Jo, känns verkligen lurt. Har ju inte så sjukt många händer på FI men det är nog ändå nog för att få en väsentlig bild av honom. Är ofta själv ganska aggressiv från blindarna och lyckas ofta röja bort de flesta limpare, så chansen finns ju helt klart att han gör limpen med en premiumhand. M.a.o blir jag ägd Citera
swalle Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Hej! Här kommer en hand från NL100 på iPoker som gjorde mig riktigt förvirrad. Tyvärr har jag inte tillgång till en ordentlig HH men det ska nog gå bra ändå FI är TAG(troligtvis en rätt okej reg) med stats på 21/17/3. Har dock bara ca 100 händer på honom. Här kommer handen: Starting a new hand (#925541368) Texas Holdem NL $0.50/$1 - 2008-04-07 19:31:17 Server Table Ellerton Seat 1: verymediocre ( $101.50 ) "Seat 5: MiistarBluff ( $125.90 ) Seat 6: jonbee7500 ( $175.30 ) Seat 8: TheProfi007 ( $98 ) Seat 10: Zigauner ( $106 ) Zigauner posts Small Blind $0.50 verymediocre posts Big Blind $1 Dealing cards Your cards Kd 9d [verymediocre] MiistarBluff folds jonbee7500 folds TheProfi007 calls $1 Zigauner folds verymediocre raises $4 TheProfi007 calls $4 Dealing Flop Qd 8d 9s verymediocre bets $8 TheProfi007 calls $8 Dealing Turn Qd 8d 9s 6s verymediocre checks TheProfi007 bets $25 verymediocre ??? Okej, vad ska vi sätta FI på för någonting här? Han limpar pre och kallsynar bara floppen och sen bettar stort på turnen. Kan inte komma på någon rimlig hand som han spelar på detta sätt med hans stats. De flesta damerna borde han väl raisat pre? Samma gäller även möjliga set händer, vilka han säkert också skulle slagit om på floppen med? Jag har ju ett hyffsat drag med rätt många outs här, kan det vara läge för en cr/ai? För det första är det ju helt meningslöst att slå upp från BB med K9s! För det andra är ju ditt omslag för litet, ska du slå om där får du ju betta 5$-6$. Du får ju en drömflopp, och gillar beten. Men varför checka turn?! OM du har höjt med K9s oop och får den floppen tycker jag vi måste betta ut turn, och möjligtvis river oavsett träff för att balansera spelet vid ev. träff. Som spelat hade jag nog degat oftast, och hoppas på att FI foldar alt. dra ut. Men sluta spela marginella händer oop så slipper du sådana här situationer Citera
Bogust Postad 8 April , 2008 Författare Rapport Postad 8 April , 2008 För det första är det ju helt meningslöst att slå upp från BB med K9s! För det andra är ju ditt omslag för litet, ska du slå om där får du ju betta 5$-6$. Du får ju en drömflopp, och gillar beten. Men varför checka turn?! OM du har höjt med K9s oop och får den floppen tycker jag vi måste betta ut turn, och möjligtvis river oavsett träff för att balansera spelet vid ev. träff. Som spelat hade jag nog degat oftast, och hoppas på att FI foldar alt. dra ut. Men sluta spela marginella händer oop så slipper du sådana här situationer Alltså, det här med raisen med en så här marginell hand från BB är något jag inte normalt brukar göra. Har bara börjat experimentera lite med det på senare tiden. Det är faktiskt förvånande ofta folk bara limpar med skräp här för att antingen släppa vid en raise, eller släppa på floppen när man CB:ar. Funkar iaf ok på NL100. Citera
Rival Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Alltså, det här med raisen med en så här marginell hand från BB är något jag inte normalt brukar göra. Har bara börjat experimentera lite med det på senare tiden. Det är faktiskt förvånande ofta folk bara limpar med skräp här för att antingen släppa vid en raise, eller släppa på floppen när man CB:ar.Funkar iaf ok på NL100. Joo självklart, men nu när vi får sådan monsteflopp, varför checkar du turn och ger över intiativet? Citera
Bogust Postad 8 April , 2008 Författare Rapport Postad 8 April , 2008 Joo självklart, men nu när vi får sådan monsteflopp, varför checkar du turn och ger över intiativet? FI hade varit hyffsat aggro (dock ej i denna hand) så det kändes troligt att han kommer betta turn här med ganska mycket. Mot en passivare spelare hade jag bara bettat rakt ut. Kör då och då samma linje med TPTK/överpar också. Citera
Rival Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 FI hade varit hyffsat aggro (dock ej i denna hand) så det kändes troligt att han kommer betta turn här med ganska mycket. Mot en passivare spelare hade jag bara bettat rakt ut. Kör då och då samma linje med TPTK/överpar också. Isåfall har vi ju fått spelaren dig vi ville? Känns ju lite dumt att checka för att han ska betta och sedan folda liksom:-). jag säger inte att linjen är fel på något sätt. Jag spelar den också såhär ibland med starka flushdrag/överpar och sen CRAI all in. Citera
Bogust Postad 8 April , 2008 Författare Rapport Postad 8 April , 2008 Okejokej Jag pushade hursomhelst efter hans bet på turn. Han stekte och stekte men synade sedan med AQo, vilket höll upp. Blev faktiskt rätt lurad pre av hans limp, med tanke på att han tog min stack spelade han väl den helt okay:-) Citera
Recommended Posts