Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte spelat så mycket på den här nivån.Har huserat mest på 0.10-0.20 och 0.25-0.50 med blandad framgång.

Har spelat bara 15 händer vid bordet och Ampellio har kallat mig för fisk på ett annat bord när jag turnade en triss med A9 mot hans QJ och tog hans inköp.Dom andra vet jag inte så mycket om förutom att monoliitto är lite av en galen finne.

Seat 1: Ampelio ( $99 )

Seat 3: Hero ( $114.85 )

Seat 5: CraZyPeNiS ( $29.15 )

Seat 6: StraightCash ( $120.50 )

Seat 8: MrNedsoNett ( $24.98 )

Seat 10: monoliitti ( $100.40 )

Ampelio posts Small Blind $0.50

Hero posts Big Blind $1

Dealing cards

Your cards Kd Kc [Hero]

CraZyPeNiS folds

StraightCash folds

MrNedsoNett raises $3

monoliitti raises $11

Ampelio calls $10.50

Vad göra nu? MrNedsoNett är jag inte alls orolig över men vad kan dom andra ha? Hade det varit på lägre nivå hade jag ställt men är inte det lite väl drastigt?

Postad

Vet att många säger att lägga KK är ett dåligt spel men kan det inte vara värt i sådana här lägen?

Skitsamma att mitt nick syns egentligen....är ju en fisk alla fall ;-)

Postad
Vet att många säger att lägga KK är ett dåligt spel men kan det inte vara värt i sådana här lägen?

Skitsamma att mitt nick syns egentligen....är ju en fisk alla fall ;-)

Asså de KAN gå nån gång i väldigt speciella lägen men aldrig med 100bb stackar och på NL100. Absolut inte här, de är inte ens i närheten av lägg med QQ tycker jag.

Slå om till 40-45 du lär få potten direkt då ganska ofta, ställer nån så är de blixtsyn. De jobbiga vore igentligen att få syn och floppen kommer Axx...

Postad

Slår du till 40 och får omslag så kan det nog ganska ofta vara AA, men vi lägger inte ändå.

Vi får helt enkelt betala av, grina över att vi aldrig har AA när någon har KK, svära lite mer, göra reload och köra på.

Postad

Slå om till 30$ tycker jag är nog för lite....då ger jag AQ,AJ,A10 odds att syna för att träffa sitt A.

Jag pushade helt enkelt....tyckte det var nog i potten för att ta direkt och om någon ville syna med QQ eller ett svagt A fick dom göra det.

Den enda som jag trodde kunde tänkas sitta med AA var monoliitti.

Ampelio hade garanterat höjt om han suttit med dom

Postad

Tycker inte det finns så mycket att disskutera i den här handen så jag tänkte fundera lite djupare. :mrgreen:

En raise till ~40$ visar ju på VÄLDIG styrka. Men det finns ju inte så många alternativ här som sagt.

ALL-IN kan kännas ganska fiskigt att kontra med mot en 11$ bet. Men jag tror att om man varierar sig och trycker med AK t.ex. ibland också, kan man nog få syn av lite bredare range än vad som synar en ~40$ raise.

Men det är klart att vi pratar om NL100, så jag skulle inte bli förvånad om du skulle få syn av typ 99, AQ osv på en 4-bet heller, av en del fiskiga FI. (Egna erfarenheter)

Så gör en rejäl 4-bet och syna alla omslag.

Postad
höj till 50$ för info och folda mot omslag

/nalle

Ska jag folda efter jag lagt in halva stacken??

T.o.m jag tycker det är bara ett korkat spel.

Om jag är så rädd om stacken är det väl bara bättre att syna och hoppas på en låg flopp.

Postad
Slå om till 30$ tycker jag är nog för lite....då ger jag AQ,AJ,A10 odds att syna för att träffa sitt A.

30$ är i minsta laget men bortemot $35 nu när det finns en kallsynare emellan. Du vill att de synar med dessa händer och ur balanssynpunkt är det inte så dumt att kunna göra spelet med bluffar också utan att potcommita sig. Finns även en till fin anledning att inte fyrbetta för stort och det är att kallsynaren kan tro att du har foldeq och trycka med sin JQs eller sitt låga pocket par.

Postad

ALL-IN kan kännas ganska fiskigt att kontra med mot en 11$ bet. Men jag tror att om man varierar sig och trycker med AK t.ex. ibland också, kan man nog få syn av lite bredare range än vad som synar en ~40$ raise.

Varför ska en motståndare syna din all in med en bred range om de enda gånger du kör all in spelet är när du håller KK/AA/AK? Känns ju ganska så kallt...

Postad
Nu vet dom inte att jag bara ställer med AA,KK.

Tycker mig se på den korta tid jag spelat på NL100 att dom kan syna sig all in med väldigt konstiga händer

Är det inte bättre att satsa på att spela korrekt poker som funkar mot bra spelare också?

Postad

jag ställer här istället för att raisa till $40 som många förutspråkar. på nl100 känns det mer som ett ställ tolkas som QQ eller AK. Eller iallafall att dessa ingår i din range medan en 40raise inte kan tolkas som annat än KK+

Postad
30$ är i minsta laget men bortemot $35 nu när det finns en kallsynare emellan. Du vill att de synar med dessa händer och ur balanssynpunkt är det inte så dumt att kunna göra spelet med bluffar också utan att potcommita sig. Finns även en till fin anledning att inte fyrbetta för stort och det är att kallsynaren kan tro att du har foldeq och trycka med sin JQs eller sitt låga pocket par.

Är inte det ett avancerat spel som många inte fattar på NL100?