Gå till innehåll

Experience Life As A Poker Pro Säsong 4


24hPoker

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det sjukaste någonsin inträffar. GIVETVIS MOT MIG.

 

Ligger ju 4a i racet. En idiotfisk vid namn GotGetEven leder racet och smäller av HISTORIENS badbeat efter att jag lurat upp honom på läktaren.

 

Fisken slår 165. Jag synar på knapp med AT.

 

Flop KQJ..

 

Han bettar ut 300. Jag slår 1100.. Han slår till 2650. Jag synar såklart bara. Floppen är rainbow också.

 

Turn blank 3a. Fisken ställer rakt in. Blixtsyn. River K. Fisken visar KQ.

 

Om den där idioten kvalar in vet jag inte vad jag tar mig till. Uppriktigt. Det är som att dom vill belöna fiskarna i det här eventet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjukaste någonsin inträffar. GIVETVIS MOT MIG.

 

Ligger ju 4a i racet. En idiotfisk vid namn GotGetEven leder racet och smäller av HISTORIENS badbeat efter att jag lurat upp honom på läktaren.

 

Fisken slår 165. Jag synar på knapp med AT.

 

Flop KQJ..

 

Han bettar ut 300. Jag slår 1100.. Han slår till 2650. Jag synar såklart bara. Floppen är rainbow också.

 

Turn blank 3a. Fisken ställer rakt in. Blixtsyn. River K. Fisken visar KQ.

 

Om den där idioten kvalar in vet jag inte vad jag tar mig till. Uppriktigt. Det är som att dom vill belöna fiskarna i det här eventet.

Vilken gata spelar han fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bara smygtilten men vad slår han?

 

Skulle jag kallsyna flop med något han slår? Inte en chans.

 

Alla sämre tvåpar trycker garanterat in, är bara färdiga händer som kan syna där. Inte en chans att man tar synen för halva stacken med KT QT eller liknande. Har jag fel?

 

 

Edit: Eller så foldar man sämre tvåpar :)

Men jag ser ingen hand han kan slå. Som vanligt ett legitim försök till chipdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bara smygtilten men vad slår han?

 

Skulle jag kallsyna flop med något han slår? Inte en chans.

 

Alla sämre tvåpar trycker garanterat in, är bara färdiga händer som kan syna där. Inte en chans att man tar synen för halva stacken med KT QT eller liknande. Har jag fel?

 

 

Edit: Eller så foldar man sämre tvåpar :)

Men jag ser ingen hand han kan slå. Som vanligt ett legitim försök till chipdump.

 

Jag försöker förstå ditt resonemang, men lyckas inte.

Vad är din plan med handen? Varför synar du om han borde veta att du till 100% bara synar med nöten?

 

Jag antog att du enbart synade för att få in pengarna mot hans topp två, triss eller stege. Men tydligen är det inte din plan eftersom han "vet" att du har nöten. Då blir ju följande tankegång att enda anledningen till din kallsyn är att du vill att han ska få en möjlighet att dra ut?

 

Eller har jag missat nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men tänk så. Brädan är rainbow. Han 3bettar mig på flop. Vad kan man ha för hd kallsyn. Tycker allt utom set och färdig stege är uteslutet? Resten borde göra sitt stand ganska direkt på flop?

 

Jag tycker iaf att det är RIKTIGT dåligt att få in 115bb i en multi med tvåpar där. Ett av det sämre spelen jag skådat av någon som man får anta vara bra.

 

Sen instaställer han turn utan att ens överväga att han är utspelad. Som barry hade sagt; "lol donkaments"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker förstå ditt resonemang, men lyckas inte.

Vad är din plan med handen? Varför synar du om han borde veta att du till 100% bara synar med nöten?

 

Jag antog att du enbart synade för att få in pengarna mot hans topp två, triss eller stege. Men tydligen är det inte din plan eftersom han "vet" att du har nöten. Då blir ju följande tankegång att enda anledningen till din kallsyn är att du vill att han ska få en möjlighet att dra ut?

 

Eller har jag missat nåt...

 

 

 

Nej hela grejjen är ju att jag gör spelet i hopp om att han inte är bra nog att hinna förstå vad som händer innan han stackar av allt på turn. Vilket blev fallet.

Visst, ska inte whina, jag gör det ju för jag vill att han ska donka av allt på turn. Är väl bara sur på att man kan få ha sånn tur i 7 tours irad som han haft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns flertalet spelare som ligger bra till för att ta plats utan att någon egentligen förstår hur dessa tomtar lyckats placera sig top 50 i en endaste tour. Badbeats Badbeats Badbeats... 3 outare 2 outare ja till och med 1 outare.

 

Om det finns några fler kvalare på forumet kan vi väl rösta fram den största fisken :)

 

Kvalets 5 sämsta spelare(utan inbördes ordning):

 

Kandidater:

 

fjellgrens

Booooyaaa

GotGtEven

NewHero72

MaxRaiser

 

 

 

 

* Man kan väl tillägga att dessa spelare kanske är bra på cashgame eller vanligtvis i tours. Nu eftersöks således bara den sämsta spelare under dessa 14 kvaltours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara för mig hur vissa jävla ärkenötter spelar?

 

En idiot synar först ett uppslag av utg med KToff. Sen när jag på knappen slår typ 5,5x deras bet så SYNAR han av för att dra ut...

 

Nästa idiot, Born2Crush, tror han ska vara 5/10 grinder? HELT OMÖJLIGT. Han synar ett 45bb STÄLL preflop med JT.

 

Är det ens fysiskt möjligt, kan iof varit ett missclick men tror bara han är allmänt jävla kass.

 

Det komiska i det hela är att mina nötter blir utdragna av riktiga jävla fiskar. Kul att det alltid inträffar när det är sånna här paket på spel. RIMLIGT B2B.

 

*Detta var tänkt som ett whineinlägg så kommentera det inte. Bara trött på att dom riktigt stora fiskarna nästintill alltid belönas :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju undra, inte alla som lyckas bli närmast bedragna av 24h samt ha ett negativt net run över 10k€.

 

Känner du någon?

 

Har man spelat 7 års poker borde väll 10k€ inte vara så mycket?

 

Dessutom är nog sannoliktheten större att du försökte bedra(fuska) 24h poker och inte tvärtom..

 

http://dagensilandsproblem.com/

 

Där kanske de vill höra dina historier.

 

lol +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man spelat 7 års poker borde väll 10k€ inte vara så mycket?

 

Dessutom är nog sannoliktheten större att du försökte bedra(fuska) 24h poker och inte tvärtom..

 

 

 

lol +1

 

 

 

10k€ negativt net run senaste 3månaderna :)

 

är man inte smart nog att inse att jag följt deras T&C till punkt och pricka

har man nog inte alla hästar i stallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...