Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

Om inte annat för att han har den absolut sämsta och töntigaste presentationen av alla. Kennyyyy KENFLO Flooooooooooooooooooriannn :(

Nä men som sagt, ryggar bara Bielkheden där :mrgreen:

Jo för Joooooooe DADDY Steeeevenson är inte alls töntigt;-)

Tror det kommer bli en tight match, men att Kenny drar det längsta strået. Främst pga att jag gillar honom bättre:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo för Joooooooe DADDY Steeeevenson är inte alls töntigt;-)

Tror det kommer bli en tight match, men att Kenny drar det längsta strået. Främst pga att jag gillar honom bättre:-)

Många som är töntiga men jag tycker Kenflo är överlägset :)

Om det är en tight match på förhand är 2.6 hyfsade odds skulle jag tro.

Länk till kommentar

Många som är töntiga men jag tycker Kenflo är överlägset :)

Om det är en tight match på förhand är 2.6 hyfsade odds skulle jag tro.

Jo man kan undra var alla dessa smeknamn kommer ifrån. "The Axe Murderer" gillar jag dock.

Vad gäller oddset har du naturligtvis rätt. Men jag tror och hoppas att du förlorar dina 200kr, no offence;-)

Länk till kommentar

Just ja, idag bajsade jag äntligen manliga bajskorvar igen för första gången på fyra dagar!! Magknipen vägrar ge med sig helt bara, börjar bli segt.

Loy kratom idag för övrigt. Ska iväg med Angie snart och käka, sen ska vi släppa iväg några växtfartyg med ljus i på floden så vi får ett långt och lyckligt liv. Ska be om lite pokermedrigg till Sverige också!

Jag åkte på nått samma dag som vi skulle flyga hem.

Men som tur var det inte så allvarligt utan kissade med arslet två gånger och spydde en gång.

Efter några piller och 6 timmars vilande så blev det bra

Länk till kommentar

Klonk :)

in before Brock Lesnar

edit: lol hur många hammarslag fick Brock in sista 10 sekundrarna?

Ungefär lika många som mot Frank Mir? :mrgreen: Djävulusiskt tempo i dem dära :twisted:

Hade någon frågat mig efter första ronden om jag ville öka mitt bet måste jag nog vara ärlig och säga att jag hade svarat HELL NO. Trodde verkligen Lesnar skulle dominera mycket större med brottningen, men det visar ju bara hur sjuk Randy är när han trycker upp Lesnar mot buren och håller kvar honom. Väl på marken LYSER Lesnars brister i basic BJJ igenom. Dock såg hans boxning bättre ut än jag trodde jämfört med Randys. Tycker inte hans slag ser riktigt sååå hårda ut men det lär vara svårt att fatta hur mycket tyngd det ligger bakom :D

Det är tydligen redan klart att hans nästa match blir mot vinnaren Mir/Nogueria. Tror han kan slå båda med sin nya lugnare stil. Mir var ju riktigt jävla illa ute men blev räddad dels av idiot-Mazzagati (förstår att Lesnar mer eller mindre gick till rätten för att slippa honom igen) och dels Lesnars slarv. Nogueira har varit löjligt illa ute i sina senaste vinstmatcher men har på något övermärkligt sätt lyckats ta hem segern ändå.

Just nu tror jag faktiskt att Shane Carwin kan vara den med störst chans mot Lesnar.

Edit: Gonzaga såg riktigt jävla otäckt farlig ut förresten!

Måste förresten erkänna att det bar emot att ha satsat mot Randy, vilken lirare.

ps Bielkheden ska man nog inte rygga framöver...Stevenson blev ju slaktad :(

Länk till kommentar

Haha, hade sjukt tråkigt för någon dag eller två sedan och hittade denna hand på ett franskt pokerforum :mrgreen:

pas d'infos sur le vilain, j'viens de m'asseoir a la table, nouveau site

GAME #627641936: Texas Hold'em NL $1/$2 2007-08-15 18:26:58

Table AsSomozas

Seat 1: gosutiib ($198.00 in chips)

Seat 3: dennis5161 ($198.50 in chips)

Seat 5: Krummp ($88.55 in chips)

Seat 6: Meta ($198.00 in chips) DEALER

Seat 8: carnage999 ($217.10 in chips)

Seat 10: ParesH ($732.18 in chips)

carnage999: Post SB $1.00

ParesH: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to gosutiib King of DiamondsAce of Clubs

gosutiib: Raise $7.00

dennis5161: Fold

Krummp: Fold

Meta: Call $7.00

carnage999: Fold

ParesH: Fold

*** FLOP *** Jack of Clubs9 of SpadesAce of Diamonds

gosutiib: Bet $12.00

Meta: Call $12.00

*** TURN *** 3 of Clubs

gosutiib: Check

Meta: Check

*** RIVER *** 2 of Clubs

gosutiib: Bet $33.00

Meta: Raise $100.00

gosutiib : ????

Skulle vara mycket förvånad om jag inte hade minst nötfärg men blev ändå rätt nyfiken :mrgreen: Min franska är rostig men jag blev iaf kallad "compétant" av en annan snubbe i tråden, borde betyda "kompetent".

Länk till kommentar

Vilka tittar på Terminator: Sarah Connor Chronicles? Bra skit IMO :)

Tycker den serien har tappat mycket nu på slutet, händer som ingenting.. Och med det utbudet av serier nu blir det lätt att man "glömmer" eller inte hinner med att kolla just den atm. Tappade mig för en 2-3 avsnitt sen.

Länk till kommentar

Tycker den serien har tappat mycket nu på slutet, händer som ingenting.. Och med det utbudet av serier nu blir det lätt att man "glömmer" eller inte hinner med att kolla just den atm. Tappade mig för en 2-3 avsnitt sen.

Såg avsnitt 7 och 8 direkt efter mitt inlägg igår. Får nog hålla med dig, känns som de börjar köra fast så smått nu. Blir för mycket sidospår och nu är det nya robotar varenda avsnitt känns det som.

Dillinger Escape Plan - coolt namn, löjligt aggro och ffa väldigt skickliga musiker.

Länk till kommentar

Gjorde comeback på SVS idag. Jag har ingen aning om varför men jag fick bara ett ryck. Lirade 3 bord 5/10 och ett 10/20 i ett försök att komma igång lite men det går fan inte, jag kan fantamig inte plussa i Thailand.

Satt och segade med runt 4K back rätt länge men fortsatte kämpa på och lyckade hamna på lillplus tack vare en riktig monsterPOW och en ninjabluff av kungfuboy. Bestämmer att jag ska stänga ner på plus då jag får KJ i hjärter och en åsna trebetar från blindsen. Jag synar, floppar typ 4h6hTh och får in det mot hans QQ utan hjärter. 4 turn, 4 river och jag slutar typ 500 spänn back. Inte orkat mecka med HM till SVS men det var inte direkt några svåra händer idag. Var en rolig pott på 5/10 i början dock! Jag synade in mig med 33 mot trebet och syn före. Flop 369 och trebetaren skeppar in 200BB rakt av!!! :rolleyes: AA hade han. Mycket trixigt lirat honom måste jag säga.

Visst ja, jag är fortfarande kvar i Thailand. Angie fick chansen att maska 2 veckor till så vi bokade om allt i typ sista stund. Bokade nattflyget 1 december men insåg dagen efter att jag kommer missa City-United då :shock: Så jävla klantigt. Vetifan om jag orkar ändra om allt nu.

Tyvärr missar man Ladbrokes VIP-event nu vilket känns lite surt, inte ofta det dyker upp något sånt. Men men, är ju värt det för 2 veckor till här.

Har inte kunnat gymma speciellt mycket här vilket märks, både på kroppen och på det faktum att blivit förkyld igen. Händer nästan aldrig när jag tränar och äter bra. Varit hemma och proppat piller några dagar men ikväll blir det biljard på Gulliver.

Länk till kommentar

Äntligen en bra pokerdag i Thailand. Sick :mrgreen: Lite drygt 8K upp på två timmars SVS, blandad 7.5/15 och 10/20, mest den lägre.

Ska fixa med HHconverter och HM så man kanske kan slänga upp några händer framöver.

Jag kommer iaf ihåg exakt både varför jag lirade på SVS och varför jag slutade. Motståndet är INTE bra, och även om 200BB är rätt mycket svårare än 100 så är det uppenbarligen lönsamt mot sämre spelare. Det negativa är TILTklienten, satan så fort det går och så jobbigt det är med popup (minus att det inte går att få upp huden automatiskt med) - sen tycker jag nog också att de tråkiga TAGregsen är tråkigare än de tråkiga TAGregsen på typ alla andra sajter.

Länk till kommentar

SVS. Värdebetar vi river mot vad som verkar vara en löspassiv fisk eller är det för tunt? Var sätter vi gränsen?

$10/$20 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG ($5125.67)

Hero ($3970.00)

BTN ($3468.27)

SB ($4033.78)

BB ($4000.00)

Pre-flop: ($30, 5 players) Hero is CO J:spade: Q:heart:

UTG calls $20, Hero raises to $90, 3 folds, UTG calls $70

Flop: 7:spade: Q:diamond: 4:spade: ($210, 2 players)

UTG checks, Hero bets $149, UTG calls $149

Turn: 8:spade: ($508, 2 players)

UTG checks, Hero bets $315, UTG calls $315

River: 4:club: ($1138, 2 players)

UTG checks

Död åt shortstacks :mrgreen:

$7.5/$15 No Limit Holdem

5 players

Stacks:

UTG ($3661.96)

Hero ($1815.45)

BTN ($3227.68)

SB ($2098.01)

BB ($380.73)

Pre-flop: ($22.50, 5 players) Hero is CO 5:heart: 6:heart:

1 fold, Hero raises to $43.12, 2 folds, BB calls $28.12

Flop: 2:diamond: 4:heart: 9:spade: ($93.74, 2 players)

BB checks, Hero bets $54, BB raises to $108, Hero calls $54

Turn: J:heart: ($309.74, 2 players)

BB bets $154.87, Hero raises to $309.74, BB calls $74.74

River: Q:heart: ($849.09, 2 players)

Final Pot: $849.09

Hero shows: 5:heart: 6:heart:

Hero wins $834.09 ( won +$373.23 )

BB lost -$380.73

Där fick jag för att jag trixade med någon som såg ut att vara dålig LAG :oops:

$10/$20 No Limit Holdem

5 players

Stacks:

UTG ($3528.27)

CO ($4053.78)

BTN ($1718.52)

SB ($4996.77)

Hero ($4170.76)

Pre-flop: ($30, 5 players) Hero is BB Q:heart: A:spade:

2 folds, BTN raises to $70, SB calls $60, Hero raises to $260, BTN calls $190, SB folds

Flop: 5:heart: A:club: T:diamond: ($590, 2 players)

Hero checks, BTN checks

Turn: 9:club: ($590, 2 players)

Hero bets $400, BTN raises to $1458.52, Hero calls $1058.52

River: T:club: ($3507.04, 2 players)

Final Pot: $3507.04

BTN shows: K:club: Q:club:

BTN wins $3492.04 ( won +$1773.52 )

SB lost -$70.00

Hero lost -$1718.52

Pokersuget har iaf återkommit tror jag. Gött. Var nog en välbehövlig semester. Tyvärr orkade jag inte lira mer nu eftersom man blir utslängd från alla bord på f*ttklienten så fort man får minsta disconnect (och Thailand=många små disconnects). Lyckades faktiskt plussa igen!!!

Ska äta godis och antingen glo film eller Simpsons/South Park i sängen med bruden nu. Weeeee 8-)

Länk till kommentar

Backade 12.5 jävla K på SVS 7.5/15 och 10/20 och var redan steamad när det blir en liiiiten disconnect här och klienten såklart omedelbart startar om sig själv. Skulle vilja träffa skaparna av programvaran och se om dem verkligen är totalt jävla efterblivna på riktigt. Om de inte är det delar jag gärna ut en smäll (eller kanske en rear naked choke :mrgreen:).

Fick iaf ett litet hederligt vredesutbrott då. Lugnade ner mig och satte mig på Ladbrokes istället. Riktigt bra idé, turade in $1.2K där genom att få in JJ och AKs preflop mot AA på NL400 och vinna båda 8-) Spelade rätt bra ändå. När man byter klient så tvärt blir det extra uppenbart att hälften av mina tiltkänslor under SVS-sessionen var pga klienten. Funderar skarpt på att casha ut allt jag har där faktiskt. Samtidigt är det rätt skönt att kunna kolla läget på lördagnätter och runt löning så jag får väl se.

Frossat i onyttigheter sen. SuperMax Hawaiian Pizza från Pizza Company med Pepsi (:cry:) och en stor portion chokladglass från Swensens. Hemleverans av hela kalaset obv, orka lämna lägenheten liksom...

Nu blir det film i sängen :D

Länk till kommentar

hand 1 : Du har ingen read på hur fi generellt spelar nötter? Rent allmänt brukar jag bli hård av att få en tunn värdebet synad av en sämre hand. Q9, QT är väl händer man hoppas fi synar med.. Beroende på hur slaskig fi är kan det väl finnas fler Qx händer du slår i fis range.

mkt ordbajs men jag tycker iallafall du skall beta ca 800 alternativt köra en raptorgaybet på 450 och semigaranterat få syn av tidigare nämnda händer :)

hand 2: så det är så du vinner dina pengar huh? ;-)

hand 3: Känns rätt exploaterbart att inte cbeta flop imo. Kanske svårt att få värde av sämre händer mtp att fi bör folda AJ pre men det finns knappt några turns/rivers som ger dig mer action av händer du fortfarande leder över. Antar att du är ute efter att fi skall bluffa dig men en cbet på 300 gör generellt oftare att folk rebluffar en jämfört med en check på den torra brädan. Väljer du ändå att checksyna kommer fi knappast bluffa vidare speciellt ofta mtp ditt spel och den torra brädan.

omg, bara ett halvår sen man sluta skolan och skriver redan sämre än dagisungarna!

Länk till kommentar

hand 1 : Du har ingen read på hur fi generellt spelar nötter? Rent allmänt brukar jag bli hård av att få en tunn värdebet synad av en sämre hand. Q9, QT är väl händer man hoppas fi synar med.. Beroende på hur slaskig fi är kan det väl finnas fler Qx händer du slår i fis range.

mkt ordbajs men jag tycker iallafall du skall beta ca 800 alternativt köra en raptorgaybet på 450 och semigaranterat få syn av tidigare nämnda händer :)

hand 2: så det är så du vinner dina pengar huh? ;-)

hand 3: Känns rätt exploaterbart att inte cbeta flop imo. Kanske svårt att få värde av sämre händer mtp att fi bör folda AJ pre men det finns knappt några turns/rivers som ger dig mer action av händer du fortfarande leder över. Antar att du är ute efter att fi skall bluffa dig men en cbet på 300 gör generellt oftare att folk rebluffar en jämfört med en check på den torra brädan. Väljer du ändå att checksyna kommer fi knappast bluffa vidare speciellt ofta mtp ditt spel och den torra brädan.

omg, bara ett halvår sen man sluta skolan och skriver redan sämre än dagisungarna!

Flera månader sen jag lirade på SVS så jag har inte koll på någon alls. Fi 1 var typ 50/20 över rätt få händer tror jag men det var väldigt uppenbart att han var fisk. Limpade en massa preflop, ibland för att syna höjning och ibland vika och allmänt skum. Jag är fortfarande inte säker om river men eventuell betstorlek skulle definitivt blivit "gayh". Jag checkade bakom och hade re-dragit ut hans 87. Han lär ha synat, tror inte han hade fattat att hans tvåpar inte var bra :mrgreen:

Mot shortstacks ska degen in med alla drag!

Jepp, jävligt obalanserat att inte Cbeta AQ, absolut! Ingen linje jag tar mot normala regs direkt. Fi verkade som sagt lösfiskig - LOL att han skulle vika AJ pre.

Annars håller jag väl med, "betting to induce" funkar ibland bättre än "checking to induce", för att vara lite nördig och citera Krantz 8-) Tyckte ändå det var lite semiroande att jag blev bestraffad med en runner runner färg när jag trixade till mig med lite FPS :twisted:

Välkommen förresten! Är du helt ny eller gammal användare med nytt nick? ;)

Länk till kommentar