Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Haha ja sjukt.

 

Samma här, mina båda undre växte rakt åt sidan typ. Jag tror dem skar tanden i tre delar hos kirurgen innan dem drog ut (hehe, drog ut) men jag har inte satt mig in i exakt hur det funkar. Minnena därifrån är som sagt lite suddiga. Den "vanliga" visdomstanden som jag drog hos min tandläkare var fan mycket värre! Känslan när han står och rycker mitt huvud fram och tillbaka och man hörde ett KNAAK KNAAK KNAAK som ekade i hela skallen var helt brutalt vidrig :cry::evil:

 

Jag har haft tur i oturen so far och inte haft speciellt ont efteråt. Hoppas inte jag jinxar nu bara ;)

 

eller hur hade också en visdomstand som min tandläkare ville dra ut på direkten, OMFG ! världens jävla utdragning, tryckte något kallt verktyg mot tandköttet sen drog i tandhelvetet, kändes som det varade i 20min , och det här jävla knakandet.. shit

ska fan begära att få bli nersövd nästa gång , sick!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja sjukt.

 

Samma här, mina båda undre växte rakt åt sidan typ. Jag tror dem skar tanden i tre delar hos kirurgen innan dem drog ut (hehe, drog ut) men jag har inte satt mig in i exakt hur det funkar. Minnena därifrån är som sagt lite suddiga. Den "vanliga" visdomstanden som jag drog hos min tandläkare var fan mycket värre! Känslan när han står och rycker mitt huvud fram och tillbaka och man hörde ett KNAAK KNAAK KNAAK som ekade i hela skallen var helt brutalt vidrig :cry::evil:

 

Jag har haft tur i oturen so far och inte haft speciellt ont efteråt. Hoppas inte jag jinxar nu bara ;)

 

Min tandläkaren förklarade att det kommer gå till exakt så. Att de skär den i tre delar innan de "pillar ut rötterna". Det låter fantastiskt mysigt!

 

Måste man be om lugnande eller är det standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller hur hade också en visdomstand som min tandläkare ville dra ut på direkten, OMFG ! världens jävla utdragning, tryckte något kallt verktyg mot tandköttet sen drog i tandhelvetet, kändes som det varade i 20min , och det här jävla knakandet.. shit

ska fan begära att få bli nersövd nästa gång , sick!

 

Jag skulle faktiskt bli nedsövd eftersom två olika tandläkare gav upp om att få ut min första sneda visdomstand men lasarettet höll inte med...men det var ju lika bra mtp hur pass lätt det ändå gick sen. Men knakandet som sagt ja, fyfan :rolleyes:

 

Min tandläkaren förklarade att det kommer gå till exakt så. Att de skär den i tre delar innan de "pillar ut rötterna". Det låter fantastiskt mysigt!

 

Måste man be om lugnande eller är det standard?

 

Ok då var det helt klart så dem gjorde. Det låter rätt vidrigt osv ja men jag kan lova dig att det är ett helt överlägset alternativ mot det jag och scaniac genomled :mrgreen: Jag menar man är ju ändå dels lite nedknarkad och sen hårt bedövad och känner ingenting medan det där knakljudet är lika påträngande hur mycket bedövning man än har...

 

Hos käkkirurgen är jag rätt säker på att lugnande är standard eftersom dem bara tar svåra fall men det är ju bara att be annars. Själv blev jag ju så lugn att jag somnade i britsen medan jag väntade. Du är väl en rätt så stor herre va? Jag tror nog det är rätt lugnt att få lite extra lugnande då om man bara ber snällt. Det ska jag göra imorrn kan jag lova 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ev av de mer bisarra följetongerna i en annars väldigt bra serie. "Nigger gums!"

 

Mm kollade den när den gick på den faktiskt ganska eminenta TV-kanalen ZTV men det var ett tag sen så jag ser om den. Sjukt lång serie för övrigt! Säsong 3 eller 4 är ju dubbel och består av hela 16 entimmesavsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ok då var det helt klart så dem gjorde. Det låter rätt vidrigt osv ja men jag kan lova dig att det är ett helt överlägset alternativ mot det jag och scaniac genomled :mrgreen: Jag menar man är ju ändå dels lite nedknarkad och sen hårt bedövad och känner ingenting medan det där knakljudet är lika påträngande hur mycket bedövning man än har...

 

Hos käkkirurgen är jag rätt säker på att lugnande är standard eftersom dem bara tar svåra fall men det är ju bara att be annars. Själv blev jag ju så lugn att jag somnade i britsen medan jag väntade. Du är väl en rätt så stor herre va? Jag tror nog det är rätt lugnt att få lite extra lugnande då om man bara ber snällt. Det ska jag göra imorrn kan jag lova 8-)

 

Har dragit ut sex tänder förr så det där knak-ljudet är väldigt bekant även för mig. Har däremot aldrig provat den här metoden med att klyva tanden i bitar och skrapa ut rötterna. Spännande med nya erfarenheter!

 

Allt är relativt men 185 och 90 kilo stoltserar man numera med. Problemet är att jag kommer få köra in till antingen Lund eller Malmö och det blir svårt för mig att ta mig därifrån med lugnande i kroppen. Flickvännen fick lugnande idag och blev tillsagd att inte köra bil på 24h. Antar även det är standard? Känns rätt lamt att behöva dra flickvännen från jobbet en hel dag bara för man inte är man nog att köra utan lugnandade ;)

 

Edit:

Alltså inte köra bil utan köra operationen utan lugnande. Bara ett förtydligande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit ut sex tänder förr så det där knak-ljudet är väldigt bekant även för mig. Har däremot aldrig provat den här metoden med att klyva tanden i bitar och skrapa ut rötterna. Spännande med nya erfarenheter!

 

Allt är relativt men 185 och 90 kilo stoltserar man numera med. Problemet är att jag kommer få köra in till antingen Lund eller Malmö och det blir svårt för mig att ta mig därifrån med lugnande i kroppen. Flickvännen fick lugnande idag och blev tillsagd att inte köra bil på 24h. Antar även det är standard? Känns rätt lamt att behöva dra flickvännen från jobbet en hel dag bara för man inte är man nog att köra utan lugnandade ;)

 

Skulle vilja höra din tankar under själva ingripandet om du skiter i lugnandet, hahaha paniiiik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit ut sex tänder förr så det där knak-ljudet är väldigt bekant även för mig. Har däremot aldrig provat den här metoden med att klyva tanden i bitar och skrapa ut rötterna. Spännande med nya erfarenheter!

 

Allt är relativt men 185 och 90 kilo stoltserar man numera med. Problemet är att jag kommer få köra in till antingen Lund eller Malmö och det blir svårt för mig att ta mig därifrån med lugnande i kroppen. Flickvännen fick lugnande idag och blev tillsagd att inte köra bil på 24h. Antar även det är standard? Känns rätt lamt att behöva dra flickvännen från jobbet en hel dag bara för man inte är man nog att köra utan lugnandade ;)

 

Edit:

Alltså inte köra bil utan köra operationen utan lugnande. Bara ett förtydligande!

 

Oj hårding du var då 8-) Bedövning känns rätt så mycket viktigare än lugnande om man säger så...har man ingen jättepanik är det väl bara att köra halv dos lugnade eller skippa det om man har något viktigt att göra. Men halv dos lugnande och sen vila någon timme efter så borde man nog kunna köra sen.

 

Då har vi typ samma stats förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja höra din tankar under själva ingripandet om du skiter i lugnandet, hahaha paniiiik!

 

Har faktiskt lite erfarenhet av det. Råkade vakna mitt under operationen när jag blev opererad för brutet vadben också och om mitt minne inte sviker mig så var det mitt under perioden då läkaren använde hammaren för att sätta benet på rätt plats sas! Härlig känsla!

 

Eller också är det bara ett minne som inte stämmer. Sköterskan var ganska snabb med att knarka ner mig i sömn igen när hon märkte jag vaknade till :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt lite erfarenhet av det. Råkade vakna mitt under operationen när jag blev opererad för brutet vadben också och om mitt minne inte sviker mig så var det mitt under perioden då läkaren använde hammaren för att sätta benet på rätt plats sas! Härlig känsla!

 

Eller också är det bara ett minne som inte stämmer. Sköterskan var ganska snabb med att knarka ner mig i sömn igen när hon märkte jag vaknade till :mrgreen:

 

hahaha äcklig känsla !

Hur lyckades du bryta vadbenet?

 

Jag har brötit min handled en gång när jag och några polare skulle dunka genom att hoppa från en bänk , BANG

detta var på mellanstadiet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha äcklig känsla !

Hur lyckades du bryta vadbenet?

 

Jag har brötit min handled en gång när jag och några polare skulle dunka genom att hoppa från en bänk , BANG

detta var på mellanstadiet

 

Spelade handboll och har haft svag fotled sen tidigare och råkade trampa på en lagkamrats fot när jag skulle ta avstamp och halva foten vek sig liksom. Läkaren sa att det var smällen som till slut gjorde att det brast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag lyssnade jag på en playlist när jag gick på stan, "lets get it on" heter den.

 

- Funderade på om hur speciellt de vore att pulla någons såndär stretchgrej i örat.

 

- Lärde mig att det lyser en knappt vid busschafförens ratt när någon tryckt på stopp.

 

- Kommer på egna Memes när saker händer omkring mig, sen skrattar jag åt dem.

 

 

bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy satan helvetes jävla fucking skit säger jag bara...

 

Staash, vad du än gör, se för i HELVETE till att ordna hämtning från käkkirurgen och säg till innan du ska dit att du vill ha lugnande. Det är tydligen inte alls standard, jag fick nog bara det förra gången som standard eftersom tandläkaren måste ha sagt åt dem att det skulle behövas. Man ska ligga ner och låta det verka minst en halvtimme helst så nu fick alla vänta på mig under den tiden. Tyvärr väntade vi inte alls tillräckligt länge och det var först efter vi var klara som det verkligen slog till ordentligt. För att den verkligen ska ta råder jag även dig att inte äta på några timmar innan.

 

Jag inser nu hur jävla sjukt jag dodgade förra gången jag var hos käkkirurgen! Tydligen är det inte exakt samma lugnande man får längre och jag vet inte om det var det det berodde på eller något annat men som sagt kommer jag inte ihåg mycket från första visdomstanden jag opererade ut. Frågan är om jag verkligen var så väck förra gången att jag lyckades halvsova genom en likvärdig upplevelse eller om dem fick ut den lättare men jag vet att det ska ha genomförts på samma sätt med delning av tanden först.

 

Stash du kan ju sluta läsa nu förresten om du inte vill få ångest över kommande besök :mrgreen:

Alltså fyfan, det där borr/såg-ljudet inne i skallen var helt brutalt. Det kändes som man var med i Hostel eller nåt. Svinhögt var det dessutom, skulle fan behöva öronproppar. Min kropp spände sig så mycket varje gång han sågade eller vafan han gjorde att hela kroppen typ krampade och båda benen skakade verkligen enormt.

 

Jag tror tanden drogs ut i tre delar. För jag tyckte mig känna den första delen glida ut. Den andra delen gjorde ganska ont så jag skrek till lite halvt och då fick jag ännu en bedövningsspruta. Sen sågade han lite mer utan att det kändes något mer. Sen skulle den sista delen ut - När han drar den känner jag en helt obeskrivlig smärta och bara skriker ett AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGHHHHHHHHHHHHH!!!! Hela kroppen blir fullkomligt genomsvettig och, ja...det kom ett antal tårar :oops: Fyhelvete vilken brutal upplevelse! Sen var det iaf bara att sy igen hålet och det kändes iaf inte :roll: Dem tog bort skyddsskynket jag var invirad i och jag ser min tischa ligga klistrad till kroppen, dyngsur av svett.

 

Tyvärr var tortyren inte över där. Man fick inga jävla smärtstillande med sig mer än en inrådan att köpa ipren och panodil och dem räcker FAN inte långt när bedövningen släpper efter en sån "upplevelse". Jag tryckte väl i mig en 5-6 paracetamol och 2 ibuprofen över de närmsta 3-4 timmarna innan den absolut värsta smärten släppte. Om pillerna verkligen hjälpte ändå undrar jag hur jävla ont det hade gjort utan 8-) Framåt kvällen började iaf smärtan bli uthärdlig och även om jag vaknade runt 5 gånger inatt har jag fått hyfsad sömn. Det gjorde såklart fortfarande ont men 2 para och 1 ipren gör att jag kan skriva nu utan att känna någon större smärta.

 

Hela vänstersidan av mitt ansikte har dock svullnat upp löjligt mycket så förutom att det ser mongo ut är det lite svårt att dricka. Äta väntar jag nog med någon dag till, tur man fick hem sina 5 kilo proteinpulver i tid :mrgreen:

 

Klart man kan känna glädje över att skiten ÄNTLIGEN är väck iaf! Ni få tappra själar som läst såhär långt känner säkert likvärdig glädje över att detta inlägg ÄNTLIGEN är slut :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spydde lite i munnen när jag läste det där. Min tandläkare brukar vilja dra ut mina visdomständer i underkäken då de har fastnat halvvägs upp men jag har avböjt än så länge.

 

Han är dock min pappas bästa kompis så han har sagt att även om han inte själv ska dra ut dem så fixar han starka morfintabletter till mig som gör att jag kan stå ut efter operationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spydde lite i munnen när jag läste det där. Min tandläkare brukar vilja dra ut mina visdomständer i underkäken då de har fastnat halvvägs upp men jag har avböjt än så länge.

 

Han är dock min pappas bästa kompis så han har sagt att även om han inte själv ska dra ut dem så fixar han starka morfintabletter till mig som gör att jag kan stå ut efter operationen.

 

Lyx!!! Ta några tabletter innan också ;) Jag skulle helt klart råda dig att få skiten avklarad så fort som möjligt. Växer dem lite snett eller så blir det bara värre om du väntar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fyfan, låter ganska sjukt att man inte får bedövning som tar bort den där smärtan. Det går inte att höja promillehalten innan besök eller?

 

Fick ju fyra eller fem sprutor totalt och kände ingen direkt smärta tidigare under proceduren. Klandrar inte käkkirurgen eller så, tanden satt jävligt snett och nära någon nerv och antagligen satt den väldigt djupt med. Dem kan ju inte göra mer än att bedöva och sen gav dem mig en extra spruta direkt när det började göra ont mot slutet. Och när han väl dragit ut sista biten var det för sent, det gick så fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyx!!! Ta några tabletter innan också ;) Jag skulle helt klart råda dig att få skiten avklarad så fort som möjligt. Växer dem lite snett eller så blir det bara värre om du väntar.

 

Tror tabletter innan är bra om jag får...

 

Min tandläkare sa att han aldrig sett visdomständer som har så djupa rötter som mina. Han älskar att jävlas med folk så jag hoppas att han ljög men det gör ju inte mig mer sugen på att fixa till det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...