Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Ja får se om det blir Opeth....Har faktiskt inte hört dom så mycket....Dom har väl gjort en som heter Blackwater park eller något va? Får se om där e någon som vill gå på det.

 

Däremot så är det Moderat Likvidation innan. Legendarisk malmöpunk.

 

Tycker ditt träningsschema såg bra ut. Kör liknande fast Bröst/biceps/underarm....axlar/triceps,mage och rygg/mage...ben kör jag ungefär 2-3ggr per år då de lyckats behålla sig rätt stora fortfarande.sen kör jag 3 kardiopass i veckan oxå kring 30-40 minuter per cykeltur.

 

som jag sa innan så har jag ju stått o spännt mig i små kallingar på scen ett par ggr förr i tiden men tränar idag för o vara i om inte toppform så väldigt bra form.

 

82 kilo på 174 cm. Borde gå ner till 79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU VERKAR JAG HA FÅTT RÄTT PÅ MIN DELLDATOR. DET HAR BARA TAGIT FEM DAGARS MECK FÖR ATT FÅ IGÅNG WINDOWS IGEN SÅ DET VAR JETERÅLIKT!!!!!

 

:rolleyes:

 

 

Hade tänkt göra ny databas i PT när jag hade 100K händer på Lads, men det var ett litet tag sen märkte jag nu. Det passar iaf bra nu när man startar om med datorn.

 

Synd man inte fick in såhär många händer i månaden, då hade man ju varit rik.

 

databas2mg0.th.jpg

 

edit: Som ni ser är dippen precis på slutet absolut störst och jobbigast så alla kommentarer om att jag borde vara tyst med den grafen kommer förbises ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebetar vi river också mot löspassiv lirare eller nöjer vi oss med turn?

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($48.00)

UTG+1 ($395.78)

Hero ($386.00)

BTN ($358.08)

SB ($557.96)

BB ($584.78)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is CO 8:diamond: 8:spade:

2 folds, Hero raises to $12, 2 folds, BB calls $8

 

Flop: 3:heart: 7:spade: 6:club: ($26, 2 players)

BB checks, Hero bets $18, BB calls $18

 

Turn: J:club: ($62, 2 players)

BB checks, Hero bets $43, BB calls $43

 

River: 2:spade: ($148, 2 players)

BB checks, Hero

 

 

Fi är 60/10/1.6 och har varit väldigt inaktiv. Ok att betfolda?

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero ($349.04)

UTG+1 ($346.00)

CO ($523.00)

BTN ($1544.86)

SB ($390.60)

BB ($425.36)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG A:spade: Q:club:

Hero raises to $16, 2 folds, BTN calls $16, 2 folds

 

Flop: 5:spade: 6:club: Q:diamond: ($38, 2 players)

Hero bets $29, BTN calls $29

 

Turn: T:club: ($96, 2 players)

Hero bets $82, BTN raises to $164

 

Fi är dålig och verkar vara reg. 35/19/2.0. Han hade gjort ett spewspel tidigare men efter det hållt sig "in line" hyfsat länge. Känns vekt att spela TP såhär men jag vet inte riktigt vad man ska göra annorlunda när den turnen faller. Syna river känns sådär eftersom jag inte vet vad han ska kunna ha som han bluffar med. Känns som det bästa man får ut är en delning mot ett annat ess.

 

$4/$8 No Limit Holdem

3 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero ($775.08)

SB ($830.00)

BB ($1604.88)

 

Pre-flop: ($12, 3 players) Hero is BTN 7:spade: A:diamond:

Hero raises to $20, 1 fold, BB calls $12

 

Flop: A:heart: 4:diamond: 9:heart: ($44, 2 players)

BB checks, Hero bets $27, BB calls $27

 

Turn: 4:heart: ($98, 2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: K:diamond: ($98, 2 players)

BB bets $98, Hero folds

 

Final Pot: $196

 

BB wins $194 ( won +$49 )

Hero lost -$47.00

 

Experimenterar lite med min Cbetsizing á la FoxwoodFiends Moving On Up-serie. Blev lite väl lite i sista handen ser jag dock nu. 31-33 hade varit med lagom på A-hög flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad ska han ha som slår oss? Släng iväg ett bet imo. Lite tunnt men vi får nog leva med att valuetowna oss själva ibland.

2. Jag gillar inte att vika toppar, är det uteslutet att han höjer KQ,QJ för att "veta var han står" (och ändå betalar av en shove)? Nja, är nog fold ändå.

3. Standard, känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad ska han ha som slår oss? Släng iväg ett bet imo. Lite tunnt men vi får nog leva med att valuetowna oss själva ibland.

2. Jag gillar inte att vika toppar, är det uteslutet att han höjer KQ,QJ för att "veta var han står" (och ändå betalar av en shove)? Nja, är nog fold ändå.

3. Standard, känns det som.

 

1) 77? 54? ;) Jag tror att du kan ha rätt iaf.

 

2) Det var ju första gången på typ 1½ timme han höjde ett turnbet så nä, jag kan inte utesluta till 100% att han gör så. Det känns ju inte übertroligt direkt. Kändes sååå mycket fold men slutar med att man ligger och inte kan sova för att man viker TPTK sådär :(

 

3) Bra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negativt: Jag har spelat ca 2500 händer sedan datorn kraschade.

Positivt: Jag har snittat över en dollar per hand under den tiden.

 

Luften gick ur när det tog en vecka att få rätt på datorn och jag insåg att jag inte skulle klara målet jag satt upp för månaden. Sen har det varit lite annat att tänka på samtidigt nu så det var kanske lika bra.

 

Natti natti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja får se om det blir Opeth....Har faktiskt inte hört dom så mycket....Dom har väl gjort en som heter Blackwater park eller något va? Får se om där e någon som vill gå på det.

 

Däremot så är det Moderat Likvidation innan. Legendarisk malmöpunk.

 

Tycker ditt träningsschema såg bra ut. Kör liknande fast Bröst/biceps/underarm....axlar/triceps,mage och rygg/mage...ben kör jag ungefär 2-3ggr per år då de lyckats behålla sig rätt stora fortfarande.sen kör jag 3 kardiopass i veckan oxå kring 30-40 minuter per cykeltur.

 

som jag sa innan så har jag ju stått o spännt mig i små kallingar på scen ett par ggr förr i tiden men tränar idag för o vara i om inte toppform så väldigt bra form.

 

82 kilo på 174 cm. Borde gå ner till 79

 

Antar att du inte var på Opeth eftersom du inte skrivit här. De levererade iaf som vanligt. Riktigt grym spelning!

 

Det stämmer att en skiva heter Blackwater Park. Deras femte. Den som kom innan är min favorit, Still Life. Den ligger nog på min topp tre all time.

 

Har bytt gym nu så jag får ändra om lite i övningarna. Men kör nog vidare på samma schema, känns riktigt riktigt bra. Nästan så det känns synd att åka till Thailand i oktober. Men bara nästan ;)

 

Träningsscheman ser väl bra ut. Kör själv efter samma schema med lite små 'ändringar :)

 

Själv är man lite tyngre oxå :-P Kiddin :)

 

Angående set och repsen så beror det ju på vad du strävar efter men variation är nog bäst. Få reps ger väl styrka, medan få utålighet och volym. själv gillar man att köra tungt.

 

Tar du nå kost tillskott?

 

Hur lång är du?

 

Gött gött. Biffen :roll:

 

Angående antal reps så var det såvitt jag kommer ihåg så att ingen har kommit fram till något exakt antal som ger störst muskelökning enbart sett till volym. Det var väl något i stil med att allt mellan 4/5-10/11 gav en bra ökning. Även om man ser till bodybuilders så verkar det inte alls vara så att alla kör exakt samma antal så det lär vara så det funkar olika från person till person. Själv har jag kört med runt 5 reps en längre period och även provat fler, runt 10-11. Inget har dock funkat alls lika bra som när jag gick över till standard 9 reps 3 set. För mig blir det rätt kombination mellan ren styrka och uthållighet och det känns iaf helt klart som att det är det som ger mest volymökning.

 

Jepp en del tillskott, ville först och främst få stora framsteg direkt så jag inte tröttnar eller något :D Kör just nu Mutant Mass till frukosten, djävulsk kaloribomb det där :mrgreen: Sen på träningsdagar kör jag protein/kolhydratdrinkar. Brukar börja med en lite mindre direkt när jag kommer till gymet, kör mellan seten i början och den brukar väl vara de första två övningarna ungefär. Sen hämtar jag en lite större med 1-2 övningar kvar och brukar vara ungefär halvvägs med den när jag är klar.

 

Har även i kreatin där. Att det andra hjälper är det ju inget tvivel om, kreatin har jag dock bara kört en gång innan och då gjorde jag nog fel i doseringen har jag för mig :D Det kändes som det gjorde effekt iofs men det kan lika gärna ha varit placebo. Nu när jag äntligen kom igång igen började jag med kreatin direkt och kör fortfarande, så ska jag vara helt ärlig kan jag inte säga hur mycket det hjälper. Snart är det dock dags för uppehåll så det ska bli spännande att se om man tappar något. Hoppas inte det :D

 

1.85 är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sätter upp ett minimål för att rädda månaden. 5K händer till innan månaden är slut och ett plus över dessa.

 

Blir det utgång imorrn kommer målet aldrig klaras. Men jag tror inte det blir det.

 

Är redan tiltad efter att ha köat till två bord med vars en fisk och fått fiskens plats på båda :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ju över förväntan det här :mrgreen: 8-tablade ganska stor del av tiden och fick in lite drygt 4 timmar. 2500 händer redan så jag borde verkligen kunna klara målet på 5K :) Kan iaf garantera att jag inte kommer spela en hand till om/när jag når dit...

 

Plussade fint med efter några donationer. Trodde nästan det var dagsrekord innan jag kollade faktiskt men $3K tackar jag inte nej till. Cashade ut dem och 1K till direkt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pissig session nu med bl.a. en pott på $1600 med 99 mot 55 (!!) all in preflop med 5 på river och framförallt en på ca $2800 på NL600 där jag fick in allt på flop med set mot två pers och fi med överpar drar runner runner stege.

 

Lyckade sluta hela 90 dollar upp efter hyfsat spel och en vinst i stor pott mot två pers där mitt NFD träffade river och vann mot en åsna med TPBK och en sur fi med set :D

 

Det var rätt tråkigt idag, jag hade fler intressanta händer igår som jag antecknat, ska försöka orka lägga upp dem här snarast.

 

Hann inte riktigt till 5K händer men fick väl in runt 4800 så jag nöjer mig där och avslutar månaden. Imorrn blir det KB i Malmö och de allsmäktiga Meshuggah. Ska bli riktigt jävla fett :twisted:

 

Månaden blev jättejättefin till slut även om jag inte var i närheten av 50K händer som jag tänkt. Men det var faktiskt inte mitt fel, jag låg rätt till i schemat när datorn kraschade.

 

33K händer: $16500 + $250 i pris för någon slags raketävling + ca $1500 i RB = Rekordmånad!! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönheten måste ju postas...

 

$4/$8 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero ($816.00)

UTG+1 ($1177.60)

CO ($372.38)

BTN ($860.00)

SB ($955.76)

BB ($879.00)

 

Pre-flop: ($12, 6 players) Hero is UTG A:spade: A:club:

Hero raises to $32, 1 fold, CO calls $32, BTN calls $32, 1 fold, BB calls $24

 

Flop: A:heart: 9:spade: Q:spade: ($132, 4 players)

BB checks, Hero bets $110, 1 fold, BTN raises to $440, BB folds, Hero goes all-in $674, BTN calls $344

 

Turn: 9:diamond: ($1700, 2 players)

 

River: 8:diamond: ($1700, 2 players)

 

Final Pot: $1700

Hero shows: A:spade: A:club:

BTN shows: 9:club: 9:heart:

 

BTN wins $1697 ( won +$881 )

BB lost -$32.00

Hero lost -$816.00

CO lost -$32.00

 

Hade även en AA all in mot TT för $800 var på NL600 där det kom en tia på river. Mina händer skakade bokstavligt talat ett tag men förvånansvärt nog höll jag mig lugn och höll tilten borta. Spelade riktigt riktigt bra IMHO och lyckades vända till 1500 upp över ca 2K händer så nu är september grön igen också. Underbart :)

 

Jag hade två huvudmål för augusti, 50K händer och rekordmånad. Klarade det ena men det känns väl inte mer än rimligt att jag sätter samma mål för september. 50K händer och rekordmånad är alltså målet :)

 

Tänkte även sätta som träningsmål att bulka upp mig till 80 kilo innan jag drar till Thailand. Det kommer garanterat bli väldigt vårt eftersom jag redan har gått upp ganska mycket sen jag började träna igen. Några tips på roliga kosttillskott utöver gainers och sånt dära??

 

 

Angående Thailand förresten. Förutsatt att allt lugnar ner sig där åker jag ner den sjätte oktober och stannar till 17 november som det ser ut nu. Kommer sannolikt att bo i samma lägenhet som senast! Med tjejen då såklart :) mowmow och urmyrakeback bor redan i en lägenhet väldigt nära så förhoppningsvis blir det extra skojsigt.

Om någon annan har vägarna förbi får ni hojta så kan det säkert styras upp nåt trevligt festande 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här är riktigt sköna när de sitter mot överaggro fi :)

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($624.48)

UTG+1 ($582.00)

CO ($1232.78)

BTN ($621.00)

Hero ($867.16)

BB ($1957.81)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is SB T:heart: A:spade:

3 folds, BTN raises to $24, Hero raises to $85, 1 fold, BTN calls $61

 

Flop: 2:club: A:heart: J:spade: ($176, 2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: 7:club: ($176, 2 players)

Hero checks, BTN bets $148, Hero calls $148

 

River: 2:spade: ($472, 2 players)

Hero checks, BTN bets $387, Hero calls $387

 

Final Pot: $1246

BTN shows: 9:heart: K:spade:

Hero shows: T:heart: A:spade:

 

Hero wins $1243 ( won +$623 )

BTN lost -$620.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...