Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Lika bra att jag påpekar att jag faktiskt inte har något emot dieten i sig även om man kanske kan tro det :P Jag stör mig bara på dess rabiata förespråkare som tror det är guds gåva till mänskligheten och inte förstår grundläggande saker om varför det kan funka. Och verkar tro att man dör, alternativt går upp 5 kilo i vikt om man dricker en läsk eller äter en påse godis :rolleyes:

 

Läste om deras koncept och intervjuer med deras förespråkare, dom verkar som du säger tro att de är allsmäktiga. Att andra utbildade dietister som uppmanar klienter att få i sig kolhydrater i samband med träning inte har läst på ordentligt eller inte hänger med i utvecklingen. Det är iaf underhållande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska inte då dagboken gå loss på de men min generella uppfattning är att kolisar är överskattade totalt sett och då även vid träning.

 

personligen har jag bara rena kolhydratkällor vid mitt mål efter träning (70g) samt 1dl musli till kvargen på morgonen. Nästan för mkt imo, så att trycka pasta känns bara lolboll när man kan tugga protte och fett för dom kalisarna. så satans mkt finare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska inte då dagboken gå loss på de men min generella uppfattning är att kolisar är överskattade totalt sett och då även vid träning.

 

personligen har jag bara rena kolhydratkällor vid mitt mål efter träning (70g) samt 1dl musli till kvargen på morgonen. Nästan för mkt imo, så att trycka pasta känns bara lolboll när man kan tugga protte och fett för dom kalisarna. så satans mkt finare

 

+++++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lunarstorm finns igen, alla som inte blir vän med starfitter kan typ bara gå och dränka sig!

 

tänk er, solen lyser lite smått in på mig där jag sitter i mjukisar, tofflor och linne. Jag sippar på en appltini och lyssnar på the riddler medan jag railar big brother och fifflar med nya lunarstorm.. GTO för-förfest

 

 

synd bara att folk kmr förstör de med att vanlig-förfesta snart:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha mm. Sådan jävla kung. Speciellt efteråt när han sitter och mår bra i soffan.

 

Btw. vad rekommenderar du för proteinpulver om man har känslig mage? Tänkte börja träna och läst i din dagbok att du tränar mycket så tänkte att du kanske har koll på det.

 

Det här känns som en tråkig levling men whatever, jag har ändå inget liv.

 

Svårt att veta exakt vad du inte tål men vissa protein har mer laktos i sig än de borde, så kanske kan vara något att kolla upp innan du köper. Sen finns det flera olika typer av proteinpulver, vassle är väl det vanligaste. Whey FX som finns på http://www.gymvaruhuset.se är det många som gillar. Mitt favoritvassle just nu beställer jag från Finland så det kanske är lite overkill :mrgreen: Mass Whey heter det iaf. Chokladsmaken är god.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste om deras koncept och intervjuer med deras förespråkare, dom verkar som du säger tro att de är allsmäktiga. Att andra utbildade dietister som uppmanar klienter att få i sig kolhydrater i samband med träning inte har läst på ordentligt eller inte hänger med i utvecklingen. Det är iaf underhållande!

 

Exakt. Det går att deffa/banta på mängder av olika sätt, inte bara ett.

 

ska inte då dagboken gå loss på de men min generella uppfattning är att kolisar är överskattade totalt sett och då även vid träning.

 

personligen har jag bara rena kolhydratkällor vid mitt mål efter träning (70g) samt 1dl musli till kvargen på morgonen. Nästan för mkt imo, så att trycka pasta känns bara lolboll när man kan tugga protte och fett för dom kalisarna. så satans mkt finare

 

En "normal" människa behöver såklart inte trycka i sig en massa kolhydrater. Och du deffar ju själv så det är klart att du drar ner på det. Men jag har nog aldrig hört talas om någon seriös gymråtta som bulkar utan att ligga högt på kolhydraterna. Känns inte som en bra idé heller. Men det är som sagt stor skillnad på folk som gymmar för att bli stora och folk som skiter fullständigt i muskler.

 

Dessutom säger Branch Warren att kolhydrater är awesome så då måste det ju vara så :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agree, jättefavvo hos mig!

 

min bror sa att den sög! vem skall jag tro på? han sa visserligen att "det var en fin film, filmad bra och sån klassiskt fin handling" eller något liknande svammel men allt som allt en jävligt tråkig film!

 

har en flickvän som är jävligt taggad på att se den dock, så kommer väl se den förr eller senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes det är mycket sjukt. Dana White får nog sluta kalla dem för Strikefarce nu va :mrgreen:

 

Jag vet inte om det är bra/dåligt för sporten som helhet samt för utövarnas ekonomi. Man kan ju argumentera för att lönerna förmodligen kommer pressas nedåt nu när konkurrensen mellan ligorna i princip uteblir. Personligen tycker jag Dana White är för arrogant och kaxig i många situationer (nästintill helt jävla maktgalen) så på det sättet gillar jag inte att UFC får monopol på MMA-marknaden. Vi får se hur framtiden artar sig. Om MMA fortsätter att växa och det ploppar upp massa nationella ligor kommer MMA som sport inte stå och falla med UFC trots allt. Att MMA verkligen blir en folksport i stil med fotboll eller hockey är jag dock väldigt tveksam till (trots Dana's vanföreställning om att "MMA is gonna be the biggest sport in the world").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mängden tomatsås DÅ?

 

Tar en burk med hela konserverade tomater. 400g. Kryddar med lite blandat, som stjärnfittan sa kör jag på chilipulver och masala. Även salt och paprikakrydda. Kokar upp och puttrar någon kvart, krossar tomaterna. Sen i med kyckling och kokar tills det är klart. Blir några procent godare om man bryner kycklingen först men det pallar jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är bra/dåligt för sporten som helhet samt för utövarnas ekonomi. Man kan ju argumentera för att lönerna förmodligen kommer pressas nedåt nu när konkurrensen mellan ligorna i princip uteblir. Personligen tycker jag Dana White är för arrogant och kaxig i många situationer (nästintill helt jävla maktgalen) så på det sättet gillar jag inte att UFC får monopol på MMA-marknaden. Vi får se hur framtiden artar sig. Om MMA fortsätter att växa och det ploppar upp massa nationella ligor kommer MMA som sport inte stå och falla med UFC trots allt. Att MMA verkligen blir en folksport i stil med fotboll eller hockey är jag dock väldigt tveksam till (trots Dana's vanföreställning om att "MMA is gonna be the biggest sport in the world").

 

Om det blir precis som det är sagt så kommer det dröja ett tag innan det blir dåligt för utövarna eftersom organisationerna ska drivas vidare exakt som vanligt, med Coker i full kontroll över Strikeforce. Fighters utan kontrakt ska Strikeforce och UFC konkurrera om precis som innan. Sen återstår det såklart att se om det verkligen blir så i praktiken. Om t.ex. Brock Lesnars kontrakt går ut och Strikeforce börjar förhandla med honom kan man ju fråga sig om det verkligen kommer vara "business as usual" som Dana White kallade det.

 

Mest vill ju alla nu se så kallade superfights men tydligen kommer det inte hända. Inte på några år iaf. Blir spännande att se hur allt förändras för jag betvivlar iaf skarpt att det inte kommer märkas minsta lilla skillnad på MMA-världen. Jag hoppas iaf att Alistair Overoids tar hem tungviktsturneringen och får några stormatcher i UFC.

 

Svårt att sia om hur stort MMA kommer att bli. Fotboll blir ju svårt att slå men jag kan nog se MMA ta sig upp till en andraplats på sikt. UFC och Dana White har verkligen storslagna visioner utöver det vanliga. Det kan räcka långt. Och ekonomiska resurser finns det minst sagt, UFC är ett pengamonster som blir rikare och rikare och större och större för var dag. Man måste även tänka på hur ny MMA är som sport. Finns väl inget annat som varit i närheten av att ha växt såhär mycket på så kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RIP Nate Dogg.

 

 

 

 

Intressant nyhet på text-tv angående Japankrisen. Kejsaren hade uttalat sig om att han bad till Gud för att allt skulle bli bra. Vilken nyhet!! Och så relevant, klart Gud fixar till denna katastrof nu efter att han förstört landet och dödat massa japaner...

 

Otäckt som fan med kärnkraftverken iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...