Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Jag mår inte helt bra just nu...Började med att backa på standardskit men höll mig lugn, spelade bra och tog igen upp till stort plus. Sen kom min livs största dipp. På drygt 500 händer backade jag mer än jag någonsin gjort under en hel downswing :shock: Så går det när man går uppåt i nivåer och får all motrigg högst upp.

 

swingamigcf2.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna sved mest. Fi synade nästan alla mina fyrbets och kallsynade flera av mina trebets. Trodde ändå inte han var HELT retarderad men jag hade fel...

 

$4/$8 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO ($1148.00)

BTN ($830.00)

SB ($3250.24)

Hero ($848.00)

 

Pre-flop: ($12, 4 players) Hero is BB A:club: A:heart:

CO raises to $32, 2 folds, Hero raises to $119, CO calls $87

 

Flop: J:diamond: Q:heart: 2:club: ($242, 2 players)

Hero bets $150, CO calls $150

 

Turn: 3:spade: ($542, 2 players)

Hero bets $279, CO goes all-in $879, Hero goes all-in $308

 

River: T:heart: ($2008, 2 players)

 

Final Pot: $2008

Hero shows: A:club: A:heart:

CO shows: 3:diamond: 2:diamond:

 

CO wins $1714 ( won +$566 )

Hero lost -$856.00

 

 

Att ha en sån här mardrömssession och ändå "bara" vara back $1200 känns ändå skönt någonstans. Någonting måste jag väl göra rätt liksom :roll:

Tyvärr suger det när allt skit kommer på den högsta av nivåerna man grindar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna berätta lite mera om din kost & träning. Sen måste jag gratulera till fina resultat på sistonde. Något speciellt du har förbättrat dig på?

 

Tackar. Till att börja med går det ju inte att komma ifrån att det hjälper att springa bra...Så enkelt är det ju. Först tänkte jag säga att det har lite att göra med att jag gått upp i nivå rätt ordentligt på slutet, men jag såg nu att jag om man tar denna månad t.ex. bara är upp ca 2K om man räknar ihop 5.5K händer NL500, NL600 och NL800.

 

Annars känns spelet bättre än på länge igen men jag vet faktiskt inte exakt varför. Jag har jobbat mycket på att täta igen de större luckor man klurat fram och det känns som jag gjort det bra. Det är väl största anledningen till att resultaten släppt igen. Bara att jobba vidare nu och hoppas det håller i sig.

 

Kom på en sak till som säkert påverkat mycket. Fisk finns det väl högre upp med så överlag är det kanske inte extremt mycket hårdare men regsen är bättre där såklart. Det gör väl att man utvecklas och sen tycker regsen på NL400 är lätta. Fast det är svårt att greppa och värdera sådana faktorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite tiltad idag med, lirade innan och var återigen plus runt $2.5K. Denna gången hade jag tillochmed precis bestämt mig för att stänga ner när jag tappade nästan 2K på 2-3 varv. Ett överpar med QQ på NL600 mot floppat mellanpar som drog tvåpar på turn, hade kaaanske kunnat komma undan den men hade varit rätt vekt ändå tror jag. Sen turnad TPTK mot halvstackad superfisk som träffat stegen, och en AA mot floppat par som drog runner runner stege. Den sista potten var "bara" på 400 men det var i princip sista handen jag spelade så jag blev aningen steamad av alltihopa. Tappa fina plus precis på slutet är bland det segaste som finns tror jag, och två dagar i rad blir fan irriterande. Men men, slutade trots allt upp denna sessionen så man får försöka vara nöjd.

 

Har i princip bara spelat poker, tränat och ätit rätt bra nu i typ nästan två veckor så jag känner att jag börjar bli smått livstiltad. Blir nog till att gå ut och rasta sig själv idag :) Verkar bli fylla och någon slags utgång iaf men jag är inte helt hundra än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

UFC 87 var lätt värd väntan!! Nästa galas matcher ser inte alls lika roliga ut på pappret IMHO :(

 

Nästan så jag glömde tilten över att jag missade att gambla på matcherna. Självklart hade jag haft rätt på de matcher jag tänkte spela på vilket är rätt irriterande, men jag var upptagen med att grinda tillbaka backet inatt så jag får väl skylla mig själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli grymt spännande att se vem Brock Lesnar får möta i nästa fight, han var ju grymt bra!

Vem tror du Dana utser som nästa man till slakt?:roll:

Lite besviken på GSP dock...

 

Kan tänka mig att det blir titel match för Lesnar ganska snart. Han har ju imponerat stort, han borde ha vunnit sin första match men föll på orutin typ.

 

Jävligt nice med BJ Penn vs GSP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att det blir titel match för Lesnar ganska snart. Han har ju imponerat stort, han borde ha vunnit sin första match men föll på orutin typ.

 

Jävligt nice med BJ Penn vs GSP!

Tränar Lesnar upp sin BJJ så blir han ostoppbar, han saknar fortfarande en avslutning. Iofs är hans ground£ inte att leka med:roll:. Kan bli svårt att hitta en motståndare... Tim Sylvia kanske?

 

Penn har inte en chans mot en toppad GSP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker denna galan var riktigt tråkig, missade dock första halvan.

 

Nästa gala är ju kung. Går det att missa Rashad Evans?

 

TRÅKIG?! Say what? :mrgreen: Tycker lätt du ska se första halvan med iaf. Maia mot McDonald var en riktigt grym öppningsmatch!

 

Ska bli grymt spännande att se vem Brock Lesnar får möta i nästa fight, han var ju grymt bra!

Vem tror du Dana utser som nästa man till slakt?:roll:

Lite besviken på GSP dock...

 

Heath Herring kan inte känna sig nöjd, han blev ju förnedrad. Dock sjukt att han kunde fortsätta efter Lesnars raka höger :twisted: Håller med om Lesnar och BJJn iaf. Antagligen har han mest fått ut försvar mot submissions av tränandet för han försökte knappt avsluta med något. Fanns ju hur många lägen för en rear naked choke som helst.

 

Tror inte någon av de "stora och starka" pojkarna har en chans eftersom Lesnar är störst och starkast redan :mrgreen: Ska väl vara BJJ-lirare som Frank Mir till det. Men ärligt talat var det ett rookiemisstag av Lesnar där, han hade ju manglat Mir totalt innan det.

 

Ingen aning vem de kommer sätta honom mot men Tim Sylvia var iaf med i Afflictions gala så jag tror inte han lär få vara med i UFC. Kanske typ Cheick Kongo och sen en titelmatch för vinnaren (stackars norska viking förresten 8-)) .

 

Besviken på GSP? Fitch är obesegrad i UFC, hade väl inte förlorat en match sen 2005 och har imponerat stort. Och GSP dominerade honom. Jag är iaf imponerad! Samma sak där dock, sjuka smällar Fitch tog emot utan att vika ner sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste snack om Cheick Kongo mot Lesnar... känns som Brock Lesnar kommer slakta med tanke på att Kongo hade jätteproblem mot Heath Herring sist...

 

Däremot tror jag Lesnar skulle få problem mot Nogeira. Personligen hoppas jag nån stoppar jätteroboten snarast, tycker inte om fighters som bara lever på storlek och styrka... :shock:

 

Vart lite besviken på galan, men ändå som sagt ett par grymma matcher speciellt Maia som imponerat som fan innan, vilket även McDonald gjort.

 

Och GSP blir man aldrig besviken på imo, okej klart man hellre vill se ett avslut.. men han gör en jävligt bra match.

 

Soft dagbok, officiella MMA diskussionsboken 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går verkligen inte bra just nu. Men det var ju bara en tidsfråga iofs. Ärligt talat kunde jag varit back så sjukt mycket mer så på något skumt sätt känns det ok.

 

Såhär ser det ut mest hela tiden.

 

$4/$8 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero ($822.00)

CO ($1938.00)

BTN ($816.76)

SB ($461.66)

BB ($1980.60)

 

Pre-flop: ($12, 5 players) Hero is UTG 7:heart: 7:club:

Hero raises to $24, 1 fold, BTN calls $24, 2 folds

 

Flop: J:heart: 9:heart: 7:diamond: ($60, 2 players)

Hero bets $51, BTN goes all-in $792.76, Hero calls $741.76

 

Turn: 9:club: ($1645.52, 2 players)

 

River: J:diamond: ($1645.52, 2 players)

 

Final Pot: $1645.52

Hero shows: 7:heart: 7:club:

BTN shows: 9:spade: 7:spade:

 

BTN wins $1643.52 ( won +$826.76 )

Hero lost -$816.76

 

 

 

$2.5/$5 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($45.55)

UTG+1 ($184.25)

CO ($546.43)

BTN ($486.80)

Hero ($1671.81)

BB ($778.00)

 

Pre-flop: ($7.50, 6 players) Hero is SB A:club: K:club:

2 folds, CO raises to $15, 1 fold, Hero raises to $57.50, 1 fold, CO raises to $155, Hero raises to $612.50, CO goes all-in $391.43

 

Flop: 3:heart: Q:heart: 2:heart: ($1163.93, 2 players)

 

Turn: 7:club: ($1163.93, 2 players)

 

River: 4:club: ($1163.93, 2 players)

 

Final Pot: $1163.93

Hero shows: A:club: K:club:

CO shows: K:heart: A:heart:

 

CO wins $1094.86 ( won +$548.43 )

Hero lost -$612.50

 

 

Enda fördelen är att man pressar händer som aldrig förr. Tyvärr sitter jag uppe alldeles löjligt mycket för sent. Har enorma svårigheter att lämna när jag är back. Hade blivit mycket bättre på det ett tag tyckte jag men nu är det lika illa igen. Kan inte förstöra mitt liv varje gång det går dåligt med pokern :( Hoppas man kan lära sig nån gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-(

 

samma för mig typ... inget går rätt... blev pizza godis o läsk som tröst... hjälper lite iaf :-D

 

Blev kycklingsallad och Cola från favvostället här idag men inte ens det hjälpte. Ena halvan av mig säger "gå och häng dig, du har mest otur i världen" medan andra säger "väx upp för helvete din jävla åsna, du har klättrat en massa i nivåer och är fortfarande plus en ansenlig summa pengar för månaden, sluta bryta ihop över lite motrigg". Jag vet vilken sida jag bör lyssna på, men det återstår väl att se. Kommer det inga fler inlägg här vet alla varför nu :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN FYFAN JAG ORKAR INTE MERRRRRRRR

 

håller mig runt BE iaf o får AA två gånger samtidigt, förlorar båda

en AA till efter nårra minuter förlorar den med

dubblar först upp idiot som kallsynar QJo o sen synar min squeeze, o floppar sitt jävla par.. samma varv synar han med QT0 o floppar QQT mot min Q8

sjukaste jag varit med om nu

 

nu är nästan hela månaden väck.. jag spyr på detta jävla fittliv.. döda mig f

ADF

ADF

AD

FAD

 

HORA

FITTA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev kycklingsallad och Cola från favvostället här idag men inte ens det hjälpte. Ena halvan av mig säger "gå och häng dig, du har mest otur i världen" medan andra säger "väx upp för helvete din jävla åsna, du har klättrat en massa i nivåer och är fortfarande plus en ansenlig summa pengar för månaden, sluta bryta ihop över lite motrigg". Jag vet vilken sida jag bör lyssna på, men det återstår väl att se. Kommer det inga fler inlägg här vet alla varför nu :twisted:

 

Jag kommer ihåg din downswing i Thailand, där kan vi snacka motrigg. Men du klarade dig ur den trots allt och nu postar du HH från NL800 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg din downswing i Thailand, där kan vi snacka motrigg. Men du klarade dig ur den trots allt och nu postar du HH från NL800 ;)

 

Vet inte så många som bor i Göteborg och Oslo så jag kaaanske vet vem du är...

 

Good point iaf, tackar och bugar så hemskt mycket, det känns nästan redan lite bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med MMA snack.

 

För att återgå till UFC, så tror jag att Lesnar får möta ett par krattor medans Nog koncentrerar sig på titelmatchen mot Mir. Efter att Mir klappat ut är Lesnar nästa på tur. Efter att ha sänkt Nog med en rallarsving ligger han och slår sina hammarslag ända tills han helt plötsligt märker att hans vänstra armbåge pekar åt ett håll den inte borde.

 

Vad gäller GSP så gjorde han en alldeles makalös fight. Fitch är en otroligt farlig motståndare och han blev totalt dominerad. att han sedan har en käke värdig självaste Nog gör honom inte mindre farlig.

 

Vad tror ni om Barnett - Arlovski på nästa affliction. Personligen tror jag på en rätt jämn match med Barnett som vinnare med submission i sista ronden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...