Kontextus Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Jag behöver hjälp, men inser inte det "Av de inkomna samtalen kommer 52 procent från spelare och 40 procent från anhöriga eller vänner." Resterande 8% då? Från ovänner som vill få tips för att kunna sänka stackaren ännu mer. Citera
zuupah Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Tänk att det finns så många spelberoende i ett så litet land! Litet? Visste du inte att Norge är världens största land till ytan?? Citera
hager Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Litet? Visste du inte att Norge är världens största land till ytan?? Hur fan räknar du då? Citera
becknish Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Hur fan räknar du då? han tänker väl på danmark, som e ett av världens största länder. Citera
Klyka Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 han tänker väl på danmark, som e ett av världens största länder. Ja, men det är på djupet, inte ytan. Citera
Pokerhajjjen Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Jag behöver hjälp, men inser inte det "Av de inkomna samtalen kommer 52 procent från spelare och 40 procent från anhöriga eller vänner." Resterande 8% då? ovänner..... Citera
Cyntax Postad 31 Mars , 2008 Rapport Postad 31 Mars , 2008 Resterande 8% då? Busringningar?Litet? Visste du inte att Norge är världens största land till ytan?? Hur fan räknar du då?Norge har världens längsta kustlinje om man drar ut fjordarna. *intresseklubben antecknar* 8 postningar, sen blev det OT. Men första posten var riktigt kass också. Bara en jävla länk och ingen fråga e.dyl. Citera
Drunken_Penguin Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Litet? Visste du inte att Norge är världens största land till ytan?? Hur fan räknar du då? Han räknar som så att Norge är världens största land till ytan om man räknar ALL yta, dvs skulle platta ut det. Har för mig att norrmännen själva gladeligen proklamerar detta i alla fall. Antalet spelberoende borde dock bero på andra faktorer än ytan. Folkmängd är förmodligen den viktigaste faktorn. Ytan kan säkert spela in som sekundär faktor, som att det är lättare för folk att spela ju tätare landet är. Har du fyra mil till närmsta granne lär du ju inte få lika mycket chanser till spel, såvida du inte har internetuppkoppling då. För övrigt hade det bott ca 9 miljarder människor i Norge om Norge var lika folktätt som Monaco. Menlösa fakta skänker glädje till mitt liv. Citera
Kontextus Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 Ja, men det är på djupet, inte ytan. Hur 17 menar du då?? Danmark är i besittning av Grönland vilket gör det till ett betydligt mer vidsträckt område än bara Själland och Jylland, men djupet? Citera
becknish Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Han räknar som så att Norge är världens största land till ytan om man räknar ALL yta, dvs skulle platta ut det. Har för mig att norrmännen själva gladeligen proklamerar detta i alla fall. Antalet spelberoende borde dock bero på andra faktorer än ytan. Folkmängd är förmodligen den viktigaste faktorn. Ytan kan säkert spela in som sekundär faktor, som att det är lättare för folk att spela ju tätare landet är. Har du fyra mil till närmsta granne lär du ju inte få lika mycket chanser till spel, såvida du inte har internetuppkoppling då. För övrigt hade det bott ca 9 miljarder människor i Norge om Norge var lika folktätt som Monaco. Menlösa fakta skänker glädje till mitt liv. ska man räkna all yta borde väl något land med många sandkorn vara det största? Citera
Kontextus Postad 1 April , 2008 Författare Rapport Postad 1 April , 2008 ska man räkna all yta borde väl något land med många sandkorn vara det största? Man måste ju även ta hänsyn till landsgränser för en öken är sällan bara ett lands egendom. Citera
folder Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Jag behöver hjälp, men inser inte det "Av de inkomna samtalen kommer 52 procent från spelare och 40 procent från anhöriga eller vänner." Resterande 8% då? Ovänner? Citera
Klyka Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Hur 17 menar du då?? Danmark är i besittning av Grönland vilket gör det till ett betydligt mer vidsträckt område än bara Själland och Jylland, men djupet? Alla länder äger formellt jorden under dess markterritorium, men Danmarks jordterritorium sträcker sig ned förbi jordens mittpunkt, en bit in i det jordterritorium som annars hade tillhört landet (länderna? vet inte vilket / vilka det är) som ligger på andra sidan jorden sett från Danmark. Danmarks totala jordvolym är således bland de största i världen. Citera
Tottyville Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Alla länder äger formellt jorden under dess markterritorium, men Danmarks jordterritorium sträcker sig ned förbi jordens mittpunkt, en bit in i det jordterritorium som annars hade tillhört landet (länderna? vet inte vilket / vilka det är) som ligger på andra sidan jorden sett från Danmark. Danmarks totala jordvolym är således bland de största i världen. Haha. Var har du läst det där? Citera
Klyka Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Haha. Var har du läst det där? Det är en av de första saker som man, av rent kuriosaintresse, får lära sig i statsrätten på juristprogrammet. Danmark har lyckats få större delen av världssamfundet att erkänna detta, så det har statsrättslig giltighet. Övriga stater tyckte väl inte det spelade så stor roll, men Danmark hade storslagna gruvdriftsplaner.. ska tilläggas att detta var på det framtidspositivistiska 40-talet.. Citera
Nick_the_Swede Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Man måste ju även ta hänsyn till landsgränser för en öken är sällan bara ett lands egendom. Han menar ju OMKRETSEN ju! Ytan blir inte större av att kustlinjen ringlar sig. Citera
gdaily Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 Danmarks jordvolym i en tråd om nätpoker i spelberoendegruppen - det här måste vara rekord i att gå off-topic tror jag? Citera
Klyka Postad 1 April , 2008 Rapport Postad 1 April , 2008 I sanning. Avdelat. Originaltråd: http://pokerforum.nu/forum/spelberoende/46226-naetpoker-aer-den-stoersta-boven.html Citera
Recommended Posts