norrlands Postad 19 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2008 Ett bra tips för att få upp koncentrationen tycker jag är att man ger sig fan på att sätta notes på så många spelare det bara går. Det ska vara relevanta notes och de ska inte grunda sig på enstaka händelser. Det gör att man tvingar sig själv att följa alla intressanta potter, även de man själv inte är med i. Sen har jag slutat att lyssna på musik när jag lirar, helt tyst ska det vara. Jag tycker att jag kommer in i spelet på ett bättre sätt då har jag märkt, men det är ju personligt. Så fort jag tappar koncentrationen och börjar att kolla mailen eller slösurfa, kolla på TV eller vad som helst lägger jag ner spelet direkt. Kolla mailen eller vad det nu är och dra sen upp borden igen, spelet kräver full fokus. Funkar för mig iaf. Bra tips Aron! De tackar jag för Citera
norrlands Postad 19 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2008 Blvit lite spel idag med. Började med 5/10 och det gick helt kanon till man fick en dipp på 220 dollar på några enstaka händer. Blev lite 2/4 och 3/6 efter det. Har försökt att köra koncentrerat, men det har väl gått sådär... Har iaf inte spelat mer än 2 bord samtidigt! Så fort jag får tag i en ipoker handconverter ska jag lägga upp lite händer där jag känner mig lite borta. Antal händer till redovisning: 1000/5000 Citera
norrlands Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2008 Jaha då klanta man till det ordentligt i Fredags, har gått över till pokertracker 3 och skulle ordna upp lite i min databas då en del händer blivit fel från Party Poker. Man trycker på "purge" utan att tänka sig för och hela databasen är borta Självklart har jag inte gjort nån backup heller... så jäkla tråkigt!! Började väldigt bra på 5/10 med.. 500 plus på 1200 händer var ju en skön start. Blir att använda pokertracker2 igen tills 3:an blir lite stabilare. Antal spelade händer: 227/5000 Citera
norrlands Postad 26 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2008 -430 på 208 händer... bra jobbat! Citera
norrlands Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2008 $5/$10 funkade inge bra, det känns som en nivå där folk börjar bli bättre och har koll på hur du spelar och då skiter det sig direkt för mig. Har varit dåligt med och uppdatera eller lägga upp HH vilket inte direkt leder till diskussioner och det är sånt jag behöver, men det är tentaperiod så jag får skylla på det. Jag ska satsa mer långsiktigt istället och lägger därför in ett nytt mål i dagboken: Mål: Bil & Båt innan Juni 2009! Citera
norrlands Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2008 Lägger in ett första delmål: Delmål 1 : 30 000 händer under Juni månad. Blir mest spel på ipoker och nivåer FL 2/4 - 5/10 och NL 0,25/0,50 - 0,5/1. De få dagar som är kvar av maj får tillgodoräknas Citera
norrlands Postad 30 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2008 Ikväll blir det Ironman på bio. Har hört både och om den så det ska bli skoj att se den. Jag kommer inte skriva något i resultatet vilka nivåer jag spelat utan det redovisar jag vid varje månad slut. Även bonusar och dylikt läggs till i "Vinst/förlust". Citera
norrlands Postad 1 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2008 Resultat: Juni: Antal händer: 588 Vinst/förlust: -$66 Citera
Recommended Posts