Gå till innehåll

Dags för mig att rycka in


@ntonius

Recommended Posts

Jag bara undrar: brukar ni lägga till folk på er msn som ni "träffar" på forum? Och ta emot skumma filer eller klicka på skumma länkar som de skickar? Och använda samma mailadress ni har på msn till pokerrelaterade saker?

 

 

Jag har inte accepterat filer, utan chattat lite poker och har haft kontakten antonius "vilande" under ett par års tid. Har 3 kontakter som jag från msn och en av dem hade jag under en tid haft mycket trevlig och givande kontakt med, en tvåbarnsfar från Örebro.

 

Jag har ju som de flesta andra trott att man inte kan bli hackad om man inte tar emot filer, något jag inte skulle tänka mig att göra.

 

Jag har inte blivit av med något och har inte tänkt att knäcka några ben så länge det förblir så.

 

 

Vad man dock bör varna för är ju dock att det verkar räcka med att hackern i detta fall har ens adress, något som lätt kan hittas för de flesta. Så tipset vore ju att alla kollar igenom så att man av misstag inte råkat koppla div sidors lösenreminder till denna adress. Något som jag naturligtvis inte gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hur snorungar kan få fortsätta med sånt här skit utan att nån tar tag i saken. Är alla nätgrinders trötta bleka snubbar som inte har nåt jävlaranamma eller kontakter att sätta folk på plats? När det gäller sånt här borde pokern gå tillbaka till vilda västern-stadiet imo.

 

EDIT: Förövrigt borde FT och PS:s representanter som ser detta stänga av nicken där en minderårig spelat och konfiskera ev tillgångar (lär väl iofs inte finnas nåt där, nån gräns på idiotin lär det väl vara).

 

Det är mamma som spelat, jag har bara suttit på sidan ;).. Btw var det inte du som skulle lära lillebror din att lira?:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry sulla. sjukt ledsen, har inget försvar till det jag gjorde. Men kontakta mig om något försvinner från nått av dina konton eller dina vänners så fixar jag det somehow.

 

Till Hjort, tror det där var under tiden han var inne på min dator? Det skrev jag i ett flertal inlägg + en kompis försökte förklara det med.

 

Är ju lätt att skylla på något sådant.. Och eftersom du faktiskt aktivt hjälpt till i ett scamförsök så får du finna dig i att (förmodligen) ingen tror dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar: brukar ni lägga till folk på er msn som ni "träffar" på forum? Och ta emot skumma filer eller klicka på skumma länkar som de skickar? Och använda samma mailadress ni har på msn till pokerrelaterade saker?

 

Jag har inte accepterat filer, utan chattat lite poker och har haft kontakten antonius "vilande" under ett par års tid.

 

Jag har ju som de flesta andra trott att man inte kan bli hackad om man inte tar emot filer, något jag inte skulle tänka mig att göra.

 

Nu för tiden krävs det inga filer eller länkar för att komma åt era IP-adresser via MSN, det krävs bara lite kunskaper i telnet och det kan nästan vem som helst lära sig. Sedan måste man ha ganska goda kunskaper om hur man ska utnyttja informationen som man kan få tillgång till bara genom att ha uppe en msn-konversation men det är heller inte någon omöjlig uppgift om man är lite skarp och har studerat operativsystem och maskhål som finns i diverse program som många använder, tex. Windows Media Player mm. Så för att vara säker kanske man borde veta lite mer om personen man pratar med på msn än att den är en pokerspelare på ett forum.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad man dock bör varna för är ju dock att det verkar räcka med att hackern i detta fall har ens adress, något som lätt kan hittas för de flesta. Så tipset vore ju att alla kollar igenom så att man av misstag inte råkat koppla div sidors lösenreminder till denna adress. Något som jag naturligtvis inte gjort.

 

Det där har väl mer att göra med att vissa personer har skitkassa svar på sina säkerhetsfrågor. Typ "Har du glömt ditt lösenord? Fyll i svaret på din säkerhetsfråga så får du byta lösenord". Sen har dom Poker som svar på frågan typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där har väl mer att göra med att vissa personer har skitkassa svar på sina säkerhetsfrågor. Typ "Har du glömt ditt lösenord? Fyll i svaret på din säkerhetsfråga så får du byta lösenord". Sen har dom Poker som svar på frågan typ.

 

Läs igenom tråden innan du postar sånt nonsens, vi har redan kostaterat att det inte var lösenfrågan som knäcktes, utan ett program som genom en lucka i msn kunde ta lösenet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs igenom tråden innan du postar sånt nonsens, vi har redan kostaterat att det inte var lösenfrågan som knäcktes, utan ett program som genom en lucka i msn kunde ta lösenet.

 

Va???

 

 

 

ps. är det så att snubben snott åt sig information genom gammalt hederligt hacker-arbete så har han i alla fall jobbat en del på det, för det är inget man gör i en handvändning och inte utan en del kunskaper.

 

Slutsats - är det så att man tjänar stora summor på internetpoker får man nog ta och tänka till ett par ggr extra när det gäller datasäkerheten.

 

Eller nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va???

 

 

 

ps. är det så att snubben snott åt sig information genom gammalt hederligt hacker-arbete så har han i alla fall jobbat en del på det, för det är inget man gör i en handvändning och inte utan en del kunskaper.

 

Slutsats - är det så att man tjänar stora summor på internetpoker får man nog ta och tänka till ett par ggr extra när det gäller datasäkerheten.

 

Eller nåt...

 

Ehh nej, han lär inte lagt något större jobb på mig, snarare haft kul och tittat ifall det fanns något att ta.

 

Utan att kunna ett skit om detta verkar det som att man genom att förfrågan om att "adda" någon öppnar någon connection till adressen ifråga och därigenom finns det en säkerhetslucka som går att ta sig in och ta över adressen. Åtminstone gick mitt till så.

 

Hur som, inga pengar togs, jag visste inte att det var så enkelt. Jag kör antivirus konstant, tar inte emot filer, mm mm så självklart trodde jag att det var safe.

 

Och alla muppar som postar, läs igenom vad tidigare skrivit innan ni postar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att kunna ett skit om detta verkar det som att man genom att förfrågan om att "adda" någon öppnar någon connection till adressen ifråga och därigenom finns det en säkerhetslucka som går att ta sig in och ta över adressen. Åtminstone gick mitt till så.
Det behöver inte vara sårbarheter i MSN som gjort dig till ett offer. Förutom då att personen i fråga fått tag på ditt IP nummer via MSN. Eventuellt är det så alltså, för det finns mer sårbarheter i ditt operativsystem än vad det finns i MSN.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara sårbarheter i MSN som gjort dig till ett offer. Förutom då att personen i fråga fått tag på ditt IP nummer via MSN. Eventuellt är det så alltså, för det finns mer sårbarheter i ditt operativsystem än vad det finns i MSN.

 

+1 Hela Windows operativsystem är en enda stor lucka. Linux, Unix FTW. Sen att det skulle va nått "program" som har skött hackandet tror jag inte, möjligtvis en logger då som har registrerat ditt tangentbord, men själva "hackandet" har förmodligen skett manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att kunna ett skit om detta verkar det som att man genom att förfrågan om att "adda" någon öppnar någon connection till adressen ifråga och därigenom finns det en säkerhetslucka som går att ta sig in och ta över adressen. Åtminstone gick mitt till så.

 

Ok, jag påstår mig inte vara någon säkerhetsexpert men jag kan lugnt påstå att det inte är så enkelt att bara genom en förfrågan om att adda någon på MSN ger en möjlighet att utan vidare bara snoka igenom en annan persons dator. Inte heller ta över en persons MSN bara genom en förfrågan om addning.

 

Rätta mig gärna om jag har fel men gör det inte genom att påstå att "Åtminstone gick mitt till så".

 

Det är inte jätteenklet att ta över nåns dator eller kapa nåns MSN eller "hacka" sig in på någons mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte killen behöver vara rädd för några bleka pokerplayers från ett forum..

 

det e bleka forumsprofiler som går in i skolor och leker rambo.

 

Jag bara undrar: brukar ni lägga till folk på er msn som ni "träffar" på forum? Och ta emot skumma filer eller klicka på skumma länkar som de skickar? Och använda samma mailadress ni har på msn till pokerrelaterade saker?

 

brukar, nej. skumma fielr? nej. vanliga filer? ja.

 

sorry sulla. sjukt ledsen, har inget försvar till det jag gjorde. Men kontakta mig om något försvinner från nått av dina konton eller dina vänners så fixar jag det somehow.

 

nu kan han säga att pengar försvinner så ska du fixa det? smart drag. låter som nåt som passar bättre i pm om det nu ska skrivas.

 

Är ju lätt att skylla på något sådant.. Och eftersom du faktiskt aktivt hjälpt till i ett scamförsök så får du finna dig i att (förmodligen) ingen tror dig..

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte jätteenklet att ta över nåns dator eller kapa nåns MSN eller "hacka" sig in på någons mail.

 

det stora problemet är ju att det är jätteenkelt för hackern att försöka, om han sedan lyckas eller inte beror ju till största delen på offret...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det stora problemet är ju att det är jätteenkelt för hackern att försöka, om han sedan lyckas eller inte beror ju till största delen på offret...

 

Var visst inte tillräckligt tydlig. Det jag menade var att det inte bara är för gemene man att skicka en förfrågan om att bli addad på någons MSN för att få tillgång till dennes dator, MSN, mail mm.

 

Men du har en poäng - det är mycket upp till "offret". (vilket egentligen var det jag ville ha sagt från första början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu för tiden krävs det inga filer eller länkar för att komma åt era IP-adresser via MSN, det krävs bara lite kunskaper i telnet och det kan nästan vem som helst lära sig. Sedan måste man ha ganska goda kunskaper om hur man ska utnyttja informationen som man kan få tillgång till bara genom att ha uppe en msn-konversation men det är heller inte någon omöjlig uppgift om man är lite skarp och har studerat operativsystem och maskhål som finns i diverse program som många använder, tex. Windows Media Player mm. Så för att vara säker kanske man borde veta lite mer om personen man pratar med på msn än att den är en pokerspelare på ett forum.

 

Peace!

 

What? Du vet att det inte finns någon direktanslutning mellan dig och personen du chattar med sålänge ni bara skriver till varandra? Dvs du måste hacka msn-servern för att få reda på hans IP (eller skicka en fil på >3mb eller få honom att klicka på en länk). Sedan är det förhållandevis få datorer som har en enkel säkerhetslucka såvida man har en någorlunda uppdaterat version av t.ex. winXP.

 

Var visst inte tillräckligt tydlig. Det jag menade var att det inte bara är för gemene man att skicka en förfrågan om att bli addad på någons MSN för att få tillgång till dennes dator, MSN, mail mm.

 

Men du har en poäng - det är mycket upp till "offret". (vilket egentligen var det jag ville ha sagt från första början)

 

+1. Det är inte så enkelt att kapa någons dator som man tror, om offret inte är redo att öppna filer man skickar eller har "qwerty" som lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...