Gå till innehåll

CobbV lägger dagboken på is och börjar en karriär som manshora


cobb89

Recommended Posts

De blev nattgrind efter scrubs och en lyckad en. Fan va de svänger, lite obehagligt. Förlorade många som jag borde vunnit ikväll men precis innan läggdags sker denna. Vann turligt nog.

 

Chrill är riktigt tiltad och ställer med i princip vilket A och K som helst.. sen måste jag ju syna när även Elegi ställer. Slutade lycklig denna gång, tråkigt dock eftersom Elegi är en polare, va inte så väldigt roligt att dra ut honom sådär.

 

Table Britta 12 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 3

Seat 3: CobbV ( $521.12 )

Seat 4: Elegi15 ( $350.76 )

Seat 5: chrill1 ( $109.29 )

CobbV posts small blind [$1].

Elegi15 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Kh As ]

chrill1 raises [$8].

CobbV raises [$109].

Elegi15 is all-In.

chrill1 is all-In.

CobbV calls [$240.76].

** Dealing Flop ** [ 7s, Ac, Qs ]

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ 6h ]

CobbV shows [ Kh, As ] a pair of aces.

Elegi15 shows [ Kd, Ks ] a pair of kings.

CobbV wins $475.44 from side pot#1 with a pair of aces.

CobbV wins $320.37 from the main pot with a pair of aces.

 

Hittade iaf plusset på ~1000. Sjukt svängiga 2 dagar detta. Hoppas kunna hitta stora plusset i helgen eftersom jag nog inte ska ut någon av kvällarna. Utgång på onsdag istället, nå studentfest.

 

På måndag ska jag iaf till Forsmark, kärnkraftverket men skolan. Ska blir rätt skoj. Kanske bra med lite vila från pokern också. :-D

 

BR: 12130

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SWOOOSCH!

 

Dagen började med en kvällssession kl 7-8 typ, tappade där ~270. Blev sen lite kompisar, en rulle och så. Började sen spela igen kl 2 och slutar nu halv 5. Bästa kvällen nånsin från min sida. Har varit riktigt rungood, åkte bara på en utdragning på hela kvällen, riktigt skönt!

 

Slutade 2450 vilket är ett rätt sjukt resultat på 1/2.

 

BR: 14330

 

April:~5600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en lång nattsession nu som va lite väl dryg. Borde inte sitta uppe så jävla länge heller. Ska upp o spela lite volleyboll imorrn på dagen med grabbarna.

 

Slutade iaf ~400

. Hade rätt mycket oflyt och spelade dåligt i två händer då jag förlorade ungefär 200 each i dom. Ena va ett försök till reraise från en aggresiv kille och de andra va helt enkelt en dålig värdebet som raisades och blev pottad.

 

Men en natt som denna plussar man ju nästan alltid ändå om man spelar aggresiv solid poker så..

 

BR: 15410

 

April: ~6710

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjabba. Hade helt missat att du hade en db, kul :)! Rolig läsning också framförallt "BR'n ligger just nu på 18624 tuggummin. D.v.s 9312 kr". Haha så jämförde man jämmt när man var mindre. "Den här leksaken får jag 200 tuggumin för , är det värt det ".

 

Ser ut att gå bra också. Fin dag där i förrgår blir det väll. Jag får nog se upp vart jag sätter mig nu när jag nosar på 1/2 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjabba. Hade helt missat att du hade en db, kul :)! Rolig läsning också framförallt "BR'n ligger just nu på 18624 tuggummin. D.v.s 9312 kr". Haha så jämförde man jämmt när man var mindre. "Den här leksaken får jag 200 tuggumin för , är det värt det ".

 

Ser ut att gå bra också. Fin dag där i förrgår blir det väll. Jag får nog se upp vart jag sätter mig nu när jag nosar på 1/2 :)

 

Tjenare. Haha ja de va ju så man resonerade. Så jag skrev i nostalgins tecken :-D

 

Ja det var en riktigt fin dag både igår och i förrgår. Hoppas de flyter på för dig också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en hård batalj ute på volleybollplanen utanför skolan är man faktiskt trött. Behöver nog komma igång med träningen igen :P

 

Testade på att spela en 100+10 sng idag då en polare som inte brukar spela ville titta på lite grann. Förvånades över den förskräckligt dåliga nivån på spelarna där. Hade en rätt fin stack när en kille lyckades dra ut mig då han träffade hålet och fick en högre stege än vad jag turnat. Hade nog vunnit den sng'n annars, hade varit i rätt stor chiplead och alla va vektighta som fan + lättlästa.

 

Funderade lite på om man ska testa 20 sng's och sen avgöra om d är nåt att testa på. Blev dock inte så, tror fan att CG är the shit :-D

 

Hade iaf en riktigt tråkig kväll ikväll. Upp och ner, bb's hit och dit. Plussade tillslut 170 iaf, vilket medför ett ~60+ på dagen.

 

Rätt bra med tanke på att jag åkte på en del coolers..

 

Nu ska jag som sagt åka till Forsmark på studie- /klassresa. Ska bli roligt. Lär klia i fingrarna dock :lol:

 

BR: 15373

 

Kommer alltså inte spela någe mer i april vilket medför att slutresultat april blev: ~6670

 

Rätt okej slutresultat, med tanke på början av månaden som va riktigt katastrofal. Har dock spelat sjukt mycket så hade faktiskt väntat mig lite mer. Aja. Man ska inte klaga. Kunde ju ha varit minus faktiskt.

 

Peace out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt okej slutresultat, med tanke på början av månaden som va riktigt katastrofal. Har dock spelat sjukt mycket så hade faktiskt väntat mig lite mer. Aja. Man ska inte klaga. Kunde ju ha varit minus faktiskt.

 

Peace out!

 

Hur många händer har du spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice månad :). När hade du tänkt o börja nosa på 2/5? :)

 

Vet inte riktigt. Tänkte kanske gå upp när de är fint värde ute på helgkvällar när jag kommer upp till 20K sen spela 1/2 på dagarna.

 

Har inte spelat på några dagar nu men tänkte starta en session nu. Får hoppas att månaden börjar bra.. kanske mycket folk som är bakis ute, man får hoppas.

 

Va ut igår jag med, rätt skön kväll egentligen. Synd bara att Chelsea vann.. blä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lfqlf.qf.MASJUSJ .cmcm K"""""""!!!!!!!!!!

 

RIKTIGT jävla sketen session nu. ALla är så gräsligt dåliga att man blir helt jävla galen.

 

Testade för övrigt på 2,5/5 eftersom en favoritfisk simmat till allt för höga bord..

Förlorade istället en fet pott mot en förmodad grinder. Hade nött buttonsteals mot honom och trodde absolut inte att han va så stark som han var. När jag ser tillbaka på handen nu så märker jag ju att den är riktigt uselt spelad.. Eller jag vet inte riktigt.. FAN.. vad tror jag att han synar med egentligen? Inte AJ direkt..

 

Äh jag blir bara fett less. -1,6K tror jag det blev.

 

Rullen är nu 13400. Kommer försöka mig på 2,5/5 på helger om det är bra värde sen lira 1/2 på vardagar. Bara o hoppas att d går bra, taket blir på 10K, går ner på 1/2 helt om ja skulle åka ner dit.. bara å hoppas.. vill upp snabbare än tänkt, orkar inte nöta 1/2 när jag vet att jag kan slå 2,5/5..

 

Såhär slår man inte 2,5/5

 

Table Diana 54 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: svart_taxi ( $1860.16 )

Seat 3: CobbV ( $979.69 )

Seat 4: whosnext ( $702.04 )

Seat 5: DrClementz ( $2181.91 )

whosnext posts small blind [$2.5].

DrClementz posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Qh Qs ]

svart_taxi folds.

CobbV raises [$20].

whosnext folds.

DrClementz raises [$70].

CobbV calls [$55].

** Dealing Flop ** [ Jc, 3h, 9h ]

DrClementz bets [$115].

CobbV raises [$260].

DrClementz calls [$145].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

DrClementz checks.

CobbV bets [$400].

DrClementz calls [$400].

** Dealing River ** [ 3s ]

DrClementz checks.

CobbV is all-In.

DrClementz calls [$244.69].

CobbV shows [ Qh, Qs ] two pairs, queens and threes.

DrClementz shows [ Ah, Ac ] two pairs, aces and threes.

DrClementz wins $1946.88 from the main pot with two pairs, aces and threes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså spelet med QQ är ju hyffsat standard.. men avverage spelaren på SvS brukar oftast 3-4 beta endast med KK-AA pre.. Slowa på Turn om du är misstänksam..

Vad hade du för stats på honom? om du lirar med GT+

 

Han hade 27/20/1,3 över 250 händer.

 

Saken är den att han verkade stabil och jag anser att min 400bet på turn är rätt dålig. När han synar så mycket så vet jag nästan att han är starkare än mig, dock får hans rivercheck (som är otroligt mysko spelat tycker jag) mig att börja fundera om han har AJ och tror att jag fetbluffar med AK eller nåt.

 

Aja. Får hoppas att riggen är med mig ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satt och läste igenom din dagbok wp=) såg att du är från sundsvall också, vad studerar du? har precis börja lira 1-2 och 8.5 + i april på 15k händer..ses på borden!=)

 

Tjena. Läser natur på skvadern. Du? Låter gött :)

Det gör vi säkert, vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT..

 

Plussade 1,4 igår men fan vilken tråkig session asså. Upp och ner, kände mig inte trygg en enda gång. Tycker att de finns så enormt mycket dåliga spelare ute. Borde kunna +a mycket mer.

 

Har kännts riktigt kallt nu i lite över 1 månad. De va i februari senast som jag va riktigt rungood. Måtte det komma tillbaka nån gång..

 

Varje gång jag sitter med AK och floppar Axx sitter jag och är rädd för att han turnar eller rivrar 2paret. Det känns lixom standard. Hade inte superfiskarna gett tillbaka pengarna hade jag fan varit gul vid de här laget.

 

Spelade iaf blandat 2 st 2,5/5 och 2 1/2 bord och ibland 3 2,5/5 och inget 1/2.

 

Man UTD gjorde 1-0 nu efter 5 min mot West ham united. Riktigt bra (har bettat)

 

Fin pott igår som gjorde att min resultat blev grönt:

 

qwerty var både dålig och tiltad så jag tog chansningen, förvånar mig inte d minsta om han satt på färgdraget

 

Table Diana 27 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $937.94 )

Seat 2: Pappa_Ess ( $287.12 )

Seat 3: svart_taxi ( $1097.7 )

Seat 4: denniavdic ( $660 )

Seat 5: qwerty_ ( $759.78 )

CobbV posts small blind [$2.5].

Pappa_Ess posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 3s As ]

svart_taxi raises [$20].

denniavdic calls [$20].

qwerty_ calls [$20].

CobbV calls [$17.5].

Pappa_Ess calls [$15].

** Dealing Flop ** [ Kd, 3h, Ah ]

CobbV bets [$60].

Pappa_Ess folds.

svart_taxi raises [$120].

denniavdic folds.

qwerty_ calls [$120].

CobbV raises [$365].

svart_taxi folds.

qwerty_ calls [$305].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

CobbV is all-In.

qwerty_ is all-In.

** Dealing River ** [ Qs ]

CobbV shows [ 3s, As ] two pairs, aces and threes.

CobbV wins $178.16 from side pot#1 with two pairs, aces and threes.

CobbV wins $1684.56 from the main pot with two pairs, aces and threes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena grabben, såg dig på ett av mina bord nyss. Hur går kvällsgrinden? Själv så går det ganska segt. Men är väl typ +-0.

 

Hade för övrigt KK när jag 5betta mot dig. Vad satt du på? (nyfiken) :-D

 

Edit: Hur tycker du man ska spela med KK där om du var jag? syna eller slå om igen som jag gjorde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena grabben, såg dig på ett av mina bord nyss. Hur går kvällsgrinden? Själv så går det ganska segt. Men är väl typ +-0.

 

Hade för övrigt KK när jag 5betta mot dig. Vad satt du på? (nyfiken) :-D

 

Edit: Hur tycker du man ska spela med KK där om du var jag? syna eller slå om igen som jag gjorde?

 

Tjatja! Avslutade nyss. Gick sjukt tack vare den där sjuka handen som jag verkligen inte kommer lägga upp. Den där killen va dock så sjuk i huvve att jag hans allin säkert va bluff mer än 50%. Hoppas du inte tror att jag är så sjukt fiskig hela tiden :P

 

Jag satt på typ A6 och försökte bara sno din 3bet eftersom du gjort de 2 gånger tidigare (om jag kommer ihåg rätt) och jag själv hade varit väldigt passiv på den fronten.

 

Tror att de va rätt att slå om så inte A landar på flop och du får ett tufft beslut. Bra spelat de jag såg i övrigt också :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjatja! Avslutade nyss. Gick sjukt tack vare den där sjuka handen som jag verkligen inte kommer lägga upp. Den där killen va dock så sjuk i huvve att jag hans allin säkert va bluff mer än 50%. Hoppas du inte tror att jag är så sjukt fiskig hela tiden :P

 

Jag satt på typ A6 och försökte bara sno din 3bet eftersom du gjort de 2 gånger tidigare (om jag kommer ihåg rätt) och jag själv hade varit väldigt passiv på den fronten.

 

Tror att de va rätt att slå om så inte A landar på flop och du får ett tufft beslut. Bra spelat de jag såg i övrigt också :-)

 

Haha, du satte Q på river så jäkla fint asså (2outs inte 3 som jag skrev). Men det är man ju värd ibland som man själv blir utdragen hit och dit. Nä men klart att även solen har fläckar, inte direkt så att jag själv alltid spelar "bra". Nått måste ju väl göra rätt så stor stack som du hade :-)

 

Jo det kändes lite som att du fick nog av att jag terra dig med 3bets och slog om med nått Ax typ, så tänkte jag just då iaf. Men fanns ju liten risk att du satt med QQ eller AA också såklart.

 

Skönt med plus iaf =) Snart är du reg på 2,5/5 nivån :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...