Gå till innehåll

CobbV lägger dagboken på is och börjar en karriär som manshora


cobb89

Recommended Posts

Bra eller spew? Haft lite problem med bluffandet så försöker reda ut det..

 

Aggresiv fi. 40/15/4.5. Betade ofta rätt högt.

 

Table Diana 50 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Carlo89 ( $260.29 )

Seat 2: keepon ( $556.63 )

Seat 3: bersa13 ( $819.21 )

Seat 4: anders73 ( $1146.05 )

Seat 5: CobbV ( $1014.01 )

keepon posts small blind [$2.5].

bersa13 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 9d Kd ]

anders73 folds.

CobbV raises [$20].

Carlo89 folds.

keepon folds.

bersa13 raises [$45].

CobbV calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 2s, Jd, Th ]

bersa13 checks.

CobbV checks.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

bersa13 bets [$70].

CobbV calls [$70].

** Dealing River ** [ Td ]

bersa13 checks.

CobbV bets [$175].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 519
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns ju som sättet han spelar på, är just så som många hanterar AK AQ(på den nivån senskaspel), lite halvlustig tre-bett pre, checkar bort flopp, slår helt plötsligt på turn, och checkar river.

 

 

Sen var hans stats lite roliga med, men är 77 66 helt uteslutet? Kan tänka mig att det är händer han kan hitta syn med så som handen spelats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju som sättet han spelar på, är just så som många hanterar AK AQ(på den nivån senskaspel), lite halvlustig tre-bett pre, checkar bort flopp, slår helt plötsligt på turn, och checkar river.

 

 

Sen var hans stats lite roliga med, men är 77 66 helt uteslutet? Kan tänka mig att det är händer han kan hitta syn med så som handen spelats.

 

Jo, lägre pocket eller 2 höga är väl det han borde ha. Om han synar ner mig med 77/66 där blir jag inte ens arg, då vet jag ju ändå att jag får tillbaka pengarna om några minuter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck.. ikväll äre fest men själv kan man inte festa. Har sjukt ont i munnen nu efter operationen.. ätit typ 11 piller idag

 

sjukt jävla tilt på tandläkare som planerar dåligt också.... suck...

 

Aja.. följer med polarna ut ikväll, får se hur länge jag stannar ute .. kanske åker hem o grindar istället om de är för tråkigt att vara ute när man har ont och är nykter på samma gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en lång session ikväll. Rätt tråkig session där jag egentligen inte hade särskilt många intressanta händer alls.. slutade nån hundring +. Låg typ 1,4K + tills 20 sista händerna där spelade alldeles för passivt. Hade lite missflyt också..

 

Inte fått igång PT än så orkar inte lägga upp HH's heller.. får bli nån annan dag!

 

Äventyret på 2,5/5 fortsätter och jag fortsätter torska coinflips. 3 st idag samt en hel del 60/40 missar med typ AQ mot JT osv.. Tycker inte att nivån är särskilt bra iaf.. de är ju positivt

 

Tjöflöjt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började precis en session. 3 bord 2,5/5 .. har en favvofisk vid ett bord som precis drog ut mig ganska hårt då jag turnat 2 par och han rivrar högre 2par..

 

men men.. kämpar på.. :P

 

Sådärja.. nu ligger jag bara 1500 back........................ fan va jag är värdelös på poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller spew? Haft lite problem med bluffandet så försöker reda ut det..

 

Aggresiv fi. 40/15/4.5. Betade ofta rätt högt.

 

Table Diana 50 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Carlo89 ( $260.29 )

Seat 2: keepon ( $556.63 )

Seat 3: bersa13 ( $819.21 )

Seat 4: anders73 ( $1146.05 )

Seat 5: CobbV ( $1014.01 )

keepon posts small blind [$2.5].

bersa13 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 9d Kd ]

anders73 folds.

CobbV raises [$20].

Carlo89 folds.

keepon folds.

bersa13 raises [$45].

CobbV calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 2s, Jd, Th ]

bersa13 checks.

CobbV checks.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

bersa13 bets [$70].

CobbV calls [$70].

** Dealing River ** [ Td ]

bersa13 checks.

CobbV bets [$175].

 

Som spelat sitter han antagligen på 2 höga, mest troligt AK. Det bör vara EV+ att beta där då han vinner showdown minst 4 av 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter sessionen förut idag spelade jag golf.. jag ser många likheter mellan golf och poker...

 

det går upp och ner i båda, man blir sjukt tiltad när de går dåligt i båda.. :P

 

sitter och skriver en kemirapport just nu, min lärare har envisats om att den ska vara handskriven, fråga mig inte varför.. jag vet nämligen inte..

 

man blir iaf sjukt jävla tiltad av de.. de är om möjligt tråkigare än något annat att sitta o skriva för hand..

 

är kanske uppe sent och lirar lite sen.. jäkligt sugen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade igårnatt och hade en ganska jobbig session, spelade nämligen svinigt bra men det gick verkligen inte, plussade 800 ganska snabbt men sen gick det långsamt neråt tillbaka.. tillslut lossnade det dock och jag slutade 1200 upp.

 

Kunde ha varit 500 mer om jag inte haft förbannat otur sista handen.. jag har Ax i klöver på bordet 2Q2, turnar 8 i klöver för färgen och raisning sker, river kommer en 8a, han betar och jag synar bara eftersom han inte synar en raise med sämre än kåk.. han hade K4klöver och hade förmodligen ätit upp honom om inte 8an kommit.. lite tilt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mår väldigt dåligt just nu.. åkte precis på en sjuk setup i en 3700krs pott på 2,5/5.. hade setat 44 i en 3vägspott på bordet 345K, han har 35 och river landar 5a... asså vem fan spelar 35off i en 3betad pott...

 

Assåå...... jag vill bara sluta spela poker nu..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del inatt, 1200 händer för att vara exakt..

 

Gick som vanligt spikrakt neråt och setups hit och dit, blir så mkt whine här i dagboken om ja bara lägger upp sånna händer så jag struntar i det. Men men, låg som mest 1600 back sen hittade jag några fina set t.ex 33 mot AA på brädan 3x8h9h. Slutade 820+ vilket jag får vara nöjd med, hittar inte riktigt flytet än, men hoppas kunna ligga kvar på 2,5/5 och hitta upswingen så ordnar väl detta sig..

 

månadsresultatet för maj blir alltså 8000. Riktigt missnöjd med det men inte så mycket att göra åt när man testar 2,5/5 och man springer dåligt. Kanske blir juni bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en hel del inatt, 1200 händer för att vara exakt..

 

Gick som vanligt spikrakt neråt och setups hit och dit, blir så mkt whine här i dagboken om ja bara lägger upp sånna händer så jag struntar i det. Men men, låg som mest 1600 back sen hittade jag några fina set t.ex 33 mot AA på brädan 3x8h9h. Slutade 820+ vilket jag får vara nöjd med, hittar inte riktigt flytet än, men hoppas kunna ligga kvar på 2,5/5 och hitta upswingen så ordnar väl detta sig..

 

månadsresultatet för maj blir alltså 8000. Riktigt missnöjd med det men inte så mycket att göra åt när man testar 2,5/5 och man springer dåligt. Kanske blir juni bättre!

 

Vilka stats har du?

 

8k en kass månad när man är ny på 2,5-5 är inte speciellt dåligt!

Känner du att det finns mer att ta av lär det lossna och se bättre ut redan i Juni..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka stats har du?

 

8k en kass månad när man är ny på 2,5-5 är inte speciellt dåligt!

Känner du att det finns mer att ta av lär det lossna och se bättre ut redan i Juni..

 

20/15/3,7 i Maj. 11.2ptbb/100 över 25 000 händer på 1/2.

 

Plussade alltså 11 000 på 1/2 sen gick d riktigt dåligt på 2,5/5 och de är väl kanske därför jag inte riktigt är nöjd över resultatet. Men visst, 8K är helt okej och egentligen en av mina bästa månader så jag ska väl inte klaga :)

 

Jag hoppas verkligen att det ska lossna nu i juni. Vore perfekt till sommaren eftersom jag bara kommer sommarjobba i 3 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄNTLIGEN en fin session på 2,5/5. Utsattes aldrig för några jobbiga beslut egentligen, sessionen blev cirka 650 händer och lyckades plussa 2100. Riktigt skönt efter en tung start.

 

Har en hand jag funderar lite över...

 

Min note på FI är att han ganska lätt lägger på mina cbets men också att han visat upp nån ganska stor bluff en gång. 35/15/4.5 i stats.

 

Rivern är ju gudomlig eftersom den dödar hans 2par. Han kan alltså ha 89, överpocket eller set som han spelar handen. Ska jag kallsyna lr pusha?

 

Table Diana 66 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: CobbV ( $1000.18 )

Seat 2: CeeJay ( $1404.58 )

Seat 4: allinking ( $1588.27 )

Seat 5: Sampras ( $1115.01 )

CeeJay posts small blind [$2.5].

allinking posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ad Ac ]

Sampras folds.

CobbV raises [$20].

CeeJay folds.

allinking calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 5h, 7c, Th ]

allinking checks.

CobbV bets [$30].

allinking raises [$99].

CobbV calls [$69].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

allinking bets [$145].

CobbV calls [$145].

** Dealing River ** [ 6s ]

allinking bets [$333].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså han spelar ju verkligen inte sådär hårt med bara TP så de är ju uteslutet.. jag har samtidigt inget värde i att pusha om han nu skulle vara helt tom (läs missat färgdrag).. känns inte heller som att han synar om han nu skulle haft TP

 

De händer som jag känner att jag hittar värde i mot är väll JJQQKK.. ändå känns det som en självklar push.. men fan jag får hets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst här någonting förrut, tänkte börja med det.

Spelade några händer med dig vid mitt bord, tänkte sen också på när jag såg en HH här att du satt på ett bord med enbart "grinders".

Försök vara lite mer aktiv med din table selection!

 

Seat 1: CobbV ( $1000.18 )

Seat 2: CeeJay ( $1404.58 )

Seat 4: allinking ( $1588.27 )

Seat 5: Sampras ( $1115.01 )

 

Här har jag svårt att se att du hittar något jättevärde, jag menar inte att det är fel att möta lite bättre spelare ibland istället för att bara sitta och jaga fisk.. Men när du är ny på en nivå kan det vara smart att se sig omkring en gång extra, för jag personligen har aldrig behövt spela på ett sådär tajt bord där alla spelar 4 bord eller fler.

 

Var det något du hade tänkt på alls, eller råkade det bara bli så?

 

Lycka till i Juni iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså han spelar ju verkligen inte sådär hårt med bara TP så de är ju uteslutet.. jag har samtidigt inget värde i att pusha om han nu skulle vara helt tom (läs missat färgdrag).. känns inte heller som att han synar om han nu skulle haft TP

 

De händer som jag känner att jag hittar värde i mot är väll JJQQKK.. ändå känns det som en självklar push.. men fan jag får hets

 

Självklart kan han mycket väl ha överpocket men kan du verkligen sätta honom på det när handen är spelad som den är pre. Finns självklart absolut mest värde om han överpocket, absolut inte otroligt att han satt på det nu heller eftersom du la upp handen. Men jag skulle aldrig sätta honom på JJ+ utan en 3-bet pre. Om du inte vet att han bara gillar att syna.

 

Självklart kan det finnas värde att pusha mot t.ex AT om han nu av nån anledning skulle känna sig commited. Är det verkligen otroligt att han har t.ex AT och försöker köpa bort dig på de tidigare gatorna? Med tanke på din note på honom kan du väl ändå inte se honom som någon solid spelare och därmed inte förutsätta att han har monster. Har ju för övrigt väldigt hög AF...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst här någonting förrut, tänkte börja med det.

Spelade några händer med dig vid mitt bord, tänkte sen också på när jag såg en HH här att du satt på ett bord med enbart "grinders".

Försök vara lite mer aktiv med din table selection!

 

 

 

Här har jag svårt att se att du hittar något jättevärde, jag menar inte att det är fel att möta lite bättre spelare ibland istället för att bara sitta och jaga fisk.. Men när du är ny på en nivå kan det vara smart att se sig omkring en gång extra, för jag personligen har aldrig behövt spela på ett sådär tajt bord där alla spelar 4 bord eller fler.

 

Var det något du hade tänkt på alls, eller råkade det bara bli så?

 

Lycka till i Juni iaf.

 

Kul att du tänkt läsa här :)

 

Jag kände igen Sampras men ingen annan.. Allinking ser jag dock som en ganska dålig spelare, är han verkligen en grinder?

 

Brukar tänka på table selection... bör kanske göra det ännu mer nu när jag testar på att gå upp.

 

Tacktack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...