Gå till innehåll

Pirogen - På bubblan kan ingen höra dig skrika.


MaybePirog

Recommended Posts

Är det bara jag som menar det jag skriver i chatten?

 

Sen måste jag bara fråga om detta:

Jag har för mycket besserwisser i mig för att kunna låta bli att ge svar på tal i en del av de här klassiska situationerna när folk blir arga utan att förstå att det är de själva som spelat som fiskar. Typexempel är att man sitter nånstans 8-10 bb djup på högblindsnivån i en SnG på semibubbla och pushar med från SB. BB med lite större stack synar med A8o och blir "utdragen" när man träffar en sexa på turn. BB sätter igång att whina om att man är en "lucky fish" I det läget skriver jag gärna nåt i stil med "Well idiot go and study some ICM and you'll find out who is the fish here. You don't have a call there" Vilket naturligtvis är korkat - vad har jag för intresse av att lära honom att spela mer optimal push/foldpoker?

 

Jag försöker själv annars att bara whina på turidioter - inte folk som gör ett korrekt spel utifrån situationen, visar sig vara grovt efter men ändå sätter en två-treoutare på rivern. Fast visst kliar det ibland när man missat att casha i bortåt ett dussin raka och förlorar ännu ett 70-30 eller 80-20-läge.

 

Får man inte syna här? Ibland undrar jag hur fan jag lyckas plussa när jag läser om p/f-range och ICM och annat man SKA kunna för att kunna spela ens endollars DONs osv.

 

Sjukt impad av dina raceskills, ska bli ännu roligare att följa ett mer kvalitativt gaymande, använder du några hjälpmedle förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 876
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det bara jag som menar det jag skriver i chatten?

 

Sen måste jag bara fråga om detta:

 

 

Får man inte syna här? Ibland undrar jag hur fan jag lyckas plussa när jag läser om p/f-range och ICM och annat man SKA kunna för att kunna spela ens endollars DONs osv.

 

Sjukt impad av dina raceskills, ska bli ännu roligare att följa ett mer kvalitativt gaymande, använder du några hjälpmedle förresten?

 

Klart att man kan få syna där. Han whinade ju på att BB whinade på att han pushade från SB med 7 6s.

 

Tack :) Den här hattricken får bli det eviga beviset på att jag kan racea. Så nu ska jag väl försöka bevisa att jag kan plussa på spel också. Använder HEM och Wiz till mitt "gaymande" :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, vem bryr om att man skriver please die i chatten!?

Själv så har jag ingen tiltchatt men att ta illa upp av det, sluta spela poker isf...

 

Hoppas det vänder pirogen =)

Vad hade du tänkt dig spela sen efter b2b?

 

håller med! det brukar t.om. vara "go die" och inte "please die". dvs ännu mer oskyldigt.

 

ska tillbaka till boss media där jag har växt upp. ska bli ett riktigt kärt återseende. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kanske borde försöka lära oss lite av den här grabben señor pirogo:

 

mozscreenshot21.jpg

 

Omoget stabil kurva!

 

Nu har jag varit på mediamarkt, elgiganten, computer city, onoff och siba och kollat på skärmar. Iiiiiiiiiiiiiiinget av intresse. Vad är det för jävla bojkott de har på 1920 x 1200? Jag tror att det ultimata för mig skulle vara två stycken 20". Någon som vet några bra sidor med skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag slösar ca 1h varje dag bara på att vänta på att bli skitnödig. Min rutin är att jag skiter en gång efter lunch och en gång efter middagen. Men inte direkt. Utan jag måste vänta 15-45 min innan det är igång. Och jag kan ju inte börja grinda om jag vet att jag måste gå på wc ganska snart. Tänk om jag kunde kontrollera det där lite bättre? Hur många fler sngs i månaden skulle det bli? Förlåt... sitter här och drömmer i väntan på att bli skitnödig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag slösar ca 1h varje dag bara på att vänta på att bli skitnödig. Min rutin är att jag skiter en gång efter lunch och en gång efter middagen. Men inte direkt. Utan jag måste vänta 15-45 min innan det är igång. Och jag kan ju inte börja grinda om jag vet att jag måste gå på wc ganska snart. Tänk om jag kunde kontrollera det där lite bättre? Hur många fler sngs i månaden skulle det bli? Förlåt... sitter här och drömmer i väntan på att bli skitnödig.

 

pipinette_multi.png

http://www.pipinette.se/start.php?pid=pottan

 

Pipinette med lock.

När kan man behöva en Pipinette?

I alla situationer när man som vuxen behöver en potta, exempelvis:

– hemma på natten

– i båten

– på camping och i husvagnen

– på resa

– i stugan, i gästrummet och på torrdasset

- under grinden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pipinette_multi.png

http://www.pipinette.se/start.php?pid=pottan

 

Pipinette med lock.

När kan man behöva en Pipinette?

I alla situationer när man som vuxen behöver en potta, exempelvis:

– hemma på natten

– i båten

– på camping och i husvagnen

– på resa

– i stugan, i gästrummet och på torrdasset

- under grinden

 

Hahahhaha :lol:

Lovar att mitt 2000:e inlägg kommer att bli en recension om hur det är att bajsa i en Pipinette under grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit på mediamarkt, elgiganten, computer city, onoff och siba och kollat på skärmar. Iiiiiiiiiiiiiiinget av intresse. Vad är det för jävla bojkott de har på 1920 x 1200? Jag tror att det ultimata för mig skulle vara två stycken 20". Någon som vet några bra sidor med skärmar?

 

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=301571

 

Nöt imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/11: -410€/210 sngs

2/11: +590€/250 sngs

3/11: +270€/250 sngs

4/11: +0€/260 sngs

5/11: -340€/340 sngs

6/11: -40€/20 sngs

7/11: -

8/11: -

9/11: -730€/350 sngs

10/11: +100€/260 sngs

11/11: -80€/280 sngs

12/11: -220€/300 sngs

13/11: -110€/50 sngs

14/11: -95€/105 sngs

15/11: -

16/11: -130€/270 sngs

17/11: -445€/275 sngs

 

Sngs: 3220 st

Profit: -1640€

 

Daily race: 461€

 

SNG leaderboard:

 

1st - Kurt_King 13462p

2nd - aggovic 9792p

3rd - DamienDuff 9580p

 

När ska det vända? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...