Gå till innehåll

Få så bra betalt som möjligt för sin hand....


Recommended Posts

Game # 785265347 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Vallentuna"

Game ended 2008-03-29 10:35:13 GMT+01:00

 

Players:

jomhod27 (EUR 39,84 in seat 1)

peke123 (EUR 3,52 in seat 2)

kaarlo56 (EUR 11,73 in seat 4)

Junnu1982 (EUR 32,09 in seat 5)

Unski60 (EUR 24,80 in seat 6)

 

Dealer: Unski60

Small Blind: jomhod27 (0,10)

Big Blind: peke123 (0,20)

 

jomhod27 was dealt: Kd - 9d

 

kaarlo56 Fold

Junnu1982 Call (0,20)

Unski60 Call (0,20)

jomhod27 Raise (0,70)

peke123 Fold

Junnu1982 Call (0,60)

Unski60 Call (0,60)

 

Flop 3d - Js - 4d

 

jomhod27 Bet (1,30)

Junnu1982 Call (1,30)

Unski60 Call (1,30)

 

Turn 3d - Js - 4d - Qd

 

jomhod27 Bet (5,00)

Junnu1982 Fold

Unski60 Call (5,00)

 

River 3d - Js - 4d - Qd - 2h

 

jomhod27 Bet (9,00)

Unski60 Call (9,00)

 

jomhod27 shows: Kd - 9d (a flush, king high)

Unski60 didn't show: Ah - 4c (a pair of fours)

 

 

jomhod27 wins: EUR 32,80 (with a flush, king high)

Rake: EUR 1,70

 

Här log det runt 17 EUR i potten på rivern och Unski hade runt 18 EUR kvar i sin stack. Jag tänkte först betta runt pott storlek vilket skulle involvera nästan hela hans stack o skrämma bort han från potten, o det vill man väl inte. Så jag valde ett bet på halva hans stack vilket visade sig vara rätt. Sen kan man ifrågasätta hans syn :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste varit den sjukaste raisen pre någonsin. Varför raisa så lite om du raisar?

 

Hur mycket skulle du raisat? Jag sitter inte på någon färdig hand direkt sen sitter jag inte heller i nån bra position. Sen vill jag ha med så många som möjligt med mina drag händer för o bygga upp potten så det skall vara värt o spela dem. Så varför jaga bort dem med en större raise? Men jag vet inte, jag kanske är helt ute o cyklar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du händer utan träff likadant så kan jag förstå att han synade ner.

En pokersession brukar inte innehålla en hand bara.

Raisen är lite konstig tycker jag, du blir inte av med några händer som slår din kicker fast ska man spela om stackar o har förmågan att lägga top par så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du händer utan träff likadant så kan jag förstå att han synade ner.

En pokersession brukar inte innehålla en hand bara.

Raisen är lite konstig tycker jag, du blir inte av med några händer som slår din kicker fast ska man spela om stackar o har förmågan att lägga top par så..

 

Stort tack för alla svar, vi kan väl tillägga att jag inte har så jätte stor erfarenhet av spelet, därför uppskattas verkligen all feedback :-) Har väl spelat seriöst ungäfer i ett halvt år o mer på hobby nivå innan dess lite då o då. Hur mycket skall man raisa i en sådan situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket skulle du raisat? Jag sitter inte på någon färdig hand direkt sen sitter jag inte heller i nån bra position. Sen vill jag ha med så många som möjligt med mina drag händer för o bygga upp potten så det skall vara värt o spela dem. Så varför jaga bort dem med en större raise? Men jag vet inte, jag kanske är helt ute o cyklar, eller?

 

ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket skulle du raisat? Jag sitter inte på någon färdig hand direkt sen sitter jag inte heller i nån bra position. Sen vill jag ha med så många som möjligt med mina drag händer för o bygga upp potten så det skall vara värt o spela dem. Så varför jaga bort dem med en större raise? Men jag vet inte, jag kanske är helt ute o cyklar, eller?

 

När du raisar OOP med K9s så gör du et för att du inte vill se en flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du raisar OOP med K9s så gör du et för att du inte vill se en flop.

 

Ännu hellre med J2o.

 

 

 

Om du inte tror att någon foldar ska du inte höja överhuvudtaget.
beror på hur mycket du betar. Om du inte tror du kan få dem att folda bör du inte höja öht.

Ni skriver fortfarande om K9s va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok hur vet du att han inte hade synat allin?

 

hmm det vet jag inte helt säkert, visst han kunde ha suttit på två par eller t o m en triss sen kunde han ha den lilla stegen oxå då hade han förmodligen ställt all in själv då hade jag fått ännu mer betalt , men efter att han bara synat mina bets på alla gator så kändes det mer rätt än att ställa allin......men du kan aldrig vara helt säker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...