Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, en hand som utspelade sig nyligen som jag fick väldigt mycket kritik för i chatten, givetvis av spelaren som förlorade.

Players:

zeppie (EUR 29,64 in seat 1)

jomhod27 (EUR 19,98 in seat 2)

bamby4aa (EUR 21,29 in seat 3)

grisen-25 (EUR 23,51 in seat 4)

knuffepuh (EUR 20,00 in seat 5)

Dealer: jomhod27

Small Blind: bamby4aa (0,10)

Big Blind: grisen-25 (0,20)

jomhod27 was dealt: 5c - 4c

knuffepuh Fold

zeppie Call (0,20)

jomhod27 Raise (0,70)

bamby4aa Fold

grisen-25 Raise (2,10)

zeppie Fold

jomhod27 Call (1,60)

Flop 9c - Jc - 8c

grisen-25 All-In (21,21)

jomhod27 All-In (17,68)

grisen-25 Payback (3,53)

Turn 9c - Jc - 8c - Jh

River 9c - Jc - 8c - Jh - 8s

grisen-25 shows: Kd - Kc (two pairs, kings and jacks)

jomhod27 shows: 5c - 4c (a flush, jack high)

jomhod27 wins: EUR 38,26 (with a flush, jack high)

Rake: EUR 2,00

Min read var att han satt på ett högt par från Q-A, så jag synade hans höjning i hopp om o träffa en stege eller färg för o knäcka han, gjorde jag fel?

Postad
Ligger väll runt $4.5 i potten och han ställer med effektiva $17.68. Är väll ingen höjdare direkt?

Blir lite osäker på vem du menar för när jag synar hans all-in med mina 17.68 så finns det runt 26 i potten.

Postad
Blir lite osäker på vem du menar för när jag synar hans all-in med mina 17.68 så finns det runt 26 i potten.

Argh,, vill ni tilta mig eller? Läs hela konversationen....

Postad
Min read var att han satt på ett högt par från Q-A, så jag synade hans höjning i hopp om o träffa en stege eller färg för o knäcka han, gjorde jag fel?

Mycket tveksam om du har odds att syna 1.60 för att eventuellt vinna ca 20. Med PP har du definitivt implicita men med SC brukar man räkna med ca 20ggr i implicita odds för att det skall vara +EV beroende lite på hur FI spelar sina händer.

Postad

Helt rätt spel, jag brukar nästan aldrig höja med 45s men när jag väl gör det så callar jag oftast ett reraise preflop, de implicita oddsen är mycket höga, speciellt på låga nivåer d v s NL20 där folk har väldigt liten handrange på reraise pre (oftast +QQ) och där de överspelar höga pockets sjukt, räcker att du ska träffa färg, stege, tvåpar, triss, frägdrag+par, stegdrag+par, färgdrag+stegdrag m m så kommer du säkert få in hela hans deg med tanke på att floppens kort måste vara låga för att du ska få nåt bra vilket gör att han tror sig vara starkt eftersom han har ett högt överpar och inte tror att du callar floppen med låga kort.

Det viktigaste är att du gör såna här spel mot folk som reraisar lite dock, det blir inget bra EV om du gör det mot folk som reraisar ofta eftersom de kan ha vilken hand-range som helst samt att de inte kommer betala av dig.

Postad
Helt rätt spel, jag brukar nästan aldrig höja med 45s men när jag väl gör det så callar jag oftast ett reraise preflop, de implicita oddsen är mycket höga, speciellt på låga nivåer d v s NL20 där folk har väldigt liten handrange på reraise pre (oftast +QQ) och där de överspelar höga pockets sjukt, räcker att du ska träffa färg, stege, tvåpar, triss, frägdrag+par, stegdrag+par, färgdrag+stegdrag m m så kommer du säkert få in hela hans deg med tanke på att floppens kort måste vara låga för att du ska få nåt bra vilket gör att han tror sig vara starkt eftersom han har ett högt överpar och inte tror att du callar floppen med låga kort.

Det viktigaste är att du gör såna här spel mot folk som reraisar lite dock, det blir inget bra EV om du gör det mot folk som reraisar ofta eftersom de kan ha vilken hand-range som helst samt att de inte kommer betala av dig.

fel, tänk om, tänk rätt... implicita oddsen räcker nästan aldrig med en hand som 54s utan du vill få med lite FE de gånger du pushar flop med diverse drag (och vill kunna ha bästa handen vid enkel träff)...