Gå till innehåll

Spela med folk från samma hus eller IP?


eroz

Recommended Posts

Jag delar lägenhet med en kompis som också spelar på 24h. Vi har spelat samtidigt på 24h utan att det har varit några problem.

 

Det går t om att spela samma cashgames-bord från samma IP utan att systemet säger ifrån. Kanske inget att rekommendera då ni lär bli utslängda om det händer ofta och dom kontrollerar det.

 

Vi "råkade" hamna på ett bord en gång dock. Det var rätt kul när vi kom på det efter andra potten eller nåt.

 

Kompis: Ja, jag träffade set på rivern och vann en storpott. Sjuk tur!

Jag: Haha, exakt samma sak hände på mitt bord just precis. Vänta lite nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kollar 24h ip-adressen egentligen?

 

För mig står det alltid 192.168.0.1, för min bror som ansluter genom min dator står det 192.168.0.x. Är de ip-adressen som står vid inloggningen som de går efter, eller har de andra loggar också? För oss är det inga problem att sätta oss vid samma bord iaf. Även fast vi egentligen har samma ip utåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kollar 24h ip-adressen egentligen?

 

För mig står det alltid 192.168.0.1, för min bror som ansluter genom min dator står det 192.168.0.x. Är de ip-adressen som står vid inloggningen som de går efter, eller har de andra loggar också? För oss är det inga problem att sätta oss vid samma bord iaf. Även fast vi egentligen har samma ip utåt.

 

192.168.x.x är interna ip-nummer som inte 24h kan se. De ser bara det ip ni har utåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...