Gå till innehåll

skulle jag ha foldat när han höjde mig?


RIK_123

Recommended Posts

--------------------------------------------------------------------------------

 

PokerStars Game #16288836089: Tournament #81875975, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/03/27 - 13:31:10 (ET)

Table '81875975 55' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: Bawkus0206 (8325 in chips)

Seat 2: GAslam dawg (8335 in chips)

Seat 3: RIK_123 (6035 in chips)

Seat 4: cadillacsa (5315 in chips)

Seat 5: sean_cowboys (1920 in chips)

Seat 6: suburban10 (4230 in chips)

Seat 7: Harwood666 (2550 in chips)

Seat 8: Deniro06 (4090 in chips)

Seat 9: mamedetrad (3295 in chips)

GAslam dawg: posts small blind 25

RIK_123: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RIK_123 King of DiamondsKing of Spades

cadillacsa: calls 50

sean_cowboys has timed out

sean_cowboys: folds

sean_cowboys is sitting out

suburban10: calls 50

Harwood666: folds

Deniro06: calls 50

mamedetrad: raises 300 to 350

Bawkus0206: folds

GAslam dawg: calls 325

RIK_123: raises 664 to 1014

cadillacsa: folds

suburban10: folds

Deniro06: folds

mamedetrad: calls 664

sean_cowboys has returned

GAslam dawg: folds

*** FLOP *** 6 of Hearts9 of Hearts6 of Diamonds

RIK_123: bets 888

mamedetrad: raises 888 to 1776

RIK_123: raises 3245 to 5021 and is all-in

mamedetrad: calls 505 and is all-in

*** TURN *** 6 of Hearts9 of Hearts6 of Diamonds3 of Spades

*** RIVER *** 6 of Hearts9 of Hearts6 of Diamonds3 of SpadesAce of Hearts

*** SHOW DOWN ***

RIK_123: shows King of DiamondsKing of Spades (two pair, Kings and Sixes)

mamedetrad: shows 2 of Hearts5 of Hearts (a flush, Ace high)

mamedetrad collected 7090 from pot

cadillacsa said, "wow"

*** SUMMARY ***

Total pot 7090 | Rake 0

Board 6 of Hearts9 of Hearts6 of Diamonds3 of SpadesAce of Hearts

Seat 1: Bawkus0206 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: GAslam dawg (small blind) folded before Flop

Seat 3: RIK_123 (big blind) showed King of DiamondsKing of Spades and lost with two pair, Kings and Sixes

Seat 4: cadillacsa folded before Flop

Seat 5: sean_cowboys folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: suburban10 folded before Flop

Seat 7: Harwood666 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Deniro06 folded before Flop

Seat 9: mamedetrad showed 2 of Hearts5 of Hearts and won (7090) with a flush, Ace high

 

 

Should i have folded when he reraised me??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav jag han bra odds med 5 2???

 

jag tycker faktiskt att detta är lite löjligt, jag frågar om råd blir bemött med en massa hån jajaja

Whatever turns you on!!!!

jag frågar på 2 plus 2 istället

 

Tyvärr har det blivit såhär , standarden på forumet har sjunkit till en nivå som börjar likna world of warcrafts forum.

 

Det var mycket bättre för 2 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav jag han bra odds med 5 2???

 

jag tycker faktiskt att detta är lite löjligt, jag frågar om råd blir bemött med en massa hån jajaja

Whatever turns you on!!!!

jag frågar på 2 plus 2 istället

 

Du spelar handen bra, vad alla vill ha sagt med sina hån när du frågar om du borde folda är; varför tänker du alls tanken? När man lägger upp en hand kan det vara bra att kunna motivera varje val man gör (att andra ska motivera varför dom hånar en verkar dock inte krävas)

 

Så varför höjer du så lite på floppen? för att trappa? I vilket fall verka det ju funka och du fick in pengarna som storfavvo, synd att du blev utdragen, nästa turre here u come

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är uruselt spelad på varje gata:

 

Före floppen:

 

När du gör höjer upp före floppen så bör du höja med ett belopp som motsvarar vad som ligger i potten. Då det är två redan med på föregående höjning och två limpare så måste du höja mycket mera än vad du gör. En höjning bör vara till ca 2000. (Det ligger ca 800 i potten och med en syn från dig så ligger det där drygt 1000 och så bör du höja med ett pottbet - då blir det ca 2K). Genom att höja så mycket så får du bort dåliga draghänder som 52s.

 

På floppen:

Floppen är farlig för dig då det finns både färg och stegdragchanser. Du måste betta mycket för att ta betalt av dem med färg eller stegdrag. Betta ut 2/3-delar av potten. I detta fallet så motsvarar det 2K men om du bettat 2000 preflop så motsvarar det ca 3-4K.

 

Grattis du fick in pengarna med bästa handen.

 

Att du sedan blev utdragen är otur med sådant händer hela tiden Det är det som kallas poker.

 

Hade du bettat mera preflop så hade du förmodligen fått bort spelaren med 52s och den andre hade lagt sin hand på floppen och du hade vunnit ca 3K marker. Ett rätt bra resultat med KK.

 

Som spelat får du nog finna dig att skylla dig själv som gav spelaren med 52s chansen att dra ut dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är uruselt spelad på varje gata:

 

Före floppen:

 

När du gör höjer upp före floppen så bör du höja med ett belopp som motsvarar vad som ligger i potten. Då det är två redan med på föregående höjning och två limpare så måste du höja mycket mera än vad du gör. En höjning bör vara till ca 2000. (Det ligger ca 800 i potten och med en syn från dig så ligger det där drygt 1000 och så bör du höja med ett pottbet - då blir det ca 2K). Genom att höja så mycket så får du bort dåliga draghänder som 52s.

 

På floppen:

Floppen är farlig för dig då det finns både färg och stegdragchanser. Du måste betta mycket för att ta betalt av dem med färg eller stegdrag. Betta ut 2/3-delar av potten. I detta fallet så motsvarar det 2K men om du bettat 2000 preflop så motsvarar det ca 3-4K.

 

Grattis du fick in pengarna med bästa handen.

 

Att du sedan blev utdragen är otur med sådant händer hela tiden Det är det som kallas poker.

 

Hade du bettat mera preflop så hade du förmodligen fått bort spelaren med 52s och den andre hade lagt sin hand på floppen och du hade vunnit ca 3K marker. Ett rätt bra resultat med KK.

 

Som spelat får du nog finna dig att skylla dig själv som gav spelaren med 52s chansen att dra ut dig.

 

"En höjning bör vara till ca 2000"

nej

 

"Det ligger ca 800 i potten och med en syn från dig så ligger det där drygt 1000 och så bör du höja med ett pottbet - då blir det ca 2K"

nej

 

"Genom att höja så mycket så får du bort dåliga draghänder som 52s. "

Det var en brilliant idé, hur kom du fram till detta?

 

"Hade du bettat mera preflop så hade du förmodligen fått bort spelaren med 52s och den andre hade lagt sin hand på floppen och du hade vunnit ca 3K marker."

Det spelar ingen roll hur lite man trebetar till, man vill aldrig att en spelare i en 5.5 turnering ska lägga 52s där. Och man hade inte vunnit 3k marker om man trebetar och dom andra lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...