discoguru Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 (läs 2 gånger BB) Finns det någon strategisk tanke bakom sådana eller är det enbart för att irritera? Citera
strater Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 4bets minraise funkar, allt annat är kasst. och kasst betyder värdelöst, inte "strategiskt" eller "irritera" Citera
MikeTime Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 (läs 2 gånger BB) Finns det någon strategisk tanke bakom sådana eller är det enbart för att irritera? På ett FR-bord i tidig pos med monster kan det vara en bra strategi för att få upp potten. Alltid någon som raisar varpå du kan reraisa... Enda anledningen jag kan se. Citera
Tottyville Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 På ett Microstakes FR-bord i tidig pos med monster kan det eventuellt vara en bra strategi för att få upp potten. Alltid någon som raisar varpå du kan reraisa... Enda anledningen jag kan se. FYP Citera
Herveao Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 jag kan få för mej att minbetta låga PP ur blindsen (låga nivåer typ NL100) efter många limpare för att få upp potten. Om Jag sedan träffar set hoppas jag få ordenligt betalt av någon som träffat toppar. Inbillar mej att det är ett ok spel men jag har ingen aning egentligen. Citera
Superman77 Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 I boken FullTiltPoker Tournament Stratergy Guide så har Chris "Jesus" Ferguerson skrev en kapitel om pre flop spel. Han gör gärna mini raise 2xBB i tidigt position med monster pair AA, KK. Han menar i big buy in live tournament där många många som spelar tight på dom låga blind nivå och det är inte många multiway pot på flop. Med big monster pair vill han gärna få call av dom i blinds med marignela händer så han kan spela med position på flop eller en re raise av dom i sen position pre flop så han kan go over the top. Om han har otur och blir utfloppad så är det inte hela världen att dumpa AA, KK i med han har bara gjort en liten inverstering pre flop med mini raise. Det är alla fall vad han anser spela pre flop sedan kan man testa om det fungerar på mirco limit online. Som sagt han poängterar i big buy in live tournament. Citera
KingCosmoKramer Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 4bets minraise funkar, allt annat är kasst. som vanligt har du fel. T.ex i turneringar kan det vara rätt att miniraisa. På knappen i cashgame kan det också vara rätt att miniraisa. Citera
thefman Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 jag har hört att det är rätt att minraisa höga par UTG i limit. Citera
folder Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 jag kan få för mej att minbetta låga PP ur blindsen (låga nivåer typ NL100) efter många limpare för att få upp potten. Om Jag sedan träffar set hoppas jag få ordenligt betalt av någon som träffat toppar. Inbillar mej att det är ett ok spel men jag har ingen aning egentligen. Uselt. Du försämrar dina implicita odds och har ingen möjlighet att ta hem potten pre. Checka eller höj ordentligt. Citera
-PK- Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 4bets minraise funkar, allt annat är kasst. och kasst betyder värdelöst, inte "strategiskt" eller "irritera" utveckla tack! Citera
Klyka Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 jag har hört att det är rätt att minraisa höga par UTG i limit. Höga par?! Minraisa?! Utg? Har du blivit tokig?? Jag skrev ju faktiskt LIMIT! N00b! I'm t3h 0r1g1n4l tr0llz0r! Nåt sånt du tänkt dig? Citera
Sideshow Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Finns väldigt många som miniraisar först in på knapp i turnering, man blir ju tokig i blindsen så det funkar på mig i alla fall. Citera
Herveao Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Uselt. Du försämrar dina implicita odds och har ingen möjlighet att ta hem potten pre. Checka eller höj ordentligt. Ok, kan tänka mej du har rätt och ska sluta me det då. Större raise eller check i framtiden! Vad gäller minibet på knapp eller annan position i turrar föredrar ja själv oftast 2.5*BB i så fall istället om blindsen inte är sjukt stora. Tycker man ger BB och andra lite för schyssta odds för att kolla flopp annars. Citera
strater Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 som vanligt har du fel. T.ex i turneringar kan det vara rätt att miniraisa. På knappen i cashgame kan det också vara rätt att miniraisa. skulle väl ha nämnt CG, my bad! anser inte det "kan vara rätt" att minraise från knappen i cg dock, bara mindre dåligt... troll... Citera
-PK- Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Förklara gärna varför det är dåligt att minraisa knappen i ett CG. Citera
heltok Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Förklara gärna varför det är dåligt att minraisa knappen i ett CG. för att bb kan syna en lönsamt med fler händer än mot en större raise. Citera
-PK- Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 för att bb kan syna en lönsamt med fler händer än mot en större raise. Ja, och vi kan spela fler händer mot 3bets. Citera
strater Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Ja, och vi kan spela fler händer mot 3bets. då kan vi ju likaväl limpa... Citera
-PK- Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Ja, men om man ska resonera sådär kan man lika gärna slå 5bb, eller 6bb, 7bb, Citera
Tottyville Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 De senaste två posterna var mkt intressanta. Har ni lust att utveckla. Heltok vs Punkrock. Ty. Citera
KingCosmoKramer Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 för att bb kan syna en lönsamt med fler händer än mot en större raise. Man gör ju miniraisen mot folk som inte tänker så såklart.... Finns massor av spelare som synar med exakt samma händer för 1bb extra eller 6bb extra. tror dom kallas fiskar Citera
strater Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Ja, men om man ska resonera sådär kan man lika gärna slå 5bb, eller 6bb, 7bb, jo, men finns ju något som heter "lagom" och "mest effektivt", säger bara att ja anser en större höjning än 2x ligger närmare detta värde som standard raise från knapp Citera
Nidson Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Man gör ju miniraisen mot folk som inte tänker så såklart.... Finns massor av spelare som synar med exakt samma händer för 1bb extra eller 6bb extra. tror dom kallas fiskar Eeh, mot kassa stationer är det ju tio gånger bättre att slå 3-4 ggr BB. Eller hatar du att spela stora potter i position mot fiskar? Det är ju snarare mot bra spelare man vill slå mindre pre pga omslagsrisk etc. Citera
KingCosmoKramer Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Eeh, mot kassa stationer är det ju tio gånger bättre att slå 3-4 ggr BB. Eller hatar du att spela stora potter i position mot fiskar? Det är ju snarare mot bra spelare man vill slå mindre pre pga omslagsrisk etc. jag täntke mer på fisknitar Citera
Supertequila Postad 27 Mars , 2008 Rapport Postad 27 Mars , 2008 Jag är personligen inte så förtjust i miniraise pre. Delvis för att man ger Fi rätt odds o hänga med och inte tvingar honom att göra misstag, vilket är liksom grundtanken med spelet, dels för att det är svårt att balansera, dels för att jag inte ens är intresserad av att balansera miniraise när man lika gärna kan få betalt av sina monster med 3,5 BB raise om den är balanserad. Däremot tycker jag inte limp-raise är lika avskyvärd som många tycker. Citera
Recommended Posts