Gå till innehåll

Sturedenstore - Omahamånad


sturedenstore

Recommended Posts

lagerbäck är fan dum i huvudet tycker också sebastian larsson ska spela på kanten och kim va fan är det med han tycker han kim är sämre än anders eller?? och va fan har linderoth gjort för fel ??

 

Lagerbäck spräng dig :evil:

 

Tycker också vi borde spela med Sebastian Larrson!!! Daniel Andersson spelade iofs hyfsat bra förra matchen men byt ut honom mot Anders Svensson som DM och sätt upp Kim/Elmander som OM/släpande forward. Angående Linderoth är han ju defenitivt förstavalet men han är inte i form och fortfarande lite halvskadad så jag tycker Lagerbäck gör rätt i som vilar honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lagerbäck är fan dum i huvudet tycker också sebastian larsson ska spela på kanten och kim va fan är det med han tycker han kim är sämre än anders eller?? och va fan har linderoth gjort för fel ??

 

Lagerbäck spräng dig :evil:

 

Till er alla. Lagerbäck kanske ser och vet saker som vi andra inte vet. Har ni aldrig tänkt på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er alla. Lagerbäck kanske ser och vet saker som vi andra inte vet. Har ni aldrig tänkt på det?

 

Vad skulle det vara? Att Daniel Andersson kan slå längre långbollar än alla i laget? Att Elmander lyckades göra tunnel på S.Larsson under gårdagens träning?

 

Så länge bajs tränare som lagerbäck styr landslaget så blir det fan inge mer sommar 1994!

 

Och nej, hur svårt är det att slå malta/armenien/lettland/island i kvalen? Så hans 5-6 raka mästerkap kan han ju köra upp!

 

Tråkig tjongfotboll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda ändringen jag vill se är ut med Svensson och in med Källström. Svensson tycker jag tillför noll noll noll noll.

Nilsson känns ju inte direkt säkert heller. Ser hellre dorsin där.

 

Svensson var ju säkerheten själv ikväll, fullgod ersättare när Linderoth inte är 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensson var ju säkerheten själv ikväll, fullgod ersättare när Linderoth inte är 100%

 

Jag hoppas och tror att daniel är linderoths ersättare. Svensson kanske är säkerheten sj men han har ju samtidigt noll fart och tillför inte anfallet ngt överhuvudtaget. Källström har däremot både kreativitet och fart framåt, vilket man märkte iaf lite av de få minuterna han var inne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er alla. Lagerbäck kanske ser och vet saker som vi andra inte vet. Har ni aldrig tänkt på det?

 

 

Så är det. Men alla tuffa hobbytränare är ju experter, sen så har dom mage att gnälla på sina dylika inom pokern.( Jag spelar så bra men förlorar, men borde spela högre där dom duktiga finns så jag får respekt)

 

Klart att tränarstaben ser o vet o kan bättre än oss andra...Obs ingen ironi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle det vara? Att Daniel Andersson kan slå längre långbollar än alla i laget? Att Elmander lyckades göra tunnel på S.Larsson under gårdagens träning?

 

Så länge bajs tränare som lagerbäck styr landslaget så blir det fan inge mer sommar 1994!

 

Och nej, hur svårt är det att slå malta/armenien/lettland/island i kvalen? Så hans 5-6 raka mästerkap kan han ju köra upp!

 

Tråkig tjongfotboll!

 

var du född 94?...Du kan ju inte vara seriös om du jämför dom 2 lagen överhuvudtaget. Sverige hade ett grymt lag i början av 90-talet i em och vm.Semifinal i EM92 och brons i VM94.Dom 2 bästa sommrarna i mitt liv, med em på hemmaplan och kanonväder båda åren. Laget vi har idag är ett mediokert lag med en världsstjärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det. Men alla tuffa hobbytränare är ju experter, sen så har dom mage att gnälla på sina dylika inom pokern.( Jag spelar så bra men förlorar, men borde spela högre där dom duktiga finns så jag får respekt)

 

Klart att tränarstaben ser o vet o kan bättre än oss andra...Obs ingen ironi

 

Det är ALLTID lika intressant att de som bara ser spelarna under korta sekvenser vet bättre och mer än de som följer spelarna i flera veckor på träningarna.

 

var du född 94?...Du kan ju inte vara seriös om du jämför dom 2 lagen överhuvudtaget. Sverige hade ett grymt lag i början av 90-talet i em och vm.Semifinal i EM92 och brons i VM94.Dom 2 bästa sommrarna i mitt liv, med em på hemmaplan och kanonväder båda åren. Laget vi har idag är ett mediokert lag med en världsstjärna

 

Sant som sagt.

Den årgången spelare var exceptionell för svensk fotboll och det kommer att ta flera årtioenden innan vi får fram så många bra spelare på samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är väl inte en av dom bästa mittfältarna i franska ligan?

men nämn en landskamp då Kim Källström varit väldigt tongivande.

Sen förstår jag inte varför du vill byta honom mot Daniel Andersson. Ska Kim vara defensiv?

 

Jag har inget emot Kim Källström. Hade gärna sett honom spela från start både mot Grekland och mot Spanien, men som sagt tror tränarstaben vet, kan och ser mer än dig o mig.

 

Eller du tror det är personlig mobbing från Lagerbäck mot Kim eftersom han kör med Anders Svensson?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är väl inte en av dom bästa mittfältarna i franska ligan?

men nämn en landskamp då Kim Källström varit väldigt tongivande.

Sen förstår jag inte varför du vill byta honom mot Daniel Andersson. Ska Kim vara defensiv?

 

Jag har inget emot Kim Källström. Hade gärna sett honom spela från start både mot Grekland och mot Spanien, men som sagt tror tränarstaben vet, kan och ser mer än dig o mig.

 

Eller du tror det är personlig mobbing från Lagerbäck mot Kim eftersom han kör med Anders Svensson?

 

Nej. Säger inte att han har fel, han vet säkert något som inte vi vet.. Tycker bara att det konstigt. Lars tänker ju bara på sitt egna bästa. Han tänker ju inte framtid direkt. Han går på spelare som har rutin. Medeleåldern mot Grekkland var typ 30 år. Är han tränare till VM 2010 så har vi 4 spelare kvar från dagens trupp typ.

 

Tänkt framtid. Lär av Holland och sparka djurgårns tränar duo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han inte tänker framtid. Framtiden kommer efter detta mästerskap som tur är. Detta mästerskap är till för dom gamla trotjänarna.

 

Last goodbye.

 

Nu måste ju Sverige få sitt stora generationsskifte i landslaget i kommande VM-kval. Tyvärr kommer det att bli äckligt svårt att gå till VM 2010.( Kan inte kommande VM-kvalregler i huvudet men har för mig det är ändrat jämfört med senast. 9 grupper, 9 segrare o 8 bästa 2orna gör upp om 4 platser)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag lovar att ta mig tid att kommentera alla inlägg i dagboken imorgon när jag känner mig piggare i skallen.. Nu kommer jag bara att slänga ut mina egna tankar..

 

Jag börjar som följande:

 

Lagerbäck är inte rätt man att leda Sverige till EM framgångar.. Som jag ser det så gör han alla tänkbara fel i matchen mot Spanien..

 

1. Han ersätter Chippen med Elmander som inte har spelat yttermittfältare på år och dar, än mindre i landslaget. En spelare som Sebastian Larsson har övertygat i Premier League, gjort bra ifrån sig i landskamper och är Sveriges framtid på mittfältet får inte chansen när hans possition på mittfältet blir ledig.. Vad sänder det egentligen för signaler till honom och resten av Sverige? " Vi vågar inte satsa på unga spelare", "vi kommer inte att ge dig chansen förrän du har spelat 20 landskamper"? Jag förstår det helt enkelt inte.. En spelare som är van possitionen och spelar det i sitt klubblag MÅSTE få chansen i en sån här match framför en halvdan forward som har ett fåtal fler landskamper i bagaget..

 

2. Han spelar med Zlatan. Många kommer säkert inte att hålla med mig när jag säger att Zlatan BORDE ha vilat den här matchen! Enligt mig så ska Zlatan inte spela om han känner av sitt knä det minsta. Då ska han inte spela! Matchen mot Spanien kan vi inte räkna med att vinna, vi kan inte ens räkna med poäng imo.. Har då vår bästa spelare (de är inte ens nära) problem med en gammal skada så ska han inte spela i en match vi kan räkna med att förlora.. Han ska sparas och vara fräcsh när det verkligen gäller, i matchen mot Ryssland, eller en eventuell kvartsfinal!

 

3. Svensson får en alldeles för betydande roll för det Svenska spelet..

 

Anders Svensson spelar i Elfsborg och sticker inte ut. Missförstå mig rätt, han gör vad han ska och han sköter sin uppgift helt okej. Men sticker man inte ut i allsvenskan så ska man inte ha en så betydande roll i ett Svenskt landslag. Med Svensson i mitten så ska han "styra" det svenska anfallsspelet och vara en kugge i defensiven. Svensson gör det inte tillräckligt bra i landslaget enligt mig. Han gör ett helt okej jobb i mitten, men han tillför inte med någonting extra. I uppspelen så går bollen alldeles för mycket i sidled och bakåt för att hota framåt i plan. Vi behöver före match en mer klar taktik för vad målet med matchen egentligen är. Vi kan omöjligt räkna med en Svenska seger, då morde vi istället göra allt vi kan för att täppa till i mitten som Spanien är så oerhört starka i. Visst, Svensson kanske är rätt man för jobbet, men ge honom inte uppgiten att starta anfallen, ge honom uppgiften att städa runt straffområdet och hålla tätt bakåt. En spelare som Svensson klarar inte av att göra båda delarna imo..

 

Utöver detta så finns det en hel det småsaker som jag ogillar men det tar jag imorgon när jag nyktrat till och blivit lite mer klat i skallen.. Jag är sjuuukt missnöjd med förlust när vi är så nära ett kryss.. Men nu gäller det att ställa om så vi är redo mot ett Ryssland som är heltaggad på ett avancemang, jag personligen tror att vi kommer få det riktigt rikgit tufft mot ett motiverat Ryssland som har goda chanser till avancemang. Tyvärr så tror jag EM drömmer tar slut redan här mtp dagens resultat, men nu ska jag itne vara negativ, jag hoppas på ett svenskt avancemang!

 

Imorgon så kommer jag svara ordentligt på alla inlägg och örmodligen ta tillbaka en hel del av vad jag sagt i detta inlägg :-P

 

Nu vet jag inte om jag ska lira lite 2.5/5 på fyllan eller gå och lägga mig.. Aja, hörs imorrn alla fotbollsfans! Puss på er alla :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Säger inte att han har fel, han vet säkert något som inte vi vet.. Tycker bara att det konstigt. Lars tänker ju bara på sitt egna bästa. Han tänker ju inte framtid direkt. Han går på spelare som har rutin. Medeleåldern mot Grekkland var typ 30 år. Är han tränare till VM 2010 så har vi 4 spelare kvar från dagens trupp typ.

 

Tänkt framtid. Lär av Holland och sparka djurgårns tränar duo!

 

Bra! Äntligen någon som förstår! :-D Var väll inte så många som trodde att Ljungberg, Henke och Alexandersson skulle vara ordinarie i detta EM efter EM 2004. Sen att Daniel Andersson spelar men inte Kim känns inte bra även fast Daniel inte gjort bort sig...än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabbsvar.....

 

 

1. du har rätt....håller med i allt

 

2. Zlatan SKALL spela varenda minut han kan spela. Han kommer minst att spela 45 minuter igen mot ryssarna och det hade han gjort i vilket fall som helst. Tack vare honom och ett GEDIGET LAGARBETE så räcker det med ett kryss mot ryssarna.

 

3. Anders Svensson har gjort ett jävligt bra Em hittills tillsammans med Daniel Andersson på den defensiva rollen, och därmed visat att kanske svensk fotboll inte är så dålig i inhemsk liga. Kankse gör(dröm) att svenska talanger kanske stannar lite längre. Med detta vill jag säga att vår tränarstab säkert har sett saker till det taktiska som vi andra inte ser. Anders Svensson har för övrigt legat bakom mycket offensivt i dettta Em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra! Äntligen någon som förstår! :-D Var väll inte så många som trodde att Ljungberg, Henke och Alexandersson skulle vara ordinarie i detta EM efter EM 2004. Sen att Daniel Andersson spelar men inte Kim känns inte bra även fast Daniel inte gjort bort sig...än.

 

 

Jag förstår oxå men den som trodde på att Lagerbäck skulle ge upp sina gamla käpphästar detta EM är ju födda i farstun. Generationsskiftet kommer med Lagerbäcks avgång efter EM och ett nytt landslag inför VM 2010 vilket jag tillskrev ovan att det blir väldigt svårt att kvala in till.

 

53 länder. 9 säkra. 8 andra gör upp om 4 platser.

 

Där ska vi bygga ett nytt landslag.

 

Lycka till, ergo Lagerbäck har skött sig skitbra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår oxå men den som trodde på att Lagerbäck skulle ge upp sina gamla käpphästar detta EM är ju födda i farstun. Generationsskiftet kommer med Lagerbäcks avgång efter EM och ett nytt landslag inför VM 2010 vilket jag tillskrev ovan att det blir väldigt svårt att kvala in till.

 

53 länder. 9 säkra. 8 andra gör upp om 4 platser.

 

Där ska vi bygga ett nytt landslag.

 

Lycka till, ergo Lagerbäck har skött sig skitbra

 

Det är precis vad det handlar om. EM är här och nu. Alla beslut ska tas utifrån vad som ger bäst resultat just i den match som ska spelas nu. Inte ett eventuellt framtida kval. Självklart vet staben med Lagerbäck i spetsen mer än vad vi vet om hur en spelares form är än journalister, forumnördar osv.

 

Spanien kommer dessutom att ha två trupper som är bättre Sveriges trupp oavsett om Zlatan har ont i knät eller inte. Ska vi vinna mot den typen av motståndare måste vi ha en bra dag och tur. Oavsett vilka som spelar i den givna matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför ni ens orkar spekulera....det bästa som kan hända är att vi kommer 2:a i gruppen så vi får möta holland och åker på dyngspö med 32854-0

 

 

Nja, varför säger du så?

Hoppas du var född 2004?

Förra gången blev det straffsparkar.

Är Holland så överlägsna Sverige denna gången, jämte 2004?

 

Tror Sverige har en STOR chans mot Holland i en eventuell kvartsfinal. Varför går jag in på om vi går dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis vad det handlar om. EM är här och nu. Alla beslut ska tas utifrån vad som ger bäst resultat just i den match som ska spelas nu. Inte ett eventuellt framtida kval. Självklart vet staben med Lagerbäck i spetsen mer än vad vi vet om hur en spelares form är än journalister, forumnördar osv.

 

.

 

Det är där alla missar. Folk vill ha den framtida landslagsuppställningen redan nu, utan rutin, utan erfarenhet.

 

Med en massa ungtuppar med framtiden framför sig.

Som jag sa, deras tid kommer men inte med Lagerbäck.

 

Tänk framåt. med Berg,Lindgren,Henok Goitom, Lite Elmare från Kalmar. Rajalakso( hur han nu stavar) Toivonen från MFF och lite fräscha från U21. Dom är bara exempel på svensk framtid. som går in i truppen med Elmander;Källström, Ibrahimovic, Larsson S;Stoor.

 

Framtiden är ljus.Mot VM 2010.

 

 

demimonde

 

 

 

 

Reg.datum: Jan 2006

Ort: Malmö

Inlägg: 443

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Citat:

Ursprungligen postat av Stahl

Mitt mål är att en gång i livet vakna upp glad/lycklig.

 

vad kan man säga?.....sammanfattas helt perfekt där!

 

 

Mäste bara förtälja en liten skön historia frän si så där 11 -12 år sedan.När man pratar om mål här i livet alltså och uppnå dem. Jag har träffat en människa här i livet som önskade en nästan omöjlig önskan och som faktiskt kom jävligt nära sitt mål. Önskar innerligt att killen når sitt drömmars mål.

 

Men till saken. När jag vare typ 25 så fick jag ett idrottslärarvik på en skola i stan på ett par månader.Där gick en liten kille som var rätt bra på o kicka boll. Han sa till mig: Jag ska bli världens bästa fotbollsspelare!

 

Yeah right tänkte jag, men idag e samma lilla kille den högst betalde fotbollspelaren i Italien. Snacka om att nå sina mål!

 

Själv så säger jag som Stahl....Det duger för mig.

 

 

 

Ville bara flika in en solskenshistoria så är i em -tider fast jag fick mycket skit för mitt inlägg då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var du född 94?...Du kan ju inte vara seriös om du jämför dom 2 lagen överhuvudtaget. Sverige hade ett grymt lag i början av 90-talet i em och vm.Semifinal i EM92 och brons i VM94.Dom 2 bästa sommrarna i mitt liv, med em på hemmaplan och kanonväder båda åren. Laget vi har idag är ett mediokert lag med en världsstjärna.

 

Läs om läs rätt. Så länge det finns tränare som lagerbäck som styr landslaget så spelar det ingen roll om laget är som -94, går åt helvete ändå.

 

Laget idag är. En "riktig" världsstjärna och ett gäng som har potential.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1. Han ersätter Chippen med Elmander som inte har spelat yttermittfältare på år och dar, än mindre i landslaget. En spelare som Sebastian Larsson har övertygat i Premier League, gjort bra ifrån sig i landskamper och är Sveriges framtid på mittfältet får inte chansen när hans possition på mittfältet blir ledig.. Vad sänder det egentligen för signaler till honom och resten av Sverige? " Vi vågar inte satsa på unga spelare", "vi kommer inte att ge dig chansen förrän du har spelat 20 landskamper"? Jag förstår det helt enkelt inte.. En spelare som är van possitionen och spelar det i sitt klubblag MÅSTE få chansen i en sån här match framför en halvdan forward som har ett fåtal fler landskamper i bagaget.. Sen när blev Elmander en "halvdan" forward? Sen må det va att Sebstian gjort bra ifrån sig i England, men det är en viss skillnad mot att gå in och möta ett av världens, för närvarande, bästa landslag i ett Europamästerskap.

 

2. Han spelar med Zlatan. Många kommer säkert inte att hålla med mig när jag säger att Zlatan BORDE ha vilat den här matchen! Enligt mig så ska Zlatan inte spela om han känner av sitt knä det minsta. Då ska han inte spela! Matchen mot Spanien kan vi inte räkna med att vinna, vi kan inte ens räkna med poäng imo.. Har då vår bästa spelare (de är inte ens nära) problem med en gammal skada så ska han inte spela i en match vi kan räkna med att förlora.. Han ska sparas och vara fräcsh när det verkligen gäller, i matchen mot Ryssland, eller en eventuell kvartsfinal! Utan Zlatan har vi noll chans, vilket oxå bevisades i andra halvek.

 

3. Svensson får en alldeles för betydande roll för det Svenska spelet..

 

Massor av text Svensson har gång på gång bevisat att han håller i internationella matcher.

 

Utöver detta så finns det en hel det småsaker som jag ogillar men det tar jag imorgon när jag nyktrat till och blivit lite mer klat i skallen.. Jag är sjuuukt missnöjd med förlust när vi är så nära ett kryss.. Men nu gäller det att ställa om så vi är redo mot ett Ryssland som är heltaggad på ett avancemang, jag personligen tror att vi kommer få det riktigt rikgit tufft mot ett motiverat Ryssland som har goda chanser till avancemang. Tyvärr så tror jag EM drömmer tar slut redan här mtp dagens resultat, men nu ska jag itne vara negativ, jag hoppas på ett svenskt avancemang! X eller förlust i denna match har ju ingen betydelse med ditt resonemang. Slår Ryssland oss åker vi ur. Detta hade varit samma även med ett X igår.

 

Imorgon så kommer jag svara ordentligt på alla inlägg och örmodligen ta tillbaka en hel del av vad jag sagt i detta inlägg :-P

 

Nu vet jag inte om jag ska lira lite 2.5/5 på fyllan eller gå och lägga mig Det var det första vettiga du skrivit i det här inlägget :mrgreen: Natti natt... Aja, hörs imorrn alla fotbollsfans! Puss på er alla :heart:

 

´Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...