valterego Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Har sett alla andra lag i kvalserien och det är bara massa brögäng så det här är redan klart Räknar kallt med att Västerås vänder det här Grattis till finalbordet även om det var ett surt slut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zuupah Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Kikade på finalhanden på bloggen (i PF) Den inledande delen ser ut så här: Bord Nordic Masters Finalbord , Hand 171 . Kofi Farkye (USA) dealer Kofi Farkye (USA) small blind (15000) Jonatan Stål (Swe) big blind (30000) Ante 3000 Preflop Kofi Farkye check-höjer till 55 000 Jonatan Stål synar. Det som får mig att fundera är höjningen? Finns de andra regler för att höja en pott än med minimihöjnig? Eller är det ett skrivfel av PF? Borde inte en korrekt höjning ha varit till 60K? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Det är väl självklart inte kul att spela när man vet att en fuskare sitter vid bordet, men på vilket sätt kan man ta ifrån honom bedriften i Nordic Masters? Mja, ingenting.. Men man kan alltid luta sig mot påståendet att han spelade sämst på finalbordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Kikade på finalhanden på bloggen (i PF)Den inledande delen ser ut så här: Bord Nordic Masters Finalbord , Hand 171 . Kofi Farkye (USA) dealer Kofi Farkye (USA) small blind (15000) Jonatan Stål (Swe) big blind (30000) Ante 3000 Preflop Kofi Farkye check-höjer till 55 000 Jonatan Stål synar. Det som får mig att fundera är höjningen? Finns de andra regler för att höja en pott än med minimihöjnig? Eller är det ett skrivfel av PF? Borde inte en korrekt höjning ha varit till 60K? Kan ha varit höjning med 55k, och kan ha varit en höjning till något annat (typ 65k), det är inte så lätt att höra rätt alla gånger, och vi kan inte gärna skrika STOP, jag hörde inte! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JoseGuti Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Grattis Jonatan! Sjukt glad för din skull! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Grattis Jonatan! Sjukt glad för din skull! Jag med. Kofi spelade sista handen väldigt bra btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 vem är stekarn i vit kavaj som spelade NM? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Grattis Jonatan! Sjukt glad för din skull! Kan bara hålla med, när Joggy åkte höll jag också tummarna för Jonatan som verkade vara en skön kille. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zuupah Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Kan ha varit höjning med 55k, och kan ha varit en höjning till något annat (typ 65k), det är inte så lätt att höra rätt alla gånger, och vi kan inte gärna skrika STOP, jag hörde inte! Ne, jag förstod att det var någon form av "skrivfel" men jag vart osäker och ville bara kolla upp Jag lirade en turre förut på CC och då fanns det avvikelser från "kutymen" so to speak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredde80 Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Det är väl självklart inte kul att spela när man vet att en fuskare sitter vid bordet, men på vilket sätt kan man ta ifrån honom bedriften i Nordic Masters? Självklart tar det inte bort bedriften att vara klonkkung i NM (vilket han verkar ha varit)... Jag har dock väldigt lite till övers för fuskare och outar dem gärna... Såg föressten att Olle R skrivit en artikel i expressen om det... Undrar om han läser pf.nu http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokertavlingar/1.1104402/spelskandal-skakar-miljonvinnaren Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 31 Mars , 2008 Rapport Share Postad 31 Mars , 2008 Självklart tar det inte bort bedriften att vara klonkkung i NM (vilket han verkar ha varit)... Jag har dock väldigt lite till övers för fuskare och outar dem gärna... Såg föressten att Olle R skrivit en artikel i expressen om det... Undrar om han läser pf.nu http://www.expressen.se/poker/pokernyheter/pokertavlingar/1.1104402/spelskandal-skakar-miljonvinnaren Tror att Olle följer debatterna på forumen sedan rätt länge.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts