Gå till innehåll

NLT - Trn, reraise med KK på andra handen?


bsr

Recommended Posts

Andra handen i en 3$ tunering med blinds på 10\20 jag träffar pocket K :diamond: ,K :heart: en kille raisar 150 av 1,500 i marker. En till går med resten foldar jag är sist att agera och reraisar därmed till 320 båda går med.

 

Floppen kommer 8 :spade: , 6 :spade: , 3 :heart: och då går genast en all in med resterande marker tätt följt callar den andra and the action is on me. Jag foldar efter många om och men, tänker på en eventuell flushdraw alternativt floppat set. Dom visar 9,9 och 10,10

 

turn: 8 :diamond: river: 2 :heart: - Jag hade med andra ord tagit hem det.

 

Vad skulle ni ha gjort? :shock:

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer preflop, till typ 500. Får du fortfarande syn så är det bara att skyffla in markerna på floppen så länge inte ett ess faller.

 

Men även med ditt preflopspel tycker jag att det är en rätt enkel syn, du ställs ju fortfarande inte mot mycket mer än ett potbett och då kan man knappast lägga ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du vara rädd för en flushdraw?

Dessutom måste du se till faktan att det är $3 SnG, vilket betyder att spelar-nivån antagligen inte är så jättehög.

Dessutom hade du kunnat höjt på lite bättre pre-flop, men jag skulle nog ha synat hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk såhär:

 

Hur många händer höjer spelare med på den här nivån.

Hur många händer slår min hand.(i det här fallet en hand AA)

 

Sen tycker jag att det är självklart hur man spelar.

 

Killen som synade behöver man nog inte vara rädd för. Detta är för att dessa spelare vill oftast ha in alla sina pengar före floppen med AA så att dom ska slippa göra ett beslut att lägga dom senare.

Jag är inget mattesnille men jag kan nästan garantera att det är EV+ att trycka med KK i det läget.

 

Om du sedan spelar en 100$ sng och en kille höjer UTG och en cold callar så ska man nog börja fundera på att lägga sin hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk såhär:

 

Hur många händer höjer spelare med på den här nivån.

Hur många händer slår min hand.(i det här fallet en hand AA)

`

Nu snackar du ju om före floppen.

Sen är det ju en del andra händer som slår honom såsom 88, 66, 33, 86 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sedan spelar en 100$ sng och en kille höjer UTG och en cold callar så ska man nog börja fundera på att lägga sin hand.

 

Så du menar att man ska lägga KK för att nån höjer i tidig position och en annan synar? Man borde ju vara räddare om nån synar UTG och sen re-raisar, du vekrar inte riktigt ha tänkt till där ;) Sen skulle jag inte lägga KK preflop någonsin tror jag, om jag inte hade någon utomordentlig read på spelaren i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...