Gå till innehåll

Hur spela låga stege limpad pott? NL 2.5-5kr SS.


Herveao

Recommended Posts

Saknar tyvärr handhistorik och tar den från minnet. Spelar 5 handat, jag sitter fullt inköp (1000kr), UTG fullt inköp, SB halvt inköp.

 

Inga speciella reads, spelat ca 25 händer varav SB gjort lite ljud från sej och utg verkat lös passiv. Jag plockar 23o i BB.

 

UTG syn, fold fram till SB som completar och jag knackar.

 

Flopp 456 med två hjärter. (pot 15)

SB check, jag bettar 15, UTG raise till 35.

SB syn, jag reraise till 100, UTG folds

SB reraise 210

 

Vad gör jag här, lägg, syn eller shove?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Text results appended to pokerstove.txt

 

35,640 games 0.005 secs 7,128,000 games/sec

 

Board: 4h 5h 6s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 30.373% 17.99% 12.38% 6413 4412.00 { 3d2c }

Hand 1: 69.627% 57.25% 12.38% 20403 4412.00 { 66-44, Ah8h, Ah7h, 87s, 32s, 87o, 32o }

 

Kanske en något för snäv HD, men jag foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om jag förespråkar push, men den möjliga färgen är väl snarare ett argument för just det?

 

Jag kan tänka mig en del fi som vill få in degen med tvåpar, tp med öppet stegdrag.

 

Däremot tycker jag bettingen signalerar en färdig hand, typ 87, 23, och eventuellt set. Tveksamt om jag kunnat lägga ändå :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om jag förespråkar push, men den möjliga färgen är väl snarare ett argument för just det?

 

Jag kan tänka mig en del fi som vill få in degen med tvåpar, tp med öppet stegdrag.

 

Däremot tycker jag bettingen signalerar en färdig hand, typ 87, 23, och eventuellt set. Tveksamt om jag kunnat lägga ändå :(

Hä ä int värt risken! Relativt djupa stackar och två motspelare hade skickat mina kort till mucken efter en så kraftig återhöjning på en redan rejäl höjning. Särskilt just med tanke på färgrisken på turn eller river. Vänta ut ett trevligare läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en något för snäv HD, men jag foldar.

 

 

Visst ser det ut som en fiskspelad nöt men tvåpar och en del överpar måste väl också vara sannolika samt Ah4-6 och kanske till och med några "vanliga" färgdrag? På nivån finns det fiskar som t.o.m. spelar JJ+ såhär.

 

Har inte pokerstove här men vi leder mot alla händer utom 37 (rätt osannolik) och 78.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ser det ut som en fiskspelad nöt men tvåpar och en del överpar måste väl också vara sannolika samt Ah4-6 och kanske till och med några "vanliga" färgdrag? På nivån finns det fiskar som t.o.m. spelar JJ+ såhär.

 

Har inte pokerstove här men vi leder mot alla händer utom 37 (rätt osannolik) och 78.

 

Jo, men nu har vi ju enligt OP inga (fisk- eller andra) reads, så vad kan man göra mer än att överväga det man ser? Och även om vi lägger till lite rimliga färgdrag så måste vi fortfarande folda.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

42,570 games 0.005 secs 8,514,000 games/sec

 

Board: 4h 5h 6s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 35.399% 24.91% 10.49% 10603 4466.50 { 3d2c }

Hand 1: 64.601% 54.11% 10.49% 23034 4466.50 { 66-44, Ah8h, Ah7h, KhQh, KhJh, QhJh, QhTh, JhTh, Th9h, 9h8h, 87s, 32s, 87o, 32o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske en något för snäv HD, men jag foldar.

 

Jo, men nu har vi ju enligt OP inga (fisk- eller andra) reads, så vad kan man göra mer än att överväga det man ser? Och även om vi lägger till lite rimliga färgdrag så måste vi fortfarande folda.

 

Jag tycker vi har reads.

 

Fi kan ha nöten och då är det helt horribelt spelat och även medv ilken annan hand som helst är spelet horribelt (fisk read) vilket naturligtvis även innefattar att vi är slagna men också en rad andra händer t.ex 77+ och 45, 56, 64.

 

Anyway, jag misstänker att du har rätt ändå och att fold är +EV men tror nog att jag skulle pushat för 100bb här. Jag stackar av ganska lätt :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man kan ju säga så här, att jag som erfaren nätlirare har sett detta överallt. När jag spelat 10-20E HU och när jag grindat Vip-turrar på B2B, i 9 fall av 10 har motståndaren ankorna här, ställ, han kommer garanterat syna, den saken är säker, ingen muckar väl ankor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man kan ju säga så här, att jag som erfaren nätlirare har sett detta överallt. När jag spelat 10-20E HU och när jag grindat Vip-turrar på B2B, i 9 fall av 10 har motståndaren ankorna här, ställ, han kommer garanterat syna, den saken är säker, ingen muckar väl ankor?

*Borttaget skämt om att mata ankor*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...