Gå till innehåll

Aggressiv spelare som pushar allt, vad synar vi med här?


KristofferGE

Recommended Posts

Situation:

 

MTT pokerstars 35k gtd, 5 $ rebuy

blinds: 200/400

avarage: 13k ca

deltagare: 2600 ca

nuvarande: 1100

position: 69, 32 000 marker

 

Ok rebuy perioden är över och jag bir flyttad ett nytt bord. 8k $ till vinnaren och 550 itm. alla prispengar gör grymt mycket för min rulle då jag är hobby spelare med hyffsat vek ekonomi. Jag hamnar med en kille som puchar var 3:e, 4:e hand och visar upp A* ofta. Han har ca 17k i stacken. Jag raisar till 1600 med QQ och han trycker allin. jag tar synen och han har A7 ( klonkar A på flop, inte relevant dock )

 

efter han vinner potten kör han allin igen med A8 och får syn av A10 och drar A på flop samt 8 på river och dubblar igen. han sitter nu på 50k marker och då sitter han ute i 25 min. handen efter han kommer tillbaka har jag JJ han synar utg, jag raisar han trycker, jag synar. han har KK och jag är ute.

 

hur spelar jag mot en sån kille? visst har han tur men still......... vad tar jag synen med? eller ska jag hålla mig borta helt och hållet? han verkar trycka svaga ess direkt men med KK synar han bara.

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QQ foldar jag aldrig där med dubbla hans stack. Men en misstänksam limp -raise när jag har JJ för all in och turneringen kanske jag borde folda?

 

Nej.

 

Du säger att han går allin i princip varje hand. Ofta med Ax, en hand du ofta leder grovt över med JJ.

 

Du hade oflax men spelade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...