mikj Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 En hand jag spela. Vet inte hur jag skulle spelat. Såhär tänkte jag. PF: liten höjning för steg hand Flop: Jag betar halva. Ser sedan att jag träffa väldigt fint. Så när han höjer raisar jag pott. Turn: Missade. Checkar. Får ett pott bett så känns som att jag måste lägga. HUr skulle jag spelat? Stacks: BB with $56.95 UTG with $77.70 MP with $119.20 CO with $22.55 BTN with $78.40 SB with $44.70 Blinds: $0.00/$0.00 Site: Full Tilt Poker Dealt to SB:5♣ 4♥ 3♥ 6♥ Preflop: 2 players fold. CO calls [$0.50] 1 players fold. Hero raises to $1.25 BB calls [$0.75] CO calls [$0.75] Total folds this street: 3 Potsize: $3.75 Flop: 4♦ 2♥ 8♥ Hero bets [$1.85] BB raises to $3.70 1 players fold. Hero raises to $14.85 BB calls [$11.15] Total folds this street: 1 Potsize: $33.45 Turn: J♣ Hero checks BB bets [$33.45] 1 players fold. Uncalled bet of $33.45 returned to BB BB wins the pot ($31.80) Citera
Appel Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Jag skulle inte ha höjt preflopp med den handen. Speciellt inte från SB. När sedan floppen kommer som den gör så måste du i mina ögon iof testbeta på floppen. Men när du får omslag tillbaka är du med största sannolikhet slagen. Citera
TomSelleck Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Pottar preflop trots position. Lurar därmed i fi att jag sitter med ett monster, typ AAxx eller något annat fräsigt. Får sedan en drömflop och donkbettar rakt ut. Tackar för omslaget och pottar igen. Ofarligt kort på turn. Pottar rätt ut igen eftersom jag inte ska någonstans efter den floppen. Foldar han så tackar vi och tar emot. Synar han så köper vi ut. Det är enkelt med omaha. Men jag vet inte... det kan lika gärna vara jag som är skadad. Det är väl inte alla som gillar att spela stora potter med "små" kort Citera
TomSelleck Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Jag skulle inte ha höjt preflopp med den handen. Speciellt inte från SB.När sedan floppen kommer som den gör så måste du i mina ögon iof testbeta på floppen. Men när du får omslag tillbaka är du med största sannolikhet slagen. Varför? Det är ju coinflip mot ett topset... Citera
Sansrom Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Omaha är förvirrande. Tre svar och jag är redan på övre delen av läktaren. Citera
Appel Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Synar han så köper vi ut. Det är enkelt med omaha. Om han synar och leder så har vi inga vinstkort så som det ser ut, vilket gör att det blir svårt att köpa ut här. Varför? Det är ju coinflip mot ett topset... Om han har set så leder vi en aning (har inte exakta siffror och orkar inte leta heller) men jag ser det som onödigt att slänga in hela vår stack för att kanske ha en coinflip. Bättre då med fold enligt mig i det här läget. Citera
mikj Postad 25 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2008 Folda flopp förstår jag ej. Men misstänkte att jag skulle betat pott turn. Men säg att jag checkat och han betar halva pott. Lätt syn eller? Citera
TomSelleck Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Om han synar och leder så har vi inga vinstkort så som det ser ut, vilket gör att det blir svårt att köpa ut här. Om han har set så leder vi en aning (har inte exakta siffror och orkar inte leta heller) men jag ser det som onödigt att slänga in hela vår stack för att kanske ha en coinflip. Bättre då med fold enligt mig i det här läget. Varför? Vi har som sämst en 35-65 på flop om han har set plus högre färgdrag. En hand jag inte tror vi är uppe mot alltför ofta. Är vi ensamma om färgdraget har vi en 60-40. Har han ett bättre färgdrag och ett överpar är det en flip. Jag tror att vi leder i de här situationerna tillräckligt ofta för att stoppa in. På turn spelar det inte längre någon roll vilken hand fi sitter på då vi är pottcomittade. Räcker med att vi vinner runt en av tre showdowns för att det ska vara ev+ och med tanke på att vi har 35 procents vinstchans som sämst (typ) så är det väl bara att peta in såsen i mitten? Gör vi det dessutom först får vi dessutom lite fold equity. Jag vet inte... det är kanske jag som är helt efterbliven. Men i min värld känns det här rätt. Citera
Appel Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Det behöver på INGET sätt vara du som tänker fel. Kan lika snabbt vara jag som inte räknar ordentligt. Citera
fredde80 Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Check/vika turn finns inte i min bok... slår jag om igen på flop där som du gör, så kommer jag pusha turn oavsett vad som kommer, vill du check vika turn så får du bara syna hans omslag på flop, när du slår om där igen så måste du spela handen igenom. Citera
mikj Postad 25 Mars , 2008 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2008 Check/vika turn finns inte i min bok... slår jag om igen på flop där som du gör, så kommer jag pusha turn oavsett vad som kommer, vill du check vika turn så får du bara syna hans omslag på flop, när du slår om där igen så måste du spela handen igenom. Ja jag håller med. Tack Citera
larsdissler Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Check/vika turn finns inte i min bok... slår jag om igen på flop där som du gör, så kommer jag pusha turn oavsett vad som kommer, vill du check vika turn så får du bara syna hans omslag på flop, när du slår om där igen så måste du spela handen igenom. +2 Citera
DrRoland Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Att dega in med låga färgar är inte någonting som jag är bekväm med när jag spelar omaha iaf. Citera
Drunken_Penguin Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Om han synar och leder så har vi inga vinstkort så som det ser ut, vilket gör att det blir svårt att köpa ut här. Inga vinstkort? Han fångar stege på A3567, förmodligen vinst på alla korten. Det ger 4+3+3+3+4=17 kort, eller 14 om vi räknar bort hjärter A57. Om han inte skulle sitta på ett enda hjärter så har vi 6 kort till då vi vinner, i och med att vi nästan får sätta honom på en triss i tvåor eller fyror, så att vi inte vinner på en färg med parad bräda. 88 hade förmodligen slagit om igen redan på floppen. Alltså har vi 14-20 outs, det borde som TomSelleck först sa motivera en syn även på turn, eller ännu hellre en all in. Ska man spela låga händer i omaha high måste man när man får sånna här lägen vara villig att riskera hela stacken. Om inte annat kan all in på turn få honom att tro att du faktiskt sitter på 88, och vika 22 eller 44. Räknar man dessutom med att ha 40-50% allt som oftast även på turn så ska pengarna in. Citera
ackeman Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Om han synar och leder så har vi inga vinstkort så som det ser ut, vilket gör att det blir svårt att köpa ut här. Om han har set så leder vi en aning (har inte exakta siffror och orkar inte leta heller) men jag ser det som onödigt att slänga in hela vår stack för att kanske ha en coinflip. Bättre då med fold enligt mig i det här läget. Men hur kan du säga att vi ska slänga handen när du tror att vi leder + att vi antagligen har FE? Säger inte det emot allt sunt förnuft? Citera
jackbalsam Postad 25 Mars , 2008 Rapport Postad 25 Mars , 2008 Omaha är förvirrande. Tre svar och jag är redan på övre delen av läktaren. Tror det är svaren och inte spelet som är förvirrande. Citera
Recommended Posts