Gå till innehåll

Railtråd söndag den 23 mars


prookelito

Recommended Posts

alltså herregud vilken dag, har åkt på sånna sjuka beats så jag gråter typ. badbeatad i 3 turrar på svs där jag är %80 favvorit sen ett dussin på ftp också

 

förlåt men måste säga...skönt att se att nån annan haft en likadan dag som jag. Åkte strax innan money i 3 turrar md sjuka utdragningar och sen en precis i money med en ännu sjukare. Så här har du en axel att gråta ut på :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro folk hellre skriver i sina DB än att leta upp en ny sånhär varje gång. En idé till denna tråd (för att göra det mer lätthanterligt) är ju att göra den sticky, o sen rensa den varje söndag förmiddag för alla gamla inlägg. Så blire lättare liksom.. Själv skriver jag bara i den här om jag når finalbord, annars orkar jag liksom inte med det, medans jag i min DB skriver även om jag åker ut direkt. :) Antar att många har det likadant..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en ganska intressant hand från en rebuy turnering. Skulle vara kul att få svar på denna. Särskillt av er MTT-nördar ;-)

 

4-bettar vi all in här? Om inte vilken HD gör vi det med? Killen i fråga har tidigare 3-bettat mig i liknande läge med AQo det är igentligen den enda vesentliga readen ja har. Själv har ja relativt lös image, men inte överdrivet.

 

Seat 1: MAURONOMURA (21,485)

Seat 2: billyball (4,255)

Seat 3: smummimmismu (9,135)

Seat 4: TazzMetal (7,300)

Seat 5: Morpheusnrw (12,108)

Seat 6: HasseAce (59,600)

MAURONOMURA antes 25

billyball antes 25

smummimmismu antes 25

TazzMetal antes 25

Morpheusnrw antes 25

HasseAce antes 25

smummimmismu posts the small blind of 150

TazzMetal posts the big blind of 300

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HasseAce Queen of HeartsAce of Hearts

Morpheusnrw calls 300

HasseAce raises to 1,000

MAURONOMURA has 15 seconds left to act

MAURONOMURA raises to 3,300

billyball folds

smummimmismu folds

TazzMetal folds

Morpheusnrw folds

HasseAce has 15 seconds left to act

HasseAce ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en ganska intressant hand från en rebuy turnering. Skulle vara kul att få svar på denna. Särskillt av er MTT-nördar ;-)

 

4-bettar vi all in här? Om inte vilken HD gör vi det med? Killen i fråga har tidigare 3-bettat mig i liknande läge med AQo det är igentligen den enda vesentliga readen ja har. Själv har ja relativt lös image, men inte överdrivet.

 

Seat 1: MAURONOMURA (21,485)

Seat 2: billyball (4,255)

Seat 3: smummimmismu (9,135)

Seat 4: TazzMetal (7,300)

Seat 5: Morpheusnrw (12,108)

Seat 6: HasseAce (59,600)

MAURONOMURA antes 25

billyball antes 25

smummimmismu antes 25

TazzMetal antes 25

Morpheusnrw antes 25

HasseAce antes 25

smummimmismu posts the small blind of 150

TazzMetal posts the big blind of 300

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HasseAce Queen of HeartsAce of Hearts

Morpheusnrw calls 300

HasseAce raises to 1,000

MAURONOMURA has 15 seconds left to act

MAURONOMURA raises to 3,300

billyball folds

smummimmismu folds

TazzMetal folds

Morpheusnrw folds

HasseAce has 15 seconds left to act

HasseAce ???

 

Var någonstans är du i turneringen? På finalbord? Om inte - hur ligger du till stackmässigt?

Jag hade nog gått på din linje med reraise till all in. AQs är en stark hand, åtminstone pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom tvåa i sena 163an på FTP, 14k. Torsk HU mot Gbecks, kunde gått lite hursomhelst dock. Cashade i alla FTP-turrar jag spelade utom tidiga 163an, hade gärna bytt alla cashes mot en förstaplats i den sista :)

 

Vann 108sh 6k grnt på betsson igår kväll också, andra söndagen i rad :) hittade ett fint plus idag iaf, shipship!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Könsord, åker på finalbordsbubblan på beat team betsson... hatar när det blir så, blindsen e ju sjukt höga tvingas ställa från cutoff med A5 shorthanded och BB hittar QQ. Mr jag får nämligen heller aldrig dra ut, så så fort jag ser skiten är det liksom bara att stänga fönstret.

 

Resten av spelarna undrade varför det var en som var "sit out" under finalbordet, nu fick dom svaret;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe :) Nåja, kanske ska tas med en pytteliten tesked salt... Hur som hade det vart lika bra att stänga det.

I braz rebuy 15k lyckades jag inte lågnt från ITM bli flyttad 3 ggr på raken till UTG-pos efter att ha haft BB. Sånt är inte lätt att överleva i ongames skitstruktur där man nästan aldrig har större än en 15 BB-stack. 3 gånger direkt efter varandra! Sjukt irriterande, så där ITM-bubblade jag också. Ingen bra turneringssöndag igår mao..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom tvåa i sena 163an på FTP, 14k. Torsk HU mot Gbecks, kunde gått lite hursomhelst dock. Cashade i alla FTP-turrar jag spelade utom tidiga 163an, hade gärna bytt alla cashes mot en förstaplats i den sista :)

 

Vann 108sh 6k grnt på betsson igår kväll också, andra söndagen i rad :) hittade ett fint plus idag iaf, shipship!

 

Riktigt nice, grattis :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var någonstans är du i turneringen? På finalbord? Om inte - hur ligger du till stackmässigt?

Jag hade nog gått på din linje med reraise till all in. AQs är en stark hand, åtminstone pf.

 

 

70BB pre med AQ är jag tveksam till, han viker de händer du slår och pushar de du ligger efter med. Och att du plockar blinds ett antal gånger väger knappast upp de gånger han piskar dig rejält med AA,KK el AK

 

Du har dessutom en rejält bra stack sonm det är, onödigt att sätta sig i tveksamma siuationer då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var någonstans är du i turneringen? På finalbord? Om inte - hur ligger du till stackmässigt?

Jag hade nog gått på din linje med reraise till all in. AQs är en stark hand, åtminstone pf.

 

Minns inte precis var i turneringen vi låg men kanske runt 150 kvar med 84 priser. Ja ligger top 5 å avg kanske ligger runt 15-20K. Han är lite för djup för att de ska vara ett perfekt push läge men känns endå som att de kan vara de bästa spelet. Slå till 8500 å sen vika för 5 bet/vika för missad flop känns kallt iaf.

 

Finns ju en hel del "MTT-proffs" på forumet nu, vore kul om nån av er vakna till å bidrog med er åsikt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns inte precis var i turneringen vi låg men kanske runt 150 kvar med 84 priser. Ja ligger top 5 å avg kanske ligger runt 15-20K. Han är lite för djup för att de ska vara ett perfekt push läge men känns endå som att de kan vara de bästa spelet. Slå till 8500 å sen vika för 5 bet/vika för missad flop känns kallt iaf.

 

Finns ju en hel del "MTT-proffs" på forumet nu, vore kul om nån av er vakna till å bidrog med er åsikt. :-D

 

Nu är jag inget MTT proffs, men det är en bit kvar till ITM plus att du har en fin stack. Som bäst en coinflip, jag hade lagt den i detta skedet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...