Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså, jag är extremt bakfull och använder bara PT2 som inte har trebetstats.. Men du levlar mig nu va?

 

Jag sitter just och funderar på det med ;-).

 

BTW Neuen. Varför klistrar du inte in HH history från HM i 2+2-format, så får man ju direkt den konverterad med symboler och så. Bli ju enklare att läsa då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inget mattegeni men ger 40% verkligen EV plus i längden på det spelet? Du måste stoppa in 555 för att vinna potten på 1125 och du vinner den 4 av 10.

 

Nej om vi utgår från att han kommer 5betta varje gång och vi då har 40% så är de ju såklart fel. Men nu har vi redan slängt in 150 i potten som totalt är lite över 200 och vi har 500 kvar vilket gör att slänga in. Förstår du hur jag tänker..?

 

Intressant hand. Nu lär jag bli idiotförklarad men here goes :D

 

För det första, vad har du för image vid bordet. Har du spelat löst, tight, 3betat en del? För har du varit väldigt tight avskyr jag 4beten men om du spelat ganska löst,3betat ganska frekvent så gillar jag 4beten dock skulle jag nog göra lite annorlunda.

 

Om vi "vet" att Hammarhaje inte foldar mot många 3bets utan gillar att syna IP så skulle jag gilla en syn här och göra potten 3-way.

(samma om vi är 200bb deep då skulle jag nog aldrig 4beta 1010 här).

 

Däremot om vi vet att Hammarhaje foldar mot mertalen av 3betsen samt att han stjäl en hel del från knappen så skulle jag gilla om vi 4betade all in här direkt om vi bestämmer oss för att fyrbeta (ej 200bb deep dock). Mest pga att vi "vet" att Sponga 3betar frekvent samt att vi inte vill ha en 5bets push emot oss vs KQ-Aj-AQ-AK osv. Förhoppningsvis kan vi tom få syn av lägre pockets då Sponga eventuellt sätter oss på AK då du förmodligen inte skulle 4beta all in med QQ+?

 

Självklart kommer vi vara uppe emot bättre händer då och då, men det är risker jag är villig att ta vs en aggresiv och frekvent 3betare.

 

Har som sagt inga reads på Sponga....Men om vi förutsätter att han INTE är en så aggresiv 3betare så skulle jag aldrig 4beta 1010 utan enbart ta en syn o spela postflop.

 

Hmm, nu när jag tänker efter så kanske det är bättre med en syn pre. Är väldigt få som jag gör detta spel mot och nu när jag funderar lite så är det mot FI som jag har en lång historia med där man har byggt upp en "fin" Image med där de vet att jag är kapabel till 4betbluff.

 

Utan några specifika reads eller tidigare historia så skulle jag enbart ta en syn pre och ej 4beta.

 

Ty för genomtänkt analys. Jag hade precis satt mig vid bordet typ så ingen image eller nått sånt. Håller väl med om att spelet lämpar sig bättre för aggresiva spelare än tajta nits.

 

Wp med TT, bra tänk i handen också neuen!

 

ty. Du verkar vara den enda som tycker detta dock..(av de som skriver här iaf) :-D

 

Alltså, jag är extremt bakfull och använder bara PT2 som inte har trebetstats.. Men du levlar mig nu va?

 

Nej, jag fattar inte direkt hur det funkar men i min databas sitter fi på statsen 22/6 med 8 i 3bet..

 

Jag sitter just och funderar på det med ;-).

 

BTW Neuen. Varför klistrar du inte in HH history från HM i 2+2-format, så får man ju direkt den konverterad med symboler och så. Bli ju enklare att läsa då.

 

Den brukar bara visa fel positioner på folk så jag har struntat i den.. men kan testa köra in därifrån lite igen så får vi se om de funkar.. :-)

 

Jo men bara spelare med högre PFR än VP$IP

 

Då verkar det vara fel på mitt HeM eller nått för Sponga har som sagt 22/6 med 8% 3bet

 

Kan även lägga till att han har 3bettat ALLA sina händer ifrån SB... om det nu gör någon skillnad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,135)

BB ($159)

CO ($796)

Hero ($599)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:club:

 

CO raises to $20, Hero raises to $60, fold, fold, CO calls $40

 

FLOP ($127) 7:heart: 3:diamond: 2:heart:

 

CO checks, Hero bets $85, CO calls $85

 

TURN ($297) 7:heart: 3:diamond: 2:heart: 5:spade:

 

CO checks, Hero bets $205, CO raises to $651 (AI), Hero calls $249 (AI)

 

RIVER ($1,206) 7:heart: 3:diamond: 2:heart: 5:spade: 5:club:

 

CO shows K:club: K:diamond:

(Pre 83%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows Q:diamond: Q:club:

(Pre 17%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

CO wins $1,191

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($411)

BB ($1,093)

UTG ($345)

CO ($467)

Hero ($492)

 

Dealt to Hero T:diamond: A:club:

 

CO calls $5, Hero raises to $22.50, fold, BB calls $20, fold, CO calls $17.50

 

FLOP ($72.50) 2:heart: 9:diamond: 3:club:

 

BB checks, CO checks, Hero bets $54.37, BB folds, CO calls $54.37

 

TURN ($181) 2:heart: 9:diamond: 3:club: T:heart:

 

CO checks, Hero bets $135, CO raises to $390 (AI), Hero calls $254

 

RIVER ($962) 2:heart: 9:diamond: 3:club: T:heart: 9:club:

 

CO shows 2:spade: 2:diamond:

(Pre 51%, Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

Hero shows T:diamond: A:club:

(Pre 49%, Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

CO wins $947

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($411)

Hero ($394)

UTG ($998)

CO ($1,183)

BTN ($181)

 

Dealt to Hero T:diamond: T:spade:

 

fold, fold, fold, SB raises to $15, Hero raises to $45, SB raises to $90, Hero raises to $394 (AI), SB calls $304

 

FLOP ($789) 6:spade: 7:spade: 4:club:

 

TURN ($789) 6:spade: 7:spade: 4:club: Q:club:

 

RIVER ($789) 6:spade: 7:spade: 4:club: Q:club: 6:diamond:

 

SB shows A:club: A:diamond:

(Pre 81%, Flop 84.1%, Turn 95.5%)

 

Hero shows T:diamond: T:spade:

(Pre 19%, Flop 15.9%, Turn 4.5%)

 

SB wins $774

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,117)

Hero ($1,360)

UTG ($900)

CO ($325)

BTN ($489)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $15, fold, Hero raises to $50, BTN calls $35

 

FLOP ($102) T:diamond: K:diamond: 6:club:

 

Hero bets $70, BTN raises to $140, Hero calls $70

 

TURN ($382) T:diamond: K:diamond: 6:club: 9:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $200, Hero folds

 

BTN wins $372

 

 

 

Alltså jag tror jag spelar rätt så bra men jag åker fan bara på stryk hela tiden.. men ingen tilt idag iaf.. inte mer än vanligt iaf.. :-D

 

-2500kr för månaden och det känns som sirap.. får vara glad om man hamnar på plus i september känns det som just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera bajs i mitt ansikte och jag är tokback för månaden.. orkar inte ens bry mig nu.. nu blir det typ att börja samla burkar eller nått.. Men gav iaf MrDawwe lite pengar.. så är väl semi-kändis nu..

 

Men nu blir det nog 1/2 ett tag eller typ bara sluta med skiten för gott och slippa allt lixom. Tröttsamt att bara åka på skit och sen spela skit och sen åka på mer skit och sen spela skit(bra) men ändå så ser man bara skit.. skit... Känns som jag skulle kunna skjuta bort hela rullen på 50/100 men jag har som tur är lite förnuft kvar.. annars är det bara skit..

 

Men kul äventyr iaf.. bra att man lär sig massa av poker så man kan göra nått vettigt av sitt liv... hahaha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mera bajs i mitt ansikte och jag är tokback för månaden.. orkar inte ens bry mig nu.. nu blir det typ att börja samla burkar eller nått.. Men gav iaf MrDawwe lite pengar.. så är väl semi-kändis nu..

 

:(

 

Men nu blir det nog 1/2 ett tag eller typ bara sluta med skiten för gott och slippa allt lixom.

 

När jag tiltade och skottade så satt tilten i under flera dagar. Så jag var alltså tiltad även nästa dag. Så det kan vara en väldigt bra idé att ta en paus på ett par dagar.

 

Tröttsamt att bara åka på skit och sen spela skit och sen åka på mer skit och sen spela skit(bra) men ändå så ser man bara skit.. skit...

 

Har gått väldigt segt för mig i augusti och halvsegt i september. När jag lyckats plussa några tusen har jag bara väntat på att oturen ska komma så att jag går ner på breakeven. Dels beror det på att jag haft oflyt men det beror också på att jag inte spelat tillräckligt bra. Och har man förbannat oflyt så är det mänskligt att inte spela på topp. Så håller du(och jag) ihop spelet så lär spelet och flytet bli bättre. Iaf på kvällarna så anser jag att det finns bra med pengar på 2.5/5 för en hyfsad spelare.

 

Känns som jag skulle kunna skjuta bort hela rullen på 50/100 men jag har som tur är lite förnuft kvar.. annars är det bara skit..

 

Ja, försök vara glad åt det. Det är många som tiltat bort hela rullen. Många bra spelare.

 

Men kul äventyr iaf.. bra att man lär sig massa av poker så man kan göra nått vettigt av sitt liv... hahaha..

 

Jag förstår att det är drygt. Men samtidigt ligger det lite sanning i din ironi måste jag säga. Lite lär man sig av poker precis som man lär sig av andra grejor i livet. Det tråkiga med pokern är dock att man inte lämnar något mervärde som pokerspelare och därmed kan det kännas förbannat tungt när det går tungt...

 

Hoppas det känns bättre idag för dig idag :) Gör det inte det så är som sagt mitt råd att pausa tills det känns bättre. Iaf om du tokbackat så mkt som du verkar ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det känns bättre idag för dig idag :) Gör det inte det så är som sagt mitt råd att pausa tills det känns bättre. Iaf om du tokbackat så mkt som du verkar ha gjort.

 

Det känns bättre nu efter att du piggat upp mig lite.. Ska ta en liten paus på några dagar och spelar lite 1/2 sen ett tag för att hitta bra spel och få lite självförtroende igen. Så får vi se hur det går med det..

 

Gl Benny hoppas du får en bra månad, det är du värd.. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($1,002)

BB ($764)

UTG ($1,007)

CO ($623)

Hero ($1,078)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:club:

 

UTG raises to $20, fold, Hero raises to $60, fold, fold, UTG calls $40

 

FLOP ($127) 4:spade: 6:heart: T:heart:

 

UTG checks, Hero bets $95.62, UTG raises to $254, Hero raises to $1,018 (AI), UTG calls $692 (AI)

 

TURN ($2,022) 4:spade: 6:heart: T:heart: 8:spade:

 

RIVER ($2,022) 4:spade: 6:heart: T:heart: 8:spade: 5:spade:

 

UTG shows 6:spade: 6:diamond:

(Pre 20%, Flop 91.1%, Turn 95.5%)

 

Hero shows A:diamond: A:club:

(Pre 80%, Flop 8.9%, Turn 4.5%)

 

UTG wins $2,007

 

 

precis vad jag behöver i min downswing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades just förlora en nötstege med AJ som jag 3bettade pre mot två synare och floppen kom TQK med två klöver... Det blir AI och snubben sitter med AK och A är klöver.. klart det trillar in 2 klöver till...

 

Sen loosade jag allt annat som jag vill minnas det... buuäääää.... hatar poker... vill att det ska förbjudas för evigt.. buäääää.... varför....

 

Måste nog bli rik först så jag kan/orka spela poker... utan att gråta vid varje utdragning eller förlorad hand. Men jag har ju iaf ett toppenliv utanför pokern.. Heja Sverige..!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag tog ut 10k för att få lite löna för min värk.. kan det vara en uttagsrigg liggandes här menar du.. jaha ja.. nu förstår jag.. satans Svs.. Då är det väl bara sätta in allt igen då och se om det vänder.. :-D

 

Nä då, men får väl gå ner i nivå om jag orkar.. men det är ju så segt.. Vafan jag har ju spelat mig upp 5-ti-11 gånger typ.. men nu känns det bara dösegt allting.. har tom börjat fundera på skaffa nån annan inkomstgivande hobby/jobb!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag tog ut 10k för att få lite löna för min värk.. kan det vara en uttagsrigg liggandes här menar du.. jaha ja.. nu förstår jag.. satans Svs.. Då är det väl bara sätta in allt igen då och se om det vänder.. :-D

 

Nä då, men får väl gå ner i nivå om jag orkar.. men det är ju så segt.. Vafan jag har ju spelat mig upp 5-ti-11 gånger typ.. men nu känns det bara dösegt allting.. har tom börjat fundera på skaffa nån annan inkomstgivande hobby/jobb!?

 

Sprang också rätt in i uttagsriggen denna månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...