Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirar du? Hur ligger du till?

 

Ja jag lirade ett litet pass till nu, hämtade tillbaks 1k av morgonens förlust. Så det känns bra. Se om jag lirar lite mera senare ikväll...

 

 

[Hand 32]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Fakridas (933.94)

Plats 2: Nicklas1 (806.00)

Plats 3: seaworld (115.07)

Plats 4: Yzerman (685.73)

Plats 5: Neuen (649.31)

Yzerman lägg LM 2.50

Nicklas1 lägg SM 5.00

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ks, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

Fakridas Höj till 20.00

Nicklas1 Syna 20.00

seaworld Syna 20.00

Yzerman Lägg

Neuen ?

 

Vad gör man när det blir såhär, rejsar till 120 eller kan man syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag lirade ett litet pass till nu, hämtade tillbaks 1k av morgonens förlust. Så det känns bra. Se om jag lirar lite mera senare ikväll...

 

 

[Hand 32]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Fakridas (933.94)

Plats 2: Nicklas1 (806.00)

Plats 3: seaworld (115.07)

Plats 4: Yzerman (685.73)

Plats 5: Neuen (649.31)

Yzerman lägg LM 2.50

Nicklas1 lägg SM 5.00

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ks, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

Fakridas Höj till 20.00

Nicklas1 Syna 20.00

seaworld Syna 20.00

Yzerman Lägg

Neuen ?

 

Vad gör man när det blir såhär, rejsar till 120 eller kan man syna?

 

Jag hade slagit om till ca 120, känns som den bästa linjen, gillar inte att spela AK med 4 spelare i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag lirade ett litet pass till nu, hämtade tillbaks 1k av morgonens förlust. Så det känns bra. Se om jag lirar lite mera senare ikväll...

 

 

[Hand 32]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Fakridas (933.94)

Plats 2: Nicklas1 (806.00)

Plats 3: seaworld (115.07)

Plats 4: Yzerman (685.73)

Plats 5: Neuen (649.31)

Yzerman lägg LM 2.50

Nicklas1 lägg SM 5.00

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ks, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

Fakridas Höj till 20.00

Nicklas1 Syna 20.00

seaworld Syna 20.00

Yzerman Lägg

Neuen ?

 

Vad gör man när det blir såhär, rejsar till 120 eller kan man syna?

 

Syn är verkligen åt helvete så ta och rejsa ordentligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite nu på lördagsnatten med gott resultat. Det är bra värde som oftast, men man måste vara vaken då det flyger marker till höger och vänster. Spelar nog lite försiktigare men ändå hårdare när jag väl har något. Fast sen måste man såklart låta de som vill bluffa, bluffa. :-D

 

Ligger plus 2k för dagen just nu, skönt efter att jag startade dagen med nästan 2k back.

 

[Hand 33]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Lucky_Girl (568.42)

Plats 2: monimaker1 (2487.41)

Plats 3: Neuen (586.24)

Plats 4: Devastator (872.93)

Plats 5: Betongbarn (1004.01)

Lucky_Girl lägg LM 2.50

monimaker1 lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [Dh, Dr]

 

*** Bet Runda 1 ***

Neuen Höj till 20.00

Devastator Lägg

Betongbarn Syna 20.00

Lucky_Girl Lägg

monimaker1 Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [3r, Dk, 6h]

 

*** Bet Runda 2 ***

monimaker1 Passa

Neuen Passa

Betongbarn Satsa 55.00

monimaker1 Lägg

Neuen Syna 55.00

 

*** Turn(Board): *** : [3r, Dk, 6h, 5s]

 

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Passa

Betongbarn Satsa 144.00

Neuen Syna 144.00

 

*** River(Board): *** : [3r, Dk, 6h, 5s, Ks]

 

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Passa

Betongbarn Satsa 444.00

Neuen All-in 367.24

 

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1179.98

Neuen [Dh, Dr] Triss i damer Vinst: 1179.98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session just. Slutade på ett litet plus, hände inget direkt.

 

Har funderat lite hur man ska göra med pengar man vinner. Ska man ta ut lite eller behålla allt för att spela poker för. Det är ändå skönt att kunna ta ut lite pengar efter en månads slit, men samtidigt så vill man ha kvar det för att kunna avancera och känna sig säker. Hur gör ni?

 

Typ ta ut allt över 30k (30BI) kanske, eller ta ut 50% av vinsten varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar bara på SvS?!

Varför inte ta ut allt förutom 10 upptag eller så, lite beroende på hur mkt du swingar under en session. Casha ut överskottet(allt över 10 upptag) typ varannan dag. Pengarna gör mer nytta på ett sparkonto med ränta, än i klorna på staten.

 

När du känner att du har tillräckligt med deg på banken, och att ditt spel är redo för nästa nivå sätter du bara in så att du har 10 upptag till nivån du tänkt lira. Såhär har jag alltid gjort, och detta förhindrar mig att torska mer än 10BI per dag, om jag nu skulle känna för att ta megaskottet.

 

That´s my way of doing it.

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar bara på SvS?!

Varför inte ta ut allt förutom 10 upptag eller så, lite beroende på hur mkt du swingar under en session. Casha ut överskottet(allt över 10 upptag) typ varannan dag. Pengarna gör mer nytta på ett sparkonto med ränta, än i klorna på staten.

 

När du känner att du har tillräckligt med deg på banken, och att ditt spel är redo för nästa nivå sätter du bara in så att du har 10 upptag till nivån du tänkt lira. Såhär har jag alltid gjort, och detta förhindrar mig att torska mer än 10BI per dag, om jag nu skulle känna för att ta megaskottet.

 

That´s my way of doing it.

 

:h:

 

 

Japps, lirar endast på svs. Jag brukar inte svänga så mycket. Spelar inte så länge oftast, så blir typ 3inköp upp eller ner som mest. Jo det kanske inte är en dum idé att ha 10 inköp på sajten. Fast det känns lite lite, på nått vis. Pengarna som jag tar ut har jag svårt att sätta in igen om jag skulle gula mina 10inköp. Kanske verkar dumt, men när pengarna ligger på pokerkontot så känns det inte som "riktiga" pengar. Men när man väl har de på banken, då är det riktigt :-D

 

Fast det är ju smart, både för risken att spela bort mer försvinner och sen lite ränta på det man vunnit.

 

Men kanske vill ha 20 inköp på svs iaf så jag inte blir "rädd" 8-)

 

Spelade just 1h session men inget specillet hände, lite upp lite ner. Slutade på ett litet plus iaf. Allt gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japps, lirar endast på svs. Jag brukar inte svänga så mycket. Spelar inte så länge oftast, så blir typ 3inköp upp eller ner som mest. Jo det kanske inte är en dum idé att ha 10 inköp på sajten. Fast det känns lite lite, på nått vis. Pengarna som jag tar ut har jag svårt att sätta in igen om jag skulle gula mina 10inköp. Kanske verkar dumt, men när pengarna ligger på pokerkontot så känns det inte som "riktiga" pengar. Men när man väl har de på banken, då är det riktigt :-D

 

Fast det är ju smart, både för risken att spela bort mer försvinner och sen lite ränta på det man vunnit.

 

Men kanske vill ha 20 inköp på svs iaf så jag inte blir "rädd" 8-)

 

Spelade just 1h session men inget specillet hände, lite upp lite ner. Slutade på ett litet plus iaf. Allt gott.

 

 

 

Känner precis som dig där, känner att pengarna gärna får ligga på pokerkontot.. Iaf när man inte spelar högre än vad vi gör, skulle du ta ut två tredjedelar av rullen så hade du ändå varit tvungen att låsa dom några år om du ens ska kunna lösa ränta som räcker till mer än ett big mac & co typ..

 

Känner igen känslan att om jag skulle gula det jag har på kontot, även om det så är en piss-skvätt av mitt totala pokerkapital så skulle det ta emot att sätta in mer.

 

Säkerligen något som kommer ändras när/om man når högre stakes, det är så jag känner nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerligen något som kommer ändras när/om man når högre stakes, det är så jag känner nu iaf.

 

Jo klar, sitter man på högsta nivå så skulle nog inte jag ha allt för mycket av rullen på nätet. Jag menar då snackar vi väl miljoner 8-)

 

Men tar du ut nått då PartyJack eller sparar du allt för att klättra vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tar inte ut något alls...Aspirerar man på högre nivåer känns det väldigt onödigt att ta ut en massa. jag tänker bygga upp rullen till 50k då mitt mål är att spela 5/10.Allt därutöver kommer jag ta ut.Jag känner mig inte speciellt lockad av högre stakes då jag tror att motståndet börjar bli för kompetent för att det ska vara värt det.Kan jag snitta 5ptbb/100 på 5/10 är jag nöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session tidigare idag, gick stabilt. Sen så spelade jag en session just nyss som var desto mer svängig. Var nog nere som mest på -2k men lyckades hämta hem det igen och slutade nu på några hundra plus. Fan va skönt det känns. Men jag överspelade AK i en hand och blev CPsynad av en fisk där jag själv bluffade men så träffade båda A på river och keramiken åkte in, dessvärre hade han bättre kicker. Men totalt sett så är jag nöjd. Hade såklart lite flyt också, det ska jag väl inte ljuga om. Lyckades bla sätta högre kåk mot kåk och set över set. Det känns bara gött :-)

 

 

[Hand 34]

 

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Racso (1169.87)

Plats 2: llooser (276.00)

Plats 3: nghtprwlr (1146.71)

Plats 4: Delta BTK (651.65)

Plats 5: Neuen (796.25)

llooser lägg LM 2.50

nghtprwlr lägg SM 5.00

 

** Giv **]

Neuen [Ds, Dr]

 

*** Bet Runda 1 ***

Delta BTK Syna 5.00

Neuen Höj till 25.00

Racso Lägg

llooser Lägg

nghtprwlr Lägg

Delta BTK Syna 25.00

 

*** Flop(Board): *** : [Knr, 3h, 9k]

 

*** Bet Runda 2 ***

Delta BTK Passa

Neuen Satsa 45.00

Delta BTK Syna 45.00

 

*** Turn(Board): *** : [Knr, 3h, 9k, 10k]

 

*** Bet Runda 3 ***

Delta BTK Passa

Neuen Satsa 105.00

Delta BTK Syna 105.00

 

*** River(Board): *** : [Knr, 3h, 9k, 10k, 5k]

 

*** Bet Runda 4 ***

Delta BTK Passa

Neuen ?

 

Ska man värdebetta här? och hur mycket, om vi gör det och fi rejsar/går AI viker vi då?

 

 

 

[Hand 35]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 2: Axel34 (401.77)

Plats 3: Hampe18 (574.67)

Plats 4: Neuen (1497.75)

Plats 5: JTMUG (195.20)

Axel34 lägg LM 2.50

Hampe18 lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [4k, 4h]

 

*** Bet Runda 1 ***

Neuen Höj till 20.00

JTMUG Lägg

Axel34 Syna 20.00

Hampe18 Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [2s, 7s, 6s]

 

*** Bet Runda 2 ***

Axel34 Passa

Neuen Satsa 25.00

Axel34 Syna 25.00

 

*** Turn(Board): *** : [2s, 7s, 6s, 4r

 

*** Bet Runda 3 ***

Axel34 Passa

Neuen Satsa 55.00

Axel34 Höj till 110.00

Neuen ?

 

Trycka till eller syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand ett är svår, vädebetta lite under 200 eller checka, kan variera det, vik vid omslag.

 

Hand två känns som syna och hoppas på att träffa huset, slår väl inte mycket du får syn av vid push? Färgen är ute, stegen kom på turn..

Kan syna ett litet bet på river om vi inte träffar huset, men tror vi är slagna lite för ofta för att det ska vara ev+.

 

Sen vill jag veta vilken kicker Fi hade i AK handen du överspelade? Måste vara en skapligt stark kicker om han slår din k;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vill jag veta vilken kicker Fi hade i AK handen du överspelade? Måste vara en skapligt stark kicker om han slår din k;-)

 

Haha, ja jag skrev lite osammanhängande där. Jag menade att jag överspelade en hand med AK då fi hade set på flop.

 

Sen spelade jag en helt annan hand med A8s eller nått där fi hade AK och så kommer det typ 227 på floppen, han checkar jag bettar, han synar. Turn kommer T och han checkar jag bettar, här slår han om och eftersom jag nu fått färgdraget så synar jag. River kommer A, han går AI med en stack som är större än potten. Jag tänker som fan och fattar inte alls vad han kan ha. Så jag gör en ultrasyn som bajsar mig i ögat. Undrar om jag någonsin kommer skjuta en andra tunna tom efter detta. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på den linje Fudge tagit ang händerna. Den första handen tycker jag är klurigast gällande värdebettet. Tycker readen på FI spelar in mkt här. Känns som om många på svs sitter o synar hela vägen för att slå om på rivern, utan att tänka på att de kan bli utdragna. Jag checkar nog oftast här, på tok för ofta. Känns som det är en lucka i mitt spel, att jag inte får ut tillräckligt med värde. Så, som sagt, jag skulle säga att readen du har på FI väger väldigt tungt i dessa situationer.

 

Vilken linje valde du i resp hand?

 

Skönt att det stannade på plus efter en sån svajjig session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta inatt/morse kl 0600..

 

Gick till sängen typ klockan 0200 för att sova. Hade innan på natten käkat massa lövbiff som jag tillagat under dagen, så hade en klump i magen av osmält kött. Kunde inte sova, tänkte på poker. Bestämde mig och gick upp ur sängen, fan Internet fungerar inte. Ahhh, tilt. Men efter lite trixande med modemet så startade det igång.

 

Kanske skulle jag tagit det som ett tecken, för jädrans vad det var tuffa händer under nattgrinden. Kändes som det var endast hårda proffs kvar ute på svenska spel, verkade som de alla gått ner 2 nivåer också för att leta fisk(mig). Men vadå leta fisk, jag kan nog ta dem här stollarna. Jag ska syna ner dem när de bluffa och då ska de allt få se.

 

Det värsta med att spela mot folk som (man tror) är bra är att jag försöker spela proffsigt, men reslutatet blir snarare tvärtom. Jag checkar med AK på träffad flopp för att "trappa" och synar ner med AJ när jag i vanliga fall skulle foldat redan preflopp. Varför blir jag knas i hjärnan. Sen så vill man såklart bluffa lite extra och visa en snygg bluff.

 

Det blev inte riktigt så som jag tänkt mig, men vadå, jag lärde mig iaf något. Spela inte på natten då endast hajen är vaken. Hehe, men vadå jag lyckades som oftast sluta på ett litet plus iaf. Även fast jag fått foldat flera höga par, där jag mest känt mig utspelad och tillslut så tröttnade jag och synade ner men då hade hajen triss, har han det varje gång eller bara när man synar? de undrar jag.

 

Vafan nu fungerar inte Internet igen, bah! Tur jag sparade denna texten i word innan. Gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev detta inatt/morse kl 0600..

 

Gick till sängen typ klockan 0200 för att sova. Hade innan på natten käkat massa lövbiff som jag tillagat under dagen, så hade en klump i magen av osmält kött. Kunde inte sova, tänkte på poker. Bestämde mig och gick upp ur sängen, fan Internet fungerar inte. Ahhh, tilt. Men efter lite trixande med modemet så startade det igång.

 

Kanske skulle jag tagit det som ett tecken, för jädrans vad det var tuffa händer under nattgrinden. Kändes som det var endast hårda proffs kvar ute på svenska spel, verkade som de alla gått ner 2 nivåer också för att leta fisk(mig). Men vadå leta fisk, jag kan nog ta dem här stollarna. Jag ska syna ner dem när de bluffa och då ska de allt få se.

 

Det värsta med att spela mot folk som (man tror) är bra är att jag försöker spela proffsigt, men reslutatet blir snarare tvärtom. Jag checkar med AK på träffad flopp för att "trappa" och synar ner med AJ när jag i vanliga fall skulle foldat redan preflopp. Varför blir jag knas i hjärnan. Sen så vill man såklart bluffa lite extra och visa en snygg bluff.

 

Det blev inte riktigt så som jag tänkt mig, men vadå, jag lärde mig iaf något. Spela inte på natten då endast hajen är vaken. Hehe, men vadå jag lyckades som oftast sluta på ett litet plus iaf. Även fast jag fått foldat flera höga par, där jag mest känt mig utspelad och tillslut så tröttnade jag och synade ner men då hade hajen triss, har han det varje gång eller bara när man synar? de undrar jag.

 

Vafan nu fungerar inte Internet igen, bah! Tur jag sparade denna texten i word innan. Gonatt

 

spela inte på kvällen bortsett från fredag o lördagkvällar då fylltrattarna är inne 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela inte på kvällen bortsett från fredag o lördagkvällar då fylltrattarna är inne 8-)

 

Lol@dig - mellan kl 22-02 ALLA dagar är ju den grövsta fisken inne fullt nykter och spelar bort socialbidraget, alla arbetslösa spelberoende puckon är ju vakna nattetid för att kunna sova bort tiden då övriga går och jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...