Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Ganska torr flopp som FI både kan slowspela samt syna in sig mkt med halvdana A träffar, tror inte han viker några av dessa när han bestämt sig för att syna turn.

 

Du reppar ju AA/KK/AK och inte så mycket mer som spelat, en AQ/AJ hade du förmodligen pottkontrollat turn osv. Din värderange känns lite väl snäv, bluffen kanske hade funkat mot en vektight men tror inte att Gul släpper särskilt mycket alls här, möjligen en KQ eller liknande.

 

Jag tror att Gul kan sitta på väldigt många händer i detta läget. Han 3bettar pre och checkar floppen. Det tror jag inte han gör med en hand som innehåller ett A. Om det inte är ett väldigt svagt Ax, men tror inte det är standard att han 3bettar såna händer.

 

Så checken på flop gör att jag tror att fi sitter på 99+, KQ, KJ, KT. Och så som jag spelat så kan jag mycket väl sitta på AJ eller AQ, varför inte lixom. Så jag tror att detta är ett bra läge att bluffa på. Sen om det är mot rätt fi, det är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du betar AJ/AQ på turn i den handen, hur agerar du då mot omslag?

 

Alltså om Gul skulle slå om så är det väl fold, ja menar vad ska han ha som inte är stålet isf. Tror inte han slår om men en sämre hand än AJ i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluff då?

 

Så om du har TPGK så bluffar du när du rejsar? Det kanske är lite värde i att betta för att få syn av en K, eller ett lägre par. Samt att det kan ju kosta att ge ett gratiskort till två fi. Men vad vet jag. Det bästa är väl att checka ner helt när man träffar TP mot 2 fi's.

 

 

En annan sak. Jag har fått min DELL studio 17. Men det funkar inte riktigt som jag vill. När jag kör svs och ska starta HM och HHconv. så ballar datorn ur lite och det går inte att klicka på startlisten. eller något program som ligger där. Allt bara fryser till, fast svs flyter på, men med lite svag laggig känsla.

 

Någon som har några tips? Hur kan man optimera sin dator så det flyter bättre. Antar att det är 100 olika program som körs i bakgrunden. Kanske borde stänga ner några?

 

Sen så är det jävligt smått med 1920 upplösning på en 17". Få sitta som en gam och kisa för att se nått. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade förståss om du trodde att han hade nån bluff i sin range

 

Jag tror inte det är vanligt att man checkar floppen och rejsar turn som bluff i 3vägspott på den här nivån. Men visst kanske 1% eller nått. Men inget jag skulle oroa mig för.

 

Skulle nog aldrig ha högre än 1280x1024 på 19", kan knappt tänka mig hur det ser ut med 1920 på 17" :o

 

Hehe. Det blir 50" LCD med 1280x1024 8-)

 

kör 1920x1200 på min Dell 15, är ju inte stort men man vänjer sig

 

Jasså, du kör med förstoringsglas eller? :mrgreen:

 

Flyter din dator på med Svs och Hud? eller segar den lite?

 

 

 

Btw så kan jag meddela att jag spelat som en jävla tomte under morgonpasset. Vaknade klockan 0530 typ. Började grinda lite och åkte på lite motrigg när jag floppar ett topset i 99 mot JJ som ställer direkt på floppen och hittar en J på turn. VAFAN lixom! Jaja, kämpar på i nära 2h och typ sista handen så bajsar jag mig själv i ögat ordentligt. Jag sitter med jävla QQ och så lyckas brädan bli 4K6KK och jag rejsar river och han pushar. Självklart så synar jag fast jag VET att han sitter med en K. Skrev till och med 4tal innan i chatten. Riktigt smart.

 

Sen så spela jag konstigt i en hand mot PJ, där jag borde kunnat värdebetta river. Det är som att min hjärna inte fungerar ibland. Jag vet efteråt exakt hur jag bör spela handen. Men under tiden som jag spelar och stressen uppstår i kroppen så blir det kortslutning.

 

Hoppas kanske jag kan träna min hjärna att fungera optimalt. :-P:roll::mrgreen::evil:

 

Jag hatar att spela dåligt. Mer än att förlora. HATAR det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jasså, du kör med förstoringsglas eller? :mrgreen:

 

Flyter din dator på med Svs och Hud? eller segar den lite?

 

 

 

haha ska prova förstoringsglaset.

 

Hade lite problem förut med datorn, borden kunde frysa fast i upp till tio sekunder en stund efter man startat upp allting, men dessa problem upphörde av sig själv så jag slutade att tänka på det 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men tror du verkligen att du kan ta 3gators värde med AJ/AQ på AKx rainbow mot Kx eller underpar?

 

Nej, men hade jag AJ så hade jag checkat floppen, bettat turn och vid rejs foldat och vid syn, bettat eller möjligten check/synat, check/foldat river beroende på vilket kort som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade äntligen en bra session. Spelade nu innan frukosten ca 200 händer och flaxade in +2k. Känns bra att kunna få lite betalt för sina set och tvåpar. Sen så var det en galning ute oxå, som pushade AI med lite allt möjligt, då blir man glad av att se KK och sen floppa ett set. Se om detta är vändningen för månaden. Rusha resten. :-D

 

(yeah right, minus 15inköp ikväll) ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade äntligen en bra session. Spelade nu innan frukosten ca 200 händer och flaxade in +2k. Känns bra att kunna få lite betalt för sina set och tvåpar. Sen så var det en galning ute oxå, som pushade AI med lite allt möjligt, då blir man glad av att se KK och sen floppa ett set. Se om detta är vändningen för månaden. Rusha resten. :-D

 

(yeah right, minus 15inköp ikväll) ;-)

 

Ligger du dåligt till för månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger du dåligt till för månaden?

 

Allt är ju relativt. Men det har varit lite swingsigt denna månad. Men ligger plus iaf så det är ingen fara (än). 8-)

 

Det är ju halva månaden lixom så jag kommer att rusha nu resten. :mrgreen:

 

Då reppar du alltså en väldigt tunn värderange igen ju :-P

 

Sluta krångla. Jag bettar ju turn nu och har endast FD. Jag kommer betta alla FD, 2par, set och alla Ax i denna handen (på turn), vilket gör min range ganska bred. Är det svar på din kommentar eller missförstog jag dig igen? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är ju relativt. Men det har varit lite swingsigt denna månad. Men ligger plus iaf så det är ingen fara (än). 8-)

 

Det är ju halva månaden lixom så jag kommer att rusha nu resten. :mrgreen:

 

 

Du och jag är ju typ lika stora fiskar på 2.5/5 med liknande stats(modifierat mitt spel och spelar nu 21/19/3, behöver inte skriva min 3betsrange då alla hajar kanske läser här och äter upp mig...;)). Hur ser din non showdownkurva ut? Typ 40% av mina vinster består nu av nonshowdown. Lite intresserad av hur det ser ut för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ska man vinna pengar i NSD potter eller? :-D

 

Här har du min aprilgraf. Med showdownkurvorna. Jag vet inte om det är något att bry sig om, folk tycker olika. Men jag skulle gärna se att min röda kurva gick lite mera uppåt.

 

Stats under april: 25/20/3, 3bet 9, flop cbet 75, turn cbet 28.

 

Men det är endast i blindsen som jag går minus i NSD potterna, i alla andra positioner så är jag vinnande i NSD potter. Vet inte om det kanske är så för de flesta eller om jag helt enkelt är kass i blindsen?!

 

aprillgraf.th.jpg

 

 

Lägg gärna upp en bild najvik på en månads spel så får jag se hur en manlig kurva ser ut :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ska man vinna pengar i NSD potter eller? :-D

 

Här har du min aprilgraf. Med showdownkurvorna. Jag vet inte om det är något att bry sig om, folk tycker olika. Men jag skulle gärna se att min röda kurva gick lite mera uppåt.

 

Stats under april: 25/20/3, 3bet 9, flop cbet 75, turn cbet 28.

 

Men det är endast i blindsen som jag går minus i NSD potterna, i alla andra positioner så är jag vinnande i NSD potter. Vet inte om det kanske är så för de flesta eller om jag helt enkelt är kass i blindsen?!

 

aprillgraf.th.jpg

 

 

Lägg gärna upp en bild najvik på en månads spel så får jag se hur en manlig kurva ser ut :-D

 

Jag lovar att lägga upp majs(och en del från april för att få ihop händer) spel imorgon så du kan få se hur en man spelar(är hos min tjej idag så har inte HM här)...;)

 

Min nonshowdown såg ut som din när jag 3bettade typ 5% men nu jeflar har det hänt grejor...:D Jag backade med rakt ut i non showdown.. men efter att ha sett lite PC-videor så hittade jag balansen(ebisumaru är kungen imo)...:D

 

edit: Jag tror faktiskt inte jag har så hög cb som du(taget från minnet iofs)...runt 67-70% typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårare att vinna i NSD potter OOP helt enkelt

 

True!

 

Jag lovar att lägga upp majs(och en del från april för att få ihop händer) spel imorgon så du kan få se hur en man spelar(är hos min tjej idag så har inte HM här)...;)

 

Min nonshowdown såg ut som din när jag 3bettade typ 5% men nu jeflar har det hänt grejor...:D Jag backade med rakt ut i non showdown.. men efter att ha sett lite PC-videor så hittade jag balansen(ebisumaru är kungen imo)...:D

 

edit: Jag tror faktiskt inte jag har så hög cb som du(taget från minnet iofs)...runt 67-70% typ

 

Majs, blev sugen på tacos helt plötsligt. :-D

Hehe, så du har äntligen blivit en man. Det måste kännas bra gott.

 

Så du vill påstå att det är ditt 3bettande som har påverkat din NSD kurva mest?

 

Ja, det är möjligt att jag cbettar lite mycket kanske. Det kan ju oxå vara en läcka i NSD potterna. Eller att jag skjuter för lite på turn jämfört med flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True!

 

 

 

Majs, blev sugen på tacos helt plötsligt. :-D

Hehe, så du har äntligen blivit en man. Det måste kännas bra gott.

 

Så du vill påstå att det är ditt 3bettande som har påverkat din NSD kurva mest?

 

Ja, det är möjligt att jag cbettar lite mycket kanske. Det kan ju oxå vara en läcka i NSD potterna. Eller att jag skjuter för lite på turn jämfört med flop.

 

Jag squeezar betydligt mkt mer...det är fan den största skillnaden...man plockar sjukt många potter pre i rätt lägen med en squeeze.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag squeezar betydligt mkt mer...det är fan den största skillnaden...man plockar sjukt många potter pre i rätt lägen med en squeeze.

 

 

morbid ($1,204)

ostman ($1,431)

Neuen ($917)

dany21 ($124)

 

Neuen posts (SB) $2.50

dany21 posts (BB) $5

 

Dealt to Neuen :5s::8h:

morbid raises to $20

ostman raises to $67.50

Neuen raises to $160

fold, fold,

 

Neuen wins $160

 

Edit: fick just lära mig att detta inte är en squeeze. Men ändå en kulig fiskhand att lägga till i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...