Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okai grabbar, då gjorde jag väl rätt spel då när jag pushade. Men Schnidarn skrev "Vafan" och sen foldade han "JJ" skrev han. Mina damer fick stå och jag kammade hem en liten pott.

 

2 dagar kvar till lönehelg nu och det känns gött. Ska försöka spela mig tillbax till iaf +-0 för månaden innan helgen så ska jag (försöka) sno lite löningscash sen... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han synar nog mer light än AAKK. push där med ;)

 

Väldigt maginellt spel isf...Vad ska han slå? Känns väldigt mkt gambling att syna Neuens allin där ur hans synvinkel med med en hand <AK...Inte speciellt mkt fancy moves på 2.5/5 med squeezes så i långa loppet tror jag iaf att det är EV-...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session nu och spelade bra och hade ok flyt. +1k för denna sessionen... och +800 i morse.. så en bra dag på jobbet (hittills)..

 

It feels good..! :-D

 

Lirar idag med statsen 18/14,6/4,2... vad säger klubben om det? bra eller anus..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session nu och spelade bra och hade ok flyt. +1k för denna sessionen... och +800 i morse.. så en bra dag på jobbet (hittills)..

 

It feels good..! :-D

 

Lirar idag med statsen 18/14,6/4,2... vad säger klubben om det? bra eller anus..

 

Imo är det MKT bättre än 22/12/2 eller vad du spelade innan...:) Ungefär det jag själv snittar...Ska experimentera med 22/17-20/15 och se hur det går...känns som att jag står och stampar på samma ställe hela tiden nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session nu och spelade bra och hade ok flyt. +1k för denna sessionen... och +800 i morse.. så en bra dag på jobbet (hittills)..

 

It feels good..! :-D

 

Lirar idag med statsen 18/14,6/4,2... vad säger klubben om det? bra eller anus..

 

Tycker det ser bra ut. Det är garanterat vinnande stats på denna nivån. Jag spelar 24/19/3. Jag hade tightare stats innan, men har löst upp mig lite senaste 2 månaderna typ. Funderar på o gå tillbaka till det lite tightare eftersom det genererade mer pengar. Problemet är ju att desto mer LAG--> desto roligare:-D.

GL med liret. Är säker på att du kommer krossa nivån framöver:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo är det MKT bättre än 22/12/2 eller vad du spelade innan...:) Ungefär det jag själv snittar...Ska experimentera med 22/17-20/15 och se hur det går...känns som att jag står och stampar på samma ställe hela tiden nu

 

Vad menar du med att du står still, i resultat eller i utvecklning?

 

Det kan ju vara svårt att veta om man spelar optimalt eller inte då variansen finns som en bidragande faktor till ens resultat. Jag menar att även om du står still och stampar resultatmässigt så kanske du spelar superbra vinstgivande poker. Bara det att du har lite motrigg så att säga.

 

Det är väl ett problem som man alltid har som pokerspelare, spelar jag bra nu eller är det bara positiv varians som hjälper till och tvärtom.

 

Men så länge man hittar lite plus så är man väl på rätt väg iaf.. Men jag vill nog inte stirra mig blind heller på statsen, det beror ju lite på hur och mot vem man spelar oxå. Ibland kan det behövas limpas lite om fi är tokgalning som går allin varje hand när man limpar men foldar så fort man höjer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med att du står still, i resultat eller i utvecklning?

 

Både och....känns som att jag lämnar för mkt pengar uncontested på bordet...Har MÅNGA luckor i mitt spel...

 

Min attempted steal är på tok för låg(20%). Såg statsen på Jerico och jämförde med mina egna...var ganska lika stats förutom på attempted steal...han hade typ 28% eller nåt sånt. En fråga dock. Vad exakt är pts definition på ett steal attempt? Att alla foldat fram till mig på CO eller knappen och jag höjjer? Eller är det nåt jag drömt....

 

När jag ändå är igång kan jag fortsätta lite till...:D Jag uppfattar det som att folk spelar tillbaka sjukt mkt mot mig. Är det något du upplever? Vissa påstår att de cbettar typ alla händer de höjer, skulle jag göra det hade jag blivit totalt uppäten...Jag bettar/raisar i 70% av fallen om jag är preflophöjare. Känns verkligen inte som jag spelar ultimat poker...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min attempted steal är på tok för låg(20%). Såg statsen på Jerico och jämförde med mina egna...var ganska lika stats förutom på attempted steal...han hade typ 28% eller nåt sånt. En fråga dock. Vad exakt är pts definition på ett steal attempt? Att alla foldat fram till mig på CO eller knappen och jag höjjer? Eller är det nåt jag drömt....

 

När jag ändå är igång kan jag fortsätta lite till...:D Jag uppfattar det som att folk spelar tillbaka sjukt mkt mot mig. Är det något du upplever? Vissa påstår att de cbettar typ alla händer de höjer, skulle jag göra det hade jag blivit totalt uppäten...Jag bettar/raisar i 70% av fallen om jag är preflophöjare. Känns verkligen inte som jag spelar ultimat poker...:)

 

Min totala att.stel blinds ligger på 24%, i Maj har jag 26,5%. Vet dock inte hur PT räknar det exakt. Men jag antar att det är när man sitter på knappen och det är foldat till en och man rejsar.

 

Vilka stats hade Jerico då? han är ju "the man" så kul att veta. :-)

 

Jo klart att folk spelar tillbax en hel del. Men jag upplever det mer när jag sitter med 200bb än när jag sitter med 100bb. Sen så är det olika beroende på fi oxå. Men jag skulle väl tippa på att jag CB typ 75% av mina floppar.

 

Men det är väl bra att du vill utvecklas och bli bättre.. då kommer du förmodligen oxå bli bättre.. jag vill oxå bli bättre och snyggare på poker. Vi har ju kommit en liten bit iaf. Varför sluta utvecklas nu... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade GT+ idag och det blev lite rörigt :-D

 

En fråga, ni som kör med GT+ på Svs. Hur pass bra flyter det på, och vilken kraft kan tänkas krävas från en dator för att det ska flyta smärtfritt?

 

Det laggar nämligen för mig när jag kör PT, HH, GT+ på 4 bord samtidigt... jag har en Pentium4 3.0, 1GBram, Radeon 9600..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session just och började med att backa nära 1k, men vann tillbax allt efter en stunds envishet och slutade på +2kr....

 

maj +40kr

 

I feel good... !! :-D

 

 

 

En hand att kommentera till mina läsare...

 

 

[The JJ]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: MajsanN (342.56)

Plats 2: a$$ (1247.53)

Plats 3: Neuen (492.50)

Plats 4: buster66 (357.06)

Plats 5: torpan (238.88)

torpan lägg LM 2.50

MajsanN lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [Knr, Kns]

 

*** Bet Runda 1 ***

a$$ Lägg

Neuen Höj till 20.00

buster66 Syna 20.00

torpan Syna 20.00

MajsanN Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 3h, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

torpan Passa

MajsanN Passa

Neuen ?

 

Vad vill vi göra nu, betta och bygga pott om någon har nått eller passa och låta någon förbättra sin hand och betta turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade GT+ idag och det blev lite rörigt :-D

 

En fråga, ni som kör med GT+ på Svs. Hur pass bra flyter det på, och vilken kraft kan tänkas krävas från en dator för att det ska flyta smärtfritt?

 

Det laggar nämligen för mig när jag kör PT, HH, GT+ på 4 bord samtidigt... jag har en Pentium4 3.0, 1GBram, Radeon 9600..

 

Det är inte datorn som är för slö...det är hh converter som flippar. Den pallar inte med att läsa av alla hhs varje gång i history mappen. Gå in i din history mapp och ta bort archive + alla sesion- och historyfiler(Är du lite nojjig som jag så kan du ctrl+x istället;)). Detta gör att du tom kan lyssna på musik när du spelar..:o Tog ett tag innan jag fattade det hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session just och började med att backa nära 1k, men vann tillbax allt efter en stunds envishet och slutade på +2kr....

 

maj +40kr

 

I feel good... !! :-D

 

 

 

En hand att kommentera till mina läsare...

 

 

[The JJ]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: MajsanN (342.56)

Plats 2: a$$ (1247.53)

Plats 3: Neuen (492.50)

Plats 4: buster66 (357.06)

Plats 5: torpan (238.88)

torpan lägg LM 2.50

MajsanN lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [Knr, Kns]

 

*** Bet Runda 1 ***

a$$ Lägg

Neuen Höj till 20.00

buster66 Syna 20.00

torpan Syna 20.00

MajsanN Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 3h, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

torpan Passa

MajsanN Passa

Neuen ?

 

Vad vill vi göra nu, betta och bygga pott om någon har nått eller passa och låta någon förbättra sin hand och betta turn?

 

Bettar alltid här, för ofta som man knackar och 8/9/T kommer på turn och får man action då kan man ju inte gärna ta fullt betalt.

Tror inte att slöspel mot två spelare lönar sig något vidare eftersom du ofta får syn på flop av en hygglig sjua här tex. Tvåparar eller trissar dom turn där så tar du förmodligen hela stacken.

Knackar du däremot och de tvåparar/trissar turn/river så är det för sällan du stackar, tror jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ikväll så har det varit pokerfritt då ett kompispar kommit över på besök, det blev lite vin, öl och brädspel. Vi spelade Risk, ett spel som ofta kan ställa till det i relationer. Det är starka känslor som kommer fram när man anfaller med stort övertag men variansen slår till och dina tärningar verkar riggade.

 

Men denna gången så gick jag in med en lugn sinnesro och förväntade mig ingen vinst utan tog allt med ro. På så sätt slapp jag bli tiltad på tärningarnas galenskap när man lyckas med att slå en etta när motspelaren slår 3st 2or.

 

Hehe, livet leker. Jag drack lite gott vin och känner mig lagomt påverkad så ikväll blir det inget poker. Reglen mot poker på fyllan hålls till 100%. Men imorgon kanske jag kan få lite tid över till spel. Skulle vara gött att kämpa upp mitt mjuka resultat till ett lite mer godkänt.

 

Vi ses på borden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ikväll så har det varit pokerfritt då ett kompispar kommit över på besök, det blev lite vin, öl och brädspel. Vi spelade Risk, ett spel som ofta kan ställa till det i relationer. Det är starka känslor som kommer fram när man anfaller med stort övertag men variansen slår till och dina tärningar verkar riggade.

 

Men denna gången så gick jag in med en lugn sinnesro och förväntade mig ingen vinst utan tog allt med ro. På så sätt slapp jag bli tiltad på tärningarnas galenskap när man lyckas med att slå en etta när motspelaren slår 3st 2or.

 

Hehe, livet leker. Jag drack lite gott vin och känner mig lagomt påverkad så ikväll blir det inget poker. Reglen mot poker på fyllan hålls till 100%. Men imorgon kanske jag kan få lite tid över till spel. Skulle vara gött att kämpa upp mitt mjuka resultat till ett lite mer godkänt.

 

Vi ses på borden...

 

 

Av någon anledning får jag uppfattningen att du är något "äldre"...vänner träffas inte och dricker vin och spelar risk en fredagkväll innan man dingat 25år...:D Jag är i den åldern så jag vet...;)

 

Börjat min kamp mot mina nit-stats...spelade en 700 händers session med 21/18/4. Kändes ruskigt nice...min attempted steal låg på 35%(något hög möjligtvis) och jag höjde typ 38% av händerna från knappen. Enda problemet är om man har en reg som sitter med fullstack på BB när man är knapp då de alltid ska trillskas med 3bett om man höjt 8 knappar i rad..:)

 

Dock får det utvärderas något grundligare då jag enbart spelat typ 2000 händer med de statsen...

 

Ganska kul när man kollar tillbaks på statsen man hade i början på året på 0.5/1...låter 22/11/1 skrämmande?...:D För att inte tala om mina stats från Prima för 2 år sen...omfg....18/5/0.8,,,vilken fisk!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning får jag uppfattningen att du är något "äldre"...vänner träffas inte och dricker vin och spelar risk en fredagkväll innan man dingat 25år...:D Jag är i den åldern så jag vet...;)

 

Börjat min kamp mot mina nit-stats...spelade en 700 händers session med 21/18/4. Kändes ruskigt nice...min attempted steal låg på 35%(något hög möjligtvis) och jag höjde typ 38% av händerna från knappen. Enda problemet är om man har en reg som sitter med fullstack på BB när man är knapp då de alltid ska trillskas med 3bett om man höjt 8 knappar i rad..:)

 

Dock får det utvärderas något grundligare då jag enbart spelat typ 2000 händer med de statsen...

 

Ganska kul när man kollar tillbaks på statsen man hade i början på året på 0.5/1...låter 22/11/1 skrämmande?...:D För att inte tala om mina stats från Prima för 2 år sen...omfg....18/5/0.8,,,vilken fisk!!

 

 

Hehe, jo jag fyller 28år nu i augusti så över 25år, bra read =)

 

Kul att du lirade lite mera LAG och att det funkade bra. Det kan vara svårt att byta stil på sitt spel. Men måste koncentrera sig hela tiden för att inte falla tillbax i det gamla invanda mönstret. Men om man tar lite i taget och känner sig fram så borde det gå bra. Men det är läskigt första gången man ska 3betta med en SC eller 99 när man tidigare endast 3bettat med AA :-D

 

Självklart måste man anpassa sin buttonsteal beroende på blindssnubbarna. Är de veka så sno mer än 30% är det starka så sno lite mindre, om man inte känner för att tilta nån (förhoppningsvis inte sig själv).

 

Bra att du utvecklas :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom just hem från svärföräldrarna, åkte dit över lördagen och sov kvar i deras kyliga frige-bod på en stenhård 80säng där madrassen endast hade stoppning runt omkring mitten. Men det gick väl bra, lite trött dock idag och ångest över att jag inte spelade nå poker alls i helgen som var tänkt.

 

Ibland har man inget att säga till om när det motsatta könet blinkar med ögonen och frågar , "kan vi inte stanna här inatt?". Så det blev Eurovision med svärmor och en sovandes svärfar drickandes ett nytt gott rödvin. Skapligt riggat det var då, själv tyckte jag att sveriges låt Hero borde ganska lätt hamna på top5. Men så tyckte inte de andra fiskarna i Europa. Hehe, men orka bry sig om en badbeat lixom.. :roll:

 

Jaha drog en powernap innan idag för att kunna hitta några vilsna hjärnceller för att spela poker med och det slutade på just över +1K så det känns ok. Åkte ändå på typ 2 eller 3 riktiga bad-beats. En hand hade jag färg på turn, AI, han kåka på river, och en annan hand senare hade jag KK, på floppen AI, han träffar tvåparet på river. Men det är lika för alla. Gäller bara att vara glad för att man kan spela bra och vinna lite pengar ändå.

 

Nu blir det UFC repris från natten med några polare...

 

Kanske lite mera spel innan om jag orkar... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session nu och tappade ca 1300kr, tråkigt. Jag hade otur och sen så synade jag en överbet på river där jag var tokslagen. Blir förbannat trött på mig själv när jag gör sådana CP-spel. Självklart går alla AI med nötterna, vad annars. Men jag vill ju skänka bort mina pengar. Jippii...!!

 

Hata snabba beslut!

 

Vill döda mig själv just nu..!

 

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: emerson06 (815.24)

Plats 2: Neuen (937.95)

Plats 3: Spider69 (227.03)

Plats 4: Mr_Lee10 (1189.95)

Plats 5: tummen55 (385.33)

Spider69 lägg LM 2.50

Mr_Lee10 lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [8s, 5s]

 

*** Bet Runda 1 ***

tummen55 Lägg

emerson06 Lägg

Neuen Höj till 20.00

Spider69 Lägg

Mr_Lee10 Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [7s, Er, 8k]

 

*** Bet Runda 2 ***

Mr_Lee10 Satsa 30.00

Neuen Syna 30.00

 

*** Turn(Board): *** : [7s, Er, 8k, Es]

 

*** Bet Runda 3 ***

Mr_Lee10 Satsa 55.00

Neuen Syna 55.00

 

*** River(Board): *** : [7s, Er, 8k, Es, Ds]

 

*** Bet Runda 4 ***

Mr_Lee10 All-in 1084.95

Neuen All-in 832.95

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1863.40

Mr_Lee10 [Ek, Dh] Kåk Vinst: 1863.40

 

 

Jag är en idiot, men vad gör det.. kul att ni andra har någon att tjäna pengar på!

 

Borde fan spela lägsta nivån tills jag lär mig spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...