Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

Får ont i ögonen av den här HH:n. Du misshandlar verkligen din hand.

 

Höj pre (du har en bra hand och vill få initiativet i potten)

Cb:a floppen som är en mycket bra flopp för din hand.

Som spelat, C/R till 95

Som spelat nu... syn är väl okej. Men Förstår verkligen inte bluffen på riv, speciellt inte när typ det sämsta kortet kommer att bluffa på.

 

Ok, jo jag har förstått nu att jag spelade den fel. Men jag tänkte att jag kanske kunde reppa en tia.. men var väl bara korkad.

 

Gjorde en bluff idag som oxå blev "bajs", kanske kan få en kommentar på den med. Måste ju lära mig bluffa lite oxå så jag inte bara sitter och nötgrindar.

 

 

[Hand 13]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: xoola (353.27)

Plats 2: DartHRM (468.36)

Plats 3: ~Mr.Z~ (1412.74)

Plats 4: Denver_ (975.00)

Plats 5: Neuen (962.79)

xoola lägg LM 2.50

DartHRM lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Eh, Kns]

*** Bet Runda 1 ***

~Mr.Z~ Höj till 15.00

Denver_ Lägg

Neuen Höj till 45.00

xoola Lägg

DartHRM Lägg

~Mr.Z~ Syna 45.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 2k, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

~Mr.Z~ Passa

Neuen Satsa 65.00

~Mr.Z~ Syna 65.00

*** Turn(Board): *** : [2r, 2k, 3h, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

~Mr.Z~ Passa

Neuen Passa

*** River(Board): *** : [2r, 2k, 3h, 3k, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

~Mr.Z~ Passa

Neuen Satsa 140.00

~Mr.Z~ Syna 140.00

*** Showdown *** : Rake: 12.68 Totalpott: 494.82

xoola Lägger mig Vinst: 0.00

DartHRM Lägger mig Vinst: 0.00

~Mr.Z~ [6r, 6k] Två par, sexor och treor Vinst: 494.82

 

 

Edit: Kan tillägga att jag på detta bordet hade statsen 13/9/4.25 på 133 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spela just en session som jag gick lite plus på, jag tyckte själv att jag spelade bra. Hade lite otur och lite tur men gött med plus, nu blir det att åka till stugan vid värnern och grilla i solen. Peace!

 

Körde 4turbobord också. Det gick bra, på nått vis fungera jag som ordspråket "when you think long, you think wrong". Fast det blir ju lite väl stressigt ibland. När man vill se hur de andra spelar.

 

Resultat i maj hittills:

+1150kr

20h spel

9100 händer

 

Typ lagom seg start tycker jag *blä* men I will fight!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en timme och gick plus, skönt. Spelade bra och drog in några bra händer. Som hand 14, kommentera gärna. Är inte så säker på mitt "drag-hands-spel" än.

 

Skönt väder, (för poker) :-D

 

Hamnade på 500händer på 19/15.5/4.3, ganska bra va? eller måste jag ännu närmre med PFR?

 

 

[Hand 14]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (496.53)

Plats 2: jot (335.21)

Plats 3: Helen41 (157.50)

Plats 4: mbengt (1080.30)

Plats 5: Divanovic (1000.00)

mbengt lägg LM 2.50

Divanovic lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [5r, 6r]

*** Bet Runda 1 ***

Neuen Höj till 20.00

jot Lägg

Helen41 Syna 20.00

mbengt Syna 20.00

Divanovic Lägg

*** Flop(Board): *** : [6h, 9r, Er]

*** Bet Runda 2 ***

mbengt Satsa 50.00

Neuen Höj till 175.00

Helen41 Lägg

mbengt Höj till 535.00

Neuen All-in 476.53

*** Turn(Board): *** : [6h, 9r, Er, Kh]

*** River(Board): *** : [6h, 9r, Er, Kh, 7r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1003.06

Neuen [5r, 6r] Färg med ess i topp Vinst: 1003.06

mbengt [Dk, Es] Par i ess Vinst: 0.00

 

 

 

[Hand 15]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Lillplutt (737.63)

Plats 2: Charu (1088.63)

Plats 3: Neuen (611.07)

Plats 4: Macmartin (246.88)

Plats 5: selma007 (373.71)

Charu lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ek, Dh]

*** Bet Runda 1 ***

Macmartin Lägg

selma007 Lägg

Lillplutt Höj till 20.00

Charu Syna 20.00

Neuen Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 5s, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Charu Passa

Neuen Passa

Lillplutt Satsa 45.00

Charu Lägg

Neuen Höj till 115.00

Lillplutt Syna 115.00

*** Turn(Board): *** : [8k, 5s, Dk, 3s]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 195.00

Lillplutt Lägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt, nu börjar jag tröttna på att trilla ner så fort jag fått lite medgång. Jaja, backde det jag vann tidigare idag på en timmes session. KK mot AA AI pre, och sen en 3bettad pott där jag sätter K med mina AK mot hans TTT, såsen åker in och jag orkar inte spela mer nu. Låg innan allt detta hände +600 för den sessionen. Känns bittert, men jag spelade (förhoppningsvis) bra poker iaf.

 

och nu krånglar jävla handhistoryn igen, TILT! (känner mig som en manodepressiv tomte)

 

 

[Hand 16]

 

2.5/5 NL Texas Hold'em

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Mr_Snus ( 371.23 )

Seat 2: TamsAnna ( 985 )

Seat 3: PokerBlaze ( 280 )

Seat 4: leifi ( 661.08 )

Seat 5: Neuen ( 736.51 )

 

leifi posts small blind [2.5].

Neuen posts big blind [5].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Kh Ac ]

 

Mr_Snus calls [5].

TamsAnna raises [25].

PokerBlaze folds.

leifi folds.

Neuen raises [75].

Mr_Snus folds.

TamsAnna calls [55].

 

** Dealing Flop ** [ 3d, Tc, Kc ]

 

Neuen bets [105].

TamsAnna raises [300].

Neuen is all-In.

TamsAnna calls [356.51].

 

** Dealing Turn ** [ 7d ]

** Dealing River ** [ 8d ]

TamsAnna shows [ Th, Td ] three of a kind, tens.

Neuen shows [ Kh, Ac ] a pair of kings.

TamsAnna wins 1465.52 from the main pot with three of a kind, tens.

 

Bra eller anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att både din 3bettade AK och all in pre för 100xbb med KK är sjukt standard. Jag hade spelat likadant.

 

Heh, ja du snodde ju mina pengar med AA så klart du är glad! :-)

 

Men kan man inte komma ifrån AK handen eller? vad ska han re-rejsa med på floppen som han synar pre med. Känns i efterhand som jag skulle kunna foldat där, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, ja du snodde ju mina pengar med AA så klart du är glad! :-)

 

Men kan man inte komma ifrån AK handen eller? vad ska han re-rejsa med på floppen som han synar pre med. Känns i efterhand som jag skulle kunna foldat där, eller?

 

Kanske, men det är väl lite halvvekt kan jag tycka. Ska han ha just set eller AA så får han ha det. Där är ganska många varianter på färg och stegdrag som du leder över. Plus att han kan ha AK.

 

När du 3bettar en hand som AK pre så spelar du väl för att du tror att TPTK är bäst hand på flopp? Om så är fallet så all in på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har ni anledningen till varför jag inte (vill) spelar med 200bb, testade köpa in nu för 200bb på 4 bord och tänkte jaga fyllegrisar. Men såklart blir man överkörd av snygga setups. :-D

 

Älskar poker...

 

 

[Hand 17]

 

2.5/5 NL Texas Hold'em

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Neuen ( 969.57 )

Seat 2: loserloser ( 703.95 )

Seat 3: REKOP06 ( 300.05 )

Seat 4: hagbard01 ( 1078.14 )

Seat 5: ddog ( 76.89 )

REKOP06 posts small blind [2.5].

hagbard01 posts big blind [5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Js Qh ]

ddog folds.

Neuen raises [20].

loserloser calls [20].

REKOP06 folds.

hagbard01 calls [15].

** Dealing Flop ** [ 4h, 9h, Ts ]

hagbard01 checks.

Neuen bets [40].

loserloser folds.

hagbard01 raises [220].

Neuen calls [180].

** Dealing Turn ** [ 8d ]

hagbard01 checks.

Neuen is all-In.

hagbard01 calls [729.57].

** Dealing River ** [ 8s ]

Neuen shows [ Js, Qh ] a straight, eight to queen.

hagbard01 shows [ 9c, 9d ] a full house, nines full of eights.

hagbard01 wins 1946.64 from the main pot with a full house, nines full of eights.

 

Sista handen jag spelade oxå när jag precis stängt ner alla andra borden och skulle logga ut. Jag vill äta bajs, med en sked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag är fan pokerberoende tror jag. Har svårt att inte spela när jag har tillfälle, även om jag dagen innan bestämmer mig för att inte spela. Men vad ska jag annars göra lixom. :-D

 

Jaja, +1k på 1h session. Så nästa session förväntar jag mig att tappa det. Men det är väl ok. Jag har ju så kul när jag spelar. Hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session till och gick plus, what man?

 

Nu har jag bestämt mig för att resten av maj ska bli en stabil och vinstgivande månad. Jag tror fan att det är min egen hjärna som skapar förlusterna. Jag måste tro på att jag kan vinna och vinsten skall komma. Precis som en idrottare måste se sig själv klara av sin idrott i fantasin, så bör jag som pokerspelare se mig själv vinna pengar och spela bra solid poker utan de minsta tilt eller dumspel.

 

In med lite mera "the secret" i pokern. Lagen om attraktion, det du tänker och känner drar du till dig. Jag tänker på 10k i maj.. mmm... 10k...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 17, du slaktar den som en newbie rätt så hårt. Nu hade du tur att killen hade set, men hur ska du få value av andra händer där. Känns som om ni båda två spelar uruselt, hans c/r på floppen...vad fan är det för nåt, du skulle aldrig syna det om det var en vanlig c-bet med typ AQ, så han verkligen skriker styrka och är rädd för draget...en höjning upp till 150 skulle kanske kunnat få med sig några överkort.

Sen träffar du ordendligt, men förstör det hela genom att donk-ställa...vad ska han syna med där ? Alla sets följer med ändå ja, men du vill också ha syn av färgdraget (som han kanske spelar så), syn av alla TPTKs (jag är rätt säker på att en kompetent spelare skulle kunna slänga AT på turn utan några problem, speciellt då han skulle aldrig överbetta floppen så), alla överpar, även sucker-stegen skulle bli fundersam där...och sen om du bara betar 300 turn, får syn, river parar, han ställer, så har du kvar 430 skäl att tänka igenom handen, och vad hans c/r betyder nu med parad bräda.

 

 

imo ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker hand 17 är klockrent spelad mot averagefisken på svs. Alla överpocket synar ner en allin där. Vilket inte är helt omöjligt att han har.

 

Resten (dom som inte har pocket) synar ner eftersom dom tycker att du överbetar potten och verkligen måste bluffa. Sen börjar dom tilta och du får ännu mer pengar av dom.

 

Detta beror ofc lite på vilken image du har på bordet iofs.

 

EDIT: Sen förstår jag inte resonemanget om varför du inte gillar 200BB i sånna där lägen. Du går ju in med bästa handen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 17

 

imo ;-)

 

Ja det kan tyckas att det är ett dumt spel när man endast läser handhistoriken rak av. Men om du suttit vid bordet och spelat med mig så skulle du kanske tyckt annorlunda. Jag "visste" att fi hade en superstark hand. Det beror på fi's spel och tidigare spel och hur jag spelat. Sen när jag sätter stegen så känner jag att han inte sätter mig på stegen, vilket gör att jag kan få betalat av ganska många händer här, hur mycket jag än bettar. Jag vill inte se ett kort som parar bordet eller ett kort som ger färgchans eller ännu ett kort i stegföljd på river. Då kan fi fått en bättre hand eller så får jag inte betalt med min hand för att fi tror sig vara slagen. Men ännu en sak är att med mitt AI bet så tror jag inte fi sätter mig på stegen eftersom det vore dumt att skrämma bort honom med nötterna. Jag gillar mitt spel, men skulle även kunnat betta 75% av potten på turn och gillat det med.

 

imo :-D

 

 

EDIT: Sen förstår jag inte resonemanget om varför du inte gillar 200BB i sånna där lägen. Du går ju in med bästa handen :D

 

Hehe, ja du det handlar mer om att jag upplever det som att jag blir utdragen så fort jag går in med 200bb och då slår det hårdare på min rulle än om jag blir utdragen med 100bb (såklart). Men jag vet att det är bättre med 200bb i längden om jag hela tiden går in med bästa handen... Jag blir nog en 200bb spelar jag med nån gång 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu trillade jag ner lite igen. Men jag kommer igen.

 

[Hand 18]

 

$2.5/$5 NL Texas Hold'em - Monday

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: collo ( $575.15 )

Seat 3: Lazio ( $648.39 )

Seat 4: boggelito ( $927.91 )

Seat 5: Neuen ( $773.67 )

Neuen posts small blind [$2.5].

collo posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Neuen [ Kc Kd ]

Lazio calls [$5].

boggelito raises [$10].

Neuen raises [$41.5].

collo folds.

Lazio folds.

boggelito calls [$34].

** Dealing Flop ** [ 2d, Ts, 6h ]

Neuen bets [$78].

boggelito calls [$78].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

Neuen bets [$201].

boggelito calls [$201].

** Dealing River ** [ Ah ]

Neuen checks.

boggelito bets [$295].

Neuen calls [$295].

 

Resultat i vitt nedan.

 

boggelito shows [ 5c, 4c ] a straight, two to six.

boggelito wins $1231 from the main pot with a straight, two to six.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, allt känns hopplöst på pokerfronten och hur jag än gör så kommer jag ingenstans. Börjar känna mig lite frustrerad och irriterad. Så jag tar en veckas pokerpaus och kommer igen sen i slutet av månaden. Orkar inte med att sitta och bli förbannad varje gång jag spelar. Det tar på krafterna.

 

Ligger för närvarande typ -200kr för maj månad. Inget farligt egentligen men hur kul är det att spela när det bara går upp och ner hela tiden. Har inte varit över 2500+ denna månaden och nu när jag trillade under 0 gränsen så tröttnade jag. Poker suger när det är motrigg, synd bara att man inte kan spärra svs kontot typ 3 eller 4 dagar. Det hade räckt gott och väl tror jag. Men, men.. See you then..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, allt känns hopplöst på pokerfronten och hur jag än gör så kommer jag ingenstans. Börjar känna mig lite frustrerad och irriterad. Så jag tar en veckas pokerpaus och kommer igen sen i slutet av månaden. Orkar inte med att sitta och bli förbannad varje gång jag spelar. Det tar på krafterna.

 

Ligger för närvarande typ -200kr för maj månad. Inget farligt egentligen men hur kul är det att spela när det bara går upp och ner hela tiden. Har inte varit över 2500+ denna månaden och nu när jag trillade under 0 gränsen så tröttnade jag. Poker suger när det är motrigg, synd bara att man inte kan spärra svs kontot typ 3 eller 4 dagar. Det hade räckt gott och väl tror jag. Men, men.. See you then..

 

Det vänder, men du har annan inkomst på sidan va?

Att det går kasst och ändå kunna vara noll är inte så jätte dåligt om man tänker efter. T o m jag backade inatt, då kan nog alla göra de;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vänder, men du har annan inkomst på sidan va?

Att det går kasst och ändå kunna vara noll är inte så jätte dåligt om man tänker efter. T o m jag backade inatt, då kan nog alla göra de;-)

 

Hehe, tom du har backat alltså :lol:

 

Jo jag har inkomst utöver pokern. Inte direkt så jag skulle våga leva på poker nu när jag knappt går plus. Men jag ser poker som en hobby där jag kan dra in lite extrapengar. Mitt mål är att utvecklas och bli duktigare på poker och då vinna lite pengar. Men jag ska nog tjäna väldigt mycket om jag ska försöka bli proffs. Inget jag direkt vill heller kanske, det blir så mycket press och så. Inget jag trivs med. Fast om man hade flera 100k så kanske det skulle kännas tryggt.

 

Jo att ha en dålig period och ändå vara nära nollan är väl ganska bra. Det kunde helt klart vara sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, dålig period och ligger +-0 är bra, tro mig.

Körde riktigt hårt hela förra året 2,5-5 till 10-20, hade inte en enda back månad.

Åkte in i väggen i början av 2008, kunde inte vinna en hand i över 2 månader.

Då är det jobbigt, kan jag säga.

Du klarar dig riktigt bra!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, dålig period och ligger +-0 är bra, tro mig.

Körde riktigt hårt hela förra året 2,5-5 till 10-20, hade inte en enda back månad.

Åkte in i väggen i början av 2008, kunde inte vinna en hand i över 2 månader.

Då är det jobbigt, kan jag säga.

Du klarar dig riktigt bra!!!

 

hehe är det du som är Lion på SvS?:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, dålig period och ligger +-0 är bra, tro mig.

Körde riktigt hårt hela förra året 2,5-5 till 10-20, hade inte en enda back månad.

Åkte in i väggen i början av 2008, kunde inte vinna en hand i över 2 månader.

Då är det jobbigt, kan jag säga.

Du klarar dig riktigt bra!!!

 

Jo jag vet, det är ingen fara. Jag gnäller väl inte så mycket, eller? Men jag märker att jag blir irriterad och spelar lite sämre så då tänkte jag att det är smart att ta en paus och vila hjärnan lite. Så att jag inte tiltar loss som en galning.

 

Det är synd bara att man tvivlar på sig själv så fort det blir lite motgång. Men det är väl bara att lära sig att tro på sig själv. Även när det går neråt resultatmässigt.

 

Vem är Lion? hehe verkar vara eftertraktad :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag vet, det är ingen fara. Jag gnäller väl inte så mycket, eller? Men jag märker att jag blir irriterad och spelar lite sämre så då tänkte jag att det är smart att ta en paus och vila hjärnan lite. Så att jag inte tiltar loss som en galning.

 

Det är synd bara att man tvivlar på sig själv så fort det blir lite motgång. Men det är väl bara att lära sig att tro på sig själv. Även när det går neråt resultatmässigt.

 

Vem är Lion? hehe verkar vara eftertraktad :-)

 

 

Hehe, tror det va Rivali, jag bustade på ett inköp häromdan. Han var inte glad!!

 

Megakillah är bara en mycket dryg pojke, som tror sig vara bäst på SvS efter att ha sett 2 avsnitt av cardrunners. Klarar inte av förlust utan att förulämpa folk. Ha ha, ska inte säga nått dumt om killen, han kanske är bra i verkligheten.

Han är sitt eget straff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordningen återställd8-)

 

Kan vara smart med paus, jag orkade hålla upp 36timmar som mest tror jag. Alla polare var utomlands, ingen träning, inget jobb. Då var tilten nära så fort man slog sig ner, kan man pausa några dagar så är det nog lite lättare att nollställa. Och tycker du skriver rätt bra om det, jag förstörde hela min gamla dagbok med whine, så gör inte om det misstaget bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...