Gå till innehåll

Neuen@svs


Neuen

Recommended Posts

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ruuuuuuuuuuush:-D

 

Bästa månadsstarten på SvS so far!

Riktigt kul att spela just nu.. Du gör mig nog sällskap där uppe snart!

 

Fan va skönt. Så du går uppe på molnen nu och tittar ner på alla fiskarna som simmar i din pokerbassäng. :-D

 

Jo jag ska allt försöka så gott jag kan att klättra mig uppåt. Men får släppa allt som har med resultat att göra nu och fokusera på att hitta mitt A-game igen. Har trollat iväg lite känner jag. Även om jag spelar ganska ok för det mesta, så sätter jag mig i onödiga situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va skönt. Så du går uppe på molnen nu och tittar ner på alla fiskarna som simmar i din pokerbassäng. :-D

 

Jo jag ska allt försöka så gott jag kan att klättra mig uppåt. Men får släppa allt som har med resultat att göra nu och fokusera på att hitta mitt A-game igen. Har trollat iväg lite känner jag. Även om jag spelar ganska ok för det mesta, så sätter jag mig i onödiga situationer.

 

Försökt se ngn CR film? Kostar lite men värt det enligt mig..

Ska även börja läsa boken Slask tipsade om nu till veckan.

 

Sen jag började med CR så har jag ökat min PF raise till ca 18, CB betar ganska mycket och känns som fiskarna ofta tröttnar snabbt och betalar av de ggr man träffar. Bara man lägger sig på en lagom nivå och kan lägga händer också och inte bara bomba.. De drar ut en del, men går in som favorit i halvstora potter oftare än förut, så jag hoppas det kan fortsätta nästan lika bra i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt se ngn CR film? Kostar lite men värt det enligt mig..

Ska även börja läsa boken Slask tipsade om nu till veckan.

 

Sen jag började med CR så har jag ökat min PF raise till ca 18, CB betar ganska mycket och känns som fiskarna ofta tröttnar snabbt och betalar av de ggr man träffar. Bara man lägger sig på en lagom nivå och kan lägga händer också och inte bara bomba.. De drar ut en del, men går in som favorit i halvstora potter oftare än förut, så jag hoppas det kan fortsätta nästan lika bra i fortsättningen!

 

Jag är på G med CR, blir snart. Måste bara orka ta tag i det och så. Tycker det är lite mycket pengar att lägga i startavgift. Haha, men det är väl värt det och jag spelar väl ihop det på en timmes bra spel så vadå.

 

Vilken bok ska du läsa? Vilka böcker har du läst tidigare, om några?

 

Vilka stats lirar du med nu typ 21/18/3 eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på G med CR, blir snart. Måste bara orka ta tag i det och så. Tycker det är lite mycket pengar att lägga i startavgift. Haha, men det är väl värt det och jag spelar väl ihop det på en timmes bra spel så vadå.

 

Vilken bok ska du läsa? Vilka böcker har du läst tidigare, om några?

 

Vilka stats lirar du med nu typ 21/18/3 eller?

 

För lat för att läsa engelska, så inte blivit några böcker tyvär! Lr jo.. Ace on the river, där Greenstein berättar om starten på sin karriär. Ganska intressant och lättläst bok, dock ingen teori.

 

Ska läsa Small stakes Holdém - Winning big with expert play

 

Titeln låter sådär, men Slask sa att den ska vara bra så får lita på honom!

 

Just nu spelar jag ~25/~18/2,8.. Vet inte om det är bra siffror, men så står det i PT iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För lat för att läsa engelska, så inte blivit några böcker tyvär! Lr jo.. Ace on the river, där Greenstein berättar om starten på sin karriär. Ganska intressant och lättläst bok, dock ingen teori.

 

Ska läsa Small stakes Holdém - Winning big with expert play

 

Titeln låter sådär, men Slask sa att den ska vara bra så får lita på honom!

 

Just nu spelar jag ~25/~18/2,8.. Vet inte om det är bra siffror, men så står det i PT iaf!

 

jag köpte den boken, tänk på att den lämpar sig mest för limit spel dom snackar inge nl i den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man spela Axs?

 

Alltså, tycker inte alls det är något fel på att limpa AXs på knappen om det är limpat före. Självklart inte fel att höja heller, allt handlar ju bara om att kunna komma ifrån handen om man bara träffar esset.

Då spelar det ingen roll om du limpat med eller höjt den på knappen, generellt tycker jag att A2-A5s mår bäst av att bara limpa in när det är limpat före eftersom fiskarna alltid limpsynar in med A6-AT och mot dessa fiskar är det jobbigt att lägga TP.

 

Så jag är lite emot den här "höj alla A på knappen-diktaturen".

Ska du däremot spela en hand som typ A8s eller något annat komplett skit-A så ska du nog höja oavsett om det är limpat framför eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, tycker inte alls det är något fel på att limpa AXs på knappen om det är limpat före. Självklart inte fel att höja heller, allt handlar ju bara om att kunna komma ifrån handen om man bara träffar esset.

Då spelar det ingen roll om du limpat med eller höjt den på knappen, generellt tycker jag att A2-A5s mår bäst av att bara limpa in när det är limpat före eftersom fiskarna alltid limpsynar in med A6-AT och mot dessa fiskar är det jobbigt att lägga TP.

 

Så jag är lite emot den här "höj alla A på knappen-diktaturen".

Ska du däremot spela en hand som typ A8s eller något annat komplett skit-A så ska du nog höja oavsett om det är limpat framför eller inte.

 

Hmm, ja nu har vi något att diskutera. Jag själv har spelat så som du beskriver för det mesta. Att endast syna när det är limpat tidigare med A2s-A9s för att jag tror mig få odds att dra till färgen och även ofta vinna potten med ett A på brädan.

 

men precis som du skriver så måste man kunna komma ifrån handen när man känner att fi har något som klår en. Den här handen kan förmodligen spelas med vinst på olika sätt...

 

Själv så ligger jag med händerna A2s-ATs endast minus med 2 (A6s, A4s). De andra 7 ligger jag plus på. Så jag gör väl något rätt kanske?

 

Hur ligger ni andra till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt tycker jag att du ska höja sånna händer från knapp av olika orsaker, bland annat att du blir mindre exploaterbar när du höjer men också att du kan ta ner potten direkt.. Synar nån brukar man ju ofta också kunna ta ner den med ett C-bet..

 

Beror väl kanske lite på motståndet, är det fiskigt kan jag gärna syna i hopp om att träffa färgen. Annars spelar jag nog mer rättframt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, tycker inte alls det är något fel på att limpa AXs på knappen om det är limpat före. Självklart inte fel att höja heller, allt handlar ju bara om att kunna komma ifrån handen om man bara träffar esset.

Då spelar det ingen roll om du limpat med eller höjt den på knappen,generellt tycker jag att A2-A5s mår bäst av att bara limpa in när det är limpat före eftersom fiskarna alltid limpsynar in med A6-AT och mot dessa fiskar är det jobbigt att lägga TP.

 

Så jag är lite emot den här "höj alla A på knappen-diktaturen".

Ska du däremot spela en hand som typ A8s eller något annat komplett skit-A så ska du nog höja oavsett om det är limpat framför eller inte.

 

Håller inte med. hans limprange lär vara gigantisk(förutsätter random fisk på nivån). Större delen av ggerna lär du vara favorit och och bara det är ju absolut en anledning att få in mer pengar i potten. Lägg då till position plus att du har chans att ta potten direkt gör det till imo en solklar raise pre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. hans limprange lär vara gigantisk(förutsätter random fisk på nivån). Större delen av ggerna lär du vara favorit och och bara det är ju absolut en anledning att få in mer pengar i potten. Lägg då till position plus att du har chans att ta potten direkt gör det till imo en solklar raise pre...

 

+1

 

 

 

 

[Hand 7]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 2: panton (1101.14)

Plats 3: Bjoelle (568.82)

Plats 4: Neuen (485.02)

Plats 5: RIVALI (992.50)

Neuen lägg LM 2.50

RIVALI lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [4h, 5h]

*** Bet Runda 1 ***

panton Lägg

Bjoelle Lägg

Neuen Syna 5.00

RIVALI Höj till 20.00

Neuen Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [2s, 3k, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

RIVALI Satsa 30.00

Neuen Syna 30.00

*** Turn(Board): *** : [2s, 3k, 10r, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Passa

RIVALI Satsa 65.00

Neuen Syna 65.00

*** River(Board): *** : [2s, 3k, 10r, 4k, 10h]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Satsa 125.00

RIVALI Höj till 335.00

Neuen Lägg

 

Tvungen att bluffa han när han sitter på nötterna. Bra bluff annars?

 

Jag hade höjt från SB istället för att limpa. När sedan du blir höjd är 45s inget potentiellt monster OOP då du har mindre än 100BB.

 

Om du ska göra ett move så gör det på turn istället. Den rivrade 10:an gör ju också att du inte kan representera något drag som kan ha gått in, så det finns betydligt bättre blufflägen att hitta än detta.

 

Bra dock att du börjar laborera med en och annan bluff. Det för upp ditt spel ännu en level.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att jag skulle rejsat från SB där, oftast så gör jag det. Men så ser jag RIVALI sitta där och tänkte nu ska jag "trolla" lite. ;-)

 

Men jag tänkte på river att jag skulle kunna representera en 10:a, men kanske var dumt. Jaja nu tror han ju iaf att jag är en blufftomte tills nästa gång, när jag sitter med "the nuts" :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session nu runt midnatten och det gick hör och häpna ganska bra. Jag hittade helt plöstligt tillbaks till mitt vinnande spel, nästan en kuslig känsla. Som att jag har olika växlar och hade en för hög växel i tidigare. Nu växlade jag ner och spelade mer solid poker, bra händer och efter position som sig bör.

 

Jag ska försöka analysera mitt spel under denna första maj-vecka och se till att jag inte gör om samma misstag. Jag spårade ur helt enkelt. Men hoppas att jag kan komma på rätt spår nu.

 

Slutade sessionen på ett litet plus men ack så skönt, efter massa förlustsessioner och dåligt spel. +750kr

 

 

Edit: Glömde skriva, att jag blev också översettad i en hand tidigt där jag backade 550kr men, som ovan skrivet så slutade jag ändå på plus. Tack för det.

 

Såg dock nu att jag var lite väl tajt, hmm, jaja. Blir att öppna upp sig lite mera kanske. kram till alla pokerlovers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så underbart det är att spela poker. Man startar med att spela ganska bra spel, åker på någon setup, men kämpar på. Sen så hittar man några bra händer likt KK och QQ som man spelar men ingen vill vara med. Men floppar några set med sina 44 och 77 men ingen har något och alla foldar så fort man tittar på bettknappen.

 

Men det gör inget jag behöver bara ha tålamod. Sen så kommer det en käftsmäll till och då känns det lite som att mitt tålamodet lixom smälter likt smör i en ultrahet stekpanna, min spelstrategi blir värd fucko och jag vill bara sätta dit den jäveln som efter att dragit ut mig på turn med set i fyror då jag innan bettade på floppen med flera överkort skrivit "ty" i chatten. Varför blir det så lätt att man vill döda dem?

 

Men jag slutade där och tänkte det var mitt fel, jag vet bättre. Men sen senare tänkte jag, nu ska jag spela lite. Jag känner mig mer stabil och fokuserad.

 

Börjar spela och hittar några riktigt bra situationer och plussar snabbt. Tar igen det jag tidigare backat och lite till. Så skönt, nu tänker jag att jag kan gå till sängen och sova så skönt efter att gått plus för dagen. Men, något håller mig kvar. Jag kan inte ge mig med att bara vara lite plus, jag behöver lite till. Bara lite till.

 

Sen vet ni själva hur det slutar. Jag åker på en setup efter den andra och min mage skriker "vafan slutade du inte tidigare för". Men jag orkar inte känna den känslan igen så jag börjar le. När jag ler så försvinner lite av den värk som kommer i bröstet efter att jag åkt på för många beats. Hehe, visst är det kul med poker.

 

Men jag spelade väl förhoppningsvis rätt och hade lite otur med variansen bara. Jag erkänner jag tiltade lite i första sessionen men inte i andra. Mer än på kudden i soffan. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Hand 8]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (535.66)

Plats 2: mange0211 (580.11)

Plats 3: HighTower2 (930.35)

Plats 4: NK (1013.57)

Plats 5: mirgab (988.47)

NK lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [6s, 5s]

*** Bet Runda 1 ***

mange0211 Lägg

HighTower2 Lägg

NK Höj till 20.00

Neuen Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [7s, Kns, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

NK Satsa 35.00

Neuen Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [7s, Kns, Dk, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

NK Satsa 75.00

Neuen Syna 75.00

*** River(Board): *** : [7s, Kns, Dk, 4r, 6k]

*** Bet Runda 4 ***

NK Satsa 150.00

Neuen Lägg

 

 

 

[Hand 9]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: Neuen (442.71)

Plats 2: sskrules (565.33)

Plats 3: zorro007 (185.58)

Plats 4: gummianka1 (355.52)

Plats 5: Propell (137.10)

Neuen lägg LM 2.50

sskrules lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ks, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

zorro007 Syna 5.00

gummianka1 Lägg

Propell Syna 5.00

Neuen Höj till 35.00

sskrules Syna 35.00

zorro007 Lägg

Propell Syna 35.00

*** Flop(Board): *** : [5s, 5r, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Satsa 95.00

sskrules Höj till 190.00

Propell Lägg

Neuen All-in 407.71

sskrules Syna 407.71

*** Turn(Board): *** : [5s, 5r, 7h, 9r]

*** River(Board): *** : [5s, 5r, 7h, 9r, 10h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 910.42

Neuen [Ks, Kh] Två par, kungar och femmor Vinst: 0.00

sskrules [6h, 5h] Triss i femmor Vinst: 910.42

 

 

 

[Hand 10]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: loserloser (898.79)

Plats 2: rinkeby (168.35)

Plats 3: Petros (693.10)

Plats 4: Neuen (494.00)

Plats 5: Derfor (1246.29)

Petros lägg LM 2.50

Neuen lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Knr, Er]

*** Bet Runda 1 ***

Derfor Lägg

loserloser Syna 5.00

Petros Syna 5.00

Neuen Höj till 25.00

loserloser Lägg

Petros Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, 10k, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

Petros Passa

Neuen Satsa 45.00

Petros Syna 45.00

*** Turn(Board): *** : [Kr, 10k, 6r, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

Petros Passa

Neuen Satsa 95.00

Petros Syna 95.00

*** River(Board): *** : [Kr, 10k, 6r, 9s, 8h]

*** Bet Runda 4 ***

Petros Passa

Neuen Passa

*** Showdown *** : Rake: 8.37 Totalpott: 326.63

loserloser Lägger mig Vinst: 0.00

rinkeby [N/A, N/A] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Petros [5k, 10r] Par i tior Vinst: 326.63

 

 

 

[Hand 11]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: loserloser (867.94)

Plats 2: rinkeby (105.64)

Plats 3: Petros (1367.98)

Plats 4: Neuen (500.00)

Plats 5: Derfor (532.51)

rinkeby lägg LM 2.50

Petros lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Ks, Er]

*** Bet Runda 1 ***

Neuen Höj till 20.00

Derfor Lägg

loserloser Syna 20.00

rinkeby Lägg

Petros Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, Dr, 3h]

*** Bet Runda 2 ***

Petros Passa

Neuen Satsa 45.00

loserloser Syna 45.00

Petros Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kr, Dr, 3h, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Satsa 95.00

loserloser All-in 802.94

Neuen Lägg

 

 

 

[Hand 12]

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit)

Plats 1: loserloser (892.94)

Plats 2: rinkeby (125.64)

Plats 3: Petros (938.09)

Plats 4: Neuen (436.38)

Plats 5: Derfor (500.00)

Neuen lägg LM 2.50

Derfor lägg SM 5.00

** Giv **

Neuen [Dk, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

loserloser Syna 5.00

rinkeby Lägg

Petros Höj till 20.00

Neuen Höj till 75.00

Derfor Lägg

loserloser Lägg

Petros All-in 938.09

Neuen All-in 436.38

*** Flop(Board): *** : [5k, 5s, Kns]

*** Turn(Board): *** : [5k, 5s, Kns, 10k]

*** River(Board): *** : [5k, 5s, Kns, 10k, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 867.76

loserloser Lägger mig Vinst: 0.00

rinkeby Lägger mig Vinst: 0.00

Petros [10h, 10r] Kåk Vinst: 867.76

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta syna med SC mot en spelare, höj eller lägg!

 

Sen är det väl inte så mycket att göra åt de flesta händerna tyvär.. Men tycker inte du ska anklaga dig själv så mycket för att du spelar mer, känner du att du har edge så är det rätt att spela!

 

Mötte sskrules på ett bord och inte förvånad över hans spel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta syna med SC mot en spelare, höj eller lägg!

 

Sen är det väl inte så mycket att göra åt de flesta händerna tyvär.. Men tycker inte du ska anklaga dig själv så mycket för att du spelar mer, känner du att du har edge så är det rätt att spela!

 

Mötte sskrules på ett bord och inte förvånad över hans spel..

 

Ok ska sluta testa sluta syna med SC, men ärligt, vilka händer synar du med? (22-TT)

 

Nä jag vet man inte ska bli arg/sur för att man fortsatte spela och förlorade, jag menar det är ju inte så man vinner på poker. Genom att sluta när man vunnit. Då kommer man ingen stans. Hela livet är ju ett enda långt chasgame :-D

 

Men jag var lite less igår natt bara. Men nu är det ny dag och nya tag. 8-)

 

Men känner nästan att jag behöver en liten paus snart.. så jag kan få starta om lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle också behöva pausa, men flyter så får väl offra mig och nöta på;-) Lär smälla rejält snart har jag en känsla av tyvär..

 

Mot en ok FI så kan jag lika gärna slå om 65s där, men känns som en hand du vill ha fler i potten med och helst ha kontroll över potten. Kommer alltid få ett CB av NK där, då måste du göra om handen till bluff om du intre träffar bra, och träffar du bra drag mot en Fi är det inte alls säkert han vill leka mer.

 

känns som Tag regulars ofta snor från SB, så höj upp i ett sånt här läge när du har pos och ta hem den på floppen! Vilka andra händer synar du bara med på bb? Känns som en rätt liten range(22-tt samt SC), vilket gör att du snabbt blir sönderläst av de bättre spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I allmänhet tycker jag du spelar dina draghänder för passivt.

 

hand 8. lägg eller höj pre. (helst lägg)

 

hand 10. Med en riverbet får du troligtvis K med dålig kicker(beroende på fi), 10x och missade färgdrag att lägga sig även fast du å andra sidan kanske reppar en hyffsat tight hd. (om nu fi tänker så långt :))

Slutsats: ganska readberoende men om fi spelar T5 på detta sätt kanske check bakom är ok.

 

hand 11.. du missklickar denna antar jag? lol

 

 

 

de andra händerna spelar jag typ som du..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 8. lägg eller höj pre. (helst lägg)

 

hand 10. Med en riverbet får du troligtvis K med dålig kicker(beroende på fi), 10x och missade färgdrag att lägga sig även fast du å andra sidan kanske reppar en hyffsat tight hd. (om nu fi tänker så långt :))

Slutsats: ganska readberoende men om fi spelar T5 på detta sätt kanske check bakom är ok.

 

hand 11.. du missklickar denna antar jag? lol

 

 

Tack för kommentarer, både du och Fudge tycker ju fold eller rejs på Hand 8 så kommer försöka styra mig in på det. Men blir gärna lite att jag vill försvara min bigblind lite. Men bättre att höja då kanske.

 

I hand 11 så missklickar jag inte :roll:, jag kan inte se vad fi kan sitta på här som jag slår. Inte ofta väl som folk spelar draghänder på detta viset på min nivå, eller? (hade just innan på samma bord synat med just AK mot ett set oxå i en liknande hand, det spelade in lite)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session till, dåligt. Började med plus 500 sen slutade jag på minus 500... känns bajs. Är sjuk, förkyld som satan. Inget mer spel nu förrens jag är frisk. Det fuckar min hjärna...:shock:

 

** Giv **

Neuen [4h, 5h]

*** Bet Runda 1 ***

panton Lägg

Bjoelle Lägg

Neuen Syna 5.00

RIVALI Höj till 20.00

Neuen Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [2s, 3k, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Neuen Passa

RIVALI Satsa 30.00

Neuen Syna 30.00

*** Turn(Board): *** : [2s, 3k, 10r, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

Neuen Passa

RIVALI Satsa 65.00

Neuen Syna 65.00

*** River(Board): *** : [2s, 3k, 10r, 4k, 10h]

*** Bet Runda 4 ***

Neuen Satsa 125.00

RIVALI Höj till 335.00

Neuen Lägg

 

Tvungen att bluffa han när han sitter på nötterna. Bra bluff annars?

 

 

Får ont i ögonen av den här HH:n. Du misshandlar verkligen din hand.

 

Höj pre (du har en bra hand och vill få initiativet i potten)

Cb:a floppen som är en mycket bra flopp för din hand.

Som spelat, C/R till 95

Som spelat nu... syn är väl okej. Men Förstår verkligen inte bluffen på riv, speciellt inte när typ det sämsta kortet kommer att bluffa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...