Gå till innehåll

3-betad AA blir synad till river som kommer med lekens sämsta kort.


Recommended Posts

Ja då är ju frågan hur vi ska krångla oss ur den här sitsen.. Har inga reads alls och har bara suttit vid bordet i några minuter.

 

***** Hand 639498278 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, March 20, 2008 5:08:35 PM

Eva 36 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Perander (1975.00)

Plats 2: Tossa 23 (2669.47)

Plats 3: 6holm6 (1518.50)

Plats 4: Törstig (1736.17)

Plats 5: Burgendy (1995.00)

Törstig lägg LM 5.00

Burgendy lägg SM 10.00

Burgendy [:Ad:, :As:]

*** Bet Runda 1 ***

Perander Höj till 40.00

Tossa 23 Lägg

6holm6 Lägg

Törstig Lägg

Burgendy Höj till 150.00

Perander Syna 150.00

*** Flop(Board): *** : [:Qc:, :2d:, :7c:]

*** Bet Runda 2 ***

Burgendy Satsa 250.00

Perander Syna 250.00

*** Turn(Board): *** : [:Qc:, :2d:, :7c:, :5d:]

*** Bet Runda 3 ***

Burgendy Satsa 500.00

Perander Syna 500.00

*** River(Board): *** : [:Qc:, :2d:, :7c:, :5d:, :Qd:]

*** Bet Runda 4 ***

Burgendy ???

 

Sry för den fula hhn mitt pokertracker vägrar att fungera för tillfället..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror att du måste check-syna.

De händer som han drog ut med på river är ju random backdoorflushkort som inte är speciellt troligt med tanke på floppstrukturen. KQ som är halvtroligt eftersom han synar 3bet pre. AQ är hyffsat otrolig eftersom du har två ess.

Dom som hade dig slagen hela vägen är set. Där borde han ju oftast höja turn när dubbla färgdrag ligger ute men folk spelar olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du bör ju inte betta iaf såvida ni inte har någon speciell historia eller aggrodum image.

tveksamt att fi synar turn med ett färgdrag men det är ju smallstakes.

så c/c eller c/f, jag lutar åt c/f men det beror på betsizing.

 

Du vet att vi har 1k kvar i en 1800 pot va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tvivlar lite på checksyn, varför vill vi göra det? Enda skälet är väl att färgdraget missar och att han kan bluffa det. Hur troligt är detta då? Beror givetvis väldigt mycket på fi men inte många som bara synar med färgdrag i 3betad pott. O andra sidan är det 200BB i effketiva stackar vilket gör det lite mindre effektivt att spela FD aggressivt.

 

Så jag gillar faktiskt checkfold mer än checksyn och jag kan inte heller se mycket värde i en bet. Tufft läge men jag lutar iaf åt checkfold men beror ju helt på vad fi gör också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att vi har 1k kvar i en 1800 pot va?

 

Oj missade det jag med, men hur mycket värde finns det egentligen i checksyn, inte så att han kommer pusha en slowspelad KK. När han tagit denna passiva linje kommer han sällan vakna upp och börja betta med en svagare hand medan han alltid kommer ställa de händer som slår oss. Som sagt, beror väldigt mycket på hur ofta han har färgdraget här. Folk synar ner med alla möjliga händer när man tagit sig så här långt, jag föredrar push framför checksyn iaf då jag inte tror han har färgdrag jätteofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyn

 

pott = 1800

fi har 1100 kvar

 

Jag kan inte tänka mig att du är uppe mot stege/set eftersom du reppar överpar rätt hårt på turn och dom händerna helt klart skulle pusha på den torra brädan.

 

Att du checkar tycker jag iallafall är givet eftersom du troligtvis (iofs inte omöjligt) inte får betalt av en sämre hand om du betar. (typ JJ-88)

 

AQ,KQ, QJs och Q10s (inte klöver) borde vara händerna han slår dig med. Dessa kommer fi självklart värdebeta och dessa kan jag helt klart se många 5/10 spelare ta denna linjen med.

 

Denna linje borde inte random 5/10 spelare välja lika ofta med bra färgdrag (särskillt på turn) som denne skulle gjort med ovan nämnda Qx händer.

 

 

Hur som helst antar jag att alla kommer att förutspråka c/c här vilket också jag gör även fast jag tror att jag tycker att checksynen är mer marginell än vad andra tycker. Syna och hoppas på dubbelfloat(:mrgreen: )/ missat färgdrag 8-)

 

 

EDIT: 25 min av mitt liv, YW ! ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vi ta bort check-syn på river helt ur vår range?

Annars tycker jag att höga pockets borde vara de bästa händerna att check-syna med.

Om vi aldrig check-synar river här utan bara check-fold kommer vi ju bli lätt exploaterade eftersom han kommer att betta precis varje gång vi checkar river.

 

Handen är rätt intressant hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checksyn känns som om vi bettar av varje gång och aldrig får värde av sämre.

 

ska vi stacka av är nog push bättre om han är envis med JJ-88 så är ju riverdamen ett bra kort eftersom det blir mindre troligt att du har en.

 

det enda vi slår om vi checksynar är ju enn missat färgdrag, tror ju itne han värdepushar JJ eller helt enkelt får för sig att bluffa med den.

 

 

nedan följer en nöt/bluff HD, alltså antaget att mellanpockets och KK checkar ner, han alltid slowspelar set och alltid bluffar missade fd. inte särskilt realistiskt uppenbarligen. hans preflopraisecallrange är ju också väldigt svåruppskattad.

et är ju djupt och han har pos.

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

28 games 0.005 secs 5,600 games/sec

 

Board: Qc 2d 7c 5d Qd

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 21.429% 21.43% 00.00% 6 0.00 { AdAs }

Hand 1: 78.571% 78.57% 00.00% 22 0.00 { QQ, 77, 55, 22, AcKc, AQs, AcJc, AcTc, Ac9c, Ac8c, KQs, 7c6c, 6c5c, AQo, KQo }

 

 

---

 

 

KK som riverpush från fi ändrar mycket.

Text results appended to pokerstove.txt

 

34 games 0.005 secs 6,800 games/sec

 

Board: Qc 2d 7c 5d Qd

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 35.294% 35.29% 00.00% 12 0.00 { AdAs }

Hand 1: 64.706% 64.71% 00.00% 22 0.00 { KK-QQ, 77, 55, 22, AcKc, AQs, AcJc, AcTc, Ac9c, Ac8c, KQs, 7c6c, 6c5c, AQo, KQo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vi ta bort check-syn på river helt ur vår range?

Annars tycker jag att höga pockets borde vara de bästa händerna att check-syna med.

Om vi aldrig check-synar river här utan bara check-fold kommer vi ju bli lätt exploaterade eftersom han kommer att betta precis varje gång vi checkar river.

 

Handen är rätt intressant hur som helst.

 

Jag vet inte, behöver vi någonsin checka i den här situationen, känns inte heller som fi har luft någonsin så har han oss inte slagen kommer han ju checka bakom för SD. Jag menar, han kommer inte ha något intresse att bluffa bort oss om han sitter på 99 och tror att vi viker färgdraget/luft då han redan leder.

 

Tycker också handen är mycket intressant då jag inte riktigt vet vad som är bäst. Tycker inget alternativ är katastrof iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrbetar han inte oftast JJ pre?

Börjar luta mer och mer åt push eftersom det är möjligt att vi får extra värde av 88-TT.

 

Jag vet inte ifall vi behöver en checkrange på river. Det känns ju kanske inte superbra att värdepusha 99-JJ där iofs.

<88 3betar man ju inte pre speciellt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyrbetar han inte oftast JJ pre?

Börjar luta mer och mer åt push eftersom det är möjligt att vi får extra värde av 88-TT.

 

Jag vet inte ifall vi behöver en checkrange på river. Det känns ju kanske inte superbra att värdepusha 99-JJ där iofs.

<88 3betar man ju inte pre speciellt ofta.

 

 

Randomspelare dör ju hellre än fyrbetar JJ preflop med 200bb. På fullt allvar.

 

Fi kommer aldrig vara tom (undantaget något superfiskigt färgdrag en gång i halvåret) så det spelar liksom ingen roll om han skulle få för sig att börja exploatera våra rivercheckar iom att han bara kommer kunna bluffa bort bluffen själv. Å andra sidan kommer han ju inte att göra det ändå.

 

Vi träffar ju obv bästa kortet för att få värde av allt som inte drog ut oss, och med tanke på att hela lowstakesligan förespråkar c/s blir det ju bara ännu mer uppenbart att vi vill pusha denna.

 

 

 

 

push>>>checkfold>>>>>>>>>>>>>>>>checksyn IMHO.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check fold är supervekt.

 

Fi har mindre än en pottbet kvar i stacken.

 

Om vi har planerat att checksyna så betar han troligtvis med bluff/stål här. Sannoligheten är att han är på bluff tycker jag är väldigt låg så vi har nog marginellt bluffbetvärde här.

 

Har han en hand som t ex JJ så väljer han nog att checka bakom och vi tappar värde.

 

Med andra ord har vi redan bestämt oss för att betala av på river och hamnar i en situation där vi betalar av mot Q och får inget värde mot JJ.

 

Pushar vi river här så synar Fi i o f s med Q, men med ganska god sannolikhet även med en hand som JJ.

 

Jag skulle därför pusha river här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...