Gå till innehåll

Saker man inte får missa i sommar?


Late

Recommended Posts

Finns det fortfarande ett interrail kort som gäller i hela europa?

Hur länge var du ute iallafall och hade du någon favoritstad?

 

Får gärna uppfylla alla vanliga turistkriterier; tänkte mig lagom med sol god mat och bra uteställen ett par historiska platser är aldrig fel heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan hyrt (ägt?) en lägenhet på rivieran så är det ett tips. Själv gillar jag Nice mycket.

 

I Nice blandas stranden med en gammal stadskärna, pälsklädda ryssar och många trevliga matställen. Bergen ovanför staden bjuder på pittoreska små byar där åldrande kvinnor säljer fikon i lösvikt. Givetvis tar du några avstickare till MC, Cannes, Antibes och ser dig omkring med en hyrbil.

 

Nice är avslappnad jämfört med de andra städerna omkring och inte lika sönderstekt som t.ex. Cannes.

 

Du borde kunna hyra en fräsch lgh för ca 1000 euro/vecka och flyga kan man göra med Sterling för ca 2.000 SEK. Ta med några polare och kör helt enkelt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EM off course... På plats eller följa från hemmaplan spelar mindre roll.

 

 

haha fudge vill minnas en tråd där vi diskuterade EM för några månader sen, var en hel hop som var övertygade att ryssland kommer stå för den stora överraskningen, var det inte du vid rodret som påstod detsamma? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte redan hyrt (ägt?) en lägenhet på rivieran så är det ett tips. Själv gillar jag Nice mycket.

 

 

 

Du borde kunna hyra en fräsch lgh för ca 1000 euro/vecka och flyga kan man göra med Sterling för ca 2.000 SEK. Ta med några polare och kör helt enkelt =)

 

Låter riktigt schysst, vet du om någon sida där det är enkelt att hyra en lägenhet, kanske alternativt se en bild på den också? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter riktigt schysst, vet du om någon sida där det är enkelt att hyra en lägenhet, kanske alternativt se en bild på den också? :)

 

Nej tyvärr inte, men kolla lite privatannonser, där kan man ofta hitta små pärlor till bra priser. Förutom det så finns det ju sjukt mkt på internet (Google) men där har jag inte varit runt nånting. Så, tyvärr =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det fortfarande ett interrail kort som gäller i hela europa?

Hur länge var du ute iallafall och hade du någon favoritstad?

 

Får gärna uppfylla alla vanliga turistkriterier; tänkte mig lagom med sol god mat och bra uteställen ett par historiska platser är aldrig fel heller

 

Japp! Finns lite olika alternativ. Kolla http://www.interrailnet.com/interrail_home

 

Jag var ute i en månad ungefär och måste nog säga att favoritstaden är barcelona, underbar atmosfär och en hel del bra klubbar. Var även en sväng runt i öster i gamla jugoslavien vilket var trevligt och billigt! Sen är ju såklart amsterdam ett måste av flera olika anledningar, måste upplevas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...