Gå till innehåll

svs nl 200 - floppat set


Recommended Posts

***** Hand History for Game 639579971 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, March 20, 17:30:35 ET 2008

Table Britta 69 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: artus ( $450.82 )

Seat 2: Velo ( $586.18 )

Seat 3: Peak_Perf ( $347.99 )

Seat 4: Hero ( $564.94 )

Seat 5: Rodave ( $102.73 )

Rodave posts small blind [$1].

artus posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 6d 6s ]

Velo raises [$8].

Peak_Perf folds.

Hero calls [$8].

Rodave folds.

artus calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 9d, 4h, 6c ]

artus checks.

Velo checks.

Hero checks.

** Dealing Turn ** [ 2s ] hur gör jag här på turn när jag inte får någon som helst action? bara att börja bomba eller avvakta?

artus checks.

Velo checks.

Hero checks.

** Dealing River ** [ Qc ]

artus checks.

Velo checks.

Herobets [$25].

artus folds.

Velo folds.

Hero does not show cards.

Hero wins $49.38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte bra att du bettar svinhårt på river efter allt checkande. Många fiskar gör det spelet när de har slowspelat sina monster. En erfaren spelare läger AQ där.

 

en erfaren spelare synar alltid aq där då fler fiskar kommer beta lika stenhårt med sämre Q eller nada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en erfaren spelare synar alltid aq där då fler fiskar kommer beta lika stenhårt med sämre Q eller nada.

 

När bettar en fisk 100% av potten? Enbart när han är helt säker på vinst. Det är iaf min erfarenhet av 0.5/1 på SvS där jag huserar idag. Vanliga händer mesbettas av fiskarna. Bluffar bettas hårdare, men sällan 100% av pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 639579971 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, March 20, 17:30:35 ET 2008

Table Britta 69 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: artus ( $450.82 )

Seat 2: Velo ( $586.18 )

Seat 3: Peak_Perf ( $347.99 )

Seat 4: Hero ( $564.94 )

Seat 5: Rodave ( $102.73 )

Rodave posts small blind [$1].

artus posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 6d 6s ]

Velo raises [$8].

Peak_Perf folds.

Hero calls [$8].

Rodave folds.

artus calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 9d, 4h, 6c ]

artus checks.

Velo checks.

Hero checks.

** Dealing Turn ** [ 2s ] hur gör jag här på turn när jag inte får någon som helst action? bara att börja bomba eller avvakta?

artus checks.

Velo checks.

Hero checks.

 

:cry:

 

 

man vinner stora potter när alla träffar. har de inget alls träffar de sällan något. det gör om något din ahnd mer uppenbar om du spelar långsamt tidigt i handen och snabbt sedan.

 

 

betta floppen och hoppas någon ahr något, får du syn fortsätt betta turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När bettar en fisk 100% av potten? Enbart när han är helt säker på vinst. Det är iaf min erfarenhet av 0.5/1 på SvS där jag huserar idag. Vanliga händer mesbettas av fiskarna. Bluffar bettas hårdare, men sällan 100% av pott.

 

Under 4 års spelande har jag sett fler fiskar beta fullpott där med en sämre dam/nada där än vad jag sett dom ha en jättehand.

 

(att han betar fullpott med sämre dam där är ju ja, just för att det är en fisk vi pratar om, inte en spelare som kan spela poker)

 

Säg inte att du själv lägger AQ där mot den beten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under 4 års spelande har jag sett fler fiskar beta fullpott där med en sämre dam/nada där än vad jag sett dom ha en jättehand.

 

(att han betar fullpott med sämre dam där är ju ja, just för att det är en fisk vi pratar om, inte en spelare som kan spela poker)

 

Säg inte att du själv lägger AQ där mot den beten?

 

Jag lägger ofta AQ där om killen är en standard 50/5/1-fisk.

 

Givetvis kommer vi inte komma fram till något slutgiltigt svar eftersom vi uppenbarligen har väldigt olika uppfattningar om fiskarna bettingmönster och allt vi kan göra är att jämföra historier. Men för att förstå vad du säger, menar du att fiskarna generellt sett bettar hårt? Eller att de på random ibland gör sina bets till 100% av potten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger ofta AQ där om killen är en standard 50/5/1-fisk.

 

Givetvis kommer vi inte komma fram till något slutgiltigt svar eftersom vi uppenbarligen har väldigt olika uppfattningar om fiskarna bettingmönster och allt vi kan göra är att jämföra historier. Men för att förstå vad du säger, menar du att fiskarna generellt sett bettar hårt? Eller att de på random ibland gör sina bets till 100% av potten?

 

Menar att dom generellt överspelar toppar som dom betar hårt med och tänker sällan på att dom oftast bara får syn av bättre, eller fold av sämre, dvs bettingsizen är inte lika genomtänkt för dem, dom ser ju sitt toppar och matar in betsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...